Preutsheid in Nederland

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
mysa

Berichten: 10652
Geregistreerd: 14-07-07
Woonplaats: Veluwe

Re: Preutsheid in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-19 11:56

Die open maatschappij is, dacht ik, ergens in Azië. Heb er over gelezen, een eiland bij/in Indonesië?

Electra63

Berichten: 18080
Geregistreerd: 11-11-08

Re: Preutsheid in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-19 12:05

Er is natuurlijk wel een verschil tussen topless zonnen en/of naakt recreëren en je sexleven met je familie te bespreken/te delen en/of te bekijken en daarmee eventueel geholpen te worden :D

corine1981

Berichten: 5302
Geregistreerd: 05-08-06
Woonplaats: Lekker centraal

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-19 12:10


anjali
Berichten: 15421
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-19 12:12

Electra63 schreef:
Er is natuurlijk wel een verschil tussen topless zonnen en/of naakt recreëren en je sexleven met je familie te bespreken/te delen en/of te bekijken en daarmee eventueel geholpen te worden :D

Uit de reacties blijkt dat er toch wel een verband wordt gezien tussen naakt zijn en sex. Als iemand geheel of gedeeltelijk naakt gaat rondlopen kan dat door sommigen als een uitnodiging tot sex worden opgevat.Al heeft de naaktloper zelf die bedoeling niet.

Electra63

Berichten: 18080
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-19 12:41

Ik vind het (persoonlijk) grote onzin. Eind jaren 70 tot eind jaren 80 was topless zonnen heel gewoon.
Waarom zou een man wel met ontbloot bovenlijf zonnen en een vrouw niet?
Heeft in mijn ogen niets met sex te maken.
Je sexuele problemen met je familie bespreken en oplossen, zou ik nooit doen. Daarvoor kan je naar een sexuoloog.
Maar ook dat moet iedereen vooral voor zichzelf bepalen.

Avalanche

Berichten: 16316
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-19 13:19

anjali schreef:
Electra63 schreef:
Er is natuurlijk wel een verschil tussen topless zonnen en/of naakt recreëren en je sexleven met je familie te bespreken/te delen en/of te bekijken en daarmee eventueel geholpen te worden :D

Uit de reacties blijkt dat er toch wel een verband wordt gezien tussen naakt zijn en sex. Als iemand geheel of gedeeltelijk naakt gaat rondlopen kan dat door sommigen als een uitnodiging tot sex worden opgevat.Al heeft de naaktloper zelf die bedoeling niet.

Dan heet dat verkrachting. Sex zonder toestemming is verkrachting.

Overigens, als dat waar was, werden alleen schaars geklede vrouwen verkracht, maar meer vrouwen in burka's worden verkracht. Het probleem zit hem niet in de naaktheid.

Sterker nog: hoe minder preuts een cultuur, hoe minder patriarchaal en hoe minder seksueel geweld. En hoe preutser, hoe meer naaktheid wordt gekoppeld aan sex.

Cookies
Berichten: 6577
Geregistreerd: 30-10-02
Woonplaats: Tuinzania

Re: Preutsheid in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-19 14:05

Verkrachting heeft niks met sex te maken, maar met macht. Dus kleding zal niet veel uitmaken.

Ik ga graag naar de sauna en heb ook geen probleem met omkleden in een kleedkamer. Topless zonnen vind ik ook fijn.

anjali
Berichten: 15421
Geregistreerd: 25-07-15

Re: Preutsheid in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-19 14:16

Nederland is gedurende een tijd heel vrij geweest wat betreft zonnen zonder bovenstukjes etc. Toen gingen Nederlanders op vakantie naar buitenlanden waar een andere cultuur heerst en kregen daar problemen. Nu zijn die buitenlanders massaal naar Nederland gekomen.En hebben hun preutsere ideeen meegebracht.En daaroverheen heb je nu ook nog de internetcultuur met foto's die zo gemaakt zijn en overal verspreid.Ik heb de Flower-power-tijd nog zelf meegemaakt. Het is nu echt helemaal anders.Waarbij ik me wil onthouden van waardeoordelen.

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Re: Preutsheid in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-19 14:25

Ik moet zeggen dat ik me omkleden in de sauna ongemakkelijker vind dan het rondlopen in de sauna zelf. _O-

Shadow0

Berichten: 43584
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Re: Preutsheid in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-19 14:28

Anjali, hou eens op met die verhalen? Dat is echt onzin. (En je onthoudt je helemaal niet van waardeoordelen?)

pien_2010

Berichten: 44036
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-19 14:57

karuna schreef:
Is dat niet sunny side of sex in oeganda? Heb ik destijds gezien en echt verwonderd naar zitten kijken. De openheid
https://www.npo3.nl/sunny-side-of-sex/1 ... ON_1200117


Klopt. Mijn man en ik hebben er met grote belangstelling naar zitten kijken en vaak mee gelachen met die heerlijke mooie open vrouwen. Zo'n programma relativeert heel erg eigen cultuur en wij hadden erna een gezellig open gesprek.

pien_2010

Berichten: 44036
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-19 15:01

Citaat:
Waar is die open maatschappij dan?? Eerlijk gezegd lijkt zoiets mij vreselijk!Ik weet het alleen van Bonobo's (apen) die veel sex in de sociale omgang hebben.Maar ook bij dieren is dat een uitzondering.


