12 doden in Parijs na aanslag

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

furious

Re: 12 doden in Parijs na aanslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 11:25

Hopelijk zitten ze nu op het goede pad en kunnen ze ze pakken.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 11:26

SAKKIA schreef:
sloffiee schreef:
Ik reageer veder ook nietin dit topic maar er is 1 ding wel dat ik me vreselijk begin te ergeren aan het moslimgemeenschap
ik zou zeggen nederland blijf maar lekker moskeeën bouwen en dan komen we er wel met die extremisten -O-
je mab tegenwoordig niks over het geloof zeggen want voof je het weet is het je laatste adem

Dit is de zoveelste aanslag al wat door de jihad,alqaida of zul soort monsters gepleegd word
wie kan hier nou nog een goed woordje over hebben ????? Ik heb nog nooit gehoord
dat een christen dit gedaan heeft....

De goeie moslims om het zo even te zeggen zijn hier natuurlijk weer de dupe van

Dan moet je even de geschiedenisboeken in. De Christenen hebben zich vroeger ook als beesten gedragen.

Wat ik wel altijd vind is dat er maar een paas Moslims dit in het openbaar durven te veroordelen. Het zou mooi zijn als de hele Moslimgemeenschap nu eens gezamenlijk op zou staan en zulke daden zou veroordelen. Ik weet dat er Moslimgroepen meegedaan hebben e.d. tijdens de demonstraties e.d.
En hier en daar hoor je wel wat geluiden, maar erg sterk is het niet.

Mwah....Ik vond DIT http://nos.nl/artikel/2012214-aboutaleb-tegen-jihadisten-rot-toch-op.html toch wel heel erg sterk. Ik heb niet de POLITIEKE kleur ( 'politieke' in hoofdletters om misverstanden te voorkomen :D ) van Aboutaleb, maar ik was zwaar onder de indruk. Ik denk ook dat het heel erg goed is dat wij (overwegend witte Christenen) luid en duidelijk horen dat onze allochtone, niet christelijke medelanders ook over hun nek gaan van hetgeen zich rondom ISIS en aanverwante artikelen afspeelt.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 11:34

Volgens mij niet hoor. Volgens mij was die kaart gewoon van 1 van hun. Er gaat een foto over internet van die kaart en daar staat gewoon 1 van de 2 verdachte op.

En ja. Bizar is het wel dat die kaart daar lag. Maar goed. Er lopen wel meer idioten rond op deze wereld. Zo is er vorige week een man opgepakt met drugs op zak nadat er op zijn T-shirt stond. "I have drugs.. No Joke"

The world is full of idiots.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 11:45

Shiloh schreef:
Volgens mij niet hoor. Volgens mij was die kaart gewoon van 1 van hun. Er gaat een foto over internet van die kaart en daar staat gewoon 1 van de 2 verdachte op.

En ja. Bizar is het wel dat die kaart daar lag. Maar goed. Er lopen wel meer idioten rond op deze wereld. Zo is er vorige week een man opgepakt met drugs op zak nadat er op zijn T-shirt stond. "I have drugs.. No Joke"

Het kan inderdaad zo maar de kaart van één van de daders zijn want hun broeders moeten natuurlijk wel weten wat zij gedaan hebben. Zeer belangrijk dat de juiste personen martelaar worden want daar doe je het voor, dat schouderklopje bij Allah. En de eer die je familie krijgt wanneer ze zulke goede zonen heeft grootgebracht. Zelfs de vader van de Nederlandse jongen die zichzelf heeft opgeblazen is trots op hem want het was niet de schuld van de jongen dus hij kon alleen maar trots zijn O:)

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 11:51

Cowboy55 schreef:
Mwah....Ik vond DIT http://nos.nl/artikel/2012214-aboutaleb-tegen-jihadisten-rot-toch-op.html toch wel heel erg sterk. Ik heb niet de POLITIEKE kleur ( 'politieke' in hoofdletters om misverstanden te voorkomen :D ) van Aboutaleb, maar ik was zwaar onder de indruk. Ik denk ook dat het heel erg goed is dat wij (overwegend witte Christenen) luid en duidelijk horen dat onze allochtone, niet christelijke medelanders ook over hun nek gaan van hetgeen zich rondom ISIS en aanverwante artikelen afspeelt.

