Stemmen 2017

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 16:05

Janneke2 schreef:
Sonja_vR schreef:
Europese inkomens grenzen bij toewijzen huurwoningen is er 1 die toch verrekte vervelend is
Koop hebben ze niet direct invloed op , maar ook die word beïnvloed Door de huurmarkt (zeg niet dat het een zeer grote invloed heeft , maar het maakt het voor een hoop huishoudens niet makkelijker op)

Accoord, ik neem mijn "nul" terug.

Dat er een grens is voor sociale woningbouw vind ik terecht en dat die in overleg "met de buren" wordt afgesproken ook.

Het is geen dictaat, er wordt onderhandeld en bijgesteld.

Verder is er natuurlijk de afbraak, als doel op zichzelf, van de sociale huurwoningen.
De kabinetten Rutte I en II hebben corporaties gedwongen om grote delen van hun huizenbestand te verkopen.

Dat er een grens moet zijn, absoluut eens
Maar waar die gesteld word is landsafhankelijk en in geen geval europawijd te stellen
Daarvoor verschillen de landen onderling gewoon te veel qua inkomens en levenskosten
Europa zou zich wat mij betreft niet!! Mee moeten bemoeien

Maar dat vind ik van meer zaken , dat is ook niet waarvoor we als Europa zouden gaan samenwerken

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 16:16

Sonja_vR schreef:
Maar waar die gesteld word is landsafhankelijk en in geen geval europawijd te stellen
Daarvoor verschillen de landen onderling gewoon te veel qua inkomens en levenskosten
Europa zou zich wat mij betreft niet!! Mee moeten bemoeien

Maar volgens mij ging het niet alleen om de huurgrens, maar vooral dat de subsidiering een staatssubsidie aan grote bedrijven (namelijk de woningcorporaties) is. Ah, en andere grote bedrijven hebben vervolgens gelobby'd dat dat niet eerlijk is.

En vervolgens heeft men ervoor gekozen om niet goed te zoeken naar een gebalanceerde oplossing, maar gewoon een botte-bijl-grens te hanteren, die bovendien veel verder gaat dan de EU eist.

Zie onder andere: http://demonitor.ncrv.nl/huurdersproble ... e-woonbond

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 18:32

Klopt, maar de instigator was wel weer de EU
Dat ons land daar weer in doorslaat is voor mij meer volgens verwachting dan een verrassing
En dat heeft weer te maken met de geldende machten binnen ons land
Uiteindelijk staat het gewoon allemaal met elkaar in verbinding
En Blijf ik bij mijn punt dat ik vind dat Europa geen flikker te zeggen behoort te hebben over een heel aantal interne zalen van een land en dat dat gewoon aan het land is
Niet aan het EU Parlement
Samenwerken ja, trouw aan 1 vlag zweren met zijn allen
Neuh, doe maar niet
En daar lijkt het soms wel naar toe te gaan

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 18:47

Sonja_vR schreef:
Dat ons land daar weer in doorslaat is voor mij meer volgens verwachting dan een verrassing
Uiteindelijk staat het gewoon allemaal met elkaar in verbinding
En Blijf ik bij mijn punt dat ik vind dat Europa geen flikker te zeggen behoort te hebben over een heel aantal interne zalen van een land en dat dat gewoon aan het land is
Niet aan het EU Parlement
Samenwerken ja, trouw aan 1 vlag zweren met zijn allen
Neuh, doe maar niet
En daar lijkt het soms wel naar toe te gaan

Het grote punt is wat mij betreft wel, dat we binnen de EU "vrij verkeer" hebben van personen, goederen en diensten.

Daarmee vind ik het ingewikkeld worden wat dan precies 'puur binnenlandse aangelegenheden' zijn.

Iedere EU ingezetene heeft het recht om zich *elders* in de EU te vestigen - en als onze, inmiddels schaarse huurhuizen (...dank zij Rutte I en II...) prompt door Duitsers of Belgen worden ingenomen, die lekker in eigen land blijven werken....

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 19:48

Sonja_vR schreef:

Nee dus, eigenlijk meer de financiele sector.

Citaat:

Maar dat is dus iets waar we wat aan kunnen doen. Het allemaal op de EU afschuiven terwijl het de binnenlandse politici zijn die de regels op deze manier uitvoeren is gewoon niet terecht en leidt alleen maar tot nog slechter bestuur.
Hoe kun je nou verwachten dat dingen verbeteren als je niet de juiste partijen en mensen verantwoordelijk houdt voor hun acties?

Electra63

Re: Stemmen 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 11:36

Kijkt iemand naar het "vrouwen-debat" bij WNL vanmorgen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 11:48

Ik heb een stukje gekeken maar ik kan Fleur Agema niet zo goed hebben dus heb het weer afgezet. Miste ook wel een aantal partijen moet ik zeggen.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 11:55

Emmaa_ schreef:
Ik heb een stukje gekeken maar ik kan Fleur Agema niet zo goed hebben dus heb het weer afgezet. Miste ook wel een aantal partijen moet ik zeggen.

