Baudets Marokkanentweet

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Shaggy09

Re: Baudets Marokkanentweet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 00:29

Weetje, diep van binnen denk ik dan altijd wacht maar.
Heel gemeen, maar ja sorry. Als je echt denkt dat het zo werkt.. Al helemaal op jou leeftijd, 23 nota bene.

Nietsmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 00:33

Oh wat zijn we weer aardig :')
Waarom moet het nee zeggen ja bedoelen meteen over seks gaan dan?

Whale

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 00:34

Amy223 schreef:
Oh wat zijn we weer aardig :')
Waarom moet het nee zeggen ja bedoelen meteen over seks gaan dan?

Waar dacht je dan dat Baudet het over had?

Nietsmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 00:35

Ohja, is ook zo. Het is Baudet, die denkt alleen maar aan seks!

Relatie draait toch niet alleen om seks?

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 00:35

Waar dacht je dan dat het over ging? Over wat je wel of niet gaat eten vanavond? Hij neemt toch duidelijk de woorden 'overmeesterd' en 'overmand' in zijn mond.

soesita

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 00:36

Maakt het uit of het over sex gaat of niet? Het gaat er om dat er voldoende vrouwen zijn die "nee" bedoelen als ze "nee" zeggen. Altijd. Ook als er vrouwen zouden bestaan bij wie dat niet zo is.

Blue_Eyes

Het gaat over álles. Maar in de quote van Baudet zeker over seks. Iets meer context uit hetzelfde stukje:

‘Vraag het ook maar eens aan een verkrachter. Even los van al het tegengestribbel en uiterlijk verzet: vrouwen reageren ontzettend op zulke nietsontziende mannelijkheid.’

‘Als een vrouw “nee” zegt moet je niet denken “O, ze wil het niet”, dan moet je zeggen: “Schatje, we gaan nog even wat drinken.” Gewoon nog even aandringen.’

Asciugamano

Hahaha, dát vind ik nou grappig! :D
Nee hoor, hij had t helemaal niet over seks!

Nietsmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 00:37

Het komt toch uit een roman? :')

En btw, er was hier laatst een heel topic over iemand die geen zin meer had in de daad. Daar werd ook ontzettend vaak benoemd dat het soms juist goed kan zijn om je over de nee heen te zetten. Werd geadviseerd door, jawel, vrouwen.
Laatst bijgewerkt door Nietsmar op 09-02-20 00:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Whale

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 00:38

Amy223 schreef:

Nee. Hij heeft dit ook gewoon op tv gezegd en in een opiniestuk van hem.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 00:41

Amy223 schreef:

En btw, er was hier laatst een heel topic over iemand die geen zin meer had in de daad. Daar werd ook ontzettend vaak benoemd dat het soms juist goed kan zijn om je over de nee heen te zetten. Werd geadviseerd door, jawel, vrouwen.

Je 'ergens overheen zetten' is nog iets héél anders dan 'overmeesterd en overmand worden' - dat laatste heet namelijk gewoon verkrachting.

Nietsmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 00:42

Whale schreef:
Amy223 schreef:

Nee. Hij heeft dit ook gewoon op tv gezegd en in een opiniestuk van hem.

Dat stuk wbt vraag het een verkrachter komt uit z'n roman, verder niet...

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 00:44

Amy223 schreef:

Amy je mist de essentie. Baudet is een politicus, die hoort zulke uitspraken echt absoluut niet te doen! Je kan dit niet gaan vergelijken met vrouwen op Bokt. Een politicus hoort de mensen te vertegenwoordigen, álle mensen dus niet alleen de rechts stemmende, rijke, witte man.

Ik vraag me echt af waarom je alles loopt goed te praten voor hem.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 00:46

https://www.volkskrant.nl/cs-be067497

Citaat:
Het alternatief lijkt minder kwaadaardig, maar ook cynischer: geconfronteerd met mensen van niet-westerse komaf zien Baudet en zijn dierbare vriendinnen kennelijk alleen die identiteit, en niet een functie. Ze horen niet het verzoek om een kaartje, maar raken verward door een Marokkaanse Nederlander die in autoriteit boven hen is gesteld.

Is een raak artikel over deze uitspraak van Baudet waarin ze eindigt met:

Citaat:
Misschien dat het daarom schuurt’, schreef Lotfi El Hamidi onlangs in een mooi essay naar aanleiding van de twintigste verjaardag van Paul Scheffers Het multiculturele drama. ‘Deze Nederlanders zitten niet meer verstopt in fabrieken of kwijnen weg in achterstandswijken, maar zijn steeds meer te zien in de media, op sportvelden, universiteiten en om onbegrijpelijke redenen in vinex-wijken.’ 

‘Te snel en te stevig’ zou zomaar eens ‘te verward’ kunnen zijn geweest.

_O-
Laatst bijgewerkt door pien_2010 op 09-02-20 00:50, in het totaal 2 keer bewerkt

soesita

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 00:47

Amy, zulke uitspraken zijn een slag in het gezicht van alle vrouwen die ooit verkracht zijn geweest en zich hebben verzet. -O- -:(-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 01:11

Amy223 schreef:
Ohja, die uitspraken natuurlijk.
Eerste 2 gaan mijn inziens wel over parttime werkende vrouwen.

En die laatste, tja, ik denk dat dat voor een groot deel ook echt zo is. Ergens diep van binnen.

Toen het mij overkwam wilde ik het toch echt niet. En daar zit je dan mooi de komende 10 jaar voor bij een psycholoog. Omdat een vent geen nee wilde begrijpen.

