Plaatsing asielzoekers

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-21 13:13

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-21 13:16

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-21 13:20

Benzz schreef:
superpony schreef:
De problemen blijven stapelen. GIsteravond een buschauffeur mishandeld in Emmen door 30 man. Volgens FNV door veiligelanders die gratis mogen reizen...........

Zo dat is even stemmingmakerij! De politie geeft aan dat er helemaal geen sprake van mishandeling was, maar discussie en een klein beetje duwen. Er is geen eens aangifte gedaan door de betrokken chauffeur.

Chauffeur zit thuis met pijn, bibbers en spreekt slecht nederlands. Kan best dat die aangifte pas maandag komt.
Verder meer op de lokale media over dit onderwerp :
https://www.rtvdrenthe.nl/tag/asielbus
https://www.rtvdrenthe.nl/tag/veiligelanders

Dit is structureel een probleem met een groep mensen die weigert te betalen en daarnaast ook nog eens ronduit vervelend gedrag vertoont naar medepassagiers. Ipv correctie krijgen ze beloning voor dit gedrag ook nog eens.
En de EBTL heeft ook zo zijn problemen in de omgeving :
https://www.rtvdrenthe.nl/tag/EBTL

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-21 13:52

Benzz schreef:
superpony schreef:
De problemen blijven stapelen. GIsteravond een buschauffeur mishandeld in Emmen door 30 man. Volgens FNV door veiligelanders die gratis mogen reizen...........

Zo dat is even stemmingmakerij! De politie geeft aan dat er helemaal geen sprake van mishandeling was, maar discussie en een klein beetje duwen. Er is geen eens aangifte gedaan door de betrokken chauffeur.

Ik doe helemaal niet aan stemmingmakerij!!

Ten eerste is die chauffeur wel degelijk aangevallen en dit was niet de eerste keer! De politie is meegereden op de bus om verdere problemen te voorkomen. Doen ze voor niks, want ze hebben niks beters te doen?

FNV laat weten dat de chauffeur er nog over nadenkt of hij aangifte wil doen. Hij was niet zwaar mishandeld, maar we verleggen onze grenzen maar gewoon dat als je niet half dood eruit komt, het niet meer erg is?

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-21 14:01

superpony schreef:

Ten eerste is die chauffeur wel degelijk aangevallen en dit was niet de eerste keer! De politie is meegereden op de bus om verdere problemen te voorkomen. Doen ze voor niks, want ze hebben niks beters te doen?

FNV laat weten dat de chauffeur er nog over nadenkt of hij aangifte wil doen. Hij was niet zwaar mishandeld, maar we verleggen onze grenzen maar gewoon dat als je niet half dood eruit komt, het niet meer erg is?

Waar zijn de politici die roepen dat dit soort geweld onacceptabel is?
Het blijf opvallend stil.

sterregoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-21 14:39

Benzz schreef:
superpony schreef:

Door 30 man bedreigd en mishandeld worden stemmingsmakerij noemen ? Zou dat helpen ?
De buschauffeur is uit de bus gesleurd en mishandeld. Zijn kleren zijn gescheurd en hij moest nog naar het ziekenhuis voor behandeling.

https://www.telegraaf.nl/nieuws/1023625 ... mishandeld

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-21 15:07

sterregoud schreef:
Door 30 man bedreigd en mishandeld worden stemmingsmakerij noemen ? Zou dat helpen ?
De buschauffeur is uit de bus gesleurd en mishandeld. Zijn kleren zijn gescheurd en hij moest nog naar het ziekenhuis voor behandeling.

De telegraaf en de FNV beiden willen graag een beetje sensatie. De politie zegt dat er amper wat gebeurd is. En dan hier alleen het verhaal van de FNV neerplempen, ja dat noem ik stemmingmakerij.
Laatst bijgewerkt door Benzz op 29-10-21 15:16, in het totaal 1 keer bewerkt

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Plaatsing asielzoekers

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-21 15:11

Bagatelliseren wat de laatste 30 jaar is gebeurt is iig niet de oplossing..

sterregoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-21 15:14

Benzz, je quote verkeerd ! Je plaatst jouw woorden als de mijne !

