[Poll] Op wie stem jij deze verkiezingen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Op wie stem jij deze Tweede Kamer verkiezingen?

VVD
207 (15%)
PVV
108 (8%)
CDA
39 (2%)
D66
173 (12%)
GroenLinks
187 (14%)
SP
59 (4%)
PvdA
59 (4%)
ChristenUnie
22 (1%)
PvdD
96 (7%)
50PLUS
8 (0%)
SGP
10 (0%)
DENK
Geen stemmen
FvD
91 (6%)
BIJ1
19 (1%)
JA21
25 (1%)
CODE ORANJE
12 (0%)
Volt
63 (4%)
NIDA
1 (0%)
Piratenpartij
5 (0%)
JONG
6 (0%)
Splinter
22 (1%)
BBB
97 (7%)
NLBeter
1 (0%)
Lijst Henk Krol
1 (0%)
(Anders)
24 (1%)

Totaal aantal stemmen: 1335

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-21 10:49

November108 schreef:
Nou ik ben zeker geen fan van Baudet maar ik vond de stukken die ik van gisteravond heb teruggekeken een wanvertoning. De zogenaamde roast kon echt niet en ik snap wel dat hij is weggelopen.

Ik snap zoiezo het nut niet van die roasts. Ik zal er dan ook nooit naar kijken. In dit geval snap ik dus dat hij weg is gelopen. Had het eerst niet gezien maar vanmorgen pas.

irmaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-21 11:03

irmaz schreef:
Relaxed schreef:
Ik ben het op dat punt ook wel eens met Elnienjo hoor, kinderen kosten geld, hoort erbij.. Waarom hoeven ouders niet voor hun kinderen te betalen? Indirect betalen we dus allemaal voor andermans kinderen. Hoeft natuurlijk niet dezelfde premie te zijn als voor volwassenen, maar in de vorm van een eigen bijdrage of extra eigen risico per kind oid..

Misschien omdat andermans kinderen voor jou gaan zorgen als je ziek of oud bent en hulp nodig hebt en die de economie draaiende houden wanneer jij met pensioen bent?

Relaxed schreef:
Ik vind dit echt zo'n dooddoener.. Als ik toch mijn leven fulltime werk heb ik toch meer dan genoeg bijdragen voor mijn eigen oude dag?

Dat ligt er nogal aan hoe lang je werkt, hoeveel belasting je werkelijk betaalt, hoe oud je wordt, hoe gezond je leeft en welke pech je overkomt.
En dan zullen er nog altijd kinderen moeten zijn om het werk te doen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-21 11:06

irmaz schreef:
irmaz schreef:
Misschien omdat andermans kinderen voor jou gaan zorgen als je ziek of oud bent en hulp nodig hebt en die de economie draaiende houden wanneer jij met pensioen bent?

Relaxed schreef:
Ik vind dit echt zo'n dooddoener.. Als ik toch mijn leven fulltime werk heb ik toch meer dan genoeg bijdragen voor mijn eigen oude dag?

Dat ligt er nogal aan hoe lang je werkt, hoeveel belasting je werkelijk betaalt, hoe oud je wordt, hoe gezond je leeft en welke pech je overkomt.
En dan zullen er nog altijd kinderen moeten zijn om het werk te doen...

Klopt, maar dat geldt voor iedereen, met of zonder kinderen.. ;) Maar in het algemeen mag je er vanuit gaan dat iemand zonder kinderen genoeg bijdraagt aan de staatskas om zijn zorg betaald te hebben.. We betalen namelijk in heel veel dingen mee aan andermans kinderen, niet alleen de zorgkosten, wat dacht je van al die toeslagen en opvang?

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-21 11:10

Elisa2 schreef:
Welke politicus liegt er nu niet? alleen de een kan er wat beter mee uit de voeten dan de ander. Er wordt toch ook nog massaal gestemd op de liegende lachende premier die overal mee weg lijkt te komen. Ik vind het typisch dat de FVD zo gebasht wordt ookal heb ik geen intentie om er op te stemmen. Dat zorgt bij mij inderdaad wel voor wantrouwen.
Dat FvD meer 'gebasht' wordt dan andere partijen, lijkt mij niet zo vreemd.
Ten eerste heeft die partij een paar pittige schandalen achter de rug en heeft Baudet nog steeds niet eenduidig afstand genomen van het sluimerende racisme en antisemitisme binnen zijn partij. Gisteren toeterde hij weer eens dat hij de minst racistische politicus is van het hele Binnenhof, maar tegelijkertijd doet hij de racistische appjes die uitgewisseld werden in de veelbesproken FvD-appgroep, en zijn eigen dubieuze uitspraken op dat vlak (homeopathische verdunning enzo) af als onschuldige Spielerei.
Ten tweede doet Baudet er echt alles aan om de gevestigde orde tegen de haren in te strijken door openlijk schijt te hebben aan het coronabeleid en demonstratief mensen handen te schudden en te omhelzen - warm en menslievend als hij is. Je kunt overtuigd tegen het coronabeleid zijn en geloven dat corona een onschuldig griepje is, als politicus zou je dan alleen wel zo volwassen moeten zijn je toch aan de regels te houden, in plaats van burgerlijke ongehoorzaamheid als politiek middel in te zetten. Want daarmee geef je aan niet alleen schijt te hebben aan het coronabeleid maar ook aan handhavers.

