Brexit is een feit

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Re: Brexit is een feit

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 10:13

Een mening kan prima op feiten gebaseerd zijn hoor :)) Dat doet niks af aan de feiten, of je het met die mening eens bent kan een verschil van interpertatie zijn.

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 10:31

Sammie, vind je het zelf ook niet frappant dan dat de meningen lijnrecht tegenover elkaar staan, men heilig overtuigd is van de 'waarheid' van de eigen mening en de gepresenteerde feiten die vervolgens onderuitgehaald worden door andere bokkers? Met andere woorden; geen van ons heeft de waarheid in pacht en het wordt er ook niet duidelijker op als er zoveel onwaarheden als feiten worden gepresenteerd ;).

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 10:41

Ik weet niet wie jij precies bedoelt met 'men heilig overtuigd is van de waarheid'. Ik iig niet en jan imo ook niet, tot nu toe eigenlijk niemand niet. (Vind de discussie tot nu toe gewoon netjes verlopen, ookal is niet iedereen het met elkaar eens). Ik zie wel reacties voorkomen als een geformuleerde mening gebaseerd op gebeurtenissen. Een feit kun je in principe niet onderuit halen, dan is het nl. geen feit. Dan is informatie daaromtrent onjuist en dat lijkt mij nou niet echt een onoverkomelijk probleem om aan te geven volgens mij steekt het zus en zo in elkaar. Daar leert ieder van en in het beste geval past iemand zijn mening daarop aan.

Vanuit philosofisch oogpunt bestaat de waarheid ook niet.

Ondertussen dwalen we wel verder af.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 10:58

Sees schreef:
Sammie, vind je het zelf ook niet frappant dan dat de meningen lijnrecht tegenover elkaar staan, men heilig overtuigd is van de 'waarheid' van de eigen mening en de gepresenteerde feiten die vervolgens onderuitgehaald worden door andere bokkers? Met andere woorden; geen van ons heeft de waarheid in pacht en het wordt er ook niet duidelijker op als er zoveel onwaarheden als feiten worden gepresenteerd ;).

Nou, ik denk dat dat iets subtieler ligt: men neemt alleen die feiten ter hand die passen bij het Eigen gedachtengoed........

Ook valt het me op dat iedereen er maar klakkeloos vanuit gaat dat die Brexit er ook daadwerkelijk komt.

Ik heb zomaar het sterke vermoeden dat het wel of niet doorgaan van de Brexit een zeer belangrijk thema gaat vormen bij de Britse verkiezingen. Immers, nu Camaron terug treed en de beslissing heeft doorgeschoven naar zijn opvolger, zullen er eerst verkiezingen gehouden moeten worden, schat ik zomaar in.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 11:06

Dat klopt ook, dingen die in ons eigen straatje passen nemen we eerder op dan andersom. Dat onthouden we beter en dat valt ons meer op. Maar om dat nu 'gedachtengoed' te noemen.... Dat vind ik wel een erg fascistiche uitspraak.

Enne... niet iedereen gaat er maar klakkeloos vanuit dat er een Brexit komt hoor :+ Generaliseren hebben mensen ook graag een handje van.

Cameron gaat er niks mee doen, de EU wil het zo snel mogelijk afgehandeld hebben evenals onze CDA (lekker interessant op Europees niveau), Boris Johnson heeft er geen haast mee en roept zelfs dat vrije handel gewoon mogelijk blijft. Alsof hij dat alleen beslist (sowieso is hij nog geen eens premier), maar goed volgens hem is de GBP ook stabiel terwijl ie ca. 10ct kukkelde in amper 48 uur tijd. Ik heb andere ideeën bij stabiel :=

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 11:09

Sammie schreef:
Dat klopt ook, dingen die in ons eigen straatje passen nemen we eerder op dan andersom. Dat onthouden we beter en dat valt ons meer op. Maar om dat nu 'gedachtengoed' te noemen.... Dat vind ik wel een erg fascistiche uitspraak.

