Dit jaar een landelijk vuurwerkverbod; wat vinden jullie?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 17:30

Jessix schreef:
_San87_ schreef:
Carbid is een harde doffe knal. En afhankelijk van de hoeveelheid bussen kan t zeker carbid zijn. Er zal wat tijd tussen de eerste drie en de volgende drie ivm klaarmaken bussen en het terug halen van de ballen/deksels.

Ja inderdaad een doffe knal, maar wel hard. Geen van mijn dieren is onder de indruk. Er zitten inderdaad steeds tijd tussen, bijna een patroon.
Carbid dan :j. De meeste dieren geven daar idd niet om. Ik vind het mooie knallen.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 17:39

Weer wat geleerd dan! Dank je wel _San87_ :)
Ik heb het nooit eerder bewust gehoord, maar dat komt waarschijnlijk omdat het dan wegvalt in het vuurwerk.

Mars

Re: Dit jaar een landelijk vuurwerkverbod; wat vinden jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 17:43

Heerlijke rust hier tot nu toe, dat verbod bevalt me wel. Hopelijk blijft t ook voor de hulpdiensten een rustige nacht, heb het altijd te doen met ze tijdens O&N

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 17:44

Ik vind het wel erg rustig hoor. Beetje stilte voor de storm gevoel :')

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 17:50

Marjo schreef:
Ik vind het wel erg rustig hoor. Beetje stilte voor de storm gevoel :')

Dit heb ik ook.

julius_juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 17:53

Hier is alleen het georganiseerde carbid knallen minder, verder is het blijkbaar vrolijk afsteken en dikke vinger naar het verbod. Jammer, had gehoopt op een stille O&N.

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 17:53

besita schreef:
[ [url=m/V26l5t.jpg]Afbeelding[/url] ]
Loslopend paard op de Veluwe door vuurwerk

Paard is gevonden gelukkig, hier werden net 6 vuurwerk afstekende jongens Aangehouden, was zeker illegaal, behoorlijke knallen gaf het. Verder is het hier heerlijk rustig

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 18:08

Hey, ik weet niet of jullie net zo dom zijn als ik, maar ik kwam er net achter dat ik was vergeten om de luchtroosters bij mijn ramen te sluiten. In mijn slaapkamer hangt nu zo'n zware, ranzige vuurwerk lucht, voor mijn slaapkamer is het dus al te laat maar wellicht dat ik een ander nog kan helpen door deze tip :')

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 18:11

Overdag was het heerlijk rustig. Vrij weinig gehoord. Maar nu net 2 bommen afgegaan, anders kan ik het niet noemen, mega hard. Er wordt al de hele week s avonds vrij veel geknald. Ik heb mijn paarden in de stalbandages gezet voor vannacht. Moet maar weer, ben er niet gerust op.

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 18:15

Hier wordt al de hele middag net zoveel geknald als altijd. Stalgenoten zeiden dat het normaal bij stal vrij rustig is, maar nu wordt daar ook behoorlijk wat afgestoken..
Ik merk er dus helemaal niks van dat er een verbod is.

Ja óf de knalerwten zijn een stuk spannender dan ik me kan herinneren, dat kan ook.. ;)

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 18:17

Hier was het tot 1 uur 'smiddags rustig, nu wordt er bijna net zoveel geknald als zonder vuurwerk verbod.

En dan te bedenken dat mensen met ernstige klachten geweigerd worden door de ziekenhuizen want de covid patiënten nemen nu alle IC en verpleegcapaciteit in, een bekende van me heeft dat al ondervonden.
Dat wordt nog wat met de vuurwerk slachtoffers vannacht...

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 18:22

Eerlijk, misschien als er iemand niet geholpen kan worden omdat ie zo nodig met vuurwerk moest spelen, dan gaan er misschien eens wat ogen open.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 19:21

Minder dan nogmaal maar nog wel geknal her en der. Ik ben benieuwd...

