Peter R de Vries neergeschoten

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 11:08

Ik lees net dat de zware bewaking weg is bij het VUMC. Mag hopen dat Peter verplaatst is en niet overleden Y;(

Ketly

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 11:10

cissy schreef:
Ik lees net dat de zware bewaking weg is bij het VUMC. Mag hopen dat Peter verplaatst is en niet overleden Y;(

Dit was inderdaad mijn gedachte ook. Hoop dat er snel meer nieuws naar buiten komt.

WinSel

Re: Peter R de Vries neergeschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 11:12

Waar lezen jullie dat?

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 11:13

Liveblog nu.nl.

Kan ook zijn dat er anderzijds een beslissing is genomen. Met het oppakken van de verdachten wellicht dreiging weggenomen?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 11:14

ThreeFingers schreef:
Maar Peter deed zelf ook mensen stiekem filmen ,en in zijn programma tonen, (waar hij geen toestemming voor had) en mensen daar heel boos mee heeft gemaakt...

Dat is ook gewoon niet te vergelijken. Het filmen met een verborgen camera had altijd een doel: namelijk een misdrijf oplossen.

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 11:18

Verdachten zijn een 35-jarige Pool en een 21-jarige Rotterdammer.

Bron: nu.nl

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 11:19

Die beveiliging stond er volgens mij niet alleen voor Peter maar vooral ook voor de medewerkers. Zo lang er niet bekend is gemaakt dat hij zou zijn overleden blijft de kans even groot dat de dader er binnen zou dringen om de klus af te maken.. Ténzij ze er inmiddels zeker van zijn dat ze de goede dader hebben opgepakt. Dus ik gok/hoop ook op dat laatste!
Laatst bijgewerkt door 8nnemiek op 07-07-21 11:20, in het totaal 1 keer bewerkt

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 11:20

Ik heb net gelezen dat ze uit Tiel en Maurik komen
bron onder andere: Omroep Gelderland
Laatst bijgewerkt door M_D_H op 07-07-21 11:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 11:20

Citaat:
De verdachten achter de moordaanslag op misdaadjournalist Peter R. de Vries zijn een 35-jarige Pool uit Maurik en een 21-jarige Rotterdammer, maakt de politie woensdagochtend bekend. Een derde man, een achttienjarige Amsterdammer, was verdachte in het onderzoek maar is inmiddels op vrije voeten gesteld. De politie gaat ervan uit dat hij niets met de aanslag te maken heeft.

www.nu.nl

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 11:22

Cayenne schreef:
ThreeFingers schreef:
Maar Peter deed zelf ook mensen stiekem filmen ,en in zijn programma tonen, (waar hij geen toestemming voor had) en mensen daar heel boos mee heeft gemaakt...

Dat is ook gewoon niet te vergelijken. Het filmen met een verborgen camera had altijd een doel: namelijk een misdrijf oplossen.

Precies dit. Dat kan je echt totaal niet vergelijken gewoon.

GeenStijl.NL die soms wel eens items plaatst welke andere “nieuwswebsites” het niet aan durven hebben ook pontificaal het filmpje erop staan. Zij geven in een statement zelfs aan niet te willen wijken voor druk omdat ze de realiteit onder ogen willen komen.

De berichtgeving “ in het hoofd geschoten en er zijn meerdere schoten gelost” veroorzaakt dat naar mijn idee al genoeg. Maargoed.

Laten we hopen dat Peter R De Vries hieruit komt.
Fijn om te zien dat er toch een hoop mensen nog wel mensenlijk zijn, die ook aangeslagen zijn door dit nieuws.

Sabri

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 11:23

Ik heb vannacht tot half 2 naar de nieuwsupdates en praatprogramma's gekeken. Vannacht 1x wakker en toch op telefoon gekeken met de hoop dat hij nog zou leven.
Gisteravond kwam het eng dichtbij dat de daders hier om de hoek van mijn huis zowat zijn opgepakt! En nu blijken een van de daders ook nog uit Tiel, mijn geboortestad te komen en waar mijn familie woont. Gewoon het idee dat zulk ondergronds tuig hier rondrijd en ook nog in je eigen stad is opgegroeid, vreselijk.
Hoop zo dat Peter R dit overleefd. Als er geen vitale delen zijn geraakt zijn er mensen die het kunnen overleven een schot door het hoofd. De kogel kan ook nog afgeketst zijn, hoop zo op zoiets, al was het feit dat hij gereanimeerd werd met hartmassage een zeer slecht teken. Hoop zo op een wonder

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 11:24

Er gaan inderdaad wisselende berichten rond waar de verdachten vandaan komen. Tiel heb ik een aantal keer gelezen, maar volgens het AD.NL is het Rotterdam en Maurik.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 11:32

Ik lees nu even geenstijl.nl bij. Ik snap ook hun standpunt om de filmpjes wel te laten staan. Ik had ook direct die foto van Pim Fortuyn op straat weer voor me. En die mocht wel getoond worden. Maar het grote verschil in mijn ogen is dat het filmpje wat ik gisteren via whatsapp kreeg een film is die gemaakt wordt door iemand die niets doet om een leven te redden. Misschien kon dat ook wel niet, maar je zou minstens 112 kunnen bellen lijkt mij. Je kunt het wel naar een ander roepen, maar liever 10 keer gebeld dan niet. Als je kunt filmen kun je ook bellen lijkt mij.

