Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
dakplaat schreef:Floor_x schreef:Even een hele andere vraag wat ik me net ineens bedacht. Ben benieuwd of iemand hier antwoord op heeft![]()
De ruimte in Nederland is beperkt, de grond is onwijs duur en de vraag is gigantisch.
Is het een heel gek idee om Nederlandse veebedrijven te huisvesten in grotere, goedkopere gebieden? Denk aan Duitsland of Frankrijk oid. Meer ruimte voor de dieren, zonder de Nederlandse grond en bouwkosten maar wel met de Nederlandse regulaties betreft dierenwelzijn.
Ik zeg maar wat hoor, don’t shoot me
Gek idee inderdaad, oneerlijke concurrentie met de buurman die aan veel minder eisen moet voldoen.
Er zijn trouwens vorig jaar extra veel boeren geëmigreerd.
Floor_x schreef:Maar je buurman produceert niet aan Nederland, en jij wel. Dus buurman is niet je concurrent, toch?
Daarnaast, die eisen zijn er grotendeels voor dierenwelzijn, hoe zou je daar als dierenliefhebbende boer een probleem mee kunnen hebben?
dakplaat schreef:imaudy schreef:Duitsland! Het voert te ver door om de wetgeving naast elkaar neer te leggen.
Dan mag je nog wel even in de regelgeving duiken voor je zoiets beweert
Floor_x schreef:dakplaat schreef:
Gek idee inderdaad, oneerlijke concurrentie met de buurman die aan veel minder eisen moet voldoen.
Er zijn trouwens vorig jaar extra veel boeren geëmigreerd.
Maar je buurman produceert niet aan Nederland, en jij wel. Dus buurman is niet je concurrent, toch?
Daarnaast, die eisen zijn er grotendeels voor dierenwelzijn, hoe zou je daar als dierenliefhebbende boer een probleem mee kunnen hebben?
dakplaat schreef:imaudy schreef:
Dat is jouw mening dan he dakplaat
Ja. Vertel eens welk land betere regels heeft dan?
Floor_x schreef:Myrthe3 schreef:
Geef de zeug de keuze en ze gaat in de kooi liggen. In de dekstal net zo. Daar mogen ze vrij rondlopen maar kunnen ze evt ook in een kooi gaan liggen. 9 vd 10 doen dat dan ook.
Bovendien staat een zeug 3 weken in een kraamkooi en mag daarna weer bijna 4 maand los lopen.
Nee, ik word niet misselijk op mijn werk. Omdat ik weet dat wij als team de varkens de meest goeie zorg aanbieden. Deze varkens hebben meer toezicht dan het gemiddelde paard van een bokker en wij hebben ook de kennis in huis en de middelen om de varkens meteen te helpen mochten ze ziek worden.
Dus nee, ik word niet misselijk van mijn werk.
Ik ga iedere dag met veel plezier heen om samen met de boer en mijn collega de varkens de beste zorg te geven die wij ze kunnen bieden!
Ik vind het echt achterlijk dat je dit kunt zeggen op dit specifieke paardenforum en zoveel mensen het nog toejuichen ook.
Wanneer iemand zegt ‘Na drie uur in de wei zet ik mijn paard weer binnen, want dan staat hij bij het hek’ dan is de hele fiets wereld te klein. Maar een varken ingeklemd tussen de metalen stangen met 0 bewegingsruimte, geen daglicht en niet eens behoorlijke bodembedekking dat wordt toegejuichd.
Even buiten de hele Boxtel-situatie om, hoe kan je dierenliefhebber zijn en dát zeggen.
dakplaat schreef:imaudy schreef:Nieuwsgierig als ik ben lees ik eens terug in jouw berichten op bokt dakplaat. Jij hebt varkens gecastreerd in de varkenshouderij. Uhuh![]()
Hoeveel procent van de koeien loopt in Duitsland buiten denk je? En hoe groot is het gemiddelde bedrijf daar?
Floor_x schreef:Even een hele andere vraag wat ik me net ineens bedacht. Ben benieuwd of iemand hier antwoord op heeft![]()
De ruimte in Nederland is beperkt, de grond is onwijs duur en de vraag is gigantisch.
Is het een heel gek idee om Nederlandse veebedrijven te huisvesten in grotere, goedkopere gebieden? Denk aan Duitsland of Frankrijk oid. Meer ruimte voor de dieren, zonder de Nederlandse grond en bouwkosten maar wel met de Nederlandse regulaties betreft dierenwelzijn.
Ik zeg maar wat hoor, don’t shoot me
dakplaat schreef:imaudy schreef:Nieuwsgierig als ik ben lees ik eens terug in jouw berichten op bokt dakplaat. Jij hebt varkens gecastreerd in de varkenshouderij. Uhuh![]()
Hoeveel procent van de koeien loopt in Duitsland buiten denk je? En hoe groot is het gemiddelde bedrijf daar?
Myrthe3 schreef:Bovendien staat een zeug 3 weken in een kraamkooi en mag daarna weer bijna 4 maand los lopen.