Nieuwe Michael Jackson docu, SHOCK!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 21:10

Babootje schreef:
MarcoBorsato schreef:
Ik heb het ook gezien. Heftig. Ik voorzie een grote boycot van Michael Jackson.

Misschien even.. maar eerlijk denk ik niet zo lang.

We hebben nog niet de halve docu gezien... Maar als het zo schokkend is als er wordt beweerd...
En dit is ook gezegd door Nederlanders die het al hebben gezien, en in Nederland zijn we toch een stuk minder preuts dan in Amerika...

Dan zal de muziek van MJ voor altijd arm in arm gaan met pedofilie. Ik vraag me af hoeveel radiozenders de muziek dan nog willen draaien.

Zeker als de keuze is: Een deel van je luisteraars tegen je in het harnas omdat je de nieuwe legacy van MJ faciliteert... Of een deel van de luisteraars tegen je in het harnas omdat je één dode artiest boycot...
In een wereldje waar radio steeds kleiner wordt.... Ik weet wel wat ze dan kiezen.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 21:17

Jolien87 schreef:
Maar dat was waarschijnlijk voordat zij wist wat ze nu weet.

Klopt, het zegt dus wel wat, dat zij het interview doet en dit gaat over haar vriend.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 21:21

Electra63 schreef:
MarcoBorsato schreef:
Ik heb het ook gezien. Heftig. Ik voorzie een grote boycot van Michael Jackson.

Opera was altijd zijn grote vriendin en ook beschermvrouwe.....

Dat dacht Ik ook, maar ze heeft zich in het verleden ook flink uitgesproken tegen hem.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 21:24

MarcoBorsato schreef:
Electra63 schreef:

Opera was altijd zijn grote vriendin en ook beschermvrouwe.....

Dat dacht Ik ook, maar ze heeft zich in het verleden ook flink uitgesproken tegen hem.

En terecht, als het waar is!

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 21:32

Oprah lijkt me nu niet een vrouw die zomaar conclusies trekt zonder zeker te weten waar deze op gebaseerd zijn.
Ik wil nu niet beweren dat iets waar is omdat Oprah het zegt (gevalletje: 'Dat heb gestaan op facebook') maar het geeft voor mij wel de ernst van de kwestie aan en hoe groot het nu weer is.
Feitelijk gezien hoop ik voor de mannen/jongens natuurlijk dat het niet zo is dat ze misbruikt zijn, dit gun ik niemand. Maar ervan uitgaande dat het waar is wat ze zeggen, vind ik het fijn dat hun verhalen serieus genomen worden.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 21:34

Jolien87 schreef:
Oprah lijkt me nu niet een vrouw die zomaar conclusies trekt zonder zeker te weten waar deze op gebaseerd zijn.
Ik wil nu niet beweren dat iets waar is omdat Oprah het zegt (gevalletje: 'Dat heb gestaan op facebook') maar het geeft voor mij wel de ernst van de kwestie aan en hoe groot het nu weer is.
Feitelijk gezien hoop ik voor de mannen/jongens natuurlijk dat het niet zo is dat ze misbruikt zijn, dit gun ik niemand. Maar ervan uitgaande dat het waar is wat ze zeggen, vind ik het fijn dat hun verhalen serieus genomen worden.

Dat vind ik ook !

Laux

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 21:34

Janine1990 schreef:
We hebben nog niet de halve docu gezien... Maar als het zo schokkend is als er wordt beweerd...
En dit is ook gezegd door Nederlanders die het al hebben gezien, en in Nederland zijn we toch een stuk minder preuts dan in Amerika...

Dan zal de muziek van MJ voor altijd arm in arm gaan met pedofilie. Ik vraag me af hoeveel radiozenders de muziek dan nog willen draaien.

Zeker als de keuze is: Een deel van je luisteraars tegen je in het harnas omdat je de nieuwe legacy van MJ faciliteert... Of een deel van de luisteraars tegen je in het harnas omdat je één dode artiest boycot...
In een wereldje waar radio steeds kleiner wordt.... Ik weet wel wat ze dan kiezen.

Dit vraag ik mij dus af, de muziek die MJ heeft gemaakt staat in mijn ogen los van het feit of hij wel of geen seksueel misbruik heeft gepleegd bij kinderen. Ik ken een heleboel songs van MJ, maar geen van deze gaat over kinderen op een seksuele/verontrustende manier.

