Moeder eist 10000 voor gemiste schoolfoto door offerfeest

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 10:01

Ik wil ook graag passen voor lui als deze moeder. Waar kan dat?
Want daar gaan onze belasting centen weer naar toe.
Niet aanpassen in een niet islamitisch land.
Dat is nogal wat vervelender dan wat ik doe. Hele groepen die het hier steeds verstieren en dan een keer reactie krijgen via een plaatje. Wow wow zeg.

Nogmaals dat plaatje was er niet geweest als deze moeder zich had gedragen zoals al die andere moslims in die klas, tenminste volgens jullie moet ik geloven dat dat er nogal veel waren. Allemaal fijne mensen zonder probleem. Vestig daar de aandacht op.
Nee aandachtsgeile moeder gaat naar de rechter, DAT is pas provocerend.
En ja dan krijg je als tegenreactie flauwekul. Omdat mensen voor flauwekul naar de rechter gaan.
Ik vind het braafjes, ik denk als we als katholiek zulke flauwekul in bepaalde moslimlanden doen we nu niet meer leven.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 10:05

bruintje123 schreef:
Booooo schreef:
Ik ken Bruintje niet anders dan dit :(:)
Toepasselijk dat haar boktnaam Bruintje is, misschien kan ze hem beter Witje noemen.. Aangezien ze een van de grootste racisten hier op bokt is, verbaasd het me dat ze Bruintje heet.

Gaat ie lekker.
Klopt ik ben inderdaad voor eerlijkheid en die is er in Nederland niet meer.
Dat betekend dus niet dat ik een racist ben, integendeel.
Maar ik kots onderhand wel tegen steeds maar weer de moslims een voorkeurspositie geven. Terwijl een deel er zelf een potje van maakt maar wel het hardste jammert.
Zoals deze mevrouw.

Zien jullie dan echt niet dat door dat eigen gedrag ook andere fijne goedwillende, hard werkende moslims, zoals die wel gewoon op de klassenfoto staan, in een slecht daglicht gezet worden.

Dat komt niet door iemand als mij, nee dat komt door iemand als die mevrouw en de mensen die dat gedrag goed blijven keuren, keer op keer op keer.

Inderdaad, bruintje123, het zijn de rotte appels en de schreeuwers die het voor de ander verpesten. Dat is in dit geval bij de moslims/islamieten zo, maar ook bij de Hollanders, Chinezen, Fransozen, Duitsers, Thai, Amerikanen, enzovoorts en zo verder. Maar zodra het over islamieten/moslims gaat, dan staat men meteen op zijn/haar achterpoten. En als zo'n rechter dat gedrag dan ook nog eens beloond, waar sta je dan met je goede gedrag? Dan zijn die normen en waarden die we zo keihard bewaakt hebben in de eeuwen toch helemaal niets meer waard? Wat als een Belg of Pool dit had geëist? Dan had men keihard gelachen en die mensen belachelijk gemaakt, maar oeh, voorzichtig hoor... we hebben nu te maken met iemand uit de Balkan... 8)7

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 10:39

Babootje schreef:
Ik vind het goed dat de moeder er een punt van heeft gemaakt. De data van belangrijke feestdagen zijn ruim van tevoren bekend en het is niet de eerste x dat ze daarmee geconfronteerd worden.

Cer schreef:
niet de eerste keer dat wie daarmee geconfronteerd wordt?

De school, met feestdagen van andere religies

Babootje schreef:
De klassefoto is immers ook niet gepland op kerst of pasen.

Cer schreef:
Nee, dan is de school dicht ook..
Oh wacht, moet de school ook dicht met het offerfeest?

Ik ben sowieso voor een continu rooster, maar dat is een andere discussie :D
Een openbare school zou niets te maken moeten hebben met religie. Net zoals ik vind dat kerk en staat gescheiden zouden moeten zijn. Wel ben ik pro godsdienstvrijheid. Het is gewoon een kwestie van rekening houden met elkaar. En dat werkt naar beide kanten toe. Dat wij dan toevallig aan religie verbonden feest- en vrije dagen hebben, betekent niet dat een andere religie dat niet zou mogen hebben.

