Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
bigone schreef:Dinopino, die bewering dat mensen van kanker of reuma of autoimmuunziektes genezen door ergens in te geloven vind ik een gigantische schop tegen alle mensen die die ziektes hebben of er aan zijn overleden. Maarten van der Weijden heeft eens gezegd, kanker is geen kwestie van geloven of vechten dat je het verslaat, het is een kwestie van reageren op medicatie. Anders zouden al die anderen die wel sterven zgnd niet gevochten hebben.
Nu je trouwens aangeeft in deze groep te zitten, ben jij ziek? En denk je hier door te genezen?
Brainless schreef:Er is juist een groot onderzoek geweest over positief denken en het genezen van kanker...
En daar kwam uit dat er geen verband was.
Positief denken voorkwam wel dat mensen (ernstig) depressief raakte en verhoogde de kwalitatieve kijk op hun leven.
Ok even een bron:
https://www.plusonline.nl/mensen-mening ... anker-niet
Magrathea schreef:Brainless schreef:Er is juist een groot onderzoek geweest over positief denken en het genezen van kanker...
En daar kwam uit dat er geen verband was.
Positief denken voorkwam wel dat mensen (ernstig) depressief raakte en verhoogde de kwalitatieve kijk op hun leven.
Ok even een bron:
https://www.plusonline.nl/mensen-mening ... anker-niet
Ik heb begrepen dat gelukkige mensen in de regel ziekten wel makkelijker doormaken. Dat in een vergelijkend onderzoek van verkouden mensen de mensen met een sociaal netwerk sneller genazen en een milder verloop hadden dan zij die eenzamer waren.
Ik kan me heel goed voorstellen dat dit van toepassing is op milde ziektebeelden, zeker niet kanker. Het is immers algemeen bekend dat minder stress een gezonder leven oplevert, en sociaal contact vermindert stress. Gemiddeld genomen toch.
Maaaar wanneer je echt ernstig ziek bent is dat zo'n aanslag dat dat niet meer in verhouding is.
Ik denk dat daar de verwarring zit.
Ninx schreef:oomens schreef:Zozo! Zijn die aandoeningen daadwerkelijk gediagnosticeerd (anders dan door iemand met een wichelroede), is die genezing ook daadwerkelijk vastgesteld, én is er aangetoond dat die genezing veroorzaakt is door te geloven in 'iets'?
Dat moet een wereldschokkende publicatie worden dan. Laat je het weten als het artikel verschenen is?
Lekker toontje....![]()
Wie gaat dat onderzoeken, en wie gaat dat dus publiceren? Want welk verdienmodel kun je daaraan hangen?
Dinopino schreef:Nou ben ik de weg even kwijt. Reageer je nou niet op het filmpje maar op de reactie die iemand er onder heeft geplaatst. Die heb ik niet gelezen en dat was ook jullie vraag niet. Er zijn dus twee engels sprekende filmpjes bij. Vind het wel mooi dat je de moeite hebt genomen om de reacties te lezen. Maar wat vind je persoonlijk van het filmpje over Bill Gates?
verootjoo schreef:Een heel groot verdienmodel, want de zorgpremies en zorgkosten kunnen dan drastisch naar beneden. Een aangezien die de pan uitrijzen en de kosten over enkele jaren ws niet meer op te brengen zijn, zit iedereen daar op te wachten.
Ninx schreef:Karl66 schreef:Kan je ook uitleggen waarom ze niet serieus genomen moeten worden?
Vanzelfsprekend.
Deze website is een verlengstuk van het beknelde ego van de auteurs. Vrijwel ieder stuk is doorspekt van tendentieus en arrogant taalgebruik, de veronderstelling de absolute waarheid te kennen en het domme volgzame van het pad geraakte volk op te moeten voeden.
Het is voor de aangehaalde stukken van serieuze wetenschappers bijna een blamage om op zo'n website te verschijnen.
De toon is altijd boos en zuur...
Is het door hen aangehaalde onderzoek soms van grote relevantie? Jazeker, soms wel.
Een beetje Richard Dawkins-achtige mannen.... alles aan onderzoek dat niet in het verlengde ligt van de doorhen algemeen aanvaarde waarheden wordt geridiculiseerd en als pseudowetenschap weggezet.
Dat mag.... maar ik lees het niet. Armoedig.
Karl66 schreef:Dus als iemand zuur is en een boos en arrogant taalgebruik, dan is dat een reden om de inhoud van zijn boodschap niet serieus te nemen?
Ninx schreef:verootjoo schreef:Een heel groot verdienmodel, want de zorgpremies en zorgkosten kunnen dan drastisch naar beneden. Een aangezien die de pan uitrijzen en de kosten over enkele jaren ws niet meer op te brengen zijn, zit iedereen daar op te wachten.
Leuk.... maar wellicht dien je dit toch nader te onderzoeken.
Ik ben met je eens dat dit een eenvoudige wenselijke conclusie is.... het tegendeel is echter natuurlijk waar. Helaas.
Karl66 schreef:Oh maar dat is iets anders. Er heel veel informatie, die ik om allerlei verschillende redenen niet tot mij neem of wil nemen. Maar dat wil niet zeggen dat de informatie niet serieus genomen hoeft te worden. Dat zijn volgens mij twee verschillende dingen.
dromertje2 schreef:Is echt een bedenking: Als de oplossing zo simpel zou zijn, waarom sterven er dan nog zoveel mensen aan kanker?