Discussie: Een eigen paard van een uitkering

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 16:51

KoudbloedKim schreef:
Tendance schreef:
Dat is jouw mening Geryon. Jammer dat je mij rechtstreeks aan moet vallen om dat duidelijk te maken.

Ik blijf bij mijn mening dat paarden een overbodige luxe zijn. Ik val zieken niet aan. Ik heb het enkel over geld wat gratis gekregen is en wat uitgegeven wordt aan overbodige luxe. Dan kkunnen vele andere zieken daarmee geholpen worden.

Dat iemand tegen mij zegt, dat dit een verkeerd beeld is, dat is zijn mening, maar mijn mening is niet zo en dan moet je me niet aanvallen, maar met echt goede argumenten komen.

Mijn beste vriendin heet die 2 herseninfarcts gehad en is dus ook echt ziek, maar ook zij denkt er hetzelfde over.
Je krijgt het geld niet gratis! Je hebt er een heel groot deel van kwaliteit van leven voor moeten inleveren!! Snap dat nou eens...

Dat snap ik heel goed, maar waarom moet dat bedrag en de tegemoetkomingen dan zo hoog zijn, dat je er iets van kunt doen, wat een ander niet kan?

Het gaat er niet om of je een uitkering krijgt, maar of het bedrag niet te hoog is als je er een paard van kunt houden.

robert45

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 16:51

Nu draaien wij het hele verhaal om. Stel dat de mensen die in de bijstand zitten nu ineens een wel een baan hebben en 1100 euro per maand binnen harken. Zieken even daar buiten gelaten.

Zou jij wanneer je je dan in zo'n geval bevind wel kunnen vinden in het feit dat een ander die dus profijt heeft van het systeem en niets doet een paard kan bekostigen? Zelf heb je dan 1100 euro waar al je lasten vanaf gaan en je dan net het einde van de maand red. Je kan niet profiteren van regelingen van gemeentes en instanties want daar hoor je als werkende niet bij.

Tigear

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 16:52

Jongens laten we het wel een goede en nette discussie houden, ik vind het ook geen fijne en kwetsende mening maar het heeft geen zin om iemand daar herhaaldelijk op te wijzen als die het niet anders wilt zien. Het beste misschien om te doen als je er last van hebt is de foei lijst gebruiken, dan zie je haar berichten niet meer. +:)+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 16:53

Tendance schreef:
[naam] schreef:
Je krijgt het geld niet gratis! Je hebt er een heel groot deel van kwaliteit van leven voor moeten inleveren!! Snap dat nou eens...

Dat snap ik heel goed, maar waarom moet dat bedrag en de tegemoetkomingen dan zo hoog zijn, dat je er iets van kunt doen, wat een ander niet kan?

Het gaat er niet om of je een uitkering krijgt, maar of het bedrag niet te hoog is als je er een paard van kunt houden.
Dat bedrag is helemaal niet zo hoog als jij denkt.
Dat bedrag is precies hoog genoeg om redelijke kwaliteit voedsel, drinken, kleding, schoenen, huurhuis van te kopen.
Moet je nagaan waar op bezuinigd wordt door de mensen die er een paard van onderhouden.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 16:53

Dat ik elke maand veel belasting betaal is niet de bedoeling dat ik daar anderen zijn paarden van ga betalen.

Omdat ik werk en meer verdien dan normaal, krijg je geen hulp helemaal niks.
Als je dan opgegeven moment stil staat dat je vaste lasten harder omhoog gaan dan je salaris, kom je als werkende voor de keus te staan je luxe in te leveren.

Leven voor je beesten snap ik maar daar bedoel je alles mee maar zeker geen paarden, schapen of koe
Maar als je de kracht heb om naar stal te gaan, heb je ook kracht om te werken

Maar zolang mensen vinden dat ze recht hebben op bijstand,WAO,ZW,WAJONG of welke uitkering dan ook...ben je als de mens zijnde al ver heen.

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 16:54

Of echt komen met goede argumenten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 16:55

tita schreef:
Maar zolang mensen vinden dat ze recht hebben op bijstand,WAO,ZW,[***] of welke uitkering dan ook...ben je als de mens zijnde al ver heen.
Wauw... dit is toch wel dé opmerking van het hele topic. :+

