Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Amy223 schreef:Het komt toch uit een roman?
En btw, er was hier laatst een heel topic over iemand die geen zin meer had in de daad. Daar werd ook ontzettend vaak benoemd dat het soms juist goed kan zijn om je over de nee heen te zetten. Werd geadviseerd door, jawel, vrouwen.
Amy223 schreef:Het komt toch uit een roman?
En btw, er was hier laatst een heel topic over iemand die geen zin meer had in de daad. Daar werd ook ontzettend vaak benoemd dat het soms juist goed kan zijn om je over de nee heen te zetten. Werd geadviseerd door, jawel, vrouwen.
Citaat:Het alternatief lijkt minder kwaadaardig, maar ook cynischer: geconfronteerd met mensen van niet-westerse komaf zien Baudet en zijn dierbare vriendinnen kennelijk alleen die identiteit, en niet een functie. Ze horen niet het verzoek om een kaartje, maar raken verward door een Marokkaanse Nederlander die in autoriteit boven hen is gesteld.
Citaat:Misschien dat het daarom schuurt’, schreef Lotfi El Hamidi onlangs in een mooi essay naar aanleiding van de twintigste verjaardag van Paul Scheffers Het multiculturele drama. ‘Deze Nederlanders zitten niet meer verstopt in fabrieken of kwijnen weg in achterstandswijken, maar zijn steeds meer te zien in de media, op sportvelden, universiteiten en om onbegrijpelijke redenen in vinex-wijken.’
‘Te snel en te stevig’ zou zomaar eens ‘te verward’ kunnen zijn geweest.
Amy223 schreef:Ohja, die uitspraken natuurlijk.
Eerste 2 gaan mijn inziens wel over parttime werkende vrouwen.
En die laatste, tja, ik denk dat dat voor een groot deel ook echt zo is. Ergens diep van binnen.
soesita schreef:Amy223 schreef:En die laatste, tja, ik denk dat dat voor een groot deel ook echt zo is. Ergens diep van binnen.
Het schijnt inderdaad dat veel vrouwen van zulke situaties dromen en er over fantaseren. Of ze het dan ook écht willen is nog maar de vraag. Maar Amy, je moet toch inzien dat het een erg gevaarlijke uitspraak voor vrouwen is. Dat er toch genoeg vrouwen zijn die met "nee" ook echt "nee" bedoelen. En voor wie het op zijn zachtst gezegd kl*te is als iemand anders deze "nee" niet ernstig neemt en er overheen walst.
Brainless schreef:Ik vind dan ook dat vluchtelingen best mogen werken (als ze dat aankunnen).
Genoeg die dat graag zouden willen.
Snap niet waarom ze dat niet mogen... veel mensen klagen erover dat ze zo veel geld kosten, dat probleem kan al vermindert worden door ze te laten werken.
Brainless schreef:Ik snap niet dat iemand kan zeggen: het is ons land en jammer dan dat anderen het slechter getroffen hebben, hadden ze maar in Nederland geboren moeten worden.
mysa schreef:Maar dan blijft wel de vraag: wie kan claimen dat hij een land als 'eigendom' kan claimen? Hoe veel generaties van 'zuivere' Nederlanders moeten je voor zijn gegaan? Vanaf welk moment in de geschiedenis kun je Nederland, zoals we het nu kennen, definiëren?
Om mijzelf maar even te nemen, ik heb voorouders die Friezen waren, daarnaast waarschijnlijk Duitsers die zich ooit in Nederland hebben gevestigd, Joden die hier niet sinds bijbelse tijden hebben gewoond.
Ik ben dus qua afstamming een mengelmoes. Is dit dan wel of niet mijn land?
mysa schreef:Maar dan blijft wel de vraag: wie kan claimen dat hij een land als 'eigendom' kan claimen? Hoe veel generaties van 'zuivere' Nederlanders moeten je voor zijn gegaan? Vanaf welk moment in de geschiedenis kun je Nederland, zoals we het nu kennen, definiëren?