Ja maar dit is weer iemand in het pluche ;) Waar zijn de gewone Moslimburgers, de mensen die in de maatschappij staan en dit veroordelen en er niks mee te maken willen hebben? Ik krijg het idee dat heel veel onder hun dat niet zo goed durven. Misschien zit ik er wel helemaal naast hoor, ik heb geen idee.

Ik denk heus dat de politie wel nagedacht heeft over het dwaalspoor irl tot de ID-kaart. Ik denk ook dat de politie veel meer info heeft dan ze naar buiten brengen. En terecht ook trouwens.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 11:53

Shiloh schreef:

En daarbij, misschien was het de bedoeling de grens over te gaan met de auto. Ze waren al een mooi stukje richting België. Maar ze weten natuurlijk ook dondersgoed dat ze moeilijker de grens over zouden komen zonder ID-kaart ;)

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 11:55

Sakkia inderdaad waar staan de gewone burgers?
Die hoor je niet in dit verhaal ja dat ze het erg vinden maar meer niet.
Er is geen groep die opstaat van nu is het klaar. Ze durven inderdaad volgens mij zelf niet.

En nu nu zijn ze te druk met iemand anders met de dood bedreigen en iemand zijn vrijheid van meningsuiting afnemen.

Tijd dat hun ook eens wakker worden en optreden tegen de mensen die zeggen dat ze hetzelfde geloof hebben.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 11:57

SAKKIA die reactie is er wel hoor. Zie de link uit deze post van mij. Maar zou me ook niks verbazen als ze niet veel meer durven dan dat.

Shiloh schreef:
Ik vind de discussie over christendom wel relevant. Zeker omdat er beweerd wordt dat het aan de islam ligt en aan het geloof. Er is erg veel overlap tussen de geloven. Zeker op gebied van normen en waarden, heb je naaste lief, gij zult niet doden. Etc.

Het gaat om die paar extremistische idioten:

http://m.metronieuws.nl/digitaal/2015/0 ... tmijnislam

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 12:00

SAKKIA schreef:
Cowboy55 schreef:

Ja maar dit is weer iemand in het pluche ;) Waar zijn de gewone Moslimburgers, de mensen die in de maatschappij staan en dit veroordelen en er niks mee te maken willen hebben? Ik krijg het idee dat heel veel onder hun dat niet zo goed durven. Misschien zit ik er wel helemaal naast hoor, ik heb geen idee.

Ik denk heus dat de politie wel nagedacht heeft over het dwaalspoor irl tot de ID-kaart. Ik denk ook dat de politie veel meer info heeft dan ze naar buiten brengen. En terecht ook trouwens.

Misschien willen ze er effectief niets mee te maken hebben en houden ze zich er buiten.

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 12:01

Ik ben het op zich wel met bovenstaande eens, maar ook weer niet.

Als ik de situatie even zo plaats: stel er komen nu een stel gekke extreme christenen die allerlei nare dingen doen uit naam van hun geloof. Ik weet niet of de normale Christen gemeenschap dan echt op zou staan om iets te doen. Dat zit niet in ze vanuit hun geloof. Die zullen zich (als het goed is) nederig en zeker niet gewelddadig opstellen naar wie dan ook. Er zal vooral gebeden worden, o.a. in kerken, en waar nodig zal iedereen zijn afgunst uiten denk ik. Er zal zelfs gebeden worden voor de daders, zoals Jezus aan het kruis ook deed ('Vader vergeef het hun, want zij weten niet wat ze doen') :Y) Ik heb geen zich op gewone Moslim gemeenschappen, maar misschien dat dat bij hun ook wel meer zo werkt.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 12:06

SAKKIA schreef:
Cowboy55 schreef:

Ja maar dit is weer iemand in het pluche ;) Waar zijn de gewone Moslimburgers, de mensen die in de maatschappij staan en dit veroordelen en er niks mee te maken willen hebben? Ik krijg het idee dat heel veel onder hun dat niet zo goed durven. <SNIP>

Dat zou kunnen. Maar misschien nog simpeler: waar vind ik als gewoon burger dan een platform om e.e.a. te gaan veroordelen? Ik kan wel op de markt in mijn woonplaats gaan staan roepen, maar dat schiet niet echt op. Kan me ook wel als gewoon burger met mijn mening bij de krant melden maar ik denk dat ik dan ook niet al te ver kom. :D

Ik heb aardig wat Moslims op TV gezien (voor zover dat je aan iemand kunt zien dat hij/zij Moslim is trouwens) bij de bijeenkomsten in de grote steden. Ook interviews met (vermoedelijke) moslims in de lokale krant gezien over dit onderwerp. Maar ja, als niemand jou als gewoon burger iets vraagt.....