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 16:56

Ik heb wel eens te horen gekregen dat ik mijn kat maar weg moest doen want luxe en te duur want steuntrekkers mogen alleen dat wat in de basisbehoeften valt (eten&drinken, onderdak, medische zorg) en zelfs dat maar beperkt. :roll:
Maar zonder kat word ik kneiterdepressief, moet lange tijd in behandeling, maak ik mezelf kapot en stap ik op den duur uit het leven (of doe tig pogingen tot), ben ik dus veeeeel duurder voor de maatschappij.
Met kat word ik mss ook wel weer eens kneiterdepressief, maar heb ik iets om voor te blijven knokken, maak ik mezelf (veel) minder kapot, stap ik niet uit het leven en ben ik korter in behandeling waardoor ik dus in verhouding stukken goedkoper ben.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 16:59

Tendance schreef:
Nogmaals, ik zeg nergens dat ik iets bepaal. Ik zeg wat ik vind.
Maar waarom onzin dingen als ruilen opperen. Dat bestaat niet, dat kan niet en dat zijn dus loze argumenten.

daar is niks loos aan, je bent zo nijdig als de pest omdat ik (ja ik, want ik heb een uitkering en paarden) gratis geld krijg en paarden heb. Geld waar ik niks voor moet doen, behalve elke dag ellendig zijn, instantie na instantie nalopen, talrijke ziekenhuisbezoeken en verblijven, onderzoeken, dure medicatie om enigszins stabiel te blijven (over goed valt te discussieren, naar omstandigheden ben ik nu 'goed' maar dat is niet eens in de buurt van de standaard. Maar ik kan alweer buiten het ziekenhuis en zonder infuus functioneren dus goed).
en omdat ik van de staat geld krijg om te leven en mijn medicijnen te bepalen ben jij halvelinge jaloers(ik kan het niet anders noemen) vind jij dat ik geen paarden mag hebben. Want ik mag geen luxe hebben. Immers ik werk niet.

Wil je weten wat luxe is lieve Tendance? GEZOND zijn. Kunnen werken. Dat is luxe!! Luxe die ik en vele uitkeringstrekkers NOOIT meer zullen hebben.
Dus tenzij jij volmondig kan zeggen 'ja ik wil graag ziek zijn om te kunnen profiteren van de staat en paarden te kunnen houden op de staat zijn kosten' houd aub op met dit hypocriete gedoe. Stop met het misgunnen van dat kleine beetje levenskwaliteit dat 'we'/ik nog heb en wees verdorie dankbaar dat je lijf mee werkt.
Want daar ben ik nog elke dag stikjaloers op, op al die mensen die gezond en wel rond lopen. Al die mensen die kunnen opstaan en kunnen gaan werken... Want daar zou ik veel voor over hebben... Ik MIS het werken... Dat wil je niet weten..

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 17:00

KoudbloedKim schreef:
tita schreef:
Maar zolang mensen vinden dat ze recht hebben op bijstand,WAO,ZW,WAJONG of welke uitkering dan ook...ben je als de mens zijnde al ver heen.

Ja gewoon recht vinden omdat je vind dat je dat verdient.
Zijn er genoeg meer dan genoeg.... Ik zou rijk kunnen worden zo makkelijk is het in Nederland iig mijn persoonlijke ervaring.

Nogmaals Kim ik durf bijna te stellen dat ik meer van de steun kan trekken dan jij.
Ik kan ontzettend veel krijgen maar ik ben "gezond" ik heb zeer goede dagen dus waarom zou ik dat willen.

Ik vind dat ik er persoonlijk geen recht op heb mezelf 100% af te keuren.
Ik ga door ik kom terug en ja alles moet daar voor wijken incl mijn paarden.
Meedraaien in de maatschappij staat voor mij hoger op de lijst dan paarden hebben en lekker veel thuis zijn.
Laatst bijgewerkt door tita op 17-05-15 17:00, in het totaal 1 keer bewerkt

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 17:00

Precies Robert, daar wringt de schoen. In de bijstand is het geen pretje maar heb je wel rechten waar je als werkende voor het minimum geen recht op hebt.
Ik zit niet in de bijstand en heb die rechten niet nodig, maar ik vind het niet eerlijk dat iemand die werkt voor het minimum loon en geen recht heeft op subsidies netto minder heeft dan iemand die in de bijstand zit en wel allerlei subsidies heeft.

Verder bestaat het leven uit keuzes maken. Wij zijn financieel niet rijk, maar ook niet arm. Rijden een eenvoudige, goedkope, maar betrouwbare auto, hebben een paard. We hebben een arbeidershuisje uit 1883. Zit veel werk aan, doen we zelf. Boodschappen ca 60 euro per week. We gaan niet op vakantie (of, zelden, laatste x in 2009) en áls we dan gaan is het een budget vakantie.
Ik ken ook de andere kant van de medaille, zowel medisch als financieel.
Als mijn inkomsten vandaag weg vallen kan ik paard nog een half jaar aanhouden (want ik heb geen recht op ww, wia of bijstand) en dan is het gewoon op....

