Duits passagiers vliegtuig neergestort

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 14:07

O.o waar lees je dat dan of lees ik erover heen? Jeej zeg... dat moet een nachtmerrie geweest zijn

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 14:08

Nederlandse journalist die verslag doet van de persco:

http://www.twitter.com/petervermaas

"Die "action volontaire" gaat dus in het bijzonder om het laten dalen van het vliegtuig, zegt Robin. Dat vereist meerdere handelingen."

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 14:09

Citaat:
Ik vind dat geen excuus en ik spreek echt, écht uit ervaring wat dat betreft.
Zélfs als je zoooo diep ziet dat je het daadwerkelijk gaat doen, denk je nog na.
Ik denk dat hier meer speelde dan alleen een zeer sterke doodswens.

Helaas denken niet alle mensen na, zo vind ik de berichten de laatste tijd van voor de trein springen ook iets dat je zegt, je doet wel al die mensen en werkers het aan. Die trauma komen de chauffeurs van de treinen ook niet te boven. En toch hoor je het zo ontzettend vaak. We weten niet wat er in t hoofd omging van de man die t vliegtuig bestuurde...

furious

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 14:09

Mioux schreef:
O.o waar lees je dat dan of lees ik erover heen? Jeej zeg... dat moet een nachtmerrie geweest zijn

Bij de NOS op tv.

amies100

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 14:10

Het zou echt verschrikkelijk zijn als het een zelfmoordactie zou zijn...... Onvoorstelbaar wat er in zijn hoofd heeft moeten omgaan dan...

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 14:11

Imker

Wat een vreselijk nieuws. Waarom zou je dit doen als piloot zijnde? Waarom zoveel anderen in jouw ellende mee sleuren? Zou hij niet gedacht hebben aan de families van de overledenen en hoe in de war/hoe ver weg moet je wel niet zijn om dit te (kunnen) doen?

Anoniem

Mioux schreef:
Citaat:
Ik vind dat geen excuus en ik spreek echt, écht uit ervaring wat dat betreft.
Zélfs als je zoooo diep ziet dat je het daadwerkelijk gaat doen, denk je nog na.
Ik denk dat hier meer speelde dan alleen een zeer sterke doodswens.

Helaas denken niet alle mensen na, zo vind ik de berichten de laatste tijd van voor de trein springen ook iets dat je zegt, je doet wel al die mensen en werkers het aan. Die trauma komen de chauffeurs van de treinen ook niet te boven. En toch hoor je het zo ontzettend vaak. We weten niet wat er in t hoofd omging van de man die t vliegtuig bestuurde...
Klopt, maar daarmee ontneem je niet fysiek hun leven.
Iemand met gezond verstand en een doodswens doet zoiets als dit écht niet. :n

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 14:12

Het lijkt me ook vreselijk om die voicerecorder af te luisteren en te horen hoe mensen in paniek zijn!!

Het is echt vreselijk verdrietig allemaal.
Ik heb me trouwens wel afgevraagd direct vanaf het begin waarom er wel informatie over de piloot naar buitenkwam maar niet over de co-piloot.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 14:12

Ik kan me zowiezo niet indenken hoe iemand moet zijn om andere mee te sleuren erin.. Al die mensen hadden families... vind het echt nog onwerkelijk dat hij dit bewust heeft kunnen doen

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 14:13

KoudbloedKim schreef:
Ik wil dit niet geloven... :n
Ik wil gewoon niet geloven dat je bewust 149 mensen met je mee de dood in sleept.

ja, bizar...
maar goed, als dit waar is, weten we natuurlijk de reden ook niet.
Maar die zelfmoord-terroisten slepen ook geheel heel bewust andere mensen mee in hun drama.
Hiermee wil ik niet zeggen dat deze piloot deze gedachten had hoor, maar meer mensen hebben blijkbaar deze gedachtenkronkel.

Shiloh

Joman schreef:
Mioux schreef:
joman, ik heb het over mogelijkheden. Gehele topic is in principe speculatie.

