US Capitol bestormd

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 11:16

Cookies schreef:
Hij leest een autocue voor, iemand heeft een verhaaltje voor hem geschreven wat hij op mocht lezen. Zijn fans zullen dit ook zo zien en dus geen waarde hechten aan dit verhaal.

Ben ik ook bang voor ja.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 11:21

Jis_ schreef:
Arabesk schreef:
Hoe zullen de betogers zich voelen. Ze deden wat Trump hen vroeg, hij zou zelfs met ze meegaan en nu laat hij ze keihard in de steek.

:+

Ben ik ook benieuwd naar.

Zo doet hij dat al zijn hele leven, mooie praatjes (voor sommigen,) gebruikt mensen en laat ze dan als het hem beter uit komt vallen als een baksteen.

Mensen hebben nu zelfs zijn leven voor hem gegeven. Anderen krijgen zware gevangenisstraffen omdat ze zich voor zijn karretje lieten spannen. Maar hij is alleen maarmet zichzelf bezig. Helaas zijn er altijd een groep mensen die het nooit zullen zien.

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 11:28

Cookies schreef:
Hij leest een autocue voor, iemand heeft een verhaaltje voor hem geschreven wat hij op mocht lezen. Zijn fans zullen dit ook zo zien en dus geen waarde hechten aan dit verhaal.

Dat viel wel op ja. Het zou me niet verbazen als Pence hem onder druk heeft gezet: linksom of rechtsom raak je je macht kwijt, als je dat filmpje publiceert bespaar ik je de publieke schande van het 25e amendement. Want de mededeling dat Pence dat niet gaat doen was wel mooi getimed met dit filmpje.

Cookies

Re: US Capitol bestormd

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 11:40

Jij gaat nu dit verhaal op lezen anders mag je nooit meer golfen. ~~}>

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 11:45

Dat zou misschien wel meer indruk maken :))

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 11:57

Loretta schreef:
Jis_ schreef:

Ben ik ook benieuwd naar.

Zo doet hij dat al zijn hele leven, mooie praatjes (voor sommigen,) gebruikt mensen en laat ze dan als het hem beter uit komt vallen als een baksteen.

Mensen hebben nu zelfs zijn leven voor hem gegeven. Anderen krijgen zware gevangenisstraffen omdat ze zich voor zijn karretje lieten spannen. Maar hij is alleen maar met zichzelf bezig. Helaas zijn er altijd een groep mensen die het nooit zullen zien.

Ontzettend machtsbelust en wil alleen maar een winnaar zijn. Niet zulke fijne eigenschappen.

Prrrr schreef:
Cookies schreef:

Dat viel wel op ja. Het zou me niet verbazen als Pence hem onder druk heeft gezet: linksom of rechtsom raak je je macht kwijt, als je dat filmpje publiceert bespaar ik je de publieke schande van het 25e amendement. Want de mededeling dat Pence dat niet gaat doen was wel mooi getimed met dit filmpje.

Die man is niet dom, heeft nu wel een inschattingsfout gemaakt en dat weet hij, hij staat er nu zelf wel achter met wat hij zegt om zijn hachje te willen redden, met heel veel kiespijn en dat zie je aan zijn gezicht. Nog even en hij ontkent dat hij die opruiende tweets/berichten geschreven heeft.
Geen spijtbetuiging, omdat hij het ook niet zal zien als mede zijn schuld. Het zal niet eens in hem op komen om sorry te zeggen. Denk ook dat als dat van hem verlangd wordt hij dat weigert.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 12:09

Z'n aanslag op de democratie is mislukt dus maakt ie nu een draai om zelf buiten schot te blijven.

Belangrijk van z'n boodschap is wel dat z'n volgelingen nu uit zijn mond horen dat hij de uitslag accepteert en niet meer gestolen is.

Opvallend was z'n lichaamstaal of liever het gebrek eraan. Normaal wappert ie enorm met z'n handen, nu niet.

Zn extreme aanhangers zullen dat zien als deep fake of dat het zijn hologram was of weet ik veel.

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 12:12

Of hij niet dom is weet ik niet. Ik heb de moeite genomen dat hele gesprek met Brad Raffensperger af te luisteren en hij kent maar één waarheid, en dat is de zijne, aan te passen naar hoe het dat op moment voor hem uitkomt. Hij wordt daarin ook nog door zijn eigen mensen gecorrigeerd. Vind ik geen teken van intelligentie.