Enne... niet iedereen gaat er maar klakkeloos vanuit dat er een Brexit komt hoor :+ Generaliseren hebben mensen ook graag een handje van.

Cameron gaat er niks mee doen, de EU wil het zo snel mogelijk afgehandeld hebben evenals onze CDA (lekker interessant op Europees niveau), Boris Johnson heeft er geen haast mee en roept zelfs dat vrije handel gewoon mogelijk blijft. Alsof hij dat alleen beslist (sowieso is hij nog geen eens premier), maar goed volgens hem is de GBP ook stabiel terwijl ie ca. 10ct kukkelde in amper 48 uur tijd. Ik heb andere ideeën bij stabiel :=

Die GBP krabbelt wel weer op. Hij is gedaald uit angst. Niet omdat de economie ineens anders is.

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 11:18

Sammie schreef:
Ik weet niet wie jij precies bedoelt met 'men heilig overtuigd is van de waarheid'. Ik iig niet en jan imo ook niet, tot nu toe eigenlijk niemand niet. (Vind de discussie tot nu toe gewoon netjes verlopen, ookal is niet iedereen het met elkaar eens). Ik zie wel reacties voorkomen als een geformuleerde mening gebaseerd op gebeurtenissen. Een feit kun je in principe niet onderuit halen, dan is het nl. geen feit. Dan is informatie daaromtrent onjuist en dat lijkt mij nou niet echt een onoverkomelijk probleem om aan te geven volgens mij steekt het zus en zo in elkaar. Daar leert ieder van en in het beste geval past iemand zijn mening daarop aan.

Vanuit philosofisch oogpunt bestaat de waarheid ook niet.

Ondertussen dwalen we wel verder af.

Ik zeg ook nergens dat de discussie niet netjes verloopt hè ;). Wat ik zeg is dat mensen een verschillende mening hebben, die verkondigen (logisch) en onderbouwen met 'feiten' (ook logisch) en deze feiten vervolgens onderuit gehaald worden door andere Bokkers met andere info. Maw men pretendeert iets van het onderwerp af te weten maar de info blijkt echter niet altijd juist te zijn. Get your story straight denk ik dan voordat je het opschrijft want zo is het voor mensen wel verwarrend :o.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 12:39

Ik neem aan dat Engeland wel graag bij Schengen blijft of andere handelsverdragen wil houden en dan krijgen ze ook zonder EU gewoon vluchtelingen toegewezen uit de EU.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 12:43

Groot-Brittannië is geen Schengenland. Hun hele 'asielprocedure' is ook anders! Daarom zitten er zoveel bij Calais om in Engeland te raken. Om het nog iets ingewikkeld te maken.. je kan wel een Schengenland zijn en toch geen EU-land zijn (Zwitserland).

En of Cameron het brexit over kan laten aan zijn opvolger is ook maar de vraag, de overige EU-leiders zien dat niet ziiten. Die willen zsm duidelijkheid.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 12:51

Volledig loskoppelen van Europa zonder enkel verdrag lijkt me niet vreselijk slim, daarmee zitten ze wel erg op hun eilandje en kunnen dan niet eens meer zonder Visum met de boot.
Soort mini Australie :+

Maar hoe je het ook wend of keert, er zullen altijd vluchtelingen en "gelukszoekers" komen behalve als je Noord Korea heet misschien.

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 20:39

Er komen waarschijnlijk geen verkiezingen, slechts een andere Tory PM :)

De pond krabbelt inderdaad wel weer op, ik zou de Euro ook niet bepaald stabiel willen noemen (was volgens mij ook flink gedaald vrijdag?) en de AEX stond vrijdag lager dan de FTSE. Dat de wisselkoersen en de beurzen even fors reageren is natuurlijk logisch (zeker na een onverwachte uitslag) maar niet blijvend. De aandelen van het bedrijf waar ik voor werk daalden vrijdag met 20% maar stegen vandaag bijvoorbeeld alweer met 4%, om maar even iets te noemen.

