Spoorongeluk Oss bakfiets met kinderen gegrepen door trein

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Walkure

Berichten: 1400
Geregistreerd: 03-03-14
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 12:59

Suzanne F. schreef:
Ik vind het heel dubbel. Voor de nabestaanden is het geweldig nieuws dat ze het zullen overleven. Maar voor henzelf weet ik het niet. Ik heb nu al kippenvel als ik denk wat ze te wachten staat. En waar ze de rest van hun leven mee om moeten gaan en mee moeten leren leven. Dat draag je voor altijd bij je, ik zou het vreselijk zwaar vinden denk ik. Voor beiden.


Inderdaad, wat zullen zij een zware tijd tegemoet gaan..

Suzanne F.

Berichten: 49659
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 13:13

manubres schreef:
Ik heb de vreselijkste reacties op FB voorbij zien komen over het ongeluk in Oss, gruwelijk en respectloos om zo te reageren...maar "de pot verwijt de ketel..." vind ik als we allemaal voor eigen rechter gaan spelen. Dat vind ik net zo ziek en gruwelijk.

https://www.ad.nl/eindhoven/heksenjacht ... ~a0245a88/


Ik zie ze niet? Ze zijn allemaal geblurd? Kan iemand via PB dan misschien sturen wat voor reacties het zijn? Want ik kan me eigenlijk niks voorstellen bij grappen of opmerkingen die hiermee te maken hebben.
Die heksenjacht op die mensen is ook niet normaal vind ik. Dan ben je bijna even slecht.

Linde99
Berichten: 864
Geregistreerd: 19-06-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 13:19

Suzanne F. schreef:
manubres schreef:
Ik heb de vreselijkste reacties op FB voorbij zien komen over het ongeluk in Oss, gruwelijk en respectloos om zo te reageren...maar "de pot verwijt de ketel..." vind ik als we allemaal voor eigen rechter gaan spelen. Dat vind ik net zo ziek en gruwelijk.

https://www.ad.nl/eindhoven/heksenjacht ... ~a0245a88/


Ik zie ze niet? Ze zijn allemaal geblurd? Kan iemand via PB dan misschien sturen wat voor reacties het zijn? Want ik kan me eigenlijk niks voorstellen bij grappen of opmerkingen die hiermee te maken hebben.
Die heksenjacht op die mensen is ook niet normaal vind ik. Dan ben je bijna even slecht.


Zelfde ja ik kan ook niks zien als ik de link aanklik en op FB zie ik ook niets

dito

Berichten: 5135
Geregistreerd: 27-09-11
Woonplaats: int noord-westen van ut land

Re: Spoorongeluk Oss bakfiets met kinderen gegrepen door trein

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 13:26


Linde99
Berichten: 864
Geregistreerd: 19-06-17

Re: Spoorongeluk Oss bakfiets met kinderen gegrepen door trein

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 13:30

-:(- -:(- ziekelijk

Suzanne F.

Berichten: 49659
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 13:31


capopjekop

Berichten: 30742
Geregistreerd: 30-11-03

Re: Spoorongeluk Oss bakfiets met kinderen gegrepen door trein

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 13:33

Ik kies er bewust voor om niet teveel naar reacties te kijken. Je broek zakt er soms vanaf. Ik focus me liever op de mooie acties door het land die er waren om de slachtoffers te eren en hun familie een hart onder de riem te steken

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110972
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Spoorongeluk Oss bakfiets met kinderen gegrepen door trein

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 13:34

Zo ziekelijk, mensen die lollig proberen te zijn terwijl er zoveel leed mee is gemoeid.
Het zou maar over hun eigen familie gaan.

Anoniem

Re: Spoorongeluk Oss bakfiets met kinderen gegrepen door trein

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 13:40

Dat zijn vast van die facebooktrolls die het blijkbaar leuk vinden om anoniem dom te gaan doen. Echt achterlijk volk...