Cer schreef:
Ik begreep dat het een Montessori school betreft .. nu heb ik heel vluchtig gelezen over dat systeem, maar die geloven helemaal niet in religie.. die geloven in eigen ontdekkingen, niets opleggen en niet in een vaste godsdienst...
Waarom, als je zo streng gelovig bent, kies je er dan voor om je kind naar dat onderwijs te sturen?

Zoals andere moslims her en der ook al aangeven (maar het maakt blijkbaar nooit heel veel uit wat andere moslims ergens van vinden, heel frappant), dan hadden de ouders naar een passende school moeten zoeken. Dat is dat eventuele verdere reizen dan ook waard... :j

Montessori onderwijs gaat uit van een heel ander stelsel. Het gaat uit van het stimuleren van de talenten die het kind van nature heeft en is sterk gericht op zelfontplooiing. Daar kies je als ouder heel bewust voor.
Juist omdat het een openbare school betreft, die los staat van religie, zou je verwachten dat met ieders overtuiging respectvol wordt omgegaan. Door de manier waarop de school heeft gehandeld, door de (strenggelovige) moslimkinderen uit te sluiten van het gezamenlijk op de foto kunnen staan, geef je ze gevoelsmatig de indruk dat ze er niet bij horen. Ik begrijp het standpunt van de ouders dus best.
Neemt niet weg dat ik zelf niet zo gehandeld zou hebben (naar de rechter stappen) puur vanwege de maatschappelijke onrust, die je van te voren kan zien aankomen.

dromertje2

Re: Moeder eist 10000 voor gemiste schoolfoto door offerfeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 10:45

En durf er om te wedden dat het daar om te doen was bij die moeder. Om het welzijn van haar kinderen heeft ze het zeker niet gedaan want ze heeft eigenlijk hun gebruikt om haar zin te krijgen. Niet wat het beste is voor haar kinderen.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 10:46

Babootje schreef:
Door de manier waarop de school heeft gehandeld, door de (strenggelovige) moslimkinderen uit te sluiten van het gezamenlijk op de foto kunnen staan, geef je ze gevoelsmatig de indruk dat ze er niet bij horen. Ik begrijp het standpunt van de ouders dus best.

Ik heb van meerdere mensen begrepen dat strenggelovige moslims niet op de foto mogen. Daar begrijp ik werkelijk helemaal niks van, maar het zij zo.. Dus dat is gek.

en ik vraag me echt af, maar dat weet niemand hier denk ik, waarom alléén zij er moeite mee had. Er zitten toch meer moslims op die school, en die konden allemaal wel. Alleen die éne niet..
Dus niks "moslimkinderen uitsluiten" .. ze hebben zichzelf buiten de rest van de moslimkinderen geplaatst. Althans, zo zie ik het. Ik zie zelf ook niet zo goed hoe je het anders kunt zien, maar als ik daar wat over vraag, schijnt t sarcastisch te zijn ..

Ik heb ook geen idee of deze school, of andere scholen, eerder geconfronteerd zijn met feestdagen van andere religies in de mate van dat ze aangeklaagd konden worden..

Ik zie het zelf trouwens zo dat een openbare school niet veel met religie doet. En als je zelf streng-gelovig bent, veel strenger ook blijkbaar dan de overige moslimkinderen uit de klas dat je dan juist moet kiezen bij een school die daarbij aansluit. En dat is imo niet een openbare school... das echt gek hoor.. :j

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 10:48

Idd, de school heeft helemaal niemand buitengesloten want iedereen was welkom.

De moeder heeft haar eigen kinderen buitengesloten door ze niet naar school te laten gaan.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 11:00

Cer schreef:
Ik zie het zelf trouwens zo dat een openbare school niet veel met religie doet. En als je zelf streng-gelovig bent, veel strenger ook blijkbaar dan de overige moslimkinderen uit de klas dat je dan juist moet kiezen bij een school die daarbij aansluit. En dat is imo niet een openbare school... das echt gek hoor.. :j

Misschien heb ik het niet goed uitgelegd, maar Montessori onderwijs valt onder bijzonder onderwijs.
Daar kies je als ouder bewust voor. De ouders hebben gekozen voor een onderwijsmethode die beter aansluit bij de ontwikkelpotentie van hun kind(eren). Er is niet zomaar een alternatief en je kunt ook niet zomaar "even overstappen" naar een andere school met een compleet andere onderwijsmethode.
En juist omdat het een openbare school betreft, mag je ervan uitgaan dat met ieders overtuiging respectvol wordt omgegaan, of die nu streng gelovig, minder streng gelovig of niet gelovig is.

