Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Shaggy09 schreef:Het zou zo fijn zijn als we wat meer leven en laten leven en niet gelijk over iemand vallen die op FvD/PVV/SGP wilt stemmen. Want wat een hoop hier volgens mij vergeten is dat het om de partij gaat en niet om de fractie voorzitter. Die veranderd toch vaak om de zoveel jaar.
Nies_ schreef:SusanH schreef:Jammer dat ik dat gemist heb. Ik zou hem wel eens willen zien als hij niet uit zijn woorden komt. Ik heb echt een allergie voor mensen met zo'n arrogante uitstraling als Baudet. Gisteren nam hij ook het hele programma over bij de aftiteling van WNL. Presentatrice moest moeite doen om er nog tussen te komen. Hij wilde nog gauw even zieltjes winnen.
Ik vind Klaver een fijne debater. Ik heb het gister bij het zappen voorbij zien komen, en toen Jetten even gezien. Wat een verschil met Klaver. Ik vind jong en erin gegooid geen excuus om zo over te komen. Klaver is ook jong, maar heeft er meer feeling voor lijkt het. Ik heb GL op facebook (dus beetje gekleurd ben ik natuurlijk wel) daar kon ik nog een stukje tussen Klaver en Buma terugkijken over de woningmarkt. Ik vond het heel sterk wat hij zei en kan me er erg in vinden. Sluit ook mooi aan op wat er in het partijprogramma voor de provincie waar ik woon staat.
Ik vond Klaver ook goed in dat stuk, maar in het stukje met Baudet weet hij wel heel slim om de brij heen te draaien zodat de tijd voorbij is als Baudet door wil vragen. Terwijl daar nou juist de vraag ging komen waar ik ook heel graag antwoord op zou willen. Grote vervuilers/bedrijven laten betalen klinkt natuurlijk logisch, maar uiteindelijk komt dat gewoon bij de burger terecht. Of door een duurder product of Nederland wordt te duur en het bedrijf vertrekt. Een besparing op loonkosten zou ook een mogelijkheid zijn, maar denk maar niet dat de CEO's genoegen nemen met minder. Ik zou wel willen weten hoe GL dit ziet, het komt op mij helaas vaak over of ze een stukje doordenken missen (idem bij de PvdD).
Buma vind ik soms wel heel scherp uit de hoek komen, maar veel te weinig om het goed te noemen. Ik vond Marijnissen denk ik nog het prettigst om naar te kijken.
Nikass schreef:Shaggy09 schreef:Het zou zo fijn zijn als we wat meer leven en laten leven en niet gelijk over iemand vallen die op FvD/PVV/SGP wilt stemmen. Want wat een hoop hier volgens mij vergeten is dat het om de partij gaat en niet om de fractie voorzitter. Die veranderd toch vaak om de zoveel jaar.
Dit ben ik niet met je eens.
Voor mensen die discrimineren/haat zaaien/stigmatiseren/mensen buiten sluiten etc etc geldt niet "leven en laten leven"
Onrecht moet je namelijk te allen tijde bestrijden.
Shaggy09 schreef:Als jij het verder met de SGP eens bent over hun politieke standpunten dan houd ik je niet tegen om er op te stemmen hoor.. Dat ik hun uitspraken niet leuk vind betekent niet dat ze per definitie ook niet leuk zijn.
Het zou zo fijn zijn als we wat meer leven en laten leven en niet gelijk over iemand vallen die op FvD/PVV/SGP wilt stemmen. Want wat een hoop hier volgens mij vergeten is dat het om de partij gaat en niet om de fractie voorzitter. Die veranderd toch vaak om de zoveel jaar.
sassefras schreef:Electra63 schreef:Ik vind het erg vervelend dat ik PVV en FvD-stemmers in mijn familie/kennissenkring heb.
Met andere partijen heb ik dat niet, ook al heb ik daar niets mee.
waarom ??? laat iedereen in zijn of haar waarde
Resistance schreef:Shaggy09 schreef:Het zou zo fijn zijn als we wat meer leven en laten leven en niet gelijk over iemand vallen die op FvD/PVV/SGP wilt stemmen. Want wat een hoop hier volgens mij vergeten is dat het om de partij gaat en niet om de fractie voorzitter. Die veranderd toch vaak om de zoveel jaar.