Amber_anne

Berichten: 6983
Geregistreerd: 09-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 13:41

Ik snap het niet proberen mensen nou grappig te zijn? Of zijn dit mensen die niet helemaal goed zijn en dus ook niet snappen wat de gevolgen zijn?
Kan me niet zo goed voorstellen wat voor mensen dit verzinnen en dan ook echt neerzetten....

Wat had die haagse juf voor reactie gegeven hierop?

dito

Berichten: 5135
Geregistreerd: 27-09-11
Woonplaats: int noord-westen van ut land

Re: Spoorongeluk Oss bakfiets met kinderen gegrepen door trein

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 13:46

lijkt me helemaal heftig als je dit als nabestaande leest of bv de familie waarvan de overlevende knokken voor hun leven

TinGu

Berichten: 1637
Geregistreerd: 27-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 13:50

Amber_anne schreef:
Ik snap het niet proberen mensen nou grappig te zijn? Of zijn dit mensen die niet helemaal goed zijn en dus ook niet snappen wat de gevolgen zijn?
Kan me niet zo goed voorstellen wat voor mensen dit verzinnen en dan ook echt neerzetten....

Wat had die haagse juf voor reactie gegeven hierop?


https://denhaagfm.nl/2018/09/21/poedersuiker ... haar-baan/

Ik snap ook niet hoe je hier iets anders over kunt zeggen dan ongeloof en medeleven voor de slachtoffers. Hoe kan het dat er in je hoofd iets verschijnt dat voor grap door moet gaan? Dat klopt toch niet?

Sjolvir

Berichten: 25321
Geregistreerd: 26-03-05

Re: Spoorongeluk Oss bakfiets met kinderen gegrepen door trein

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 13:54

Vind het ongeluk zo triest, maar dorp verderop dit weekeind heel tragisch 2 jonge kinderen om gekomen.. 4 en 6 (vermoedelijk door vader om het leven gebracht, moeder is ook dood.. en huis daarna in de brand gestoken) heeft het nieuws ook gehaald (maar bij lange na niet zoals het ongeluk in Oss), maar deze kindertjes vind ik zo mogelijk nog triester... Door diegene die van je zou moeten houden, die je zou moeten beschermen om het leven gebracht..... wat moeten die op het laatst gedacht hebben....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 13:57

Ongelofelijk. Maar helaas ook niets nieuws. Er zijn zoveel mensen die of gewoon geen empathisch vermogen hebben, of gewoon veel te dom zijn om te poepen. Laatst nog te horen gekregen van iemand dat ze hoopte dat ik eierstokkanker zou krijgen en daardoor nooit kinderen zou kunnen krijgen, omdat ik geen voorstander van zwarte piet was.


Mensen roepen maar. Het boeit ze absoluut niets, wat ze aanrichten. En het worden er alleen maar meer.

Jolien87

Berichten: 17532
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 14:04

Ik schrik enorm van die negatieve reacties op het net. Ik kan me ook niet voorstellen wat voor slechts je over dit soort drama's kunt schrijven en kan dan ook alleen maar denken dat er een boel steekjes bij je loszitten als dit soort gedachtes alleen al in je opkomen. Laat staan dat je ze openbaar deelt.

dito

Berichten: 5135
Geregistreerd: 27-09-11
Woonplaats: int noord-westen van ut land

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 14:10

Jolien87 schreef:
Laat staan dat je ze openbaar deelt.


Zal dat niet zijn omdat ze kicken op reacties krijgen? Wat ik ook gewoonweg niet snap

Anoniem

Re: Spoorongeluk Oss bakfiets met kinderen gegrepen door trein

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 14:12

Als we nou gewoon allemaal geen aandacht aan dit soort mensen besteden?

superpony
Berichten: 25407
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 14:16

Het nadeel van internet. Iedereen kan maar ( deels ) anoniem wat schrijven. Ik schrik ook regelmatig van wat mensen schrijven en hoe.....

Iedereen roept nu dat zijn internettrollen, maar ook dat zijn mensen die dat soort dingen typen. Zulke mensen moet je echt laten nakijken. Er lopen echt nog teveel mensen vrij rond zonder enig toezicht.

