Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Sakura789 schreef:_Penotti schreef:Om het moment dat hier agenten ongewapende zwarte mensen vermoorden omdat ze zwart zijn, zullen we dan verder gaan praten over dat het genoeg is.
Nu kunnen deze acties ook levens op het spel zetten. En die dikke middelvinger naar de zorg, fijne gedachte.
Als er iemand nu in deze tijd mag zeggen het is wel genoeg, is het de zorg!!
Volgens mij is die ene vermoorde man niet de reden, meer de honderden jaren van stelselmatig achterstellen en het vele racisme wat nu ook nog in onze samenleving zit.
Daarnaast is leed niet meetbaar volgens mij. Het leed van de zorg en racisme is niet te vergelijken en het één staat niet boven of onder het ander. Als het nu een feestje was geweest, dan was er geloof ik geen discussie geweest.
We leven niet in een dictatuur, dus we zullen hier een modus voor moeten vinden. Wat Halsema ook had gedaan, volgens mij had ze het op geen enkele manier goed kunnen doen.
LadyMadonna schreef:Mand schreef:Misschien niet iedereen inderdaad, maar sommige mensen wel hoor. Ik en mijn vriendinnen zijn twee weken in quarantaine. En ja, dat hadden we van te voren al besloten.
Mag ik jou vragen wat jou heeft bewogen mee te doen? Om aanwezig te zijn bij deze demonstratie (s?)
bigone schreef:Het ergste aan het niet ingrijpen op de Dam is dat Halsema hiermee alle politieagenten en boa's in een spagaat drukt wat betreft bekeuren op de regels omtrent corona. Iedereen gaat het aanvechten want op de dam gebeurde er niets en ik wel?
Destination schreef:Mand schreef:Nee. Eigenlijk niet. Niet in dit topic waar je toch niks goed kan zeggen
Want dit helpt om begrip te creëeren
Sansevieria schreef:bigone schreef:Het ergste aan het niet ingrijpen op de Dam is dat Halsema hiermee alle politieagenten en boa's in een spagaat drukt wat betreft bekeuren op de regels omtrent corona. Iedereen gaat het aanvechten want op de dam gebeurde er niets en ik wel?
Er zijn inderdaad al ondernemers en horeca die geroepen hebben, o, als dat op de dam mag zonder bekeuringen, dan hoeven wij ons er ook niet meer aan te houden.
Zou ik (nog) een boete krijgen, dan betaal ik die niet...
Dat schept wellicht precedenten.
Sansevieria schreef:bigone schreef:Het ergste aan het niet ingrijpen op de Dam is dat Halsema hiermee alle politieagenten en boa's in een spagaat drukt wat betreft bekeuren op de regels omtrent corona. Iedereen gaat het aanvechten want op de dam gebeurde er niets en ik wel?
Er zijn inderdaad al ondernemers en horeca die geroepen hebben, o, als dat op de dam mag zonder bekeuringen, dan hoeven wij ons er ook niet meer aan te houden.
Zou ik (nog) een boete krijgen, dan betaal ik die niet...
Dat schept wellicht precedenten.
_Penotti schreef:Shadow0
Dan begrijp ik je wel.
Maar ik ben ook zo iemand die zich braaf aan de regels heeft gehouden.
Ook niet begrijp dat mensen massaal in een bos gingen wandelen. Als je dat de parkeerplaats vol is rij je toch door?!
Karl66 schreef:Als privé persoon kom je daar waarschijnlijk wel mee weg, maar ik ben bang dat je als bedrijf echt van een koude kermis thuis gaat komen. Als bedrijf heb je nou eenmaal andere rechten en plichten dan als burger.
_Penotti schreef:Mand.
Maar vond jij zo dicht op elkaar staan dan wel een slimme actie dan? Waarom vind jij het geen middelvinger naar de zorg en naar mensen die dierbaren hebben verloren aan corona?
Dat zijn er denk ik zo'n 5990 meer dan doden door onrechtvaardig politie doden gedaan uit racisme in Nederland.
elnienjo schreef:Karl66 schreef:Als privé persoon kom je daar waarschijnlijk wel mee weg, maar ik ben bang dat je als bedrijf echt van een koude kermis thuis gaat komen. Als bedrijf heb je nou eenmaal andere rechten en plichten dan als burger.
Het zou mij niet verbazen als gedupeerde evenementenorganisaties besluiten te gaan demonstreren vóór festivals en stad na stad een dj op een plein wegzetten.
Rutte zei gisteren immers dat Nederlanders te allen tijden voor of tegen vanalles mogen demonstreren.
Mand schreef:_Penotti schreef:Mand.
Maar vond jij zo dicht op elkaar staan dan wel een slimme actie dan? Waarom vind jij het geen middelvinger naar de zorg en naar mensen die dierbaren hebben verloren aan corona?
Dat zijn er denk ik zo'n 5990 meer dan doden door onrechtvaardig politie doden gedaan uit racisme in Nederland.
Ik stond niet dicht op andere mensen. Ik was vroeg, en stond midden op de dam, allemaal met 1,5 meter op een eigen kruisje. De opstoppingen begonnen pas ver achter ons. Het duurde ook lang voor dat ik uberhaupt door had hoe dicht mensen een stuk achter ons op elkaar stonden.
En ja, als ik dat had geweten had ik niet gegaan. En ik blijf nu twee weken binnen, dat had ik sowieso van te voren al bedacht. Ik heb constant een mondkapje opgehad en 90% van de tijd handschoentjes aan gehad.
Loretta schreef:Burgemeester Bruls van Nijmegen is niet blij met het feit dat dit app gesprek op straat is komen te liggen.
https://www.limburger.nl/cnt/dmf2020060 ... en-halsema
elnienjo schreef:Karl66 schreef:Als privé persoon kom je daar waarschijnlijk wel mee weg, maar ik ben bang dat je als bedrijf echt van een koude kermis thuis gaat komen. Als bedrijf heb je nou eenmaal andere rechten en plichten dan als burger.
Het zou mij niet verbazen als gedupeerde evenementenorganisaties besluiten te gaan demonstreren vóór festivals en stad na stad een dj op een plein wegzetten.
Rutte zei gisteren immers dat Nederlanders te allen tijden voor of tegen vanalles mogen demonstreren.