Dat er ook moslim ouders waren die er minder moeite mee hadden dat hun kinderen tijdens het offerfeest naar school gingen of dat er moslims zijn die vinden dat ze niet op de foto mogen doet niet ter zake. Ieder heeft zo zijn eigen geweten daarin.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 11:10

Even hoor... ik zeg ook nergens "even overstappen"..... dat maak jij ervan..
Ze hadden dat ook vantevoren kunnen bedenken..

Ieder heeft zijn eigen geweten, maar je kunt dus ook niet zeggen dat de school 'moslimkinderen' buitensluit.. want dat deden ze niet. Het betrof alleen deze kinderen, niet de anderen.

En dan vind ik ook nog dat de school er niet disrespectvol mee om is gegaan... werkelijk echt? alternatieven bieden, s ochtends laten komen en de rest van de dag vrijgeven.. Valt dat ook onder 'niet respectvol' met een ander geloof omgaan??

Over hard oordelen gesproken... :n

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 11:27

Cer schreef:
Babootje schreef:
Door de manier waarop de school heeft gehandeld, door de (strenggelovige) moslimkinderen uit te sluiten van het gezamenlijk op de foto kunnen staan, geef je ze gevoelsmatig de indruk dat ze er niet bij horen. Ik begrijp het standpunt van de ouders dus best.

Op de Openbare Basisschool van mijn zoon zaten twee kinderen die Jehova's waren. Mochten niet meedoen met Sinterklaas, kerst, verjaardagen.... Zij werden - om het niet moeilijker te maken - van school gehouden rond die tijd. Eigenlijk intriest voor die kinderen, vooral omdat ze telkens vragen kregen van andere kinderen, plus zelf moesten toekijken. De andere kinderen waren er wel van op de hoogte gesteld wat de reden was en snapten wel dat er vanwege het geloof niet aan de hier gangbare gewoonten werd meegedaan, maar ze vonden het zo erg dat die twee kinderen niet mee mochten genieten en plezier mochten hebben. De kinderen zijn meestal de dupe van de grillen van de ouders. Laat kinderen - maar dat is weer een andere discussie - zelf bepalen of ze al dan niet aan een geloof willen vasthouden. Nu wordt het ze ingewreven, maar laat ze op een bepaalde leeftijd zelf kiezen. Net zo goed als dat diezelfde kinderen op een bepaalde leeftijd kiezen om van het geloof af te stappen, omdat het ze tegenstaat.
Er wordt van scholen verwacht open te staan voor alle soorten religies, maar de religieuzen zelf zijn meestal niet zo open naar andere vormen toe. Vast ook weer een andere discussie, maar hangt hier toch wel mee samen vind ik.

Waar ik eigenlijk naar toe wil met deze post is dat die mensen ook geen geld eis(t)en, omdat ze ergens niet aan deel kunnen/willen nemen. Het is hun eigen keuze.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 11:33

Uiteindelijk zou je dan alle vieringen en vrije dagen moeten afschaffen.. maar ik vraag me af of je dan het schoolprogramma goed voor elkaar krijgt als je mensen zelf de vrije dagen laat kiezen...

En moet je dat dan landelijk doen, dus ook voor het bedrijfsleven?

NB, wat denk ook niet meehelpt, zijn de verschillende verklaringen waarin gezegd wordt dat de moeder snikkend in de rechtbank zat te vertellen hoe erg het voor die kinderen was om niet op die foto te staan. Echt... dan mis je er wel een paar hoor...