Zelf heb ik geen moeite met de filmpjes, ook niet van de reanimatie die van grote afstand gefilmd is en ook op geenstijl te zien is. De foto's zijn niet anders dan de foto's van andere dode of vermoorde mensen. Al die mensen die dit fotografeerden of filmden waren te ver weg om zelf in te kunnen grijpen. Dan heb ik geen moeite met de beelden en vind het ook niet respectloos. We hebben nu eenmaal de technieken en sommigen maken er dan gebruik van.

Wat ik me nog wel afvraag, je mag geen beelden van een mogelijke verdachte tonen omdat er dan sprake kan zijn van strafvermindering? Is dat dan niet een wet die eens aangepast moet worden en belangrijker is dan al die andere wetten die de afgelopen tijd zijn doorgevoerd door een notabene demissionair kabinet?

Ik hoop dat hij het redt.

Kookaburra

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 11:35

Jorienn schreef:
Cayenne schreef:

Precies dit. Dat kan je echt totaal niet vergelijken gewoon.

GeenStijl.NL die soms wel eens items plaatst welke andere “nieuwswebsites” het niet aan durven hebben ook pontificaal het filmpje erop staan. Zij geven in een statement zelfs aan niet te willen wijken voor druk omdat ze de realiteit onder ogen willen komen.

De berichtgeving “ in het hoofd geschoten en er zijn meerdere schoten gelost” veroorzaakt dat naar mijn idee al genoeg. Maargoed.

Laten we hopen dat Peter R De Vries hieruit komt.
Fijn om te zien dat er toch een hoop mensen nog wel mensenlijk zijn, die ook aangeslagen zijn door dit nieuws.

Mijn nieuwsgierigheid won. "Get kan toch niet dat ze het filmpje geplaatst hebben?!".
Maar helaas -O- Er staat echt een filmpje op geenstijl. Ik heb het filmpje niet afgespeeld, dat vind ik enerzijds respectloos. Aan de andere kant haal ik er geen voldoening uit om precies te weten wat er is gebeurt.

Maar ben sowieso verbaasd (althans, het blijft Geenstijl.nl, die partij kan mij bijna niet meer verbazen) dat ze het zo online hebben staan.

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 11:37

Ik zie net het statement van koning Willem-Alexander en Máxima voor de camera. Ik krijg een brok in mijn keel bij het zien van zijn emotie. Dat had ik gister ook heel sterk toen de update bij het programma ‘de Oranjezomer’ binnen kwam…

Ik hoop heel hard dat hij hier doorheen komt en ik leef mee met zijn dierbaren. Dit gun je niemand.

Ketly

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 11:39

Citaat:
Dat de verdachten uit Tiel en Maurik komen wordt door ingewijden, ook in het criminele milieu, gezien als een sterke aanwijzing dat de aanslag uit de hoek komt van Ridouan Taghi, meldt het Parool. De recherche kan dat in dit prille stadium van het onderzoek vanzelfsprekend niet bevestigen.

Peter R. de Vries is de vertrouwensman van kroongetuige Nabil B. tegen Taghi. Eerder zijn de onschuldige broer Reduan en advocaat Derk Wiersum van de spijtoptant vermoord, hoogstwaarschijnlijk uit wraak voor diens biecht.

Meerdere jeugdvrienden van Taghi komen uit die contreien, ook jeugdvrienden die later opdoken in grote dossiers over geweld en wapens.

Zo begon het onderzoek 26Koper naar een inmiddels door het gerechtshof tot forse celstraffen veroordeelde moordbrigade doordat in Maurik een garagebox in beeld kwam waar goede bekenden van Taghi gestolen auto’s ‘koud zetten’ (stalden).

In juli vorig jaar is een man van 22 uit Tiel aangehouden die volgens het Openbaar Ministerie in opdracht van neef Anouar van Ridouan Taghi een man van 28 bijna dood had geslagen.

https://www.ad.nl/dossier-aanslag-op-pe ... ~aa8dc819/

BigOne

Dat er filmpjes zijn is realiteit, wat ook realiteit is dat familie dit als eerste ziet.
Jaren geleden werden beelden van een zwaargewonde en overleden jongen bij een verkeersongeval gedeeld, ouders hebben het op die manier gezien voor de politie bij hun aan de deur was geweest.

