Vermiste meisjes uit Achterveld/Bunschoten

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

idylle

Re: Vermiste meisjes uit Achterveld/Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 21:48

Dank je wel Safina, zwaar is het zeer zeker, voor ons al, laat staan voor de ouders van slachtoffer en verdachte.

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 21:49

Wat is dan het verschil tussen in bewaring houden of in verzekering stellen?

Taffje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 21:51

idylle schreef:
Ik zal het niet meer doen. Excuus aan de mensen die nieuwsgierig zijn geworden. Dat is oprecht mijn bedoeling niet geweest. Deze zaak kent alleen maar verliezers.

Begrijp volkomen dat het je bezighoud en moeilijk is om niet te kunnen/mogen zeggen wat je denkt.

Zelf merk ik dat ik er in met deze zaken ook veel meer mee bezig ben omdat het in de buurt is en het indirect bekenden van mijn dochter waren.
Komt wel heel dichtbij en is confronterend en dat geldt voor Idylle nog meer.

M_i_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 21:54

@ Idylle

Met name de duur en de mate van verdenking die er voor nodig is. De ivs is 3 dagen en kan daarna nog eenmaal met drie dagen verlengd worden. De IVS wordt gegeven door een hulp Officier van justitie, waarmee de ivs een soort van 'slager keurt zijn eigen vlees' constructie is aangezien het OM de IVS zelf nodig vindt. Voor de bewaring is meer nodig, er moet sprake zijn van specifiek gronden en ernstige bezwaren (een zwaardere verdenking dan die nodig is voor de aanhouding en IVS) die beiden in de wet nader zijn uitgewerkt. Dit wordt getoetst door de rechter commissaris, die werkzaam is bij de rechtbank en daarmee de eerste onafhankelijke rechter die oordeelt over de rechtmatigheid van de IVS en de vordering tot bewaring van de OvJ.

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 22:14

Sunrise_ schreef:
Ik vind het überhaupt erg dat er ook naar buiten wordt gebracht dat Romy waarschijnlijk seksueel misbruikt is voordat ze werd omgebracht. Dan ben je op zo'n afschuwelijke manier aan je einde gekomen als tiener, en dan is er ook nog eens 0 'privacy', om het zo even te noemen.

Dat was precies wat ik ook dacht.

Ik las ook dat de PVV opeens levenslang wil voor 14-jarigen, en dat de verdachte een beetje wordt bestempeld als reddeloos verloren. Heb ook wel te doen met z'n ouders (en eventuele broers of zusjes). Die zullen ook niet weten wat hen overkomt en hoe hun kind in vredesnaam tot zoiets in staat kan zijn. Iemand die je dacht te kennen.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 22:19

Mavelle schreef:
Sunrise_ schreef:
Ik vind het überhaupt erg dat er ook naar buiten wordt gebracht dat Romy waarschijnlijk seksueel misbruikt is voordat ze werd omgebracht. Dan ben je op zo'n afschuwelijke manier aan je einde gekomen als tiener, en dan is er ook nog eens 0 'privacy', om het zo even te noemen.

Ik las ook dat de PVV opeens levenslang wil voor 14-jarigen, en dat de verdachte een beetje wordt bestempeld als reddeloos verloren. Heb ook wel te doen met z'n ouders (en eventuele broers of zusjes). Die zullen ook niet weten wat hen overkomt en hoe hun kind in vredesnaam tot zoiets in staat kan zijn. Iemand die je dacht te kennen.

Dat is puur doelgroep aanspreken van de PVV. Die maken misbruik van de situatie tbv hun eigen belangen.

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 22:21

Ach pvv probeert stemmen te winnen en dat doen ze meestal door gebruik/misbruik te maken van extreme gebeurtenissen of situaties. Maargoed, dat is off topic.

Ouders van de verdachte heb ik ook mee te doen hoor, ook al zou hij er uiteindelijk niks mee te maken hebben. Phoe..

sassefras

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 22:44

ik woon in het niks gebied tussen Bunschoten en Nijkerk, alleen maar gras, wat elke paardenliefhebber zou wensen. maar ik heb ook een mooie puberdochter, dus let ook erg op wat er in de omgeving gebeurd. en dat is niet niks. inbraken, diefstal ( wat niet op slot staat is weg van je eigen erf ) en dan aan het eind van de straat deze vreselijke tragedie . dat heeft niks te maken met PVV stemmen, er gaan in ons mooie gebiedje dingen heel verkeerd. ik vind ook dat alle speculaties over wat en hoe er is gebeurd niet fijn. verdacht maak je niet direct een dader. dus ook het zwarte autootje gebeuren, neem ik heel serieus ( en dat blijkt het ook te zijn )
.

dito

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 22:52

Een ieder reageert anders op situaties...zo ook bij deze. De ene zit er diep in en volgt alles maar leest dan ook een andere vermissing. Tuurlijk zijn er vaker vermissingen maar zo dicht op dit kan dat heftiger binnen komen. Zo ook met een auto...reageert een ieder ook anders op. Om dan te zeggen dat het sensatie zoekend is...mm vind ik niet. Het is een heftig onderwerp...niet alledaags. Denk dat we moeten uitkijken elkaar daar niet op terecht te wijzen.
Staat los v speculaties want tja in dit stadium weten we nog niets

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 07:59

idylle schreef:
Ik zal het niet meer doen. Excuus aan de mensen die nieuwsgierig zijn geworden. Dat is oprecht mijn bedoeling niet geweest. Deze zaak kent alleen maar verliezers.