Dan zou het allemaal tot daaraantoe zijn met geloof en foto's en een niet meewerkende school maar als je dat dan ook nog zo (in mijn ogen dan) gaat overdrijven door snikkend in een rechtzaal te gaan zitten, kan ik t niet serieus opvatten. Maar goed, ik heb dan ook niks met dramahuilers, in welke situatie dan ook :')

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 11:36

Van mij zou het per vandaag nog mogen alle verplichte vrije dagen afschaffen. En die dan bij je zelf in te vullen vrije dagen bijvoegen.
Ik moet (mag vind het wel fijn) toch al werken met kerst enz.
Ofja, nee wil dat ook niet, 200% is ook wel fijn. :P :+

Nee echt van mij mag het weg. ben jemeteen van dit soort geneuzel af.
Maar hoe je dan een lesrooster rond moet krijgen?

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 11:42

Cer schreef:
Even hoor... ik zeg ook nergens "even overstappen"..... dat maak jij ervan..
Ze hadden dat ook vantevoren kunnen bedenken..

Ieder heeft zijn eigen geweten, maar je kunt dus ook niet zeggen dat de school 'moslimkinderen' buitensluit.. want dat deden ze niet. Het betrof alleen deze kinderen, niet de anderen.

En dan vind ik ook nog dat de school er niet disrespectvol mee om is gegaan... werkelijk echt? alternatieven bieden, s ochtends laten komen en de rest van de dag vrijgeven.. Valt dat ook onder 'niet respectvol' met een ander geloof omgaan??

Over hard oordelen gesproken... :n

Je leest nergens een "hard" oordeel van mij over de school. Maar ik lees van jullie wel een hard oordeel over de ouders. Hoe de situatie nu precies ligt weten wij niet; ik zeg alleen dat ik het standpunt van de ouders kan begrijpen en ik vind ook niet dat we ons moeten laten opjutten door de manier waarop zij nu in de media worden neergezet. Het lijken mij serieuze ouders, juist omdat ze voor Montessori onderwijs hebben gekozen met het belang van hun kinderen voorop.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 11:46

Een serieuze ouder had het niet voor de rechtbank getrokken.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 11:49

Citaat:
Je leest nergens een "hard" oordeel van mij over de school.

"En juist omdat het een openbare school betreft, mag je ervan uitgaan dat met ieders overtuiging respectvol wordt omgegaan, of die nu streng gelovig, minder streng gelovig of niet gelovig is. "
dit is wat je schrijft, waarmee je dus suggereert dat de school niet respectvol met de moslim-overtuiging is omgegaan. Dus respectloos... Dat vind ik best een pittig oordeel...

Citaat:
Het lijken mij serieuze ouders, juist omdat ze voor Montessori onderwijs hebben gekozen met het belang van hun kinderen voorop.

Geen idee, misschien zat de school wel in de buurt van hun woning, gingen vriendjes naar die school.. dat weten we ook niet.
Daarbij heb ik reviews over dat educatiesysteem gelezen en daarin lees je toch wel dat het meer vrijheid blijheid is.. Geen zin om te rekenen? Okee dan niet. Geen zin om te lezen? Okee dan niet..
maar dat is een andere discussie

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 11:50

Cer schreef:
Uiteindelijk zou je dan alle vieringen en vrije dagen moeten afschaffen.. maar ik vraag me af of je dan het schoolprogramma goed voor elkaar krijgt als je mensen zelf de vrije dagen laat kiezen...

Ik denk dat het heel goed zal gaan; waarom niet? Kinderen werken nu al vaak op hun eigen tempo.
Je maakt een agenda met data waarin grote onderwerpen klassikaal worden behandeld en wanneer deze worden herhaald. Daarbinnen kunnen mensen dan zelf kiezen wanneer ze 'vakantie" nemen met een maximaal aantal "vakantie" dagen. Meer spreiding, wat kleinere klassen: ik zie dat wel zitten.
Ben je gelijk ook van die achterlijke prijsverschillen voor hoog en laag seizoen af en kunnen ook de mensen met een kleinere beurs met vakantie. Het systeem mag best gemoderniseerd.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 11:53

Heeft dat ook niet met de bouwvak te maken? Of heeft de bouwvak met de schoolvakantie te maken? Dat kan ook natuurlijk :D Ik weet het niet..
En het is het ook niet een beetje Europees ofzo, dat iedereen dezelfde periode vakantie heeft? Ik heb geen idee trouwens..