Pas op met je uitspraken.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 01:19

soesita schreef:
Amy223 schreef:
En die laatste, tja, ik denk dat dat voor een groot deel ook echt zo is. Ergens diep van binnen.

Het schijnt inderdaad dat veel vrouwen van zulke situaties dromen en er over fantaseren. Of ze het dan ook écht willen is nog maar de vraag. Maar Amy, je moet toch inzien dat het een erg gevaarlijke uitspraak voor vrouwen is. Dat er toch genoeg vrouwen zijn die met "nee" ook echt "nee" bedoelen. En voor wie het op zijn zachtst gezegd kl*te is als iemand anders deze "nee" niet ernstig neemt en er overheen walst.

In een fantasie situatie heb jij zelf totale controle over wat er gebeurt en hoe dat voor jouw voelt. In een werkelijke situatie is jouw controle 0 incl. of je er levend uit komt of niet. Waarom is het zo moeilijk om dat verschil te bevatten?

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 01:53

Amy223 schreef:
Ohja, die uitspraken natuurlijk.
Eerste 2 gaan mijn inziens wel over parttime werkende vrouwen.

Verklaar je nader?

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 02:00

Jeetje, dat is wel een heel laag beeld over vrouwen cq jezelf. Ik schrik er gewoon van.
Alle jaren feminisme door de plee... dat kan je toch niet serieus menen :? Ik hoop toch echt dat je jezelf meer waard vindt dan dat.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 02:22

Mindim schreef:
Jouw directe collegas? Ex vluchtelingen?

Yep.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 06:50

Brainless schreef:
Ik vind dan ook dat vluchtelingen best mogen werken (als ze dat aankunnen).
Genoeg die dat graag zouden willen.

Snap niet waarom ze dat niet mogen... veel mensen klagen erover dat ze zo veel geld kosten, dat probleem kan al vermindert worden door ze te laten werken.

Ik neem aan dat de achterliggende gedachte is dat als ze vanaf dag 1 mogen werken, en een asielaanvraag bijvoorbeeld 6 maanden duurt, dat er miljoenen mensen dolgraag een half jaar hier willen komen werken om daarna afgewezen te worden.

Door ze niet te laten werken de eerste 6 maanden hopen ze dan de toestroom van asielzoekers te verminderen. Een echte vluchteling die vreest voor zijn leven zal dat niet weerhouden hierheen te komen, iemand die denkt snel wat te verdienen wel.

Brainless schreef:
Ik snap niet dat iemand kan zeggen: het is ons land en jammer dan dat anderen het slechter getroffen hebben, hadden ze maar in Nederland geboren moeten worden.

Tuurlijk snap je dat wel, want om dezelfde reden vind jij het niet prettig als iemand op straat je geld of telefoon afpakt. Omdat jij het als jouw eigendom ziet vind jij dat jij er het alleenrecht op hebt. Ongeacht of die andere persoon jouw geld en telefoon beter kan gebruiken.

De meeste mensen beschouwen dat ook zo met een land. Wij, en onze ouders, grootouders, etc, hebben dat gigantische bos dat hier een miljoen jaar geleden stond omgetoverd naar een welvarend land. Nu hebben we de opvatting dat het daarom van ons is. De vraag is of het ook zo welvarend geweest zou zijn zonder die opvatting (nee, dan ga je meer richting wat je in de USA ziet: ieder voor zich. Minder uitkeringen, cash betalen voor gezonsheidszorg, etc).

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 09:13

Maar dan blijft wel de vraag: wie kan claimen dat hij een land als 'eigendom' kan claimen? Hoe veel generaties van 'zuivere' Nederlanders moeten je voor zijn gegaan? Vanaf welk moment in de geschiedenis kun je Nederland, zoals we het nu kennen, definiëren?

Om mijzelf maar even te nemen, ik heb voorouders die Friezen waren, daarnaast waarschijnlijk Duitsers die zich ooit in Nederland hebben gevestigd, Joden die hier niet sinds bijbelse tijden hebben gewoond.
Ik ben dus qua afstamming een mengelmoes. Is dit dan wel of niet mijn land?

dems75

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 09:16

Heb niet alles gelezen, misschien maar goed ook, word beetje verdrietig van de intolerante woorden / meningen. Erop ingaan heeft toch geen zin, maar jeetje....wat is dit land aan het verharden.

dems75

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 09:18

mysa schreef:
Maar dan blijft wel de vraag: wie kan claimen dat hij een land als 'eigendom' kan claimen? Hoe veel generaties van 'zuivere' Nederlanders moeten je voor zijn gegaan? Vanaf welk moment in de geschiedenis kun je Nederland, zoals we het nu kennen, definiëren?

Om mijzelf maar even te nemen, ik heb voorouders die Friezen waren, daarnaast waarschijnlijk Duitsers die zich ooit in Nederland hebben gevestigd, Joden die hier niet sinds bijbelse tijden hebben gewoond.
Ik ben dus qua afstamming een mengelmoes. Is dit dan wel of niet mijn land?

Precies dit....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 09:25

mysa schreef:

Simpel, als je een Nederlands paspoort hebt dan ben je mede-eigenaar. En collectief bepalen "we" wie we nog meer een paspoort willen geven en mede-eigenaar willen maken (dmv stemmen kiezen we een regering die de regels opstelt hoe je een paspoort kan krijgen).

Geef een Irakese vluchteling morgen een Nederlands paspoort en hij is mede-eigenaar en mag dmv zijn stemrecht meebepalen hoe we het in de toekomst gaan doen.