Precies dit. Waarom moeten we discriminatie opeens wel supporten en accepteren wanneer het om politiek gaat, en mensen het recht hebben om erop te stemmen?
Volgers van de KKK of andere gekke sektes support en accepteer ik ook niet. Waarom zou ik het dan wel moeten accepteren dat iemand een partij supporten die haat zaait en discrimineert?
Nikass schreef:Shaggy09 schreef:Het zou zo fijn zijn als we wat meer leven en laten leven en niet gelijk over iemand vallen die op FvD/PVV/SGP wilt stemmen. Want wat een hoop hier volgens mij vergeten is dat het om de partij gaat en niet om de fractie voorzitter. Die veranderd toch vaak om de zoveel jaar.
Voor mensen die discrimineren/haat zaaien/stigmatiseren/mensen buiten sluiten etc etc geldt niet "leven en laten leven"
Onrecht moet je namelijk te allen tijde bestrijden.
Sabri schreef:Ik twijfel nog tussen de SP en de partij voor de dieren. Ik denk toch dat het die laatste partij word. Ik sta niet achter de bioindustrie en vind dat ze dat steeds opnieuw haar betoog ermee houdt in de kamer dat er een eind moet komen aan de bioindustrie geweldig! Daarnaast heb ik op de dierenambulance veel met dieren te maken en zie ik hoeveel mensen er van de natuur en dieren houd. Mensen staan te huilen als een vogeltje dood gaat maar eten savonds wel weer hun stukkie bioindustrievlees zonder nadenken weg. Dus voor mij is zo'n partij ook belangrijk om dieren ook een stem te geven en er meer aandacht op te vestigen. Zou die niet meedoen dan word het de SP. Vanwege het feit dat ik vind dat het geld beter verdeeld mag worden. De een heeft nauwelijks te eten en zit te twijfelen of hij die roomboter nog in het karretje erbij kan stoppen of moet het kindje thuishouden van feestjes omdat daar geen geld is, terwijl een ander in een auto van miljoenen euro's rondrijdt en een villa ipv een huis heeft.Daar mag best wat beter naar gekeken worden hoe het geld verdeeld is. Heb je rijke ouders heb je het een stuk makkelijker terwijl als je ouders vroeg ziek worden en minder breed hebben en wil studeren zit jij als jongere al veel eerder in de schulden..
[***] schreef:Sabri schreef:(...)Daar mag best wat beter naar gekeken worden hoe het geld verdeeld is. Heb je rijke ouders heb je het een stuk makkelijker terwijl als je ouders vroeg ziek worden en minder breed hebben en wil studeren zit jij als jongere al veel eerder in de schulden..
Dat laatste vind ik dus heel krom. Met studiefinanciering wordt er gekeken naar het inkomen van je ouders, als de overheid vindt dat de ouders genoeg verdienen krijgt het kind geen studiefinanciering. Echter is echt niet zo dat als je ouders meer dan gemiddeld verdienen het prima te doen is om de studiekosten van je kind te betalen (ongeveer 2.000 per jaar plus boeken en verplichte uitjes ect), en al helemaal niet als je meerdere kinderen hebt. Kortom als je ‘rijke’ ouders hebt die niet mee betalen aan je studie (wat volkomen begrijpelijk is) en je dus geen studiefinanciering krijgt mag je als student dus alles zelf financieren net zoals de student die ‘arme’ ouders heeft maar wel studiefinanciering krijgt. En dat vind ik belachelijk, want dat is imo niet wat ‘gelijkheid’ is.
Nikass schreef:PVV of FVD aanhangen en dan vinden dat je zelf respectloos behandeld wordt
Nikass schreef:Volgens mij bedoeld Juval dat deze partijen ook mensen buiten sluiten. Ik heb alleen geen idee hoe dan.
juval schreef:Nikass schreef:Volgens mij bedoeld Juval dat deze partijen ook mensen buiten sluiten. Ik heb alleen geen idee hoe dan.
Ik ben melkveehoudster. En de partijen die ik noemde zijn helaas niet positief over mijn beroepsgroep. Vandaar.![]()
Iedereen moet zelf weten waar ie op stemt, maar als je vanwege je beroep vogelvrij wordt verklaard door deze partijen... tja.
[ [url=m/lpwNGd.jpg]Afbeelding[/url] ]