[18+] Coke te koop op bokt oeps foutje?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Re: [18+] Coke te koop op bokt oeps foutje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 23:06

Dus jij ziet mensen die af en toe een pilletje nemen als leden van de criminele wereld?? :')

quera

Berichten: 13893
Geregistreerd: 10-02-05
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 23:06

Vlak ook gebruikers met een verstandelijke beperking niet uit, worden vaak als loopjongens gebruikt. Daar wordt door de ‘grote’ jongens handig gebruik van gemaakt..
Ze kiezen niet die slimme jongen die zijn school heeft afgerond, maar juist dat jongetje die nooit mee kon komen maar er maar al te graag bij wil horen.

quera

Berichten: 13893
Geregistreerd: 10-02-05
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 23:07

sureido schreef:
Dus jij ziet mensen die af en toe een pilletje nemen als leden van de criminele wereld?? :')

Iedereen die gebruikt draagt daar aan bij. Of je nu dagelijks een paar gram snuift of dat je 1 keer een pilletje in de maand neemt.

oomens

Berichten: 8812
Geregistreerd: 12-04-07
Woonplaats: 's-Gravenhage

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 23:12

quera schreef:
sureido schreef:
Ja, als het elkaar opruimt prima toch, volgens mij weet iedereen de risico’s waar ze aan beginnen. Als je geld wilt verdienen via de criminele weg heb ik daar 0 medelijden mee.

En als zwart geld niet bestond was er een groot deel van de luxe sector failliet.

Dat is dus het probleem met een verslaving...
En iedereen kan verslaafd raken..

Maar zolang die dan ook gelijk in een vroeg stadium gepakt wordt (en dan dus gedwongen cold turkey afkickt, want je gaat als overheid natuurlijk geen verboden middelen verstrekken in gevangenissen), dan is dat toch niet echt een probleem?

quera

Berichten: 13893
Geregistreerd: 10-02-05
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 23:18

Probleem... je krijgt het ook binnen een kliniek/PI niet drugsvrij. Hoe hard je het ook probeert. Ze vinden altijd manieren.

Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 23:27

Dioxide, je slaat de spijker op zijn kop.
Antidepressiva, alcohol, medicijnen, tabak, slaapmiddelen zijn allemaal voorbeelden
van het in mijn ogen wat hypocriete beleid. Kijk bijvoorbeeld eens naar die lijst van het RIVM, ik zie XTC ergens onderaan bungelen terwijl alcohol en tabak in de top 3 meest schadelijke middelen staan, onlogisch in mijn ogen; alcohol kan mensen echt veranderen in monsters, alcohol is erg toegankelijk waardoor je ook bijvoorbeeld sneller achter het stuur stapt met een glaasje teveel op. Van XTC heb ik nog nooit gehoord dat iemand kwade intenties heeft gehad op anderen. De knuffeldrugs is ook niet bepaald iets wat je even tussendoor gezellig pakt op een terrasje.
Wiet heeft een hele mooie medicinale werking waar steeds meer onderzoek naar gedaan wordt, en als het aan mij ligt passen ze het gedoogbeleid ook aan. Ik mag wel stoned rondlopen maar geen wiet op zak hebben? Enfin, tot 5 gram. Maar daarboven wordt het gezien als verkoopwaar en dan ben je ineens de bad guy want wiet dealen is een misdrijf. Maar we mogen wel wiet in coffeeshops kopen. (Hoe zou dat toch komen..)

Ik ben niet pro drugs of anti drugs. Maar ik vind het ontzettend hypocriet hoe er mee wordt omgegaan door de maatschappij en de overheid. Wiet en sigaretten is natuurlijk een prachtige bron van inkomsten voor de overheid, anders was dat allang uit het straatbeeld verdwenen denk ik.

Wat je bovendien ook krijgt is dat er steeds meer designer drugs wordt geproduceerd. Drugs die nét even wat andere bestandsmiddelen heeft dan een XTC pilletje, en daardoor dus volgens de wet niet illegaal of strafbaar is. Zowel geen gebruik als handel daarvan is strafbaar. Dan krijg je dus relatief onbekende soorten drugs, met onbekende bestandsdelen en een onbekende 'gebruiksaanwijzing' waardoor er dus allerlei onbekende gevolgen zijn van het gebruiken van zo'n drug.
4-FMP is een mooi voorbeeld. Inmiddels (gelukkig) wel verboden bij wet, maar tot kort geleden niet. Sterker nog, je had prachtige webwinkels waar je het spul in allerlei formaten en hoeveelheden kon kopen. Gewoon op google te vinden. 4-FMP had als veel voorkomend gevolg hersenbloedingen/hersenschade maar ook schade aan de hart en bloedvaten. En een nog heftigere after dip dan bij XTC.

