Trump of Clinton

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Hilary Clinton vs. Donald Trump

Clinton
1250 (90%)
Trump
130 (9%)

Totaal aantal stemmen: 1380

Drifter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 20:49

Gut, daar gaan we al:
Trump campaign files Nevada early voting lawsuit, claims people were improperly allowed to vote after polls closed - NBC News

Ja.. er was een vroege verkiezingslocatie die open bleef.. omdat er nog zo'n 2000 mensen in de rij stonden en dan mogen ze daar volgens de wet niet dicht.
Volgens Trump en de GOP was het alleen omdat dan een "bepaalde groep" kiezers konden stemmen tegen Trump.. die locatie heeft namelijk veel latino's, dus daarom is het niet eerlijk. |o

HorseTimeXL

Re: Trump of Clinton

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 20:58

O pff en alles is nog niet eens dicht. Wat een gezeur. Ik kan soms er ook wel echt om lachen hoor hoe die Trump doet. Echt serieus, wat voor persoon ben je? :')

In gesprek met mn moeder kwam ik er ook achter dat President Reagen ook een filmster was. Ik blijf het bijzonder vinden.

musiqolog

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 21:01

HorseTimeXL schreef:
O pff en alles is nog niet eens dicht. Wat een gezeur. Ik kan soms er ook wel echt om lachen hoor hoe die Trump doet. Echt serieus, wat voor persoon ben je? :')

Voordat je weer om Trump lacht, lees dit nog maar eens. :(

Drifter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 21:14

HorseTimeXL schreef:

In gesprek met mn moeder kwam ik er ook achter dat President Reagen ook een filmster was. Ik blijf het bijzonder vinden.

Oh dit was een vroeg stembureau, die waren van de week al open maar zijn dan maar een bepaalde tijd open, tenzij er dus nog mensen voor de deur staan.

Ja apart he? Nou is dat ook wel zo als mensen ontevreden zijn, ze sneller iemand kiezen die totaal anders is dan de politici die ze de jaren ervoor gehad hebben. Zo is hier (Denemarken) in 1994 een comediant geweest die zich voor de grap ter verkiezing stelde en de regering in gekozen werd.

Zijn verkiezingsbeloften : meer wind in de rug op fietspaden, een openbaar toilet midden in de stad, en iets met, als de rente van banken gestegen waren maar je had je spaarrekening vastgezet op een x%, dan moest je toch iets extra's krijgen, uitbetaald in Meringue koekjes. _/-\o_. Oh en militairen moesten nutella krijgen in hun rantsoenen, en dat zit er vandaag de dag nog steeds in. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 21:23

Ik denk dat lachen om Trump (hoewel ik me er zelf vaak ook schuldig aan maak) een van de grootste redenen is dat hij het zo ver heeft geschopt als hij heeft gedaan. Als je kijkt naar het gezicht dat hij trok bij de laatste Correspondents Diner die Obama hostte kan je zien dat zijn haat naar anderen echt gevoed wordt door de manier waarop er tegen hem gepraat wordt. Als hij lacherig weggezet wordt door de president van de VS voelt hij zich zo tot op zijn bot vernederd dat hij dus ook stappen zal zetten om dat om te draaien.

Hij heeft ondertussen wel bewezen dat we hem, ook al snappen wij het als Europeanen niet zo goed, serieus moeten nemen. Ik denk zeker dat het nog spannend wordt en ik denk dat de kans dat hij wint echt wel aanwezig is. Je moet niet onderschatten dat de wachttijden bij de meeste stembureaus rond de 5 uur zijn op dit moment. Hij heeft een groep achter zich staan (witte mannen vooral) die zó boos zijn dat ze meer gebrand zijn op stemmen dan ooit tevoren, misschien wel mensen die nooit gestemd hebben.

Vergelijk dat met de groep waar Clinton het echt van moet hebben als ze wilt winnen (minderheden), die waarschijnlijk helemaal geen tijd hebben om 5 uur op de stoep van een stembureau te staan om te stemmen. Ik denk dat we ons best een beetje zorgen mogen beginnen te maken.