Ik doelde met name op suggestieve opmerkingen als die van Cinnepin.
Maar ik zou als ik jou was ook pas posten dat je iets weet als je ook iets over de inhoud (en bron) kan zeggen.

dems75

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 08:09

Mavelle schreef:
Sunrise_ schreef:

Zo treurig indd dat de PVV zieltjes moet winnen over de rug van slachtoffers....misselijkmakend!

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 08:21

Mavelle schreef:
Sunrise_ schreef:

dems75 schreef:
Zo treurig indd dat de PVV zieltjes moet winnen over de rug van slachtoffers....misselijkmakend!

Nog treuriger zijn de opmerkingen over PVV omdat ze gewoon een strenger beleid willen als het om iemand doden gaat.
Dood weet je wel, iemand uit het leve gerukt en nooit meer terug komt.
Nooit geen verjaardag meer.
Nooit meer roept, hoi mam!
Nooit meer... vul maar in.

En dan een 14 jarige die na hooguit 2 jaar weer buiten loopt, examen gaat doen, vriendinnetjes krijgt, enz.

Maar hey, we mogen op bokt niks zeggen daarover want volgens de bokt-psychologen hier is er niets aan de hand, wordt deze engerd wel weer beter en past hij prima in de maatschappij.
En mensen die daar anders over denken trekken zieltjes of zijn misselijkmakend?
Nee die zijn gewoon wat minder poeslief naar daders!!
Respecteer die mening ook maar eens dan alleen maar je eigen mening verheven voelen.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 08:35

Wij weten niet de exacte omstandigheden he... Je kunt niet iemand levenslang veroordelen op basis van krantenartikelen.

De rechter weet precies alle ins en outs en veroordeelt op basis van de feiten de verdachte en gelukkig niet geleid door emoties en sensatieverhalen.
De verdachte krijgt dan een passende straf.

De PVV weer net zo min als wij wat de precieze toedracht en omstandigheden zijn. Dus gewoon belachelijk om dan te oordelen over de gekozen straf...

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 08:38

Al weet de rechter alles, levenslang mag gewoon niet voor een 14 jarige.
Al is zijn daad net zo gruwelijk als die van een 18 jarige.
Daar doelt de PVV op.

Verdachte in Nederland krijgen heel vaak geen passende straf.
Zie als voorbeeld Folkert van de Graaf.
Ook die had levenslang moeten krijgen.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 08:43

Ik zou solliciteren bij de rechtbank als ik jou was. Blijkbaar ben jij meer geschikt dan de huidige rechters :z

Persoonlijk ben ik erg blij met een rechtssysteem waarbij men veroordeelt op basis van feiten en op basis van vastgestelde straffen. En niet op basis van corruptie, emotie etc.

Overigens is de verdachte nog niet klaar met z'n straf na twee jaar zitten. Maar het jut wel lekker de massa op 'alleen maar twee jaar zitten!!'

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 08:46

Als je pas 14 bent kun je in mijn ogen nog geholpen worden. Ons rechtssysteem is gebaseerd op het terugbrengen van mensen in de maatschappij. Daar hebben we TBS voor. Een jongen van 14 die zoiets doet, is er niet met zijn volle verstand bij en heeft dus hulp nodig. Stel dat hij die hulp krijgt? En we weten zeker dat hij geen gevaar meer vormt? Waarom zou hij dan niet terug kunnen in de maatschappij?

Ik heb in het verleden eens gesproken met een ex-tbs'er die tot twee keer toe zijn vrouw had geprobeerd om te brengen. Kwam voort uit psychische problemen, hij was volkomen ontoerekeningsvatbaar. Die man heeft hulp gehad, in de vorm van een aantal jaar TBS. Nu gaat hij scholen rond om voorlichting te geven. Oh en hij is nog steeds bij zijn vrouw. Mocht hij ooit weer rare gedachten krijgen, dan trekt hij meteen aan de bel. En hij staat onder nauw toezicht.

Als je zo'n verhaal hoort ga je anders nadenken. Wij zien nu alleen de kant die door de media wordt belicht. Die man kwam trouwens les geven op de opleiding Journalistiek, zodat wij als journalisten ook eens de andere kant zagen. Op school waren ze ook principieel tegen sensatiejournalistiek, jammer dat het die kant op gaat. Daar is dit een mooi voorbeeld van.

