Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
bruintje123 schreef:Booooo schreef:Ik ken Bruintje niet anders dan dit![]()
Toepasselijk dat haar boktnaam Bruintje is, misschien kan ze hem beter Witje noemen.. Aangezien ze een van de grootste racisten hier op bokt is, verbaasd het me dat ze Bruintje heet.
Gaat ie lekker.
Klopt ik ben inderdaad voor eerlijkheid en die is er in Nederland niet meer.
Dat betekend dus niet dat ik een racist ben, integendeel.
Maar ik kots onderhand wel tegen steeds maar weer de moslims een voorkeurspositie geven. Terwijl een deel er zelf een potje van maakt maar wel het hardste jammert.
Zoals deze mevrouw.
Zien jullie dan echt niet dat door dat eigen gedrag ook andere fijne goedwillende, hard werkende moslims, zoals die wel gewoon op de klassenfoto staan, in een slecht daglicht gezet worden.
Dat komt niet door iemand als mij, nee dat komt door iemand als die mevrouw en de mensen die dat gedrag goed blijven keuren, keer op keer op keer.
Babootje schreef:Ik vind het goed dat de moeder er een punt van heeft gemaakt. De data van belangrijke feestdagen zijn ruim van tevoren bekend en het is niet de eerste x dat ze daarmee geconfronteerd worden.
Cer schreef:niet de eerste keer dat wie daarmee geconfronteerd wordt?
Babootje schreef:De klassefoto is immers ook niet gepland op kerst of pasen.
Cer schreef:Nee, dan is de school dicht ook..
Oh wacht, moet de school ook dicht met het offerfeest?
Cer schreef:Ik begreep dat het een Montessori school betreft .. nu heb ik heel vluchtig gelezen over dat systeem, maar die geloven helemaal niet in religie.. die geloven in eigen ontdekkingen, niets opleggen en niet in een vaste godsdienst...
Waarom, als je zo streng gelovig bent, kies je er dan voor om je kind naar dat onderwijs te sturen?
Zoals andere moslims her en der ook al aangeven (maar het maakt blijkbaar nooit heel veel uit wat andere moslims ergens van vinden, heel frappant), dan hadden de ouders naar een passende school moeten zoeken. Dat is dat eventuele verdere reizen dan ook waard...
Babootje schreef:Door de manier waarop de school heeft gehandeld, door de (strenggelovige) moslimkinderen uit te sluiten van het gezamenlijk op de foto kunnen staan, geef je ze gevoelsmatig de indruk dat ze er niet bij horen. Ik begrijp het standpunt van de ouders dus best.
Cer schreef:Ik zie het zelf trouwens zo dat een openbare school niet veel met religie doet. En als je zelf streng-gelovig bent, veel strenger ook blijkbaar dan de overige moslimkinderen uit de klas dat je dan juist moet kiezen bij een school die daarbij aansluit. En dat is imo niet een openbare school... das echt gek hoor..
Cer schreef:Babootje schreef:Door de manier waarop de school heeft gehandeld, door de (strenggelovige) moslimkinderen uit te sluiten van het gezamenlijk op de foto kunnen staan, geef je ze gevoelsmatig de indruk dat ze er niet bij horen. Ik begrijp het standpunt van de ouders dus best.
Ik zie het zelf trouwens zo dat een openbare school niet veel met religie doet. En als je zelf streng-gelovig bent, veel strenger ook blijkbaar dan de overige moslimkinderen uit de klas dat je dan juist moet kiezen bij een school die daarbij aansluit. En dat is imo niet een openbare school... das echt gek hoor..
Cer schreef:Even hoor... ik zeg ook nergens "even overstappen"..... dat maak jij ervan..
Ze hadden dat ook vantevoren kunnen bedenken..
Ieder heeft zijn eigen geweten, maar je kunt dus ook niet zeggen dat de school 'moslimkinderen' buitensluit.. want dat deden ze niet. Het betrof alleen deze kinderen, niet de anderen.
En dan vind ik ook nog dat de school er niet disrespectvol mee om is gegaan... werkelijk echt? alternatieven bieden, s ochtends laten komen en de rest van de dag vrijgeven.. Valt dat ook onder 'niet respectvol' met een ander geloof omgaan??