Speculatie is ook om het te proberen te begrijpen wat er gebeurd is, aangezien nog niet super veel feiten er zijn. Dat heet mens zijn ;)

Nee, dat is een bepaalde nieuwsgierigheid die in dit soort situaties gewoon ongewenst is. Denk even aan de nabestaanden die wellicht meelezen?
Het nieuws komt vanzelf naar boven, bestaande uit feiten. Je hoeft niet allerlei zaken te verzinnen waarop je vanzelf antwoord krijgt.

Houd toch op met dat gezeur over speculeren. Speculeren is heel menselijk en normaal en kan totaal geen kwaad. Tuurlijk ga je dat niet lopen doen op een begrafenis van 1 van de mensen of zo. Maar familie leden gaan echt niet in een topic als deze meelezen op een forum hoor. Je doet echt niemand kwaad met speculeren.

Kaitlyn

Maar misschien had hij geen gezond verstand meer..

Er kan zoveel gebeurt zijn in die man zijn leven dat hij het zo somber in zag en dit als zijn enige uitweg zag. Of misschien bedacht hij het pas op het moment dat hij al in het vliegtuig zat.

Helaas weten we niet wat die man gedreven heeft om zoveel mensen de dood in te jagen samen met hem. :n

Mioux

KoudbloedKim schreef:
Klopt, maar daarmee ontneem je niet fysiek hun leven.
Iemand met gezond verstand en een doodswens doet zoiets als dit écht niet. :n[/quote]

Je ontneemt zeker wel wat, een baan, mensen in de treinen hoor je vaak durven niet meer hun beroep uit te voeren door dit. Houden er een levenslange trauma aan over.. dus je ontneemt misschien nit fysiek een leven, wel mentaal.

Maar is verder heel wat anders als dit en begrijp ik ook wel, maar snap beide zaken niet.

Steef

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 14:14

Jeetje wat bizar dit.. Ben er echt even stil van

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 14:15

Knakker schreef:
[naam] schreef:
Ik wil dit niet geloven... :n
Ik wil gewoon niet geloven dat je bewust 149 mensen met je mee de dood in sleept.

ja, bizar...
maar goed, als dit waar is, weten we natuurlijk de reden ook niet.
Maar die zelfmoord-terroisten slepen ook geheel heel bewust andere mensen mee in hun drama.
Hiermee wil ik niet zeggen dat deze piloot deze gedachten had hoor, maar meer mensen hebben blijkbaar deze gedachtenkronkel.
Dat is vaak uit geloof en ze doen dat zeg maar wat hun opgedragen wordt.

Het is gewoon verschrikkelijk... :\

xHaithi

Mioux

Ze houden wel de families van de piloten apart van de nabestaanden, denk ondanks hun er niks aan kunnen doen het wel wijs besluit is. En hoor net dat er geen enkele duiding is dat het op een aanslag lijkt.

Pearlx

Re: Duits passagiers vliegtuig neergestort

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 14:17

Ik heb hier geen woorden voor.. Nog een extra klap voor de directe nabestaanden..

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 14:17

Ook al was dit een bewuste keus, dat betekent nog niet dat de copiloot een doodswens had.
Misschien was dit wel een weg naar een hoger doel...

Het is sowieso om de koude rillingen van te krijgen.
Ik vlieg regelmatig met Germanwings, zelfs afgelopen week nog.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 14:18

Citaat:
"Met 150 mensen in een toestel kun je niet van suïcide spreken", zegt procureur Brice Robin.
Dit is gewoon massamoord. :\

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 14:18

ja daar dacht ik ook aan aan dat woord kim... Toen die zei dat ze het geen zelfmoord willen noemen.. maar massamoord hebben ze niet uitgesproken maar komt er wel op neer.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 14:20

Zag vanmorgen nog op facebook een bericht, dat scheen van de vriend te zijn van t overleden meisje aan boord die uit deurne kwam, had brok in me keel toen ik t las.. pfff

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 14:21

Ja, die had ik gisteren ook gelezen... vreselijk.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 14:21

Afschuwelijk..