Vorderingen zaak Nicky Verstappen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

alice0cullen

Re: Vorderingen zaak Nicky Verstappen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 16:20

Maar laten we ook niet vergeten dat dit kamp geleid werd door 4 mannen die ook al verdenkingen hebben van pedofilie.

En nu zeggen dat DNA bewijs waterdicht is gaat in Nederland niet altijd op. Ik kan je een hele lijst geven waar politie en nfi rommelen met vooral DNA, bijv in de Deventer moordzaak is er gesjoemeld met de blouse van mevrouw wittenberg die net voor de zitting een tijdje verdwenen was, en ineens opduikt met DNA bewijs van louwes.

Politie en justitie zijn hier niet zo van fouten toe geven of erkennen, Lucia de b bijvoorbeeld of de zes van Breda.

Ninette

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 16:24

Lijkt erop dat ze weer op de plaats van dialect zijn geweest voor onderzoek/foto's maken waarschijnlijk om het verhaal van jos b te ontkrachten.

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 20:37

is er wel onderzoek geweest naar de kampleiding?
Geen klachten van andere kinderen op het kamp of van andere groepen die zich in de tussentijd gemeld hebben.

alice0cullen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-20 00:03

Er is amper onderzoek gedaan naar kampleiding, ze hebben het kamp zelf niet eens kunnen onderzoeken omdat kampleiding de boel al had opgeruimd en de kinderen naar huis gestuurd.

De kinderen zijn nooit officieel verhoord.
Wel is bekend dat in een kamp dat gehouden werd voor dat van nicky een meisje is geweest die zich melde bij leiding, een slaappil kreeg en daarna wakker werd met buikpijn en een zere onderkant, ze gaf aan seksueel misbruikt te zijn maar kampleiding heeft dit toen ontkend en het bleef haar woord tegen het zijne.

Ninette

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 21:56

Knap van de familie om hem zo te confronteren en wat een triest verhaal zeg...ben heel benieuwd wat de strafeis gaat worden morgen.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 23:32

Ninette schreef:
Knap van de familie om hem zo te confronteren en wat een triest verhaal zeg...ben heel benieuwd wat de strafeis gaat worden morgen.

Heftig ! Iedere dag wordt je geconfronteerd met de dood van je kind en broertje, daar kom je nooit over heen.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 07:58

Voor mij staat wel vast dat Brech de dader is. Ik hoop ook dat het kan worden bewezen. Onmogelijk dat hij Nicky gezien kan hebben vanaf de weg op zijn fiets. Daar is allemaal wel goed naar gekeken. Zijn DNA en van niemand anders...

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 11:16

Babootje schreef:
Voor mij staat wel vast dat Brech de dader is. Ik hoop ook dat het kan worden bewezen. Onmogelijk dat hij Nicky gezien kan hebben vanaf de weg op zijn fiets. Daar is allemaal wel goed naar gekeken. Zijn DNA en van niemand anders...

Ja ik denk het ook, maar ja. Het zal wel heel moeilijk worden om hem te veroordelen.

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 11:55

ja voor mij ook indd wel overduidelijk.. maar de bewijzen. zo ontzettend lastig
daarnaast ben ik benieuwd of hij helemaal alleen heeft gehandeld. maar ik volg de zaak daarvoor niet voldoende.

anders zou het allemaal wel heel toevallig zijn, dan is het echt op de juiste (of foute eigenlijk) plek op de foute tijd.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 12:28

https://www.telegraaf.nl/nieuws/1936826 ... -misbruikt

Ik denk dat het OM toch voor de zwaarste eis gaat.
Er zijn toch behoorlijk veel aanwijzingen die duiden op een weloverwogen keus van Brech en niet op een opwelling. Er zit vrij veel tijd tussen de verdwijning van Nicky en zijn overlijden; er is een getuige die een jongetje met een rode broek achterop de fiets bij een man heeft gezien, de plaats waar Nicky is gevonden lijkt gezien de gevonden sporen niet de plaats delict te zijn. Ik ben benieuwd welk onomstotelijk bewijs het OM gaat neerleggen.

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 13:23

Babootje schreef:

Er is wel nog ander DNA gevonden las ik toen ik Saskia Belleman bijlas. DNA van een onbekende persoon hadden ze het over.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 18:07

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 18:11

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 18:14

Dat staat in de televaag, ik lees binnen andere media nergens het woord onomstotelijk. Bijzondere straf, levenslang was niet waarschijnlijk, maar 15/18 jaar is best uitzonderlijk.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 18:20

Jeetje 15 jaar. Dan had hij nu alweer vrij geweest als hij zich meteen had gemeld.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 18:22

Ailill schreef:
Dat staat in de televaag, ik lees binnen andere media nergens het woord onomstotelijk. Bijzondere straf, levenslang was niet waarschijnlijk, maar 15/18 jaar is best uitzonderlijk.

Onomstotelijk of niet, het OM ziet blijkbaar voldoende grond voor een dergelijke eis.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 18:23

Ik las ook dat het OM over onomstotelijk bewijs spreekt. Ik moet de tweets van Saskia nog terug lezen.
Maar dan moet het wel heel sterk bewijs zijn om hem te veroordelen. Want ik denk nog steeds dat het heel moeilijk gaat worden om zijn schuld te bewijzen :\

Eisen is nog geen krijgen.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 18:23

Suzanne F. schreef:
Jeetje 15 jaar. Dan had hij nu alweer vrij geweest als hij zich meteen had gemeld.

Zo kun je het ook zien inderdaad. Ik denk dat het niet willen praten hem ook zeker aangerekend gaat worden.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 18:25

Ailill schreef:

Nou goed dan... Het parool :D
https://www.parool.nl/nederland/om-eist ... ~b32dc299/
In beide artikelen (als je ze leest) staat dat het OM dat vindt en daar vertrouwen in heeft.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 18:27

Babootje schreef:
Suzanne F. schreef:

Zo kun je het ook zien inderdaad. Ik denk dat het niet willen praten hem ook zeker aangerekend gaat worden.

En hopelijk had ie dan ook TBS met dwangverpleging gekregen.

Ninette

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 21:36

Gelukkig wordt hij schuldig gezien maar nu inderdaad afwachten wat de uitspraak gaat zijn al kan je er zeker van zijn dat Roethof in hoger beroep gaat.

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 21:54

Ik denk dat alle straf waar tbs met dwangverpleging aanvast zit prima is, dat kan ook zomaar levenslang zijn.
Maargoed eerst moet hij het nog krijgen.

MenteamJoey

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 21:58

Ik denk dat geen straf hoog genoeg is.. Dat weet ik eigenlijk wel zeker..
Maar het blijft bijzonder hoe het strafrecht in Nederland werkt..
Gelukkig wordt hij nu wel als schuldige gezien, maar daarmee heeft de familie nog niet de antwoorden op de vragen die ze al jaren hebben.. Vreselijk dat er zo´n mensen bestaan die zo´n dingen doen..

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-20 07:59

Er is ook geen straf hoog genoeg, maar zonder tbs staat hij zo weer buiten. Aftrek voorarrest etc, met tbs kan het zomaar zijn dat hij levenslang achter slot en grendel zit.
20 jaar in een tbs kliniek behandeld worden is niet ondenkbaar en zeker niet bij wat nicky is aangedaan.

Als nabestaanden zou ik dan met elke straf waar tbs met dwangverpleging aan zit blij zijn, ookal is dat voor mij nooit hoog genoeg.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 13:31

Vandaag is de zaak ook weer bezig met het pleidooi van zijn advocaat.