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 17:01

KoudbloedKim schreef:
tita schreef:

Dit vind ik ook een opmerking die niet gepast is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 17:02

tita schreef:
Zijn er genoeg meer dan genoeg.... Ik zou rijk kunnen worden zo makkelijk is het in Nederland iig mijn persoonlijke ervaring.

Nogmaals Kim ik durf bijna te stellen dat ik meer van de steun kan trekken dan jij.
Ik kan ontzettend veel krijgen maar ik ben "gezond" ik heb zeer goede dagen dus waarom zou ik dat willen.

Meedraaien in de maatschappij staat voor mij hoger op de lijst dan paarden hebben en lekker veel thuis zijn.
In tegenstelling tot wat jij zegt te kunnen, heb ik mijzelf niet af laten keuren, maar ben ik afgekeurd.
Ik heb niet tegen mezelf gezegd;"Goh, ik voel me niet zo fijntjes, laat ik maar eens aankloppen voor geld.." Deze beslissing is voor mij genomen, omdat ik niet eens meer in staat was om die zelf te nemen!

Paisano

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 17:04

Moderatoropmerking:
Deze discussie begon heel fijn en "op de bal". De laatste paar pagina's zie ik helaas een wending naar een meer persoonlijke discussie, waarbij de sfeer ook grimmiger wordt. Ik wil jullie allemaal vragen om iedereen in zijn waarde te laten, hoe oneens je het ook bent met de ander. Dit topic is bedoeld om deze kwestie van alle kanten te kunnen bekijken, geef elkaar dan ook de ruimte hiervoor :). Het persoonlijk aanvallen van andere gebruikers is nergens voor nodig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 17:05

LadyMadonna schreef:
Precies Robert, daar wringt de schoen. In de bijstand is het geen pretje maar heb je wel rechten waar je als werkende voor het minimum geen recht op hebt.
Ik zit niet in de bijstand en heb die rechten niet nodig, maar ik vind het niet eerlijk dat iemand die werkt voor het minimum loon en geen recht heeft op subsidies netto minder heeft dan iemand die in de bijstand zit en wel allerlei subsidies heeft.
Ik ben het hier overigens helemaal mee eens, maar ik vind het niet eerlijk dat een groot deel hier in dit topic de schuld hiervan legt bij de mensen die een uitkering ontvangt.
Dit is namelijk niet onze beslissing.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 17:05

KoudbloedKim schreef:
tita schreef:

In tegenstelling tot wat jij zegt te kunnen, heb ik mijzelf niet af laten keuren, maar ben ik afgekeurd.
Ik heb niet tegen mezelf gezegd;"Goh, ik voel me niet zo fijntjes, laat ik maar eens aankloppen voor geld.." Deze beslissing is voor mij genomen, omdat ik niet eens meer in staat was om die zelf te nemen!

ik ben er zelfs tegen in gegaan toen ze me af keurden, ik wilde werken! Maar de keuringsarts zei dat ik dan eerst maar toestemming v mijn neuroloog moest zien te krijgen en neuroloog zei 'doe maar niet'... en inmiddels is er nog een gastro-enteroloog die zegt 'neehee kath, dat gaat niet.'
Tja, daar sta je dan met je goeie gedrag.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 17:06

Ik vind het inderdaad juist een mooi uitgangspunt dat ieder mens recht heeft op een behoorlijk (en zo mooi mogelijk) bestaan, simpelweg omdat je mens bent. Dat kunnen we nog niet uitbreiden naar de wereld, maar binnen Nederland zouden we dat best veel meer kunnen doen. We denken dat 'werk' de manier moet zijn om dingen te verdelen, maar dat hoeft niet.

Daarna moeten we dan nadenken over hoe we de 'klusjes' in Nederland gaan verdelen. Dus, welke taken zijn nodig, en hoe verdelen we die eerlijk over de mensen. Maar het doel is dan niet dat iedereen 'werk' heeft, hoe abstract of onzinnig ook, gewoon om de schone schijn op te houden, maar dat wij als maatschappij bedenken wat belangrijk is om te doen om onze samenleving in stand te houden. (Denk aan schoon drinkwater, voedsel, gezondheidszorg, onderwijs, infrastructuur.)

Dan zouden volgens mij heel veel mensen veel minder vervelend werk hoeven te doen, en veel meer vrijheid en vrije tijd hebben, en is er veel minder rancune nodig.

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 17:06

Ayasha, je moet je bericht even teruglezen. Ik deel jouw mening niet, dus misgun iedereen alles?
Ja hoor! Echt, dat doe ik absoluut.