Drifter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 21:27

Oh ik lach, of tenminste, galgenhumor hier in huis maar ik maak me ook best zorgen een Trump-win.
Ook in het geval van een Trump-loss vind ik de situatie daar onzeker,want zijn meest loyale groep kiezers heeft bijna een cult achtig gevoel. Die zijn er ook van overtuigd dat als hij verliest het gewoon echt doorgestoken kaart was, en als die boos genoeg worden om te demonstreren of de straat op te gaan.. eek.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 21:28

Ik ben nog nooit zo blij geweest dat ik daar nu niet ben!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 21:33

Drifter schreef:
Oh ik lach, of tenminste, galgenhumor hier in huis maar ik maak me ook best zorgen een Trump-win.
Ook in het geval van een Trump-loss vind ik de situatie daar onzeker,want zijn meest loyale groep kiezers heeft bijna een cult achtig gevoel. Die zijn er ook van overtuigd dat als hij verliest het gewoon echt doorgestoken kaart was, en als die boos genoeg worden om te demonstreren of de straat op te gaan.. eek.

Jep, dat dus. Ik hou m'n hart vast.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 21:35

Emmaa_ schreef:
Drifter schreef:

Jep, dat dus. Ik hou m'n hart vast.

Ik ook. Ga nu voor de afleiding maar oh oh daar gaan we weer kijken. :')

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 21:38

Ja en het schijnt echt dat de VS nog nooit zo verdeeld is als nu. Ik hoop dat alles gaat zoals het gaat. Mooi artikel overigens.

Ik weet het echt niet met de verkiezingen. Met de Brexit leek het de avond ervoor ook gewoon dat Engeland bij Europa bleef, zodat ik wakker werd. -O-

Wat ik me overigens afvraag. Veel zeggen (niet in dit forum overigens) dat er veel rijken op Trump zullen stemmen. Echter zie je toch bij heel veel acteurs, bijna alle die geld hebben dat ze toch op Clinton stemmen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 21:39

Ik vind het maar niks , ben een beetje zenuwachtig, misschien stom, maar geen idee wat ons/Amerika te wachten staat.

musiqolog

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 21:45

[***] schreef:
Ik vind het maar niks , ben een beetje zenuwachtig, misschien stom, maar geen idee wat ons/Amerika te wachten staat.

Daar is niets stoms aan. Het wordt nu echt levensgevaarlijk. Ik denk dat ik vannacht maar opblijf, om de eenvoudige reden dat ik waarschijnlijk toch niet kan slapen.

Bootsiebob

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 21:48

HorseTimeXL schreef:
Ja en het schijnt echt dat de VS nog nooit zo verdeeld is als nu. Ik hoop dat alles gaat zoals het gaat. Mooi artikel overigens.

Ik weet het echt niet met de verkiezingen. Met de Brexit leek het de avond ervoor ook gewoon dat Engeland bij Europa bleef, zodat ik wakker werd. -O-

Wat ik me overigens afvraag. Veel zeggen (niet in dit forum overigens) dat er veel rijken op Trump zullen stemmen. Echter zie je toch bij heel veel acteurs, bijna alle die geld hebben dat ze toch op Clinton stemmen.

Waarschijnlijk vooral "oud geld" dat Republikeins stemt.
Acteurs zien meestal redelijk veel van de wereld en weten ook wat er buiten de landsgrenzen allemaal gebeurt.

Moet ineens weer denken aan deze grote fail van Trump toen de Brexit bekend werd:

Just arrived in Scotland. Place is going wild over the vote. They took their country back, just like we will take America back. No games!

— Donald J. Trump (@realDonaldTrump) June 24, 2016

(One problem: Every single Scottish county voted to Remain in the referendum.)

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 21:50

Daarbij hadden ze hun country niet terug genomen :') kwam toen nog een artikel voorbij van Schotten die hem belachelijk maakte.

Drifter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 21:53

Linda: Niet stom, ik ook :(:) Blijf ook op, ook omdat mijn zus in Texas woont en ik me dus nog extra zorgen maak.

HorseTimeXl: Heel veel acteurs en zangers etc zijn democraat. Daartegenover zijn heel veel "oud geld" rijken en zakenmensen republikein.