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 12:15

Shiloh schreef:
SAKKIA die reactie is er wel hoor. Zie de link uit deze post van mij. Maar zou me ook niks verbazen als ze niet veel meer durven dan dat.

Shiloh schreef:
Ik vind de discussie over christendom wel relevant. Zeker omdat er beweerd wordt dat het aan de islam ligt en aan het geloof. Er is erg veel overlap tussen de geloven. Zeker op gebied van normen en waarden, heb je naaste lief, gij zult niet doden. Etc.

Het gaat om die paar extremistische idioten:

http://m.metronieuws.nl/digitaal/2015/0 ... tmijnislam

Deze link had ik even gemist en ik moet ook bekennen dat ik weinig actief ben op Twitter, dus ook de verschillende hashtags had ik even gemist.
Twitter is zo'n platvorm, net als Facebook. Het is ook meer nieuwsgierigheid van mijn kant. Want vindt de buurman die Moslim is hier nou van? Want eerlijk is eerlijk, kon Aboutaleb heel anders dan dit?

Ik volg de ontwikkelingen nu op de voet. Straks gaan de camera's op zwart omdat ze anders bang zijn dat journalisten de posities van de agenten verraden.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 12:15

Thesserd schreef:
Ik ben het op zich wel met bovenstaande eens, maar ook weer niet.

Als ik de situatie even zo plaats: stel er komen nu een stel gekke extreme christenen die allerlei nare dingen doen uit naam van hun geloof. Ik weet niet of de normale Christen gemeenschap dan echt op zou staan om iets te doen. Dat zit niet in ze vanuit hun geloof. Die zullen zich (als het goed is) nederig en zeker niet gewelddadig opstellen naar wie dan ook. Er zal vooral gebeden worden, o.a. in kerken, en waar nodig zal iedereen zijn afgunst uiten denk ik. Er zal zelfs gebeden worden voor de daders, zoals Jezus aan het kruis ook deed ('Vader vergeef het hun, want zij weten niet wat ze doen') :Y) Ik heb geen zich op gewone Moslim gemeenschappen, maar misschien dat dat bij hun ook wel meer zo werkt.

Haha! je beschrijft eigenlijk de essentie van de Kruistochten: gekke extreme Christenen die nare dingen doen uit naam van hun geloof, terwijl de achterban juicht en bidt.

Ik denk/hoop dat we ondertussen verder zijn en dat bijvoorbeeld deze 'held' uit de tijd van de Kruistochten http://nl.wikipedia.org/wiki/Reinoud_van_Ch%C3%A2tillon (in de film Kingdom of Heaven heet hij 'Raynald') tegenwoordig gewoon als oorlogsmisdadiger vervolgd zou worden...zoals dat ook gebeurt met hedendaagse oorlogsmisdadigers.

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 12:27

Nuja, dat de kruistochten iets van effect hadden was ook alleen maar omdat de Arabieren erg verdeeld waren door de inval van de mongolen op dat moment. Dat even terzijde.
De kruistochten waren niet bijster belangrijk voor de moslims hoor, ze hebben er soms eens een bladzijde over geschreven, maar ze werden gewoon schuin aangekeken.

Als je met iets niets wil te maken hebben, ga je het negeren en afwijzen, maar niet perse op een heel active manier.
Als je dat wel doet, geef je het extra aandacht, en dat is wat velen niet willen.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 12:48

xxxJulia schreef:
En omdat dit waarschijnlijk ook eerder zou kunnen gebeuren in Nederland. En dat was met de MH17 niet zo, althans neem aan dat ze niet ineens in Nederland een vliegtuig uit de lucht schieten.

