Geen spoor van vermiste Anne Faber

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

yvje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 15:30

Chubby schreef:
Het scenario "lekke band, regenbui, ik neem een lift aan" wordt wel minder logisch nu haar jas is gevonden :/

Hoeft niet, ze kan ook haar jas hebben uitgetrokken omdat die doorweekt was.
Misschien was het inmiddels toen al droog.
En bij dr fiets achter gelaten, en een willekeurige andere heeft de fiets in de sloot gegooid.

Er kan zoveel gebeurt zijn, eigenlijk heeft speculeren geen zin maar het is vast menselijk in zo'n situatie.

Tyrzavm

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 15:32

Wat ik apart vind , is de afstand tussen haar jas en haar fiets ... ik had gelezen dat dat 500 meter was ,ik zou bijna denken dat ze is meegenomen door iemand ...

Houdt me de hele dag bezig dit , terwijl ik haar ook niet ken . Hoe naar moet het zijn om niet te weten waar je dochter/vriend/vriendin is :(

SayaJones

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 15:33

Alpha89 schreef:
huh die zat toch niet op slot? zag de sleutel gisteren op de foto in het slot.

Dat dacht ik inderdaad ook..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 15:33

Degene van mijn vorige quote was: Verslaggever dagblad De Gooi- en Eemlander

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 15:35

Ik vrees dat ze niet meer levend gevonden wordt.
Wat die familie moet doormaken, is onbeschrijfelijk. Dat je gewoon niet weet wat er gebeurt is.
En dan bedenk ik me net voor ok dat ze misschien niet eens meer echt afscheid van haar kunnen nemen. Als ze een week geleden al overleden zou zijn, denk ik niet dat ze haar nog mogen zien

jasmijn16

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 15:38

Rivendell schreef:
Ik vrees dat ze niet meer levend gevonden wordt.
Wat die familie moet doormaken, is onbeschrijfelijk. Dat je gewoon niet weet wat er gebeurt is.
En dan bedenk ik me net voor ok dat ze misschien niet eens meer echt afscheid van haar kunnen nemen. Als ze een week geleden al overleden zou zijn, denk ik niet dat ze haar nog mogen zien

Bepaald familie dat niet zelf ? Of ze een overleden dierbare nog willen zien? Geen idee hoor, oprechte vraag.

Het lijkt me nogal bot om te zeggen tegen een moeder of vader welke heel graag hun kind een laatste keer willen zien van 'nee mag niet'

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 15:40

SayaJones schreef:
Alpha89 schreef:
huh die zat toch niet op slot? zag de sleutel gisteren op de foto in het slot.

Dat dacht ik inderdaad ook..

Zou het niet kunnen dat vriend een reserve sleutel had en daarmee gecontroleerd is of het past :(

Monster_tos

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 15:41

Ze Mogen het niet verbieden volgens mij, maar wel sterk afraden als het lichaam niet meer 'toonbaar' is.

yvje86

Ik denk dat je iemand die een week later wordt gevonden (mocht dat het geval zijn) niet eens meer moet willen zien.
Echter zal er toch identificatie moeten plaatsvinden vermoed ik.

Alja

volgens mij wordt dat echt wel eens geadviseerd als diegene bv lang in het water heeft gelegen of zelfmoord heeft gepleegd en bv voor een trein is gesprongen.

GypsyJarig
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 15:42

Ik denk dat ze zeer duidelijk op het hart gedrukt zal worden dat het beter is het niet te doen. Wie echt wil houden ze denk ik niet tegen. Maar het zal denk ik wel afgeraden worden met een goede reden erbij.

Mijn gedachten zijn met de familie, wat verschrikkelijk om met elk uur dat verstrijkt te beseffen dat de kansen slechter worden, maar dat dan ondanks zoveel hulp en inzet van iedereen er maar geen goede aanwijzingen gevonden worden....