Ik begrijp dus prima dat hij meer wind vangt dan de andere lijsttrekkers. Alleen zoals dat gisteren ging bij Jinek, dat verdient geen schoonheidsprijs en is bovendien contraproductief.

Nog even over liegende politici, ik vind dat er wel een onderscheid te maken is tussen opportunisme, van je afduwen, bagatelliseren en gladstrijken (Rutte m.b.t. de toeslagenaffaire) en je kiezers voorliegen door ze een volkomen van de pot gerukt beeld van de werkelijkheid voor te spiegelen, en de waarheid steeds weer verdraaien als jou dat uitkomt (Baudet inzake corona, immigratie etc).
Baudet probeert de Trump-strategie uit. Gelukkig heeft het overgrote deel van de kiezers dat door. Wat dat betreft heeft Wilders weinig van hem te vrezen, dat is een veel betere en consistentere politicus en die heeft dan ook een redelijk trouwe achterban. Punt is alleen dat geen enkele partij met hem en de PVV in zee wil.
Persoonlijk ben ik er nog niet uit wat ik daarvan vind, enerzijds is het te rechtvaardigen omdat Wilders te extreem is wat betreft immigratie en islam en zich eerder al heeft gediskwalificeerd als gedoogpartner, anderzijds vertegenwoordigt de PVV als tweede grootste partij wel een grote groep kiezers.

Electra63

Re: [Poll] Op wie stem jij deze verkiezingen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-21 11:58

Ik ben het helemaal met je eens, Askja. Behalve over de PVV.
In een regering vertegenwoordig je ons land. Mensen uitsluiten op grond van religie en mensen bewust beledigen (kopvoddentax) kan niet als je in deelneemt in een regering.
Zeker niet omdat het merendeel van die mensen gewoon hier geboren zijn.
Als Wilders dit zou zeggen over Joden of Katholieken, zou het hele land op zijn kop staan.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-21 11:59

Askja schreef:
Elisa2 schreef:
Welke politicus liegt er nu niet? alleen de een kan er wat beter mee uit de voeten dan de ander. Er wordt toch ook nog massaal gestemd op de liegende lachende premier die overal mee weg lijkt te komen. Ik vind het typisch dat de FVD zo gebasht wordt ookal heb ik geen intentie om er op te stemmen. Dat zorgt bij mij inderdaad wel voor wantrouwen.
Dat FvD meer 'gebasht' wordt dan andere partijen, lijkt mij niet zo vreemd.
Ten eerste heeft die partij een paar pittige schandalen achter de rug en heeft Baudet nog steeds niet eenduidig afstand genomen van het sluimerende racisme en antisemitisme binnen zijn partij. Gisteren toeterde hij weer eens dat hij de minst racistische politicus is van het hele Binnenhof, maar tegelijkertijd doet hij de racistische appjes die uitgewisseld werden in de veelbesproken FvD-appgroep, en zijn eigen dubieuze uitspraken op dat vlak (homeopathische verdunning enzo) af als onschuldige Spielerei.
Ten tweede doet Baudet er echt alles aan om de gevestigde orde tegen de haren in te strijken door openlijk schijt te hebben aan het coronabeleid en demonstratief mensen handen te schudden en te omhelzen - warm en menslievend als hij is. Je kunt overtuigd tegen het coronabeleid zijn en geloven dat corona een onschuldig griepje is, als politicus zou je dan alleen wel zo volwassen moeten zijn je toch aan de regels te houden, in plaats van burgerlijke ongehoorzaamheid als politiek middel in te zetten. Want daarmee geef je aan niet alleen schijt te hebben aan het coronabeleid maar ook aan handhavers.

Ik begrijp dus prima dat hij meer wind vangt dan de andere lijsttrekkers. Alleen zoals dat gisteren ging bij Jinek, dat verdient geen schoonheidsprijs en is bovendien contraproductief.