Het criminele aspect zou in mijn ogen juist veranderd kunnen worden door nogmaals je te bedenken of het niet beter is om wat zaken te gaan legaliseren en eventueel de staat de verantwoordelijkheid over de productie geven.

Er hoeft geen criminaliteit te spelen rondom drugs. Als iedereen gewoon rustig 5 wietplantjes mag hebben in zijn huis dan hoeft er ineens niet meer zoveel gedealed te worden, kunnen de blowers zichzelf voorzien van wiet en hoeft er niemand afgeperst te worden.

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Re: [18+] Coke te koop op bokt oeps foutje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 23:29

Dat vind ik ook hilarisch inderdaad, wiet telen mag niet maar er mogen wel tig coffeeshops bestaan. Hetzelfde als dat je kaas in de supermarkt mag kopen maar kaas mag niet gemaakt worden. Zo typisch Nederland :')

Whale

Berichten: 2286
Geregistreerd: 22-06-10

Re: [18+] Coke te koop op bokt oeps foutje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 23:36

Maar door het te laten toestaan dat iedereen 5 wietplantjes mag hebben is niet ineens de criminaliteit rondom drugs weg.

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Re: [18+] Coke te koop op bokt oeps foutje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 23:37

Ik denk als je 1 leverancier voor xtc hebt, en dan wel die van nu en niet 50 gram minder zwaar, dat het dan al heeel veel scheelt. En dan zo goedkoop mogelijk, zodat criminelen niet kunnen concurreren.

Whale

Berichten: 2286
Geregistreerd: 22-06-10

Re: [18+] Coke te koop op bokt oeps foutje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 23:38

Maar dan heb je het alleen over wiet en XTC. Er wordt hier nog wel meer gehandeld dan dat.

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Re: [18+] Coke te koop op bokt oeps foutje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 23:42

Omdat ze daar in die landen al helemaal hun zaken niet op orde hebben. In Nederland bestaat voor álles een wet (persoonlijk echt een hekel aan) dus hier zou dat wel kunnen werken. Er handelt ook niemand illegaal in alcohol toch?

Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 23:42

Whale schreef:
Maar door het te laten toestaan dat iedereen 5 wietplantjes mag hebben is niet ineens de criminaliteit rondom drugs weg.


Het is een voorbeeld van hoe het zou kunnen zijn als we eens wat aanpassingen maken in de huidige wet.
Als mensen zichzelf mogen voorzien van (in dit geval) wiet, dan hoeven ze niet meer naar een derde de stappen om wiet te kopen. Of dat nou de coffeeshop of een straat dealer is.
Je zult dan mensen hebben die geen wietplanten willen telen en verzorgen en gewoon snel hun wiet willen hebben, die kunnen dan naar de coffeeshop.


Ik zie zelf persoonlijk het gevaar van wiet dealen niet echt in, omdat alles geheim moet krijg je vaak conflicten en uiteenlopende ruzies. Maar als het niet stiekem hoeft is er geen reden dat mensen worden afgeperst. Sterker nog dan zou er gehandhaafd kunnen worden op het 'fatsoenlijk' dealen van wiet.

Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 23:44

Whale schreef:
Maar dan heb je het alleen over wiet en XTC. Er wordt hier nog wel meer gehandeld dan dat.


Stapje bij beetje toch? Logisch dat er niet 1,2,3 voor alle soorten drugs een oplossing is. :+ Anders was dat al wel aangepast.

Juist de legalisering rondom XTC was erg in opspraak het afgelopen jaar.

quera

Berichten: 13893
Geregistreerd: 10-02-05
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 23:49

sureido schreef:
Omdat ze daar in die landen al helemaal hun zaken niet op orde hebben. In Nederland bestaat voor álles een wet (persoonlijk echt een hekel aan) dus hier zou dat wel kunnen werken. Er handelt ook niemand illegaal in alcohol toch?

Niet in jouw wereld misschien... maar gebeurd genoeg..

Anoniem

Re: [18+] Coke te koop op bokt oeps foutje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 00:04

Wat mij betreft een goed voorbeeld is het verschil tussen Nederland en Zweden. M'n ouders hebben al jaren een huis in Zweden, en alcohol is hier ALLEEN te koop in STAATSWINKELS. Zowel particulieren als bedrijven moeten daar hun drank vandaan halen. Het is niet alleen verschrikkelijk duur; het lost ook gewoon niets op - ze hoopten een controle op alcoholmisbruik te krijgen.