En niet ivm de kinderen hoor, dat zou makkelijk kunnen. Maar in verband met de leerkrachten. Ik weet niet wat voor invloed dat op hun leven heeft als je het alleen bij scholen zou doen. Dan moet het voor het hele bedrijfsleven gaan gelden en waarschijnlijk ook europees. Hoewel dat laatste niet perse noodzakelijk is waarschijnlijk.

Het grote voordeel van klaar zijn met school vond ik persoonlijk het zelf kunnen kiezen van je vrije dagen inderdaad :j

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 11:54

Cer schreef:
Daarbij heb ik reviews over dat educatiesysteem gelezen en daarin lees je toch wel dat het meer vrijheid blijheid is.. Geen zin om te rekenen? Okee dan niet. Geen zin om te lezen? Okee dan niet..
maar dat is een andere discussie

Inderdaad. En als je er niet zoveel van weet dan kun je daar ook niet zoveel over zeggen.
Ook op deze scholen moeten de kinderen gewoon een citotoets ondergaan voor vervolgonderwijs.
Dus het systeem brengt de kinderen wel op dat niveau.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 11:56

Cer schreef:
Heeft dat ook niet met de bouwvak te maken? Of heeft de bouwvak met de schoolvakantie te maken? Dat kan ook natuurlijk :D Ik weet het niet..

Tegenwoordig zie je dat er tijdens de bouwvak ook gewoon wordt doorgewerkt, alleen vaak op een iets lager pitje. De bouwvak hangt niet specifiek aan de schoolvakanties. Het een houdt het ander in stand.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 11:58

Babootje schreef:
Inderdaad. En als je er niet zoveel van weet dan kun je daar ook niet zoveel over zeggen.

:') ja, zo werkt het dus niet...

Citaat:
Ook op deze scholen moeten de kinderen gewoon een citotoets ondergaan voor vervolgonderwijs.

en ik zeg dat de kwaliteit slecht is ..eh..waar precies?

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 12:06

Babootje schreef:

:') ja, zo werkt het dus niet...

Citaat:

Cer schreef:
en ik zeg dat de kwaliteit slecht is ..eh..waar precies?

Ik zeg ook niet dat jij dat zegt :D

Maar als kinderen in dat systeem de cito halen zullen ze ergens in dat systeem wel hebben moeten leren reken en lezen. Dat wordt dan op een manier aangeboden die zal werken. Want anders halen ze dat niveau niet.
De manier waarop dat gaat is echt compleet anders dan het "gewone" onderwijs. Juist het feit dat deze ouders hun kinderen niet naar een moslimschool hebben gestuurd (die er in Den Haag ten overvloede zijn) lijkt erop te duiden dat zij bewust voor Montessori onderwijs hebben gekozen.

Ik heb er destijds (toen mijn dochter naar school ging) ook naar gekeken, maar heb er juist bewust niet voor gekozen, omdat ik het niet bij mijn kind vond passen. Die had meer regie nodig.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 12:11

Nou ja ik zat op een christelijke basisschool maar 90% van de kinderen kwamen van het kamp, en eigenlijk waren alle vakken daar ook facultatief, want ze kwamen gewoon niet als t ze niet uitkwam :') Ik heb later wel eens gedacht 'waarom doet niemand daar wat aan' en weer later snapte ik waarom niemand daar wat aan deed.. 8-) Maar de citotoetst haalden wij ook.. zonder al te beste opleiding..

Het schijnt een prima systeem te zijn als het bij je past, daar kan ik me alles bij voorstellen :j

In ieder geval, daar gaat het niet om hier...

Uiteindelijk denk ik wel dat dit resultaat heeft gehad, want er zal geen enkele school meer zijn die ook maar iets organiseert op een islamitische feestdag... wat dat betreft heeft het wel aandacht gevraagd :j

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 13:40

Cer schreef:

En moet je dat dan landelijk doen, dus ook voor het bedrijfsleven?

NB, wat denk ook niet meehelpt, zijn de verschillende verklaringen waarin gezegd wordt dat de moeder snikkend in de rechtbank zat te vertellen hoe erg het voor die kinderen was om niet op die foto te staan. Echt... dan mis je er wel een paar hoor...