Denk ik... weet niet of het zoiets is

Je weet maar nooit, er zijn radicale friezen die willen dat Friesland onafhankelijk wordt :D

Niniane

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 13:00

Wat ik wel opvallend vind, is dat wanneer er is iets ergs gebeurd in de naam van de islam of in die gemeenschap, de prominente en gewone moslim mensen zich meteen maar moeten verdedigen en verontschuldigen tegenover de westerse gemeenschap.

Van de blanke christenen of katholieken wordt dit niet verlangd en ook deze geloven hebben bloed aan hun handen.

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 13:03

Niniane schreef:
Wat ik wel opvallend vind, is dat wanneer er is iets ergs gebeurd in de naam van de islam of in die gemeenschap, de prominente en gewone moslim mensen zich meteen maar moeten verdedigen en verontschuldigen tegenover de westerse gemeenschap.

Van de blanke christenen of katholieken wordt dit niet verlangd en ook deze geloven hebben bloed aan hun handen.

Daar ben ik het helemaal niet mee eens, bij fouten in het katholiek geloof worden er ook altijd persberichten gestuurd vanuit het vaticaan (en zeker geëist, denk maar aan de huidige problematiek).
Iemand in een slachtofferrol steken is ook niet goed.

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 13:05

Furrow ze nemen zelf die slachtofferrol wel heel makkelijk aan.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 13:05

bigone schreef:
<KNIP> Zelfs de vader van de Nederlandse jongen die zichzelf heeft opgeblazen is trots op hem want het was niet de schuld van de jongen dus hij kon alleen maar trots zijn O:)

Ik zou toch graag een bron zien van hetgeen je daar beweert.
Uit wat ik aan interviews heb gelezen en gezien met de vader van die jongen blijkt dat zeker NIET.

Edit: als ik overigens de reacties lees van het klootjesvolk dat op DIT http://www.powned.tv/nieuws/binnenland/2014/12/vader_sultan_grootste_hersensp_1.html bericht dan schaam ik me dus echt heel diep dat ik dezelfde nationaliteit heb als het merendeel van dit :x :x :x :x gepeupel.
Laatst bijgewerkt door Cowboy55 op 09-01-15 13:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 13:13

Niniane schreef:

Kijk eens even naar de Katholieke priesters die hun handen niet thuis kunnen houden. Ook daar scheren veel mensen hun over één kam.

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 13:15

Ja maar ze scheren meestal de priesters over een kam, niet alle katholieken. Dat vind ik toch een verschil.
Dat is een beetje zoals een imam iets verkeerd zou doen en je denkt dat alle imam's zo zijn, maar daarom niet alle moslims.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 13:19

Aria_zz schreef:
Ja maar ze scheren meestal de priesters over een kam, niet alle katholieken. Dat vind ik toch een verschil.
Dat is een beetje zoals een imam iets verkeerd zou doen en je denkt dat alle imam's zo zijn, maar daarom niet alle moslims.

Klopt, maar het staat wel met elkaar in verband.
Dat "alle" moslims nu zo onder vuur liggen komt omdat het actueel is. Vroeger waren dat de Christenen.
Kijk ook eens naar WOII en de eeuwige strijd tussen Nederland en Duitsland. Hoeveel Duitsers zijn nu nog in leven die hebben bijgedragen aan deze oorlog?

JewEmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 13:20

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 13:23

Bwa, de pedopriesters zijn toch ook echt wel heel erg actueel, zeker bij ons. Maar ze worden als individue beschouwd, en dat moeten we ook meer met andere geloven doen.

Je laatste zin snap ik niet echt Jolien, wat doet dat terzake?

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 13:23

Aria_zz schreef:
Bwa, de pedopriesters zijn toch ook echt wel heel erg actueel, zeker bij ons. Maar ze worden als individue beschouwd, en dat moeten we ook meer met andere geloven doen.

Je laatste zin snap ik niet echt Jolien, wat doet dat terzake?

Ik denk dat als het de imams zijn die dit soort grapjes uithalen, het ook wel gefocussed zou worden op de imams. En dat is ook afhankelijk van hoe de moslims dan tegen de imams aankijken.