Maar als je ziet wat die Zweden mee naar buiten dragen die winkels uit... het is niet normaal in wat voor hoeveelheden dat gaat. Ik kom op veel studentenverenigingen in Nederland, maar wat ze daar drinken, en dat is al veel, is hier oprecht niets bij.

Daarbij stookt ook nog eens ongeveer iedereen hier in het dorp illegaal z'n eigen, enorm sterke alcohol wat op feestjes ook met ieder lied weer achter elkaar door achterover geslagen wordt.


Dus nee, zo'n verbod op bepaalde producten helpt niet. Beter sta je het toe en geef je gewoon ontzéttend goede voorlichting erbij, en zorg je dat het veilig gaat. Verbieden lost niets op.

Jester_

Berichten: 12295
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 01:55

sureido schreef:
Dus jij ziet mensen die af en toe een pilletje nemen als leden van de criminele wereld?? :')


Nais *\o/*

Cer

Berichten: 30258
Geregistreerd: 22-10-01

Re: [18+] Coke te koop op bokt oeps foutje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 08:42

Ik vind t een lastig onderwerp..

Er worden nogal wat substanties op 1 hoop gegooid ("álle drugs is crimineel") en een paar drugs buitengesloten ( alcohol, sigaretten en verdovende middelen zoals slaappillen etc )

Dus ik denk dat een aantal hier vrij kort door de bocht gaan qua histerie.

Mijn eigen persoonlijke ervaring is ondertussen, als observant, is dat ik 100x liever mensen (mannen) om mij heen heb die knuffeldrugs ophebben dan mensen (mannen) die dronken zijn..

Als ik uitga, ga ik ondertussen vele malen liever naar een feestje waar men die zogenaamde verfoeide nare drugs gebruikt, als naar een feestje/kroeg waar mensen aggresief van de drank rondlopen en daarna nog even fijn in een auto stappen.

En daarnaast vind ik ook nog dat mensen zelf mogen weten wat ze met hun lijf doen en wat ze erin proppen.... (ik ben ook voorstander van de pil van Drion bijv, hoewel ik die dan niet als partydrug zou aanraden... ) al helemaal als ze dat lekker thuis doen en er niemand mee lastig vallen. En in sommige gevallen (weed?) er zelfs baat bij hebben..

Verder vind ik het, zoals gezegd, een lastig onderwerp..

Weggebokt
Berichten: 10018
Geregistreerd: 15-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 11:09

Leuk filmpje gevonden, moet je natuurlijk er wel voor open staan om hem te bekijken ;)


Dioxide

Berichten: 7666
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: FL360

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 11:19

Shaggy, ik ben het zeer met jou eens (wel vanuit een pro-drugs oogpunt :') )! De meneer in het filmpje van SindyKaya legt het nog eens heel erg goed uit. Welliswaar is het vanuit Amerikaanse ervaringen, maar ook hier gaan echt meer mensen dood aan voorgeschreven opiaten dan aan drugsgebruik met verstand.

In Nederland gaat het de Amerikaanse kant op met het voorschrijven van zware opiaten (zie o.a. AD.nl) en dat moet maar allemaal normaal gevonden worden? Hoe staan de anti-drugs mensen dáár dan tegenover?

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37456
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 11:27

Heel slechte zaak ook. Ken helaas ook voldoende mensen die gewoon ad herhaalrecepten krijgen al jaren en jaren en jaren znder enige feedback of controle of het nodig is. Idem zware pijnstilling, heb die zelf helaas nodig regelmatig, maar houdt de nare bijwerking sloom verslavende pillen alleen achter de hand voor extreme gevallen en dan maximaal voor 2 of 3 dagen aaneen. Ooit een poging gedaan om pijn te onderdrukken met amytriptyline. Geen succes, was mezelf gewoon kwijt e dar na maand met afbouwen heel rap weer mee gestopt

Als ik zie waar dergelijke pillen al voor worden gegeven, simpele ingrepen die je met paracetamol en brufen of diclofenac goed kunt platkrijgen

En heb helaas ervaring met afkickverschijnselen. Inclusief beestjes zien, agressie, rillen, nachtmerries enz. Infuus hoge dosis prednison die daarna abrubt wordt gestopt. Na 5 dagen is je lichaam helaas wel er al aan gewend. Met de afkick die er op volgt is dat geen pretje

Dioxide

Berichten: 7666
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: FL360

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 11:43

Ik weet dat hij afgezaagd is, maar heb je al eens met CBD geexperimenteerd? In mijn omgeving al meerdere ernstig (progressief) zieke mensen meegemaakt die na het afkicken van morfine (e.a.) hun leven grotendeels weer terug kregen aangaande fitheid en bijwerkingen door alle doktersdrugs.