AbbyBlues

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 15:46

Ik weet uit ervaring in mijn directe omgeving dat er altijd een familielid of zeer nabij staande bekende het lichaam moet identificeren. Overige familieleden/nabestaanden wordt in gevallen dat het lichaam niet meer toonbaar is sterk afgeraden om het lichaam te zien, maar verbieden kunnen ze het niet.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 15:50

Monster_tos schreef:
Ze Mogen het niet verbieden volgens mij, maar wel sterk afraden als het lichaam niet meer 'toonbaar' is.

Mag wel verboden worden. Kisten van de mh17 waren dicht en bleven dicht....

AbbyBlues

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 15:54

LadyMadonna schreef:
Monster_tos schreef:

Ja maar daar moest in de meeste gevallen met dna onderzoek geïdentificeerd worden omdat er, even heel plastisch gezegd, gewoon te weinig van het lichaam over was.

LadyMadonna

Re: Geen spoor van vermiste Anne Faber

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 15:55

Lichaam was in basis redelijk in takt, maar wel in ontbinding zeg maar...

Biebz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 15:58

KoudbloedKim schreef:
Ik lees nu op twitter dan de vijver leeg is gepompt en er nu schermen worden geplaatst.
Geen officiele instantie overigens.

Citaat:
De vijver is helemaal leeggepompt, politie plaatst schermen

Las net op Twitter dat de schermen gebruikt worden om lint aan vast te maken. Dus niet om iets af te schermen op dit moment.
De Tweet bekijken van @RunhaarHenk: https://twitter.com/RunhaarHenk/status/ ... 20321?s=09
Laatst bijgewerkt door Biebz op 06-10-17 16:06, in het totaal 2 keer bewerkt

Monster_tos

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 15:58

niet helemaal relevant voor dit topic, maar heb het even op internet nagezocht aangezien ik toch wel benieuwd was.

Er is geen wet die verbiedt dat nabestaanden een overledene zien na een ernstige verminking door een ongeluk, brand, etc. De persoon die in de uitvaart voorziet, beslist zelf of hij zelf of anderen het stoffelijk overschot zien.

Maar nabestaanden moeten zich wel realiseren dat het een uiterst gruwelijke ervaring kan zijn om een ernstig verminkte dierbare persoon te zien. Dat is altijd sterk af te raden, omdat het het verdriet meestal zal vergroten en men het laatste beeld zijn leven lang op het netvlies zal dragen. Ik denk dat men dat effect niet moet onderschatten.

In geval van twijfel - stel een overledene heeft een lange reis uit het buitenland achter de rug, waar geen koeling was, waardoor de eerste ontbindingsverschijnselen waarneembaar zijn - kan het een optie zijn om éérst een soort vertrouwenspersoon te laten kijken die er neutraler tegenover staat en kan adviseren om wel of niet te kijken. Hij kan de nabestaanden dan voorbereiden op wat ze zien, bijvoorbeeld lijkvlekken of ernstige verkleuring van de huid.

In veel gevallen van verminking ligt de overledene ook niet keurig opgebaard in de kist. Het lichaam zal in een zogenaamde bodybag liggen. Dat is zo'n grote hoes met een lange rits, zoals je wel in politiefilms op TV ziet. Soms is sectie gepleegd met het oog op strafrechtelijk onderzoek. Er kunnen na een ernstig ongeluk losse ledematen in de body-bag liggen. Dat zijn soms zaken die je gewoon niet moet willen weten, los van de vraag of het wettelijk verboden zou zijn om te zien of niet.

Bron: mr W.G.H.M. van der Putten, https://www.uitvaart.nl/juridisch/overi ... nking/2270

Hoe het met de MH17 zat weet ik niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 15:59

LadyMadonna schreef:
Monster_tos schreef:

Dat klopt niet.

https://www.tubantia.nl/enschede/pedro- ... ~a87b4abb/

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 16:00

Biebz schreef:
Las net op Twitter dat de schermen gebruikt worden om lint aan vast te maken. Dus nu om iets af te schermen op dit moment.
De Tweet bekijken van @RunhaarHenk: https://twitter.com/RunhaarHenk/status/ ... 20321?s=09
Klopt. :j

Ik hoop dat ze, ook als ze is overleden, zo snel mogelijk gevonden wordt.
Denk wel dat er echt alles aan gedaan wordt, als ik alles zo mee krijg.