Nog even over liegende politici, ik vind dat er wel een onderscheid te maken is tussen opportunisme, van je afduwen, bagatelliseren en gladstrijken (Rutte m.b.t. de toeslagenaffaire) en je kiezers voorliegen door ze een volkomen van de pot gerukt beeld van de werkelijkheid voor te spiegelen, en de waarheid steeds weer verdraaien als jou dat uitkomt (Baudet inzake corona, immigratie etc).
Baudet probeert de Trump-strategie uit. Gelukkig heeft het overgrote deel van de kiezers dat door. Wat dat betreft heeft Wilders weinig van hem te vrezen, dat is een veel betere en consistentere politicus en die heeft dan ook een redelijk trouwe achterban. Punt is alleen dat geen enkele partij met hem en de PVV in zee wil.
Persoonlijk ben ik er nog niet uit wat ik daarvan vind, enerzijds is het te rechtvaardigen omdat Wilders te extreem is wat betreft immigratie en islam en zich eerder al heeft gediskwalificeerd als gedoogpartner, anderzijds vertegenwoordigt de PVV als tweede grootste partij wel een grote groep kiezers.

Helemaal mee eens.

Dat de FvD gebasht word is logisch. Er zijn niet voor niets 74 van de 110 leden opgestapt.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-21 12:00

Dit kan wel eens een verschil gaan maken. Veel mensen zullen misschien uit sympathie stemmen op Thierry

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-21 12:03

Dat betwijfel ik, heel het debat was één grote afgang. Hij is keihard ontmaskerd zelfs door meneer Hiddema.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-21 12:04

Shaggy09 schreef:
Dat betwijfel ik, heel het debat was één grote afgang. Hij is keihard ontmaskerd zelfs door meneer Hiddema.

Ik bedoel nadat ie geroast was

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-21 12:07

Weet ik. Maar als mensen slechts op basis van die paar minuten vs het debat wat dik één uur duurde, hun stem veranderen zou dat wel héél kortzichtig zijn.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-21 12:24

Electra63 schreef:
In een regering vertegenwoordig je ons land. Mensen uitsluiten op grond van religie en mensen bewust beledigen (kopvoddentax) kan niet als je in deelneemt in een regering.
Als Wilders dit zou zeggen over Joden of Katholieken, zou het hele land op zijn kop staan.

Degenen die het hardste roepen dat mensen uitsluiten not done is, sluiten Wilders (en daarmee een paar honderdduizend Nederlandse PVV stemmers) uit.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-21 12:25

elnienjo schreef:
Electra63 schreef:

Degenen die het hardste roepen dat mensen uitsluiten not done is, sluiten Wilders (en daarmee een paar honderdduizend Nederlandse PVV stemmers) uit.

Ik zou ook niet met een racist willen regeren.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-21 12:26

De VVD heeft onlangs ook een pittig schandaal "achter de rug". Tussen aanhalingstekens, want het gaat nog steeds door.
Bashen is sowieso niet productief. Ik vind het een kwestie van onkunde van de interviewer.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-21 12:28

Maar ik vond niet dat Baudet door de interviewer werd gebasht, die stelde gewoon kritische vragen. Dat Baudet zich telkens eronderuit probeert te banketstaaf is zijn eigen keuze.
Die meneer op het einde ging ronduit te ver. Dat had niets met een roast meer te maken.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-21 12:28

Shaggy09 schreef:
Ik zou ook niet met een racist willen regeren.

Hij is dan ook geen racist. Hij wil een steeds dominantere vormen aannemende religie terugdringen. Religie is niet ras gebonden.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-21 12:31

Oh nee? Heeft hij het niet gemunt in het bijzonder op Marokkanen?

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-21 12:33

Ik heb al heel lang het idee dat meneer Wilders helemaal niet wil regeren, maar lekker vanaf de zijlijn overal tegen aan wil schoppen.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-21 12:35

Shaggy09 schreef:

Op groepen die zich misdragen die voornamelijk bestaan uit Marokkanen. Je mag anno nu het beestje niet meer bij de naam noemen natuurlijk van politiek correct Nederland en 't wordt zelfs in de media wat verdoezeld maar de beelden (in o.a. Opsporing Verzocht) laten niets aan de verbeelding over.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-21 12:38

elnienjo schreef:
Shaggy09 schreef:

Op groepen die zich misdragen die voornamelijk bestaan uit Marokkanen. Je mag anno nu het beestje niet meer bij de naam noemen natuurlijk van politiek correct Nederland en 't wordt zelfs in de media wat verdoezeld maar de beelden (in o.a. Opsporing Verzocht) laten niets aan de verbeelding over.