Hij is wel extreem goed in het omslaan als het echt niet anders kan en vervolgens doen alsof zijn neus bloedt. Het gebrek aan lichaamstaal, wat Arabesk hierboven al aangeeft, maakt wel duidelijk dat dit niet zijn tekst is. De tekst is ook niet meer brallerig. Hij heeft zich de omslag nog net eigen gemaakt, maar dat komt vast ook nog wel. Dan geeft hij er voor zichzelf een draai aan en kan hij er weer mee verder.

Zijn nicht, Mary Trump, had zich al afgevraagd wat hij zou gaan doen als hij publiekelijk een verlies zou lijden dat hij niet meteen kon spinnen. Dat is nu helder. Nu de 20e nog afwachten...

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 12:13

Arabesk schreef:
Z'n aanslag op de democratie is mislukt dus maakt ie nu een draai om zelf buiten schot te blijven.

Belangrijk van z'n boodschap is wel dat z'n volgelingen nu uit zijn mond horen dat hij de uitslag accepteert en niet meer gestolen is.

Opvallend was z'n lichaamstaal of liever het gebrek eraan. Normaal wappert ie enorm met z'n handen, nu niet.

Zn extreme aanhangers zullen dat zien als deep fake of dat het zijn hologram was of weet ik veel.

Ik kan het gewoon niet geloven dat hij echt een staatsgreep wilde plegen, maar die kans is er wel ja.
Dat laatste denk ik ook ja, die zullen er helaas zijn.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 12:20

Jis_ schreef:
Ontzettend machtsbelust en wil alleen maar een winnaar zijn. Niet zulke fijne eigenschappen.

Die man is niet dom, heeft nu wel een inschattingsfout gemaakt en dat weet hij, hij staat er nu zelf wel achter met wat hij zegt om zijn hachje te willen redden, met heel veel kiespijn en dat zie je aan zijn gezicht. Nog even en hij ontkent dat hij die opruiende tweets/berichten geschreven heeft.
Geen spijtbetuiging, omdat hij het ook niet zal zien als mede zijn schuld. Het zal niet eens in hem op komen om sorry te zeggen. Denk ook dat als dat van hem verlangd wordt hij dat weigert.

If you don't like history, just change it.

Orwell reallife. 1984.

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 12:21

Prrrr schreef:
Of hij niet dom is weet ik niet. Ik heb de moeite genomen dat hele gesprek met Brad Raffensperger af te luisteren en hij kent maar één waarheid, en dat is de zijne, aan te passen naar hoe het dat op moment voor hem uitkomt. Hij wordt daarin ook nog door zijn eigen mensen gecorrigeerd. Vind ik geen teken van intelligentie.

Hij is wel extreem goed in het omslaan als het echt niet anders kan en vervolgens doen alsof zijn neus bloedt. Het gebrek aan lichaamstaal, wat Arabesk hierboven al aangeeft, maakt wel duidelijk dat dit niet zijn tekst is. De tekst is ook niet meer brallerig. Hij heeft zich de omslag nog net eigen gemaakt, maar dat komt vast ook nog wel. Dan geeft hij er voor zichzelf een draai aan en kan hij er weer mee verder.

Zijn nicht, Mary Trump, had zich al afgevraagd wat hij zou gaan doen als hij publiekelijk een verlies zou lijden dat hij niet meteen kon spinnen. Dat is nu helder. Nu de 20e nog afwachten...

Hij is sluw en weet hoe hij mensen moet bespelen voor zijn eigen gewin anders kom je niet zo ver. Ik dacht dat hij het vooral van zijn rijke papa moest hebben, is voor een deel ook zo maar hij heeft de naam Trump verder een flinke schop omhoog gegeven, ten kostte van veel anderen wel helaas.

martichr

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 13:05

Suzanne F. schreef:
Ik hoorde net op het nieuws dat een Trump aanhanger zei dat de Trump aanhangers netjes op het veld zijn gebleven maar dat de relschoppers fascisten waren die uit waren op rellen. En dat nu Trump de zwarte Piet krijgt toegespeeld.

Ik weet het ook niet. Hoor het meer om me heen dat Trump bewust zwart wordt gemaakt in de media en dat hij wordt tegengewerkt. Worden we niet voor de gek gehouden met zijn allen door wat de media ons voorhoudt? Dat vraag ik me weleens met meer dingen af. En nee, ik ben geen Wappie.

er circuleren hele mooie foto's van diverse van de personen die je binnen ziet, handenschuddend met Guilliani, Trump jr etc etc tijdens de diverse rallies afgelopen jaar.. dus nee..