Wij kunnen niet oordelen wat er gebeurd is. Het komt bijna nooit voor dat iemand die helemaal bij zijn volle verstand is iemand vermoordt. Zo'n jongen moet straf krijgen, maar ook hulp. Gelukkig hebben wij zo'n rechtssysteem. In de VS wordt je onder vreselijke omstandigheden vastgehouden en krijg je een spuitje. Ik vind dat bijna iedereen een tweede kans verdient. Vooral als die persoon een geestelijke stoornis heeft. Als deze jongen dat niet heeft is het een ander verhaal natuurlijk.

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 08:46

Het is intens triest wat er gebeurd is en natuurlijk moet het 14-jarige jongetje gestraft worden. Dit is geen snoepje jatten bij de snoepwinkel. Maar om een kind van 14 levenslang achter slot en grendel te zetten, zonder kans om zich ooit nog eens te bewijzen en om ooit dit achter zich te kunnen laten... Nee, dat moet niet kunnen. Natuurlijk zit er een steekje los en hoop ik dat hij met therapie hier bovenop kan komen, maar dit soort kinderen verdienen ook een tweede kans, hoe moeilijk dat op dit moment ook erin gaat (ook bij mij.) Ik koester ook wrok, ik ben ook boos en stamp die snotaap het liefst in elkaar, maar een kind levenslang achter de tralies te zetten.. Het kind heeft geestelijk al levenslang. Zijn ouders hebben levenslang, vriendjes en vriendinnetjes, broertjes en zusjes. Ook hij verdient net zoals alle andere kinderen het recht op een nieuwe start, als hij straks gestraft is voor zijn daden.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 08:50

Quote: Een jongen van 14 die zoiets doet, is er niet met zijn volle verstand bij en heeft dus hulp nodig.

Dat denk ik ook,kan het me echt niet voorstellen dat het wél met volle verstand is gebeurt. Met hulp kán het helemaal goed komen.

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 08:50

Het punt is bruintje, wie wordt er beter van een langere gevangenisstraf? Krijgen de ouders daarmee hun kind terug? Helpt een langere straf de dader? Helpt het de ouders van de dader?
Het kost alleen maar meer en het heeft geen extra nut.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 08:51

Ook voor 14 jaar kan volgens mij jeugd TBS uitgesproken worden?
In dat geval is het helemaal niet gezegd dat hij volgend jaar weer buiten staat.

Daarnaast weten we helemaal niéts over mogelijke verzachtende omstandigheden.

Je wil het misschien niet horen maar dit kan ook gewoon een compleet uit de hand gelopen situatie zijn. Het kan zijn dat de boel vrijwillig begon, minder vrijwillig werd, dat de dader haar stil wilde krijgen en dat te hardhandig deed omdat ....

We weten het gewoon niet. En juist omdat we het niet weten kunnen we helemaal niet oordelen over strafmaat.

Daarnaast is bewezen dat jarenlang straffen helemaal niemand helpt. Ik begrijp dat dat tegen de emotie ingaat maar dat is juist precies waarom die dingen vaststaan.

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 08:54

Ja, je hebt de PIJ-maatregel. Het is echt niet zo dat hij volgend jaar weer buiten staat. Ik vind dat we gewoon vertrouwen moeten hebben in ons systeem.

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 08:56

Sjongejonge Bruintje kan het wat minder zeg. Als jij niet houdt van Bokt-psychologen, hou je eigen gespeculeer dan ook voor je. Onschuldig tot het tegendeel bewezen is, er is nog steeds geen sprake van een dader maar vooralsnog alleen van een verdachte, dus het geeft geen pas om dingen te roepen over levenslang. En als je zonodig een discussie wilt voeren over de Nederlandse strafmaat, open daar dan een apart topic over.

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 08:58

Iedereen heeft het over moord en moordenaar...moord is altijd met voorbedachte rade..

Laten we eerst maar eens afwachten wat de doodsoorzaak is en hoe het is gegaan...

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 09:00

verootjoo schreef:
Ik zou solliciteren bij de rechtbank als ik jou was. Blijkbaar ben jij meer geschikt dan de huidige rechters :z

Persoonlijk ben ik erg blij met een rechtssysteem waarbij men veroordeelt op basis van feiten en op basis van vastgestelde straffen. En niet op basis van corruptie, emotie etc.

Overigens is de verdachte nog niet klaar met z'n straf na twee jaar zitten. Maar het jut wel lekker de massa op 'alleen maar twee jaar zitten!!'

Dat is dus precies de reactie die ik bedoel.
Wat jij vind is wel waardevol, wat ik zeg veroordeel je.
Ben je dan zelf niet erger dan de PVV?

Idem voor Aksja.
Respect hebben jullie alleen maar voor je eigen mening.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 09:02

Vrouwen, dit gaat nergens meer over. Even back on topic. Kom op.