Vergeet ook niet dat medici en medische onderzoeken zwáár gesponsord worden door medicijnfabrikanten en er dus grote belangen zijn bij het "aan de pillen" houden van mensen.

quera

Berichten: 13893
Geregistreerd: 10-02-05
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 11:59

Dioxide schreef:
Ik weet dat hij afgezaagd is, maar heb je al eens met CBD geexperimenteerd? In mijn omgeving al meerdere ernstig (progressief) zieke mensen meegemaakt die na het afkicken van morfine (e.a.) hun leven grotendeels weer terug kregen aangaande fitheid en bijwerkingen door alle doktersdrugs.

Vergeet ook niet dat medici en medische onderzoeken zwáár gesponsord worden door medicijnfabrikanten en er dus grote belangen zijn bij het "aan de pillen" houden van mensen.

Dat ligt dan ook totaal aan je arts.. mijn oncoloog is van zo weinig mogelijk pijnmedicatie.
Ik heb een korte periode fentanyl gebruikt en zo snel mogelijk gestopt toen het kon.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 12:04

Tof filmpje!
Zit wel een contradictie in. Veel mensen sterven door het mixen van medicijnen. Als die al worden voorgeschreven door artsen, inclusief bijsluiters in de verpakking... Hoe groot is de kans dan dat men drugs gaat mixen als ze legaal zijn? Als medicijnen al niet voldoende gereguleerd kunnen worden om overdosissen/mixen te voorkomen, kunnen we dan zeggen dat dit met drugs geen risico gaat vormen? Daar zit ik even aan te denken. Het is ontzettend lastig om voorlichting te geven die werkt...


Over het andere punt wat hij noemt: 'eenzame mensen gebruiken door hun eenzaamheid drugs, worden gepakt en opgesloten in een kooi/cel, en daarmee verwacht de overheid dat men gaat stoppen met drugsgebruik. Dat werkt niet'. Met dat punt ben ik het eens. Zoals ik al eerder benoemde moeten straffen invloed hebben op de persoon. En het is afhankelijk van de persoon welke negatieve of positieve aanpak helpt.


Ik moet wel zeggen, drugs kunnen niet legaal worden gemaakt in 1 land zonder criminaliteit te stimuleren elders. Waar komen drugs vandaan? Worden ze, net zoals wiet in coffeeshops, gemaakt door criminelen? Of halen criminelen goedkoop drugs in Nederland (gemaakt door de overheid) om voor veels te hoge prijzen te dealen in andere landen? Zullen criminelen heftiger en gevaarlijker spul maken om toch nog een klantenbestand in NL te houden met alle risicos van dien? Als het legaal wordt, moet de hele wereld meedoen... Maar ik denk dat de drugsoorlog tussen overheid en criminelen dan pas echt begint.

Dioxide

Berichten: 7666
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: FL360

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 12:10

quera schreef:
Dat ligt dan ook totaal aan je arts.. mijn oncoloog is van zo weinig mogelijk pijnmedicatie.
Ik heb een korte periode fentanyl gebruikt en zo snel mogelijk gestopt toen het kon.

Absoluut waar Quera, de ene arts is gelukkig de andere niet :)

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37456
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 12:16

Ahum :+ neuroloog had ooit het slimme plan van weedthee gebruiken. Affijn op ziekenhuis afdeling zijn ze aan de brouw gegaan om voor me een kan thee te maken. :)) maar de eerste slok (smerig) bleef nog binnen slok twee kwam er net zo snel weer uit en ik ben uren aan het overgeven gebleven _O- oftewel mijn lijf blieft het niet. Het dringende advies gekregen er voortaan ver uit de buurt te blijven.

Een keer onvrijwillig meegeblowd %) -:(- -O- :r zaten paar stevig te blowen onder het rolstoel podium. Was geen pretje, :n %) echt beroerd geweest en dagen een vaag hoofd. Dus nee niks voor mij.

Daarnaast pijn went, alleen als het mijn nachtrust kost of dagen de dystrofie me echt hindert grijp ik maar pillen. Anders doe ik iets kalmer aan.