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 13:32

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 14:11

Zou die Trump nog gratie verlenen aan zijn aanhangers... die veroordeeld worden binnen de 2 week dat die nog president is.. zie ik hem zo nog voor aan

Kookaburra

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 14:14

Christiene schreef:
Zou die Trump nog gratie verlenen aan zijn aanhangers... die veroordeeld worden binnen de 2 week dat die nog president is.. zie ik hem zo nog voor aan

Gok dat het 25e amandement dan plots heel snel wordt geregeld... ;)

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 14:55

Dat duurde niet lang, van you are special naar they don't reprecent our country :')

Denk dat meneer Trump nu vooral heel druk bezig is met die gratie aan zichzelf verlenen...

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-21 14:58

Er gaan nu toch steeds meer en sterkere stemmen op om Trump nú te verwijderen en meer poep te voorkomen.
Pelosi wond er geen doekjes om en zelfs republikeinse senatoren roepen om NÚ!
Lijkt mij geen slecht idee.

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 15:06

Pence schijnt er niet positief tegenover te staan om dat te doen. Vermoedelijk is dat filmpje van vannacht vanuit Pence en de republikeinse partijtop gekomen met als belofte richting Trump dat als hij zich verder koest houdt, ze hem zijn termijn uit laten zitten. Zou ook betekenen dat een impeachment moeilijk wordt, omdat daarvoor een tweederde meerderheid nodig is. Die werd bij de behandeling van de protesten van Arizona en Pennsylvania nipt gehaald, maar ik betwijfel of dat bij een impeachment ook zou gebeuren.

Juut schreef:
Dat duurde niet lang, van you are special naar they don't reprecent our country :')

Denk dat meneer Trump nu vooral heel druk bezig is met die gratie aan zichzelf verlenen...

Kan 'ie niet, dat zou Biden dan moeten doen. :D Is al eerder voorgekomen, toen Nixon aftrad vanwege Watergate heeft Ford hem vervolgens gratie verleend. Daar was de bevolking op z'n zachtst gezegd niet blij mee

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 15:13

Huertecilla schreef:
Er gaan nu toch steeds meer en sterkere stemmen op om Trump nú te verwijderen en meer poep te voorkomen.
Pelosi wond er geen doekjes om en zelfs republikeinse senatoren roepen om NÚ!
Lijkt mij geen slecht idee.

Beter nu gelijk afzetten. Voordat hij zichzelf straks gratie verleend.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 15:13

Zouden ze eigenlijk na 20 januari nog een impeachment kunnen inzetten, naderhand? Dan hebben ze wel de meerderheid, mits alle democraten meegaan natuurlijk.

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 15:24

Nee, je kan alleen een zittende president impeachen. Na de machtsovername kan je met 'gewone' justitie achter hem aan. Die is machteloos bij een zittende president, vandaar dat impeachment bestaat.

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 15:38

Loretta schreef:

Zoals gezegd, dat kan hij niet :)

Prrrr schreef:
Nee, je kan alleen een zittende president impeachen. Na de machtsovername kan je met 'gewone' justitie achter hem aan. Die is machteloos bij een zittende president, vandaar dat impeachment bestaat.

Waarom heb jij het periodiek systeem in je profiel staan? :')

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 16:00

Afbeelding

Mooie speach en op de I did en the greatest country na heeft hij het echt niet zelf geschreven.
Hij is mooi voer voor psychologen.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 16:02

Exitium schreef:
Loretta schreef:

Zoals gezegd, dat kan hij niet :)

Prrrr schreef:

Waarom heb jij het periodiek systeem in je profiel staan? :')

Technisch gezien is er nog geen regelgeving of precedent voor toch? Bedoel, hoogstwaarschijnlijk gaat de justitie van amerika er niet mee akkoord of zou het meteen aanvechten/terugdraaien (want dat zou een horrible precedent geven), maar heel technisch gezien zou het vooralsnog wel mogelijk zijn.

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 16:08

Technisch is het juist heel simpel: de enige die je kan impeachen, is een zittende president. Impeachment is ook alleen gericht op het aftreden van de president: als hij door het Huis schuldig wordt bevonden aan het een of het ander, dan moet hij aftreden. Niet voor zoveel jaar naar de gevangenis of een boete betalen, maar aftreden. Zijn macht opgeven. Want daarna kan justitie het overnemen en kan hij op gewone manier vervolgd worden.