Pardon?

Deze mensen en hun seksualiteit zijn onvergelijkbaar met dieren. Zo integer, zo open.
Je zegt het niet, je oordeel en vergelijking, maar het ligt er wel onder. Althans ik krijg er de hik van.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37456
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-19 15:03

Was het idd hetzelfde. :j het standpunt een goed sexleven geeft een stabiele relatie en is daardoor goed voor de familie en de samenleving/stam. Een op zich fijn standpunt. Alleen het idee dat na trouwen "tante" het doet met de onervaren man om hem te leren en je als kersverse echtgenote moet toekijken. Of die vrouw toekijkt tijdens je eerste sex. Pff dan voel ik me ook erg preuts opeens. :') ben mega open over dergelijke onderwerpen naar dat ai. Ik zou me ongemakkelijk voelen :oo of samen schaamlip trekken bij elkaar :))

Hun kijk op homosexualiteit voor de bemoeienis van amerikaanse predikers. Zo normaal ja twee mannen. Die hebben dus de geest van de aap. Want die houden alleen van mannen, dus volstrekt logisch dan. <3 of de schaamteloze uitleg van een woord, door de hamburgertent medewerkster. Helemaal een normaal onderwerp alsof je over het weer praat. Mooi

Anjali, ik raad je aan mijn link te kijken

Avalanche

Berichten: 16316
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-19 15:36

anjali schreef:
Nederland is gedurende een tijd heel vrij geweest wat betreft zonnen zonder bovenstukjes etc. Toen gingen Nederlanders op vakantie naar buitenlanden waar een andere cultuur heerst en kregen daar problemen. Nu zijn die buitenlanders massaal naar Nederland gekomen.En hebben hun preutsere ideeen meegebracht.En daaroverheen heb je nu ook nog de internetcultuur met foto's die zo gemaakt zijn en overal verspreid.Ik heb de Flower-power-tijd nog zelf meegemaakt. Het is nu echt helemaal anders.Waarbij ik me wil onthouden van waardeoordelen.


anjali schreef:
Uit de reacties blijkt dat er toch wel een verband wordt gezien tussen naakt zijn en sex. Als iemand geheel of gedeeltelijk naakt gaat rondlopen kan dat door sommigen als een uitnodiging tot sex worden opgevat.Al heeft de naaktloper zelf die bedoeling niet.


anjali schreef:
Waar is die open maatschappij dan?? Eerlijk gezegd lijkt zoiets mij vreselijk!Ik weet het alleen van Bonobo's (apen) die veel sex in de sociale omgang hebben.Maar ook bij dieren is dat een uitzondering.


Waar exact geef jij geen waarde-oordelen? Je impliceert dat geheel of gedeeltelijk naakt rondlopen een uitnodiging is tot verkrachting, en mensen die open zijn over sex gelijk aan apen........

Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Re: Preutsheid in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-19 17:36

Uitnodiging tot sex vind ik ook de grootste onzin. Naakt rondlopen doe je toch alleen op de daarvoor bestemde plekken (naaktstrand/naaktcamping/sauna etc) dus het lijkt me heel sterk dat je dat als uitnodiging tot sex kan beschouwen.

Avalanche

Berichten: 16316
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Preutsheid in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-19 17:40

Nou precies, en als ik iemand uitnodig voor sex bestaat er echt geen twijfel over...... :=

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Re: Preutsheid in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-19 18:00

Misschien als iemand een tattoo heeft van "heb seks met mij" en dat je die alleen ziet als je naakt bent

Avalanche

Berichten: 16316
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-19 18:07

Magrathea schreef:
Misschien als iemand een tattoo heeft van "heb seks met mij" en dat je die alleen ziet als je naakt bent

Nou echt he :=

Lusitana

Berichten: 22463
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Re: Preutsheid in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-19 21:40

Als mensen aan sex denken als ze een willekeurig persoon bloot of half bloot zien, dan heeft dat alles te maken met zijn of haar mindset, maar niet met het feit dat een mens bloot gaat, want dat is de natuurlijke staat van de mens.
Natuurlijk kun je óók verleiden met bloot, maar dat gaat met intentie. Bloot alleen werkt niet zo.
Tenzij bloot in de taboe sfeer is gehouden, dan wordt het ineens spannend.
Hoe meer je gewend bent aan alleen maar bedekt, hoe meer een beetje huid een trigger kan zijn voor geile gedachten.
Het is te gek voor woorden dat mensen zich moeten bedekken om maar vooral niks teweeg te brengen in anderen.