Hem bestempelen als 'een dode artiest' vind ik ook wat te kort door de bocht, ja hij is dood, maar het is niet alsof hij vergeten is in de muziekwereld.
Dat MJ een ontzettend grote invloed heeft (gehad) op de muziekwereld kunnen we niet ontkennen, zijn sporen zijn nu steeds zichtbaar en er zijn nog een heleboel artiesten die door hem geïnspireerd worden.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 21:48

Tja, maar The Cosby Show heeft ook niets te maken met het verkrachten van vrouwen.
Toch is er geen zender meer die het nu nog zal uitzenden.

Het eerste Nederlandse radiostation heeft al laten weten hem voorlopig te boycotten.

Laux

Re: Nieuwe Michael Jackson docu, SHOCK!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 21:53

Nee maar dit onderwerp is nogal uitgemolken en hier wordt al jarenlang over gesproken, er zijn al zoveel beschuldigingen en rechtszaken geweest.
Ik verwacht dus ook niet dat er nu ineens een totale boycot voor altijd komt.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 21:56

Laux schreef:
Janine1990 schreef:

Dit vraag ik mij dus af, de muziek die MJ heeft gemaakt staat in mijn ogen los van het feit of hij wel of geen seksueel misbruik heeft gepleegd bij kinderen. Ik ken een heleboel songs van MJ, maar geen van deze gaat over kinderen op een seksuele/verontrustende manier.

Hem bestempelen als 'een dode artiest' vind ik ook wat te kort door de bocht, ja hij is dood, maar het is niet alsof hij vergeten is in de muziekwereld.
Dat MJ een ontzettend grote invloed heeft (gehad) op de muziekwereld kunnen we niet ontkennen, zijn sporen zijn nu steeds zichtbaar en er zijn nog een heleboel artiesten die door hem geïnspireerd worden.

Je hebt de docu nog niet gezien...
Daarbij gaat het voor jou misschien niet arm in arm, er zijn een hele hoop mensen waar dat waarschijnlijk wel het geval voor zal zijn.
Er wordt gezegd dat je voor altijd anders naar de teksten gaat luisteren.

Zijn creatieve invloed zal ik zeker niet ontkennen hoor... Maar deze documentaire maakt hem, als ik het zo begrijp, waarschijnlijk sterfelijk. Welke zichzelf respecterende artiest wil zijn eigen imago na die documentaire potentieel schaden door een riffje van zijn muziek te gebruiken? Ik ben zeer benieuwd.

Laux

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 22:05

Jason Derulo in ieder geval haha, die heeft net ‘Let’s shut up and dance’ uitgebracht en in zijn clip kopieert hij letterlijk de dans- en kledingstijl van MJ :j

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 22:07

Mensen, we zien het vanzelf wel.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 22:08

Laux schreef:
Jason Derulo in ieder geval haha, die heeft net ‘Let’s shut up and dance’ uitgebracht en in zijn clip kopieert hij letterlijk de dans- en kledingstijl van MJ :j

Tsjah, op het uitbrengen na... Er gaat een aardig proces aan het uitbrengen vooraf, op een moment dat er nog niets bekend was over deze docu.

Maar goed, dat is er één... Laten we deze discussie over 3 jaar nog eens voeren. :)
Nouja, een discussie is het niet echt, zoveel verstand heb ik niet van de nieuwe muziek. :P Maar ben heel benieuwd hoeveel er dan nog zich op een der welke manier willen binden aan de legacy of MJ.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 22:09

Zijn 94736286 look-a-likes mogen dan waarschijnlijk ook op zoek naar ander werk :=

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 08:48

Die discussie over de muziek draaien en wel geen samples gebruiken hoorde ik gisteren op de radio ook :j En daar kwam ineens een heel rijtje aan muzikanten voorbij die van alles uitgespookt hadden en toch influencers zijn en nog steeds gedraaid worden... Dat was echt shocking :oo

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 11:16

Cer schreef:
Die discussie over de muziek draaien en wel geen samples gebruiken hoorde ik gisteren op de radio ook :j En daar kwam ineens een heel rijtje aan muzikanten voorbij die van alles uitgespookt hadden en toch influencers zijn en nog steeds gedraaid worden... Dat was echt shocking :oo

Vertel vertel! Linkje?

Heftiger dan de east coast, west coast crimi?