Als mensen dit niet begrijpen, niet voelen en zich niet kunnen verplaatsen in anderen, is er zoveel mis met je. Maar goed, kijk naar de vreselijke dingen die mensen met dieren doen, vooral jongeren. Dat zijn volgens mij dezelfde type mensen, zonder enig gevoel en compleet de weg kwijt.

Hopelijk geeft het onderzoek naar het ongeluk ook antwoorden, zeker voor de bestuurster van de kar, zodat zij straks in haar proces geholpen kan worden. Net als de ouders natuurlijk, maar de film die zij op haar netvlies heeft staan is echt niet mee te leven als ze geen antwoorden kan krijgen.

Suzanne F.

Berichten: 49659
Geregistreerd: 03-03-01

Re: Spoorongeluk Oss bakfiets met kinderen gegrepen door trein

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 14:28

Deze mensen schreven het niet anoniem maar onder hun eigen naam toch? Zelfs de werkgevers zijn benaderd om deze mensen te ontslaan.

Amber_anne

Berichten: 6983
Geregistreerd: 09-04-18

Re: Spoorongeluk Oss bakfiets met kinderen gegrepen door trein

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 14:36

Je bent wel zo dom als je dit onder je eigen naam neerzet, alsof internet anoniem is. Als je dat gelooft dan weet ik het ook niet meer

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 14:36

Reacties die deze mensen gegeven hebben kunnen echt niet. Snap niet wat iemand bezield om op zo'n moment "grappig" te proberen zijn. Maar de heksenjacht die nu gaande is met neergooien van alle informatie die over ze te vinden is... ronduit walgelijk! Mensen die zich daarmee bezig houden zijn geen haar beter. Misschien heb ik daar zelfs wel nog minder respect voor.

Kaka

Berichten: 4828
Geregistreerd: 17-10-06
Woonplaats: Camping 4, 2e straat rechts

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 14:40

Wat fijn dat de 2 die in het ziekenhuis liggen stabiel zijn!

Trollgedrag is echt iets idioots, dergelijke mensen hebben echt chronisch aandachttekort. Geldt voor beide kanten.

Suzanne F.

Berichten: 49659
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 14:57

Daarom heb ik ook geen social media. Voor mij geen Facebook ofzo, echt niet.

Jolien87

Berichten: 17532
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 16:25

Ik volg expres al geen nieuwssites meer op facebook om dergelijke reacties niet te hoeven lezen. En niet alleen op nieuwsberichten van dit ongeluk maar ook doodgewone berichten waar vreselijk negatief of laatdunkend wordt gereageerd. Ik vraag me dan altijd af wie die mensen zo'n pijn heeft gedaan waardoor ze nu zo over de wereld en het leven denken. Je zou bijna medelijden met ze krijgen. Bijna.

superpony
Berichten: 25407
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Spoorongeluk Oss bakfiets met kinderen gegrepen door trein

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 16:36

Met anoniem bedoel ik meer dat mensen vanachter een scherm durven te typen zonder dat anderen ze zien of weten wie ze zijn.

Ik heb zelf best een grote mond en ben behoorlijk eerlijk. In het dagelijks leven kom ik weinig mensen tegen die alles recht in je gezicht durven te zeggen. Het wordt vaak ook niet gewaardeerd. De mensen voelen zich dus ''anoniem'' achter een scherm veel stoerder ofzo.

En er zijn genoeg mensen die onder een andere naam op social media zitten of meerdere identiteiten bezitten op social media ben ik bang.

Ik zet ook dingen uit, lees niet alles en negeer een hoop. Het is te vreselijk wat je anders leest of tegenkomt. Ik kan echt niet tegen het vreselijke dierenleed met bijbehorende plaatjes bijv.

Daar tegenover wil ik wel graag up to date blijven en hoopte bijv op een bericht hoe het met de 2 zwaar gewonde is.

Buiten alles vind ik dat het nieuws op tv ook niet altijd maar geheel fatsoenlijk gebracht wordt. Ik kom dan wel uit een andere tijd, maar sommige zenders zijn echt doorgeslagen hoe ze nieuws brengen imo.