SusanH schreef:Mensen veranderen idd na het ontvangen van een donororgaan, vooral grote organen staan er om bekend dit teweeg te brengen. Zo zijn er diverse gevallen opgetekend waarbij de ontvanger ineens andere voorkeuren en gewoontes kreeg dan voor de operatie. Gewoontes en voorkeuren die passend waren bij degene waarbij de organen zijn uitgenomen. Iemand die hardrock concerten bezocht en na de operatie alleen nog maar klassieke muziek wilde luisteren bijvoorbeeld. De donor was een rustig persoon die alleen klassieke muziek luisterde. Of een vrouw die niks met sport had en fanatiek voetbalsupporter werd van 1 bepaalde club. De donor was supporter geweest van die club. Maar ook in dromen en herinneringen kun je dingen overnemen. Zo droomde iemand elke nacht dezelfde droom, dat er grote lichten op hem af kwamen. Vervolgens schrok hij wakker. Zijn donor was hersendood verklaard na een zwaar verkeersongeval. Nu zullen er vast mensen zijn die dit angst zaaien en stemmingmakerij noemen. Maar ik geloof oprecht niet dat deze verhalen verzonnen zijn.
Idd, dit heb ik ook gelezen, en dan lijkt het me dood eng een orgaan te ontvangen. Er is ook een film over