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 11:51

Ik hoorde het op de radio.. ik ben niet zo goed in radiofragmenten linken :') .. maar ik zal es kijken of er zo'n lijst op google te vinden is.. (zij hadden hun info tenslotte ook ergens vandaan)
Iig moord, mishandeling, misbruik etc... Ik vond t echt :oo zeg maar..

Zo even gevonden:
Sid Vicious heeft wellicht zn vriendin vermoord
Chuck Berry (ook een behoorlijke influence op muziek) is gearresteerd voor misbruik van een minderjarige
Leadbelly (maar das al wat langer geleden) iemand vermoord
Een bandlid van Judas Priest heeft een minderjarige jongen verkracht

En dan heb je nog de rest van de bekenden: Woody Allan, Mike Tyson, PeeWee Herman, de baas van de Subway, en een zooi acteurs / actrices

Ik weet niet wat de east coast west coast crimi is?

En je hebt natuurlijk die muzikant die, ik meen, babies heeft misbruikt. Oh wacht, dat heb ik in dit topic gelezen ook idd .. %)

Maar goed, MJ, Chuck Berry, R Kelly .. kan dat idd wel of niet gedraaid worden, en luister je daar dan wel of niet naar. R Kelly verdient nog geld, maar MJ niet meer.

In het geval van MJ, dacht ik laatst, kan je ten opzichte van de dader je gelijk niet meer halen.. Ik kan me voorstellen dat je ook anderen wil behoeden voor dezelfde ellende. Wat bij MJ niet gaat want hij is dood. Maar wel weer awareness creeert dat je je dus ook / juist door een bekend iemand ook niet alles wijs moet laten maken.. dus dat is dan wel een goed ding

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 12:26

En toch zijn er ook genoeg artiesten die niet meer gedraaid worden nadat ze beschuldigd werden/veroordeeld zijn. Denk aan R Kelly, die hoor je nu nergens meer. Of The Lostprophets. Die zanger heeft echt walgelijke dingen gedaan met kinderen, tot aan baby's aan toe.

Ik ga de documentaire wel kijken, ik ben er erg benieuwd naar.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 12:29

Nou ja ik luister sowieso nooit naar R Kelly, maar ik zou ook niet kunnen zeggen of ik m nergens hoor eigenlijk.. LostProphets hoorde je ook al nooit (ja precies, DIE bedoelde ik.. echt insane)

maar de invloed van Chuck Berry bestaat nog steeds.. omdat t jaren 50 is hoor je het zelden nog, maar misschien wel op old time zenders?

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 12:40

LP hoorde je wel op de alternatievere zenders hoor :j Maar nu inderdaad nooit meer. En terecht. Zó akelig.

R Kelly hoorde je wel op zenders als SkyRadio enzo. Dat ene nummer van hem, dat is best bekend.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 12:43

I believe I can fly :j
Gisteren toevallig zijn interview met Gayle King gezien en hij ontkende bijna alles.
Maar feit blijft blijft wel dat hij met de 15-jarige Aaliyah was getrouwd, dus hij heeft alle schijn tegen.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 12:44

Ja ik vind dat zo .. onbegrijpelijk.. daar zijn er meer van die met minderjarigen getrouwd waren.. Woody Allen.. en Jerry Lee geloof ik... #waaromecht %)

Laux

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 13:31

Ach ja en hoeveel mensen luisteren er nu nog naar de radio sinds de komst van Spotify etc.? Dat is ook een behoorlijk aflopende zaak geworden.
Tegenwoordig hebben mensen veel meer invloed op wat zij wanneer luisteren, gelukkig.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 14:04

Cer schreef:
Ja ik vind dat zo .. onbegrijpelijk.. daar zijn er meer van die met minderjarigen getrouwd waren.. Woody Allen.. en Jerry Lee geloof ik... #waaromecht %)

Woody Allen is met zijn (adoptie)stiefdochter getrouwd, sindsdien doet zijn ex er alles aan om hem zwart te maken. Volkomen logisch en er zijn veel acteurs die niet meer met hem willen werken.

Jerry Lee Lewis is met zijn dertienjarige nichtje getrouwd geweest en daar ook om geboycot.

Maar toch, ik vind zoiets wel anders dan meerdere keren kinderen misbruiken of zoals R. Kelly, seksslavinnen houden.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 14:18

Bertrand Cantat van Noir Desir heeft zijn vriendin vemoord. Na uit de gevangenis gekomen te zijn is hij doorgegaan met muziek. Daar is toen ook over gesproken of dat nog kon.