Trump heeft blijkbaar net weer over verkiezingsfraude geklaagd op foxnews, (breakingnews.com) stelt dat de machines stemmen veranderen. Hij is of zichzelf al aan het indekken voor het geval gezichtsverlies, of wil proberen als hij verliest en recount te regelen.
Het probleem is dat als hij dit maar blijft roepen zijn "volgers" dus ook meer en meer opgefokt raken. Daarnaast had hij al gezegd de uitslag misschien niet te willen accepteren, en het lijkt erop dat hij dat standpunt alvast aan het voorbereiden is.

En.. Schotland is vast wel gek aan het worden over de verkiezingen, want heel veel schotten herrinneren zich nog dat Trump dacht koning van Schotland te zijn met z'n golfbaan.

SafarixLuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 21:55

Hoelaat (ongeveer) weten we wie de nieuwe president is?

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 22:00

Ik heb gehoord ten vroegste 4u, maar kan ook veel langer duren als het nipt is...

Lumi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 22:02

[***] schreef:

Ook hier wordt er in spanning afgewacht hoor, daar is niks stoms aan.
Het maakt voor onze toekomst toch wel heel veel verschil wie er hier straks wint.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 22:09

Zonet hoorde ik in twee afzonderlijke interviews met donkere Amerikanen, dat Trump financiële banden zou hebben met Ku Klux Klan in die zin, dat deze ook aan Trump zijn campagne meebetalen. Wisten jullie dat?

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 22:11

pien_2010 schreef:
Zonet hoorde ik in twee afzonderlijke interviews met donkere Amerikanen, dat Trump financiële banden zou hebben met Ku Klux Klan in die zin, dat deze ook aan Trump zijn campagne meebetalen. Wisten jullie dat?

Ik heb er al van gehoord ja is een van de vele schandalen geweest, maar hij ontkende het zelf in alle talen.. meer weet ik er niet van hoor

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 22:13

Ik kan niet opblijven, maar zal vannacht als ik wakker word wel kijken of er al iets meer bekend is. Geen idee wat we kunnen verwachten.

musiqolog

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 22:13

SinneJ schreef:
pien_2010 schreef:

Ik heb er al van gehoord ja is een van de vele schandalen geweest, maar hij ontkende het zelf in alle talen.. meer weet ik er niet van hoor

Iedereen kan meebetalen. Ik denk dat zijn campagnestaf nog wel zo snugger is om giften van die organisatie te weigeren, maar individuele leden.

Het is trouwens geen geheim dat verschillende racistische organisaties hun steun voor Trump hebben uitgesproken.

Simmerr

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 22:16

Ik zie nu dit, en het eerste wat ik denk is " wie de fiets gaat nou op trump stemmen met zijn rare ideeën " :')
Niet dat Clinton alles goed heeft maar het is toch ietsjes beter

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 22:17

O thanks vandaar. Ja ik ben ook wel nerveus. Denk dat ik zo een paar uurtjes ga slapen en fan vanaf 2 wakker blijf.

Ik las trouwens ook dat Alaska pas op 06:09 de stembussen sluiten? Maar elders dat 04:00 de president ong bekend word gemaakt.

Ja ook die acties van Trump leken niet altijd heel erg slim.

musiqolog

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 22:21

HorseTimeXL schreef:
O thanks vandaar. Ja ik ben ook wel nerveus. Denk dat ik zo een paar uurtjes ga slapen en fan vanaf 2 wakker blijf.

Ik las trouwens ook dat Alaska pas op 06:09 de stembussen sluiten? Maar elders dat 04:00 de president ong bekend word gemaakt.

Ja ook die acties van Trump leken niet altijd heel erg slim.

Alaska stuurt maar drie kiesmannen, Hawai vier. Bovendien is Alaska zeker Republikeins, Hawai altijd Democratisch. Die kun je dus alvast invullen en daarmee weet je de uitslag wel als de westkust bekend is.

Vergeet niet dat de resultaten die in de loop van onze nacht binnenkomen nog maar exitpolls plus vroege resultaten zijn. Die kunnen er behoorlijk naast zitten. Als het ergens nek aan nek gaat, stellen ze dat uit tot alle stemmen geteld zijn.