Over hard oordelen gesproken...
Citaat:Je leest nergens een "hard" oordeel van mij over de school.
Citaat:Het lijken mij serieuze ouders, juist omdat ze voor Montessori onderwijs hebben gekozen met het belang van hun kinderen voorop.
Cer schreef:Uiteindelijk zou je dan alle vieringen en vrije dagen moeten afschaffen.. maar ik vraag me af of je dan het schoolprogramma goed voor elkaar krijgt als je mensen zelf de vrije dagen laat kiezen...
Cer schreef:Daarbij heb ik reviews over dat educatiesysteem gelezen en daarin lees je toch wel dat het meer vrijheid blijheid is.. Geen zin om te rekenen? Okee dan niet. Geen zin om te lezen? Okee dan niet..
maar dat is een andere discussie
Cer schreef:Heeft dat ook niet met de bouwvak te maken? Of heeft de bouwvak met de schoolvakantie te maken? Dat kan ook natuurlijkIk weet het niet..
Babootje schreef:Inderdaad. En als je er niet zoveel van weet dan kun je daar ook niet zoveel over zeggen.
Citaat:Ook op deze scholen moeten de kinderen gewoon een citotoets ondergaan voor vervolgonderwijs.
Dus het systeem brengt de kinderen wel op dat niveau.
Babootje schreef:Inderdaad. En als je er niet zoveel van weet dan kun je daar ook niet zoveel over zeggen.
Citaat:Ook op deze scholen moeten de kinderen gewoon een citotoets ondergaan voor vervolgonderwijs.
Dus het systeem brengt de kinderen wel op dat niveau.
Cer schreef:en ik zeg dat de kwaliteit slecht is ..eh..waar precies?
Cer schreef:Uiteindelijk zou je dan alle vieringen en vrije dagen moeten afschaffen.. maar ik vraag me af of je dan het schoolprogramma goed voor elkaar krijgt als je mensen zelf de vrije dagen laat kiezen...
En moet je dat dan landelijk doen, dus ook voor het bedrijfsleven?
NB, wat denk ook niet meehelpt, zijn de verschillende verklaringen waarin gezegd wordt dat de moeder snikkend in de rechtbank zat te vertellen hoe erg het voor die kinderen was om niet op die foto te staan. Echt... dan mis je er wel een paar hoor...
Dan zou het allemaal tot daaraantoe zijn met geloof en foto's en een niet meewerkende school maar als je dat dan ook nog zo (in mijn ogen dan) gaat overdrijven door snikkend in een rechtzaal te gaan zitten, kan ik t niet serieus opvatten. Maar goed, ik heb dan ook niks met dramahuilers, in welke situatie dan ook
bruintje123 schreef:Van mij zou het per vandaag nog mogen alle verplichte vrije dagen afschaffen. En die dan bij je zelf in te vullen vrije dagen bijvoegen.
Ik moet (mag vind het wel fijn) toch al werken met kerst enz.
Ofja, nee wil dat ook niet, 200% is ook wel fijn.![]()
Nee echt van mij mag het weg. ben jemeteen van dit soort geneuzel af.
Maar hoe je dan een lesrooster rond moet krijgen?
Babootje schreef:Cer schreef:Uiteindelijk zou je dan alle vieringen en vrije dagen moeten afschaffen.. maar ik vraag me af of je dan het schoolprogramma goed voor elkaar krijgt als je mensen zelf de vrije dagen laat kiezen...
Ik denk dat het heel goed zal gaan; waarom niet? Kinderen werken nu al vaak op hun eigen tempo.
Je maakt een agenda met data waarin grote onderwerpen klassikaal worden behandeld en wanneer deze worden herhaald. Daarbinnen kunnen mensen dan zelf kiezen wanneer ze 'vakantie" nemen met een maximaal aantal "vakantie" dagen. Meer spreiding, wat kleinere klassen: ik zie dat wel zitten.
Ben je gelijk ook van die achterlijke prijsverschillen voor hoog en laag seizoen af en kunnen ook de mensen met een kleinere beurs met vakantie. Het systeem mag best gemoderniseerd.