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 16:03

Dat afzetten zal waarschijnlijk te maken hebben met sporen. Niet met Anne zelf.
Ik zit de hele tijd te denken dat ze ontvoer is maar ik weet niet waarom. Misschien omdat ze dan wel dichterbij haar fiets zou zijn?
Die mobiel, was het laatste signaal dat ze hem gebruikt had of dat het daar voor het laatst doorgekomen was (stand-by modus oid)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 16:06

Toch blijft het raar dat haar fiets wel 'onzichtbaar' is gemaakt en haar jas niet.

Er zijn inderdaad meerdere mensen die denken dat ze ontvoerd is.
Mensen die denken dat ze het zelf gedaan heeft.
Mensen die denken aan een ongeluk.
Mensen die denken dat ze een lift heeft gekregen...
Een hoop paragnosten die beweren beelden door te krijgen.

Ik heb heel erg veel medelijden met haar ouders, haar vriend... iedereen die haar lief had.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 16:07

droversrun

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 16:08

Het lijkt mij als familie ook heel moeilijk om de verschillende berichten binnen te krijgen.. Kan me goed voorstellen dat je misschien een soort van paranoia wordt. Dat je alles aan wilt pakken, want wat als...

jasmijn16

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 16:08

Monster_tos schreef:
niet helemaal relevant voor dit topic, maar heb het even op internet nagezocht aangezien ik toch wel benieuwd was.

Er is geen wet die verbiedt dat nabestaanden een overledene zien na een ernstige verminking door een ongeluk, brand, etc. De persoon die in de uitvaart voorziet, beslist zelf of hij zelf of anderen het stoffelijk overschot zien.

Maar nabestaanden moeten zich wel realiseren dat het een uiterst gruwelijke ervaring kan zijn om een ernstig verminkte dierbare persoon te zien. Dat is altijd sterk af te raden, omdat het het verdriet meestal zal vergroten en men het laatste beeld zijn leven lang op het netvlies zal dragen. Ik denk dat men dat effect niet moet onderschatten.

In geval van twijfel - stel een overledene heeft een lange reis uit het buitenland achter de rug, waar geen koeling was, waardoor de eerste ontbindingsverschijnselen waarneembaar zijn - kan het een optie zijn om éérst een soort vertrouwenspersoon te laten kijken die er neutraler tegenover staat en kan adviseren om wel of niet te kijken. Hij kan de nabestaanden dan voorbereiden op wat ze zien, bijvoorbeeld lijkvlekken of ernstige verkleuring van de huid.

In veel gevallen van verminking ligt de overledene ook niet keurig opgebaard in de kist. Het lichaam zal in een zogenaamde bodybag liggen. Dat is zo'n grote hoes met een lange rits, zoals je wel in politiefilms op TV ziet. Soms is sectie gepleegd met het oog op strafrechtelijk onderzoek. Er kunnen na een ernstig ongeluk losse ledematen in de body-bag liggen. Dat zijn soms zaken die je gewoon niet moet willen weten, los van de vraag of het wettelijk verboden zou zijn om te zien of niet.

Bron: mr W.G.H.M. van der Putten, https://www.uitvaart.nl/juridisch/overi ... nking/2270

Hoe het met de MH17 zat weet ik niet.

Dankje! Ik was ook toch wel erg benieuwd geworden.

Hopelijk wordt Anne snel gevonden..

Alpha89

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 16:10

Er zijn nu zelfs mensen die denken dat ze ritueel geslacht zou zijn (echt, letterlijk zo geplaatst). Ben zo klaar met zulke berichten, laat staan hoe dat is voor haar familie/geliefden om te lezen!