Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Sees schreef:Sammie, vind je het zelf ook niet frappant dan dat de meningen lijnrecht tegenover elkaar staan, men heilig overtuigd is van de 'waarheid' van de eigen mening en de gepresenteerde feiten die vervolgens onderuitgehaald worden door andere bokkers? Met andere woorden; geen van ons heeft de waarheid in pacht en het wordt er ook niet duidelijker op als er zoveel onwaarheden als feiten worden gepresenteerd.
Sammie schreef:Dat klopt ook, dingen die in ons eigen straatje passen nemen we eerder op dan andersom. Dat onthouden we beter en dat valt ons meer op. Maar om dat nu 'gedachtengoed' te noemen.... Dat vind ik wel een erg fascistiche uitspraak.
Enne... niet iedereen gaat er maar klakkeloos vanuit dat er een Brexit komt hoorGeneraliseren hebben mensen ook graag een handje van.
Cameron gaat er niks mee doen, de EU wil het zo snel mogelijk afgehandeld hebben evenals onze CDA (lekker interessant op Europees niveau), Boris Johnson heeft er geen haast mee en roept zelfs dat vrije handel gewoon mogelijk blijft. Alsof hij dat alleen beslist (sowieso is hij nog geen eens premier), maar goed volgens hem is de GBP ook stabiel terwijl ie ca. 10ct kukkelde in amper 48 uur tijd. Ik heb andere ideeën bij stabiel
Sammie schreef:Ik weet niet wie jij precies bedoelt met 'men heilig overtuigd is van de waarheid'. Ik iig niet en jan imo ook niet, tot nu toe eigenlijk niemand niet. (Vind de discussie tot nu toe gewoon netjes verlopen, ookal is niet iedereen het met elkaar eens). Ik zie wel reacties voorkomen als een geformuleerde mening gebaseerd op gebeurtenissen. Een feit kun je in principe niet onderuit halen, dan is het nl. geen feit. Dan is informatie daaromtrent onjuist en dat lijkt mij nou niet echt een onoverkomelijk probleem om aan te geven volgens mij steekt het zus en zo in elkaar. Daar leert ieder van en in het beste geval past iemand zijn mening daarop aan.
Vanuit philosofisch oogpunt bestaat de waarheid ook niet.
Ondertussen dwalen we wel verder af.
Sammie schreef:Dat ligt eraan wat je onder stabiel verstaat. Een munt die gedurende het jaar een paar cent stijgt dan wel daalt en dat een aantal jaar achter elkaar versus een munt die in een a twee dagen dik tien daalt. In de financiële markt is dat laatste meer onbetrouwbaar.
NatasjavE schreef:Nou,...Nigel Farage is opgestapt.
Dat is nou wat ik noem je rotzooi over de schutting gooien en hopen dat iemand aan de andere kant de puinhoop opruimt...