En nee, ik wil niet ziek zijn en kunnen profiteren van de staat, maar als het ooit zover komt, dan gaat het paard eruit.
Het gaat mij er niet om dat jullie niets krijgen, het gaat mij erom dat je niet meer krijgt dan nodig, zolang er nog zoveel mensen zijn, die het heel hard nodig hebben!

En nu gewoon eens lezen wat ik schrijf en niet wat jullie er zelf van maken.

MelanieB

Re: Discussie: Een eigen paard van een uitkering

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 17:07

Ayasha, had net al getemd en nu gaat het gewoon door.. is ondertussen te persoonlijk aan het worden en je woede aan het afreageren op Tendance die imo keurig netjes blijft.

Citaat:
Blijkbaar moeten werkende mensen zieken alleen maar ja en amen toezeggen; maar andersom kunnen sommigen 'zieken' niet snappen waarom het niet altijd even duidelijk te begrijpen is voor de buitenwereld.
Ik ken helaas ook meerderen die de boel oplichten, en ja als je dan zelf keihard moet werken kun je daar boos om worden.

Zitten nu heel veel uitkerings mensen in dit topic die imo steeds feller worden en ook geen begrip andersom tonen.

Zoals ik dus al zei..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 17:08

@Tendance; Daarop kan ik naar alle eerlijkheid antwoorden dat ik mijn paard in de afgelopen jaren nodig heb gehad om in leven te blijven.
Hoe onzinning, belachelijk, idioot en onbegrijpelijk dat voor sommige mensen ook mag klinken.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 17-05-15 17:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 17:08

Ik hoop oprecht Tendance, dat je er nooit voor komt te staan, maar ik durf ook heel erg te twijfelen dat als het zo ver zou komen, die als eerste gaat. :) Sorry.

Melanieb; Je temt er maar op los. Geniet er van.
Ik begrijp heel goed dat werkenden het niet goed weten, Maar dat ze het ook niet WILLEN begrijpen, nee, dat begrijp ik niet.
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 17-05-15 17:10, in het totaal 1 keer bewerkt

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 17:09

Inderdaad Robert
Tita en lady

Daarnaast ken ik teveel mensen die tussen wal en schip vallen.
Zoals lady (meen ik) eerder benoemde.
Vaak ziek door migraine. Maar een UWV die daar maling aan heeft.
Daardoor van de ene baan in de andere komt en zo niets op te bouwen.
Maar wel gesloopt thuis komen van het werk. Maar ploeteren en doorgaan omdat je weet dat er voor jou dat vangnet niet is. En dat je dan je paard moet verkopen.

En dan mensen met een uitkering die zeggen mensen moeten eens ruilen met mij.
Ik denk voor diverse in dit topic dat het het goed zou zijn. Dan leren ze dat er mensen zijn die werken maar daar ontzettend voor moeten knokken en doorzetten.
Maar door die mentaliteit juist overal op mislopen in deze maatschappij.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 17:10

Ayasha schreef:
Ik hoop oprecht Tendance, dat je er nooit voor komt te staan, maar ik durf ook heel erg te twijfelen dat als het zo ver zou komen, die als eerste gaat. :) Sorry.

Melanieb; Je temt er maar op los. Geniet er van.

>;)
Wauw. En daarom is er dus geen begrip.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 17:11

Tazzey schreef:
Tendance schreef:
Een hond kost geen 200+ in de maand en er zijn altijd andere mogelijkheden om met een paard te zijn. Dat hoeft niet van jezelf te zijn.

Toen ik net op mezelf ging en wij samen van 1 loon moesten rondkomen kon ik een paard ook niet betalen en ben toen voor iemand gaan rijden.

Maar goed er zijn mensen die wel dagen, weken, maanden achter elkaar iedere dag uren op bokt kunnen. Kunnen die dan niet vanuit huis iets administratief doen?

Er is een verschil tussen hersenloos op een forum hangen en administratief werk doen! Ik kan soms wel de puf opbrengen om vanaf mijn telefoon, zoals nu, een berichtje te plaatsen. Echter om administratief bezig te zijn gaat hem niet worden. Ik kan me daar gewoonweg niet op concentreren.

Denk jij nu werkelijk dat een zieke niet wíl werken? Gatverdamme, wat een misselijkmakend standpunt heb jij zeg!

Administratief werk is ook hersenloos de automatische piloot aan :+
ik kan het weten want ik doe het al jaren :') en je krijgt er nog goed voor betaald ook!

Tigear

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 17:13

Ik ben juist blij dat er van belastingsgeld mensen gered worden, mij boeit het eerlijk gezegd niet wat hun er mee doen, hun leven.