Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
ThreeFingers schreef:Maar Peter deed zelf ook mensen stiekem filmen ,en in zijn programma tonen, (waar hij geen toestemming voor had) en mensen daar heel boos mee heeft gemaakt...
Citaat:De verdachten achter de moordaanslag op misdaadjournalist Peter R. de Vries zijn een 35-jarige Pool uit Maurik en een 21-jarige Rotterdammer, maakt de politie woensdagochtend bekend. Een derde man, een achttienjarige Amsterdammer, was verdachte in het onderzoek maar is inmiddels op vrije voeten gesteld. De politie gaat ervan uit dat hij niets met de aanslag te maken heeft.
Cayenne schreef:ThreeFingers schreef:Maar Peter deed zelf ook mensen stiekem filmen ,en in zijn programma tonen, (waar hij geen toestemming voor had) en mensen daar heel boos mee heeft gemaakt...
Dat is ook gewoon niet te vergelijken. Het filmen met een verborgen camera had altijd een doel: namelijk een misdrijf oplossen.
Jorienn schreef:Cayenne schreef:
Dat is ook gewoon niet te vergelijken. Het filmen met een verborgen camera had altijd een doel: namelijk een misdrijf oplossen.
Precies dit. Dat kan je echt totaal niet vergelijken gewoon.
GeenStijl.NL die soms wel eens items plaatst welke andere “nieuwswebsites” het niet aan durven hebben ook pontificaal het filmpje erop staan. Zij geven in een statement zelfs aan niet te willen wijken voor druk omdat ze de realiteit onder ogen willen komen.
De berichtgeving “ in het hoofd geschoten en er zijn meerdere schoten gelost” veroorzaakt dat naar mijn idee al genoeg. Maargoed.
Laten we hopen dat Peter R De Vries hieruit komt.
Fijn om te zien dat er toch een hoop mensen nog wel mensenlijk zijn, die ook aangeslagen zijn door dit nieuws.
Citaat:Dat de verdachten uit Tiel en Maurik komen wordt door ingewijden, ook in het criminele milieu, gezien als een sterke aanwijzing dat de aanslag uit de hoek komt van Ridouan Taghi, meldt het Parool. De recherche kan dat in dit prille stadium van het onderzoek vanzelfsprekend niet bevestigen.
Peter R. de Vries is de vertrouwensman van kroongetuige Nabil B. tegen Taghi. Eerder zijn de onschuldige broer Reduan en advocaat Derk Wiersum van de spijtoptant vermoord, hoogstwaarschijnlijk uit wraak voor diens biecht.
Meerdere jeugdvrienden van Taghi komen uit die contreien, ook jeugdvrienden die later opdoken in grote dossiers over geweld en wapens.
Zo begon het onderzoek 26Koper naar een inmiddels door het gerechtshof tot forse celstraffen veroordeelde moordbrigade doordat in Maurik een garagebox in beeld kwam waar goede bekenden van Taghi gestolen auto’s ‘koud zetten’ (stalden).
In juli vorig jaar is een man van 22 uit Tiel aangehouden die volgens het Openbaar Ministerie in opdracht van neef Anouar van Ridouan Taghi een man van 28 bijna dood had geslagen.
Kookaburra schreef:Mijn nieuwsgierigheid won. "Get kan toch niet dat ze het filmpje geplaatst hebben?!".
Maar helaasEr staat echt een filmpje op geenstijl. Ik heb het filmpje niet afgespeeld, dat vind ik enerzijds respectloos. Aan de andere kant haal ik er geen voldoening uit om precies te weten wat er is gebeurt.
Maar ben sowieso verbaasd (althans, het blijft Geenstijl.nl, die partij kan mij bijna niet meer verbazen) dat ze het zo online hebben staan.
Citaat:Gisteren is onze grootste nachtmerrie werkelijkheid geworden. Wij als familie omringen Peter met liefde en hoop in deze moeilijke fase. Veel is nog onzeker, maar wat vaststaat is dat alle steunbetuigingen uit het hele land nu enorm veel steun bieden. De familie
Annet_Dottie schreef:Ik las net dat Peter z'n dochter in Ghana woont. Denk dat dit misschien een beetje verklaart waarom het zo stil blijft en ben bang dat we de uitkomst dan ook wel kunnen raden.. zijn dochter probeert natuurlijk nu ook zsm naar Nederland te komen nu.
Cayenne schreef:Zijn zoon Royce de Vries heeft gereageerd op Twitter.
Dit berichtje betekent hopelijk dat Peter nog leeft:Citaat:Gisteren is onze grootste nachtmerrie werkelijkheid geworden. Wij als familie omringen Peter met liefde en hoop in deze moeilijke fase. Veel is nog onzeker, maar wat vaststaat is dat alle steunbetuigingen uit het hele land nu enorm veel steun bieden. De familie
Annet_Dottie schreef:Ik las net dat Peter z'n dochter in Ghana woont. Denk dat dit misschien een beetje verklaart waarom het zo stil blijft en ben bang dat we de uitkomst dan ook wel kunnen raden.. zijn dochter probeert natuurlijk nu ook zsm naar Nederland te komen nu.