Oké dank voor het aanpassen.
Laatst bijgewerkt door sterregoud op 29-10-21 15:19, in het totaal 1 keer bewerkt

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-21 15:17

Benzz schreef:
sterregoud schreef:

De telegraaf en de FNV beiden willen graag een beetje sensatie. De politie zegt dat er amper wat gebeurd is. En dan hier alleen het verhaal van de FNV neerplempen, ja dat noem ik stemmingmakerij.[/quote]

Dit topic gaat over de asielzoekers en de problemen waar men tegenaan loopt, wat men als oplossing ziet, hoe de rest van de bevolking dit ziet en ervaart etc.

Neerplempen? Dit is overal te lezen, maar we hebben hier gewoon een discussie erover en dit is daar een onderdeel van. Overdrijven en zoeken is ook wel een vak.

De politie is in de bus gestapt om de rust te bewaren!! Denk je dat ze niks anders te doen hebben? Doen ze dat standaard?

En het is vast minder erg als deze chauffeur niet gehandicapt of dood is nu..........

En ik snap heel goed dat ze proberen dit soort berichten wat te nuanceren, om de rust te bewaren, want de problemen zijn echt heel groot.
Emmen krijgt een deel en die staan daar echt niet positief tegenover. Wat denk je dat ze bang voor zijn? Straks zijn de asielzoekers niet meer het probleem, maar het volk die in opstand komt. Ik denk dat ze daar in Emmen veel banger voor zijn.

Dit is ook niet de eerste keer en geeft aan welke problemen er zijn. Daarom hebben we deze discussie en schrijven we erover. Maar ik wil ook wel aan kleren komen trekken en evt een klap uit komen delen, als ik daarmee wel dingen kan en mag duidelijk maken.............Is toch niet erg?

sterregoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-21 15:18

Superpony, ook jij pakt nu benzz tekst en het wordt gequote als de mijne. Ik heb dat niet gezegd !
Lees even terug, de namen moeten precies omgekeerd staan.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-21 15:36

superpony schreef:
Dit topic gaat over de asielzoekers en de problemen waar men tegenaan loopt, wat men als oplossing ziet, hoe de rest van de bevolking dit ziet en ervaart etc.

Neerplempen? Dit is overal te lezen, maar we hebben hier gewoon een discussie erover en dit is daar een onderdeel van. Overdrijven en zoeken is ook wel een vak.

De politie is in de bus gestapt om de rust te bewaren!! Denk je dat ze niks anders te doen hebben? Doen ze dat standaard?

En het is vast minder erg als deze chauffeur niet gehandicapt of dood is nu..........

En ik snap heel goed dat ze proberen dit soort berichten wat te nuanceren, om de rust te bewaren, want de problemen zijn echt heel groot.
Emmen krijgt een deel en die staan daar echt niet positief tegenover. Wat denk je dat ze bang voor zijn? Straks zijn de asielzoekers niet meer het probleem, maar het volk die in opstand komt. Ik denk dat ze daar in Emmen veel banger voor zijn.

Dit is ook niet de eerste keer en geeft aan welke problemen er zijn. Daarom hebben we deze discussie en schrijven we erover. Maar ik wil ook wel aan kleren komen trekken en evt een klap uit komen delen, als ik daarmee wel dingen kan en mag duidelijk maken.............Is toch niet erg?

Alleen wegkijken lossen de problemen niet op. Jaren pappen en nathouden hebben de problemen alleen maar veregerd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-21 19:00

Loretta schreef:
superpony schreef:

Waar zijn de politici die roepen dat dit soort geweld onacceptabel is?
Het blijf opvallend stil.

ze hebben in de gaten dat ze zeer ongeloofwaardig zijn/waren met hun excuusjes, evenals het opgestoken vingertje: pas op hoor dat mag niet

sassefras

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-21 19:08

voor wie denkt dat t wel meevalt, ga een dagje tienertoeren, neem de trein van assen naar emmen en pak daar de bus. wel graag een verslag maken }:0

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-21 19:09

De trein van Assen naar Emmen?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-21 19:13

Karl66 schreef:

Ik denk dat Zwolle - Emmen bedoelt wordt. Daar was t laatst ook raak.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-21 20:27

Als je het over de trein van Assen naar Emmen hebt, dan heb je zelf in ieder geval geen enkel idee of het wel of niet meevalt. Dan weet je duidelijk niet waar je over praat.