Anoniem

Kookaburra schreef:
Mijn nieuwsgierigheid won. "Get kan toch niet dat ze het filmpje geplaatst hebben?!".
Maar helaas -O- Er staat echt een filmpje op geenstijl. Ik heb het filmpje niet afgespeeld, dat vind ik enerzijds respectloos. Aan de andere kant haal ik er geen voldoening uit om precies te weten wat er is gebeurt.

Maar ben sowieso verbaasd (althans, het blijft Geenstijl.nl, die partij kan mij bijna niet meer verbazen) dat ze het zo online hebben staan.

Ze hebben zelfs een screenshot gepost dat RTL hun heeft gemaild met het vriendelijke verzoek het filmpje offline te halen maar zij lachen er om en zeggen nee tuurlijk niet.
Ergens snap ik het een klein beetje nadat idd de beelden van Fortuyn en van Gogh ook gewoon op voorpagina's van kranten mocht staan maar de manier waarop het hele verhaal geschreven is bij GeenStijl maakt me echt misselijk..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 11:43

Ik las net dat Peter z'n dochter in Ghana woont. Denk dat dit misschien een beetje verklaart waarom het zo stil blijft en ben bang dat we de uitkomst dan ook wel kunnen raden.. zijn dochter probeert natuurlijk nu ook zsm naar Nederland te komen nu.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 11:45

Kookaburra precies… de reanimatie op afstand vind ik “niet schokkend om te zien” (maar uiteraard afschuwelijk). Ik geef niet hiermee aan dat ik dat zelf ook gedaan had, maar ik vind het anders dan het andere filmpje. Dat filmpje van dichtbij (die ook al 1.000.000 keer via whatsapp verzonden is) vind ik afschuwelijk. Als je dát filmpje hebt gemaakt, dan heb je echt geen fatsoen in je donder.

Ik snap dat GeenStijl wil laten zien dat er geen censuur op de media mag. Maar dit filmpje had er niet bijgehouden. Een uitgebreide beschrijving dat het een moordaanslag is dmv een kogel in zijn hoofd en mogelijk nog 4 ipv “ hij is neergeschoten” had ook voldoende duidelijk gemaakt.

Germie - die foto van Pim Fortuyn blijft ook vreselijk. Maar misschien hebben we de laatste jaren pas geleerd dat zulke foto’s plaatsen respectloos is naar familie en vrienden. Misschien stond er toen niemand bij stil.
Je moet het ook omdraaien: wat als dit jou vader was? Jij kapot bent van verdriet, je hele wereld aan het instorten is en je in het ziekenhuis langs de kranten loopt en die foto van je vader zou zien (ik doel op de foto van Pim Fortuyn nu). Dat maakt het toch extra poedersuiker?

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 11:46

Zijn zoon Royce de Vries heeft gereageerd op Twitter.
Dit berichtje betekent hopelijk dat Peter nog leeft:

Citaat:
Gisteren is onze grootste nachtmerrie werkelijkheid geworden. Wij als familie omringen Peter met liefde en hoop in deze moeilijke fase. Veel is nog onzeker, maar wat vaststaat is dat alle steunbetuigingen uit het hele land nu enorm veel steun bieden. De familie

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 11:47

Annet_Dottie schreef:
Ik las net dat Peter z'n dochter in Ghana woont. Denk dat dit misschien een beetje verklaart waarom het zo stil blijft en ben bang dat we de uitkomst dan ook wel kunnen raden.. zijn dochter probeert natuurlijk nu ook zsm naar Nederland te komen nu.

Kunnen we gewoon even stoppen met speculeren en wachten op echt nieuws?

Jeetje zeg.. :roll:

Roosch

Moderatoropmerking:
Dit bericht is leeggehaald omdat het niet is toegestaan om een link zonder beschrijving te plaatsen.
Laatst bijgewerkt door Giolli op 07-07-21 19:44, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Link zonder beschrijving

WinSel

Cayenne schreef:
Zijn zoon Royce de Vries heeft gereageerd op Twitter.
Dit berichtje betekent hopelijk dat Peter nog leeft:

Citaat:
Gisteren is onze grootste nachtmerrie werkelijkheid geworden. Wij als familie omringen Peter met liefde en hoop in deze moeilijke fase. Veel is nog onzeker, maar wat vaststaat is dat alle steunbetuigingen uit het hele land nu enorm veel steun bieden. De familie

Ik wilde het net zeggen.... Laten we het hopen

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 11:48

Annet_Dottie schreef:

Misschien even stoppen met dit soort speculerende berichten.