Loretta schreef:Electra63 schreef:Ik zou van jou weleens een onderbouwing willen zien, waarop jij baseert dat Rutte de vrije pers de das om wil doen?
Ik vind dit echt van hetzelfde geneuzel, dat door de Wappies wordt gezegd.
Ik reageerde over dat de weg naar rechtsbescherming voor mensen zonder geld de laatste jaren enorm is bemoeilijkt. De rechtsstaat is al aardig afgebroken. Ook als je kijkt naar andere zaken. Het is bijvoorbeeld burgemeesters toegestaan om mensen zonder enige tussenkomst van de rechter uit hun huis te zetten. Dit heet de wet damoucles. Zaken als de sleepwet, het inzien van steeds meer gegevens en algoritmen die fraude zouden moeten voorspellen. Enkele voorbeelden van zaken die 2 decennia terug volledig indenkbaar waren. Maar nu inmiddels in de wet verankerd zijn. Dus om nu te zeggen dat zal nooit gebeuren is wel erg naief. We moeten er voor waken dat het niet gaat gebeuren. Maar als je kijkt wat er sinds 2000 allemaal aan draconische wetgeving is bijgekomen.
De wet Damocles is er op gericht overlast weg te nemen, ze sluiten de woning voor een aantal maanden om zo bijvoorbeeld overlast van drugshandel uit de omgeving weg te nemen. Dat gaat dus maar om een aantal maanden, de woning wordt niet ontruimd.