Ik zit niet meer zo heel vaak in de trein van Emmen naar Zwolle, maar mijn zoon zit daar dagelijks in en in die trein gebeurt over het algemeen heel wat minder dan tijdens een gemiddelde treinreis in de randstad.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-21 20:32

Karl66 schreef:
Als je het over de trein van Assen naar Emmen hebt, dan heb je zelf in ieder geval geen enkel idee of het wel of niet meevalt. Dan weet je duidelijk niet waar je over praat.

Ik zit niet meer zo heel vaak in de trein van Emmen naar Zwolle, maar mijn zoon zit daar dagelijks in en in die trein gebeurt over het algemeen heel wat minder dan tijdens een gemiddelde treinreis in de randstad.

Wat gebeurt er dan zoal op de gemiddelde treinreis in de randstad. Ik ben vaak genoeg in de randstad met de trein geweest maar dat viel ook best wel mee. De trein van Zwolle naar Emmen ben ik nooit mee geweest dus daar kan ik niet over spreken.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-21 20:35

Karl66 schreef:

Ja geen idee, verder. Ik weet alleen dat het op die verbinding vaak mis gaat als ik de media moet geloven.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-21 20:40

In het AZC zelf is het ook een dolle boel. En dan te bedenken dat daar ook nog echte vluchtelingen zitten die voor het geweld in hum land gevlucht zijn. Die krijgen daar ook nauwelijks rust tussen die doorgeslagen idioten uit veillige landen.

https://www.rtvnoord.nl/nieuws/864681/o ... onde-agent

sterregoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-21 21:07

Loretta schreef:
In het AZC zelf is het ook een dolle boel. En dan te bedenken dat daar ook nog echte vluchtelingen zitten die voor het geweld in hum land gevlucht zijn. Die krijgen daar ook nauwelijks rust tussen die doorgeslagen idioten uit veillige landen.

https://www.rtvnoord.nl/nieuws/864681/o ... onde-agent

Ja, dat is heel erg. De echte vluchtelingen zouden daar gewoon rustig en veilig moeten zitten. Zonder dit gedoe van de herrieschoppers.

sassefras

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-21 21:10

_San87_ schreef:
Karl66 schreef:

Ik denk dat Zwolle - Emmen bedoelt wordt. Daar was t laatst ook raak.

nou die bedoelde ik, zo zie je dat je met en kleine vergissing graag voor banketstaaf gezet wordt, als je de bus en trein iets verkeerd omschrijft. t blijft een zooitje, zowel in bus trein en mijn brein :+

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-21 22:52

Loretta schreef:
Karl66 schreef:

Wat gebeurt er dan zoal op de gemiddelde treinreis in de randstad. Ik ben vaak genoeg in de randstad met de trein geweest maar dat viel ook best wel mee. De trein van Zwolle naar Emmen ben ik nooit mee geweest dus daar kan ik niet over spreken.

Dan kan je dus nagaan wat er op het boemellijntje Zwolle Emmen gebeurd.

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-21 23:26

Ondertussen worden er asielzoekers her en der in het land onder dak gebracht. Hotel, boot enz.
Dat zijn dan neem ik aan mensen die al een hele tijd in Ter Apel woonden zodat er daar ruimte komt voor de Afghanen.

robert45

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-21 23:50

Als een chauffeur zijn jas kapot gescheurd is en hij heeft schrammen dan kan je dat volgens mij niet meer bagataliseren als een beetje duwen.

Dit heeft ook weinig te maken met asielzoekers. Althans dit kan ik niet benoemen als asielzoeker.

Ik neem aan dat ter Apel ook en hek heeft met een slot, misschien moeten ze het hek eens dichtdoen. Uiteraard de welwillenden wel even naar een andere locatie brengen. De rest mag dan achter het hekje wachten tot uitwijzing.