
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Tieneke schreef:Ik moet zeggen dat ik al heel wat uren op de Nederlandse wegen gespendeerd heb, en ik daar toch ook al heel wat gezien heb en gevaarlijke situaties meegemaakt heb. Ik mis vaak een stukje vlotheid waar we in België allicht te veel van hebben
Ayasha schreef:en 70 en 90 is voor de Nederlander weer onnatuurlijk geloof ik want ik hang hier vaak tegen 80 er achter dat ik hardop zeg 'het is de rechter pedaal die je zoekt.....'
(ja ik ben zo'n criticaster in de auto. En ja, ook op mezelf als ik stom doe.
)
Tieneke schreef:Is altijd even een klik maken als ik de grens over ga na de Noord-Zuid: van 120 naar 70 naar 50 en dan, aha, 80 en die gekke lijnen
soloro schreef:Tieneke schreef:En dat 80 rijden slaat ook nergens op. Je voelt als Belg dat dat niet klopt. Of 70, of 90
90 kennen wij dan weer niet
Hier is het 30, 50, 70, 80, 100, 120 of 130![]()
En dan 90 soms op de snelweg wanneer er werkzaamheden zijn, maar dat staat dan op een matrixbord.
Evelienepien schreef:Tiggs schreef:Kan je niet in Nederland trouwen Evelienepien?
Geregistreerd partnerschap staat in ned wettelijk gelijk aan trouwen dus dat zijn we al!
Maar het gaat hier om cultuurverschillen toch? En dit is dus een (plaatselijk?!) verschil!!
Magrathea schreef:Ik vind het in België altijd vreselijk rijden. Op Civiele techniek (bouwkunde in België) worden vaak Belgische knooppunten aangehaald om voorbeelden te geven van hoe het niet moet(aanduiding te kort voor de afslag, teveel afslagen achter elkaar, onverwacht splitsen, te grote snelheidsverschillen...)
ikbencarmen schreef:Wat ik het ergste vind zijn die kuilen op de snelweg in belgie. Je zou er echt je auto mee kapot rijden
Tiggs schreef:Magrathea schreef:Ik vind het in België altijd vreselijk rijden. Op Civiele techniek (bouwkunde in België) worden vaak Belgische knooppunten aangehaald om voorbeelden te geven van hoe het niet moet(aanduiding te kort voor de afslag, teveel afslagen achter elkaar, onverwacht splitsen, te grote snelheidsverschillen...)
Ik verbaas me in België weleens over de verkeerslichten. Het lijkt weleens of iedereen eerst tegelijk rood heeft en daar iedereen tegelijk groen, waardoor het een chaos wordt.
Over knipperlichten/pinkers: in België zie ik soms dat mensen dat ding al aanzetten als ze het voornemen hebben van baan te wisselen en daarna pas gaan kijken of het kan. Ik schrik me soms dood![]()
In Nederland leer je dat het in principe pas mag als je daadwerkelijk van baan verandert.
Ayasha schreef:Dat leer je in België ook, En als je wil af slaan, eerst pinker opzetten (zodat de persoon achter je kan anticiperen op vertragen) en dan pas vertragen.
Maar dat zijn volgens mij de eerste lessen die bij iedereen vergeten worden.Ook bij de Nederlanders.
Bloemetje75 schreef:Ayasha schreef:Dat leer je in België ook, En als je wil af slaan, eerst pinker opzetten (zodat de persoon achter je kan anticiperen op vertragen) en dan pas vertragen.
Maar dat zijn volgens mij de eerste lessen die bij iedereen vergeten worden.Ook bij de Nederlanders.
Toch zijn het vooral Belgische nummerplaten die eerst bijna stil staan en dan bij het indraaien toevallig de handel aanraken en het knipperlicht aanzetten....
Zucht, maar heel eerlijk.... ik heb mijn motorrijbewijs gehaald in Belgie zonder meter snelweg gereden te hebben....