Dan zou het allemaal tot daaraantoe zijn met geloof en foto's en een niet meewerkende school maar als je dat dan ook nog zo (in mijn ogen dan) gaat overdrijven door snikkend in een rechtzaal te gaan zitten, kan ik t niet serieus opvatten. Maar goed, ik heb dan ook niks met dramahuilers, in welke situatie dan ook :')

Zou ik zeker geen moeite mee hebben als al die 'christelijke' feestdagen gestopt zouden worden. Neem bijvoorbeeld per seizoen een of twee dagen dat iedereen landelijk vrij is, of wat ook (waarschijnlijk onhaalbaar, maar het is het idee. Hoewel: het is ook gelukt om Koninginnedag op een andere dag te gaan vieren). Van mij hoeft het allemaal in ieder geval niet. Veel mensen weten niet eens wat men 'viert'. Ja, zo ongeveer de 'christelijke' draai die eraan gegeven is, maar bijna niemand weet meer wat de dagen van origine inhouden. Laat mensen bijvoorbeeld per jaar een dag kiezen dat ze zeker vrij willen zijn, dan komt het op het onderwijs ook wel goed met de lessen. Dan zou elk kind theoretisch gezien uiteindelijk maar één schooldag missen.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 13:41

bruintje123 schreef:
Van mij zou het per vandaag nog mogen alle verplichte vrije dagen afschaffen. En die dan bij je zelf in te vullen vrije dagen bijvoegen.
Ik moet (mag vind het wel fijn) toch al werken met kerst enz.
Ofja, nee wil dat ook niet, 200% is ook wel fijn. :P :+

Nee echt van mij mag het weg. ben jemeteen van dit soort geneuzel af.
Maar hoe je dan een lesrooster rond moet krijgen?

Oeps, zelfde gedachte. Ik probeerde zelfs bij mijn vorige werkgever altijd met kerst te werken. Vond het maar commercieel geneuzel met al die verplichtingen. Wij kregen dan geen 200% uitbetaald, maar wel vaak wat extra fooi omdat 'men het sneu voor ons vond'. Degenen die werkten waren allang blij dat ze niet thuis hoefden op te zitten en pootjes geven. :D

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 13:44

Babootje schreef:
Cer schreef:

Ik denk dat het heel goed zal gaan; waarom niet? Kinderen werken nu al vaak op hun eigen tempo.
Je maakt een agenda met data waarin grote onderwerpen klassikaal worden behandeld en wanneer deze worden herhaald. Daarbinnen kunnen mensen dan zelf kiezen wanneer ze 'vakantie" nemen met een maximaal aantal "vakantie" dagen. Meer spreiding, wat kleinere klassen: ik zie dat wel zitten.
Ben je gelijk ook van die achterlijke prijsverschillen voor hoog en laag seizoen af en kunnen ook de mensen met een kleinere beurs met vakantie. Het systeem mag best gemoderniseerd.

Hier kan ik me ook best in vinden. Nu de vraag nog of het haalbaar is. Misschien een idee voor een ander topic, want ik ben wel benieuwd naar de onderbouwingen van anderen. Wellicht staan er meer mensen voor zoiets open of zijn er tegenstanders met goede redenen. Ik vind het wel interessant om verschillende meningen te filteren. :j

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 16:26

Het is op zich best logisch om de vrije dagen van je land te baseren op de feestdagen van grotendeels je bevolking. Daar zijn dan ook onze huidige grote feestdagen op gebaseerd.

Én vergeet ook niet dat grotendeels van de omringende landen waarmee wij zaken doen dezelfde feestdagen hebben. Het is dus handig (economisch gezien) om dat een beetje gelijk te houden.

Natuurlijk zal de economie niet op zijn gat vallen als je dit gaat wijzigen, maar ik denk wel dat de bedrijven er moeite mee zullen hebben om zich hieraan aan te passen.

Maar misschien is het een keer een idee om een soort van referendum te houden in het land om te kijken wat merendeel van de Nederlandse bevolking wil.

Flexibele feestdagen of de huidige. Maar ik voorzie wel al problemen. Want stel je hebt je kinderen op 2 verschillende scholen zitten die beide het net was anders georganiseerd hebben... Leuk joh... als ouder kom je dan helemaal in de spagaat te staan.