Hier wel al een flat gedeeltelijk ontruimd ivm een vuurwerkbom die was afgegaan. 1 persoon zwaar gewons. Ik hoop de bosmongool die dje zooi in z'n huis had en niet een onschuldig iemand :o

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 19:52

Magrathea schreef:
Eerlijk, misschien als er iemand niet geholpen kan worden omdat ie zo nodig met vuurwerk moest spelen, dan gaan er misschien eens wat ogen open.

Dat dacht ik ook.. :o vind het alleen zeer ernstig voor mensen met andere ernstige klachten die spoedeisende hulp nodig hebben. Vind het vuurwerk afsteken ook een "dikke schijt" houding aan het zorgpersooneel. :(

Telpeva, goede tip..al die luchtvervuiling in huis is ook niks. Hopelijk wil het nog een beetje wegtrekken bij je.

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 20:21

Er wordt nu hier ook aardig geknald. Er is er 1 bij die een soort handgranaten heeft of zo, de klappen zijn echt enorm. >;)

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 20:38

Ik vrees dat wij zo moeten gaan rijden. Honden raken aardig over de zeik. De guppen in een straat achter hebben een mix van f 1 en meer hele oprit logt vol. Even gevraagd maar ze hebben zeker tot 0.00 of 1.30 guppen van max 13 jaar he. Papa hoorde ik net zeggen dat ze iets verder van zijn auto moesten gaan staan, geen mensen van oorsprong deze regio zo te horen maar uit het westen. Dat voorspeld de komende jaren niet veel goeds. -:(- :r %)

Heel erg lelijk woord en arme honden :(:) het was zo rustig

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 20:42

Nou carbid zorgt er hier voor dat ik twee honden naar het pension heb gebracht......dat wens ik nooit meer mee te maken. Een hond zo in paniek dat ie zich onder tien cm hoge bank probeert te wringen.

OVerigens moet je dat in de buurt van mijn paard ook echt niet doen......dan heb je 750kg probleem!

@karuna, ik had allang de politie gebeld. Van de zomer werd hier om de hoek enorm vuurwerk afgestoken, ik liep verdorie op nog geen 20m afstand. Honden volledig over de zeik, ik heb ze volledig verteerd gescholden want kom niet aan mijn honden en daarna de politie gebeld, dik 40 man in de tuin voor een feestje, de groeten ermee!

Wat mij betreft moeten ze die hele vuurwerkhandel stoppen. Vorig jaar was ik in Athene met oud en nieuw en man wat een verademing. Nergens vuurwerk door niemand niet, alleen om middernacht een centrale show. Niets mis mee!

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 20:44

Ik had ze al eerder gebeld. Helaas is er geen auto beschikbaar. Ze stonden eerder op de dag op het dorpsplein een enorme puinhoop te maken, een stapel vuurwerkafval

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 21:15

Nu begint het hier ook wel aardig. Waarbij het mij opvalt dat het meeste helemaal niet klinkt als illegaal extra zwaar vuurwerk, maar gewoon als het vuurwerk dat anders legaal zou zijn geweest.

MaraYvette

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 21:18

K merk helaas weinig van een verbod ..

K wens verder iedereen n goed en gezond 2021 waarin positieve groei voorop staat

MaraYvette

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 21:20

Telpeva schreef:
Hey, ik weet niet of jullie net zo dom zijn als ik, maar ik kwam er net achter dat ik was vergeten om de luchtroosters bij mijn ramen te sluiten. In mijn slaapkamer hangt nu zo'n zware, ranzige vuurwerk lucht, voor mijn slaapkamer is het dus al te laat maar wellicht dat ik een ander nog kan helpen door deze tip :')

Ow ja thnx voor de tip

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 21:42

Het was hier rustig, met nadruk op was. Ergens in de buurt feestje aan de gang, muziek, gelach vuurwerk enz. Assholes .

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 21:46

Het klinkt hier inmiddels alsof er gewoon geen verbod is

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 21:47

Het is hier rustiger, maar wat er geknald wordt is echt geen carbid of legaal verkregen vuurwerk.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 21:50

Hier is het de hele dag heel rustig geweest, mijn zoon en de buurjongen staan hier op de oprit wat klasse 1 vuurwerk af te steken en verder is het stil volgens mij.