Ik kijk het nu terug.
Ik vind het rommelig..... rare stellingen en ik kan Fleur ook niet zo goed hebben. Ik vind (tot nu toe) de dame van D66 de winnaar voor mij. Zij gaat niet mee in het populisme en wijzen naar elkaar en kakelt er niet doorheen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 12:01

Helemaal mee eens. Ik vond het enorm jammer dat Rick Nieman ze presenteerde als de first ladies, slaat helemaal nergens op imo. En ik miste ancilla van de Piratenpartij, Marianne Thieme en sylvana Simons toch wel. Vind dat die er toch wel bij horen als je een vrouwendebat doet.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 12:40

Ik vind het allemaal maar raar klinken, en best een vreemde insteek, dus ik vermijd dat soort dingen liever. Doe mij maar wat goede analyses, da's veel boeiender.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 12:43

Ik kijk wel graag naar debatten, omdat je dan de (primaire) reactie op een stelling of visie hoort en ziet.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 12:59

Maar het is toch juist de doordachte reactie die je wilt, niet de primaire? Er zijn zoveel dingen waarbij ik als ik iets voor het eerst hoor, makkelijk denk dat het zus zit, en dan als ik er over nadenk / me beter informeer, ineens zie dat het heel anders is.

Sommige debatten zijn wel interessant trouwens - maar die zijn meestal niet op tv. (Soms wel op youtube.)

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 21:51

Ik heb het niet gezien, was er een vrouw bij van nieuwe wegen? En hoe deed die het?

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 23:13

Shadow0 schreef:
Maar het is toch juist de doordachte reactie die je wilt, niet de primaire? Er zijn zoveel dingen waarbij ik als ik iets voor het eerst hoor, makkelijk denk dat het zus zit, en dan als ik er over nadenk / me beter informeer, ineens zie dat het heel anders is.

Sommige debatten zijn wel interessant trouwens - maar die zijn meestal niet op tv. (Soms wel op youtube.)

Doordacht zou ook prettig zijn, maar ik bedoelde wel bij jezelf en je eigen visie blijven, zonder je laten meeslepen in het populisme en meegaan in het wijzen naar anderen . Fleur was een kopie van GW.... haalde bij alles moslims enz. erbij. CDA vind ik aardig richting PVV gaan. De dames van SP en D66 vond ik allebei doordacht, uit het hart spreken en hebben zich niet laten verleiden tot populistisch gelul en bleven bij hun visie/mening.

Ik vond het verder een slechte discussie, niet goed geleid met rare stellingen en soms door elkaar pratende vrouwen, zodat het soms slecht te volgen was.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 10:32

Wat zijn de meningen over het rode hoed debat gister?

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 10:41

Matig... Het kon mij eerlijk gezegd niet echt boeien.

Asscher en Pechtold sprongen er voor mij opmerkelijk genoeg uit. Zo te horen waren zij het meest voordelig voor mijn Eigen positie. :=

ual_95

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 11:05

D66 was uiteindelijk de winnaar, en terecht. Ik snap echter niks van het feit dat Klaver op nummer twee stond (waarvan voornamelijk vrouwelijke stemmers). Ik vond hem helemaal niet sterk. Hij leek het in mijn ogen allemaal niet heel serieus te nemen. Buma daarentegen kon het rechtse front vrij goed verdedigen, maar maakte wat mij betreft een grote misser betreffende de gelijkwaardigheid van het islamitische geloof. Asscher had veel praatjes, maar het kwam er vooral op neer dat het allemaal niet 'eerlijk' is in Nederland. Roemer sprak over het algemeen nauwelijks en vind ik terecht een verliezer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 11:11

Ik heb gisteren niet kunnen kijken, ik was dusdanig moe dat ik om 21:00 aftaaide richting douche en bed.. ik wil het wel graag terugzien dus ga straks even kijken of dat lukt als de kleine op bed ligt (tot die tijd kijken we Buurman & Buurman :+ ). Ik ben vooral benieuwd naar Alexander Pechtold en de mening van D66 gezien ik het meeste naar stemmen op D66 neig.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 11:42

ual_95 schreef:
Buma daarentegen kon het rechtse front vrij goed verdedigen, maar maakte wat mij betreft een grote misser betreffende de gelijkwaardigheid van het islamitische geloof.

...wat zei hij daar dan over?

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 13:11

Janneke2 schreef:
ual_95 schreef:
Buma daarentegen kon het rechtse front vrij goed verdedigen, maar maakte wat mij betreft een grote misser betreffende de gelijkwaardigheid van het islamitische geloof.

...wat zei hij daar dan over?

Niks, ontwijkend gedrag, en dat was imo het probleem ook. Vond Pechtold ook goed uit de verf komen, klaver helemaal niet

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 13:53

Wat had je gewild dat hij daarover gezegd had?

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 13:55

Dat hij het óf erkend als gelijkwaardig geloof, óf niet... Maar niet om de brei heen draaien.
Maar daar heb ik sowieso een hekel aan bij politici.. Beantwoord nu eens gewoon een vraag zonder al dat gedraai... Dan is het voor mij ook te begrijpen...

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 15:02

Viel mij op ze allen ongeveer nu hetzelfde over vluchtelingen en moslimasering in Nederland denken en zeggen daar een halt toe te willen roepen.

Ofwel, zeggen wat de meeste stemmers op dit moment graag horen!

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 16:33

Moslimasering?

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 17:21

Ja gut bedoel Islamisering :D