De "overige EU-leiders" hebben imo trouwens weinig te zeggen... Het is nog steeds "maar" een referendum :?

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 20:40

Euro niet stabiel tegenover welke munt ;)

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 20:47

USD ;)

Afbeelding

Vorige zomer kon ik dankzij dat gedoe met Griekenland heel goedkoop euro's kopen en dat is nu ook wel weer over, helaas.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 20:50

Oh maar das al een tijdje. Fluctuert ook met rustig een paar cent, ivm gedoe brexit/eu hebben ze op de int. markt dus liever dollars ipv euro.

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 21:14

Dan is het toch geen stabiele munt... :+

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 21:33

Dat ligt eraan wat je onder stabiel verstaat. Een munt die gedurende het jaar een paar cent stijgt dan wel daalt en dat een aantal jaar achter elkaar versus een munt die in een a twee dagen dik tien daalt. In de financiële markt is dat laatste meer onbetrouwbaar.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 22:04

Sammie schreef:
Dat ligt eraan wat je onder stabiel verstaat. Een munt die gedurende het jaar een paar cent stijgt dan wel daalt en dat een aantal jaar achter elkaar versus een munt die in een a twee dagen dik tien daalt. In de financiële markt is dat laatste meer onbetrouwbaar.

De euro is van $1,59 naar $ 1,10 gegaan. En dat hebben we (mede) te danken aan een aantal landen die er economisch heel slecht voor staan. Een lage euro is wel lekker voor de export maar heel nadeling voor onze import.

De euro is momenteel echt een hele zwakke munt. En zelfs de pond die zo gedaald is heeft nog steeds een hogere waarde dan de euro.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 22:06

De Euro wordt nog altijd kunstmatig hoog gehouden tov de zwitserse Frank.
Zwitserland heeft 2 jaar terug absurde hoeveelheden euro's ingekocht om de waarde te houden.
Toen ze dat zat waren en er mee stopte vorig jaar kelderde de euro onder de frank.
Daarna kwam er een regel die zei dat hij niet beneden 1:1 mag komen.
Vraag me niet hoe dat werkt :+

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 22:42

Ja jan, meldt ook de tijdsperiode erbij. Want de pond heeft ook op driedubbel gestaan.... Ik zeg ook niet dat de euro sterk is, maar wel dat de opmerking van Boris niet helemaal klopt.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 10:28

1.196 momenteel. Das 4ct verschil in 2/3? weken

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 10:42

Sammie schreef:
1.196 momenteel. Das 4ct verschil in 2/3? weken

Ik betaalde in mei nog tegen de 1,40.......

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 10:48

Weet je dat zeker? Van de maand mei hebben wij nog een stand van 1.32. 1 datum in die maand hoor, maar welke dag dat weet ik niet meer.

Iig bedoelde ik 4ct verschil t.o. van net na de uitkomst. In ca 2 dagen daarna is hij ook toen ook 8ct ongeveer gedaald.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 12:21

Nou,...Nigel Farage is opgestapt.

Dat is nou wat ik noem je rotzooi over de schutting gooien en hopen dat iemand aan de andere kant de puinhoop opruimt...

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 12:35

Je zou denken dat hij connecties heeft met die lui achter het Oekraïne referendum :=

"Ik heb gedaan wat ik moest doen, meer kan ik niet bereiken"

Boris wil ook al niet..

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 12:50

NatasjavE schreef:
Nou,...Nigel Farage is opgestapt.

Dat is nou wat ik noem je rotzooi over de schutting gooien en hopen dat iemand aan de andere kant de puinhoop opruimt...

Goh, waarom ben ik niet verbaast......

Niemand wil zich eraan branden want ze weten allemaal dat de champagne op basis van grootspraak en leugen gevoerd is en dat vrijwel geen enkele belofte waar gemaakt kan worden.

Moet ik het vervolg van dit traject ook nog uittekenen? Vast niet, dat weten we allemaal wel.....