corine1981

Berichten: 5302
Geregistreerd: 05-08-06
Woonplaats: Lekker centraal

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-19 14:37

Lusitana schreef:
Als mensen aan sex denken als ze een willekeurig persoon bloot of half bloot zien, dan heeft dat alles te maken met zijn of haar mindset, maar niet met het feit dat een mens bloot gaat, want dat is de natuurlijke staat van de mens.
Natuurlijk kun je óók verleiden met bloot, maar dat gaat met intentie. Bloot alleen werkt niet zo.
Tenzij bloot in de taboe sfeer is gehouden, dan wordt het ineens spannend.
Hoe meer je gewend bent aan alleen maar bedekt, hoe meer een beetje huid een trigger kan zijn voor geile gedachten.
Het is te gek voor woorden dat mensen zich moeten bedekken om maar vooral niks teweeg te brengen in anderen.


Helemaal mee eens. Alles wat niet mag is extra spannend (daarom is bv. vreemdgaan voor sommige ook zo leuk). Beter leer je er gewoon mee omgaan.

Dat je mensen uit zou nodigen door bloot te zijn vind ik echt zo'n verwerpelijke gedachte, dan is er echt iets niet goed gegaan met je opvoeding hoor.... Daarmee insinueer je dus dat meiden zelf vragen om verkracht te worden... :n :n


BTW, die Sunny -serie is echt grappig, Oeganda en China gister gekeken, vanavond de andere 2 denk ik, manlief vond ze ook leuk. En die 8tjes wil hij wel proberen :+

Lusitana

Berichten: 22463
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-19 14:50

corine1981 schreef:
Dat je mensen uit zou nodigen door bloot te zijn vind ik echt zo'n verwerpelijke gedachte, dan is er echt iets niet goed gegaan met je opvoeding hoor.... Daarmee insinueer je dus dat meiden zelf vragen om verkracht te worden... :n :n

Betreffende verkrachting: dat is een geweldpleging door een persoon die zich niet laat tegenhouden door kleding, dus bedekken is geen bescherming. Waarom zou je dan denken dat een verkrachter aangetrokken wordt door een beetje huid tonen? Ze selecteren hun slachtoffers op bepaalde kenmerken, niet op wat ze dragen. Ze hebben een type. Als het random is, is het een moment dat het bepaald en ook niet wat er gedragen wordt.
Het is gebleken dat de meeste verkrachtinsgslachtoffers "normaal" gekleed waren en alle leeftijden hebben, tot bejaard aan toe.
Verkrachters raken niet opgewonden van het bloot, maar van het geweld/domineren dat er mee gepaard gaat en anticiperen daarop. Ze vinden iemand die zich overgeeft, dus niet verzet en gilt, geen bal aan.

corine1981

Berichten: 5302
Geregistreerd: 05-08-06
Woonplaats: Lekker centraal

Re: Preutsheid in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-19 15:19

Dat zeg ik toch ook niet? Maar dat wordt daarboven aangehaald? Ik zeg dat wanneer bloot die neiging bij je oproept het mis is, ik zeg niet dat verkrachtingen daardoor komen.

Ik heb dat overigens ooit geleerd bij mijn zelfverdedigingslessen, wanneer alle afweer trucjes niet werken, beter doen alsof je het heerlijk vindt...:o
Gelukkig nooit uit hoeven proberen.

Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Re: Preutsheid in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-19 15:27

Ik ken hier in Nederland eigenlijk totaal geen taboe rondom bloot.. Eerder in tegendeel :+

Lusitana

Berichten: 22463
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-19 18:44

corine1981 schreef:
Dat zeg ik toch ook niet? Maar dat wordt daarboven aangehaald? Ik zeg dat wanneer bloot die neiging bij je oproept het mis is, ik zeg niet dat verkrachtingen daardoor komen.

Het was geen tegenwoord hoor, Corine, maar algemene informatie voor iedereen die het idee heeft dat huid tonen iets teweeg brengt in de richting van verkrachters.
Ik heb al eerder ook gezegd dat het de mindset is van een persoon als die gedachten erbij krijgt. We zijn het gewoon eens. ;)

Shaggy09 schreef:
Ik ken hier in Nederland eigenlijk totaal geen taboe rondom bloot.. Eerder in tegendeel :+

Waarom douchen voetballers dan plots met een onderbroek aan?

Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Re: Preutsheid in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-19 19:30

Waar wordt dat gedaan dan?