Ik had het daar niet over. Ik zei dat hij een racist is, dat is gewoon zo.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-21 12:40

Ipsilonka schreef:
Ik heb al heel lang het idee dat meneer Wilders helemaal niet wil regeren, maar lekker vanaf de zijlijn overal tegen aan wil schoppen.

Klopt en hij is ook het langstzittende Kamerlid.
Hij kan ook niets anders.
Kamerleden hebben over het algemeen snel een andere baan, ze zijn gewild bij Headhunters, maar welk bedrijf of instelling wil met Wilders in zee?

Ik vind het jammer dat door de roast de discussie met Azarkan verder geen aandacht krijgt. Azarkan deed het echt heel goed, ongeacht of je het met al zijn opvattingen eens bent.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-21 12:41

Shaggy09 schreef:

Dat ben ik niet met je eens. Hij wil dat de Nederlands/westerse cultuur nagestreefd wordt in ons land en daarbij maakt het niet uit welke afkomst iemand heeft zolang hij maar is geintegreerd/assimileerd. Hij kotst namelijk net zo hard (zo niet harder!) op 'n blanke Nederlander die zich bekeerd heeft tot de islam.

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-21 12:45

Relaxed schreef:

En tel daarbij op dat je als single chronisch achtergesteld wordt tov stellen en gezinnen, ook fiscaal. En met heel veel dingen duurder uit bent.
https://www.funx.nl/news/funx/1f16523b- ... -oneerlijk
Citaat:
Wist je dat je als alleenstaande ook meer belasting betaalt dan koppels? Dit komt omdat het belastingsysteem de afgelopen jaren vooral was ingericht op het aantrekkelijk maken van werken (vooral bij vrouwen) door middel van allerlei bonussen en kortingen. Daardoor moeten alleenverdieners nu meer belasting over hun salaris betalen dan tweeverdieners. En dat verschil wordt steeds groter. Hoogleraar Koen Caminada deelt cijfers uit 2018 waaruit blijkt dat een eenverdiener met een modaal inkomen 23% belasting over zijn of haar salaris betaalt terwijl dat percentage bij tweeverdieners (zonder kinderen) op 10 ligt.

OOK NA JE DOOD BETALEN
Zelfs na je dood word je als single nog achtervolgd met de financiële belastingnadelen. Waar je in een relatie een flink bedrag kan nalaten aan je partner en/of kinderen, zit dat als alleenstaande anders. Als je je vermogen wilt nalaten aan een vriend of vriendin, betaalt diegene namelijk dikke erfbelasting over dat bedrag: 30% bij een bedrag vanaf €2111 en 40% bij een bedrag boven de €21.196.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-21 12:45

Ik heb gister Baudet ook bij Jinek gezien. Ik had al veel eerder opgestapt als ik hem was puur om me te distancieren van zulk laag niveau journalisme, bashen en neer halen. Ongeacht wat je over hem vind was dit echt beneden peil

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-21 12:48

Jinek heeft inmiddels excuses aangeboden aan Baudet voor het optreden van Martijn Koning. Blijkbaar wisten de programmamakers van tevoren niet wat hij ging zeggen. Tja, geen sterke beurt van Jinek en ik denk dat hier nog lang over nagepraat gaat worden.

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-21 12:50

elnienjo schreef:
Shaggy09 schreef:

Dat ben ik niet met je eens. Hij wil dat de Nederlands/westerse cultuur nagestreefd wordt in ons land en daarbij maakt het niet uit welke afkomst iemand heeft zolang hij maar is geintegreerd/assimileerd. Hij kotst namelijk net zo hard (zo niet harder!) op 'n blanke Nederlander die zich bekeerd heeft tot de islam.

Dan is het wel verbazend dat hij zijn 'Minder Marokkanen'-uitspraak inmiddels niet teruggenomen herft, vind je niet?

O ik zie hierboven dat jij die opvatting eigenlijk wel deelt.
Volgens mij mag je in NL best zeggen dat (jonge mannelijke) Marokkanen oververtegenwoordigd zijn in de criminaliteit. Wat terecht minder geaccepteerd wordt is dat dit puur aan hun achtergrond en afkomst wordt geweten zonder andere factoren mee te laten wegen. Want dan zeg je feitelijk dat Marokkanen in het algemeen meer neigen naar criminaliteit dan uit de klei getrokken witte Nederlanders. En.hoe is dat anders te zien dan als racistisch?
Laatst bijgewerkt door Askja op 12-03-21 12:55, in het totaal 2 keer bewerkt