Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
SAKKIA schreef:sloffiee schreef:Ik reageer veder ook nietin dit topic maar er is 1 ding wel dat ik me vreselijk begin te ergeren aan het moslimgemeenschap
ik zou zeggen nederland blijf maar lekker moskeeën bouwen en dan komen we er wel met die extremisten![]()
je mab tegenwoordig niks over het geloof zeggen want voof je het weet is het je laatste adem
Dit is de zoveelste aanslag al wat door de jihad,alqaida of zul soort monsters gepleegd word
wie kan hier nou nog een goed woordje over hebben ????? Ik heb nog nooit gehoord
dat een christen dit gedaan heeft....
De goeie moslims om het zo even te zeggen zijn hier natuurlijk weer de dupe van
Dan moet je even de geschiedenisboeken in. De Christenen hebben zich vroeger ook als beesten gedragen.
Wat ik wel altijd vind is dat er maar een paas Moslims dit in het openbaar durven te veroordelen. Het zou mooi zijn als de hele Moslimgemeenschap nu eens gezamenlijk op zou staan en zulke daden zou veroordelen. Ik weet dat er Moslimgroepen meegedaan hebben e.d. tijdens de demonstraties e.d.
En hier en daar hoor je wel wat geluiden, maar erg sterk is het niet.
Shiloh schreef:Volgens mij niet hoor. Volgens mij was die kaart gewoon van 1 van hun. Er gaat een foto over internet van die kaart en daar staat gewoon 1 van de 2 verdachte op.
En ja. Bizar is het wel dat die kaart daar lag. Maar goed. Er lopen wel meer idioten rond op deze wereld. Zo is er vorige week een man opgepakt met drugs op zak nadat er op zijn T-shirt stond. "I have drugs.. No Joke"
The world is full of idiots.
Cowboy55 schreef:Mwah....Ik vond DIT http://nos.nl/artikel/2012214-aboutaleb-tegen-jihadisten-rot-toch-op.html toch wel heel erg sterk. Ik heb niet de POLITIEKE kleur ( 'politieke' in hoofdletters om misverstanden te voorkomen) van Aboutaleb, maar ik was zwaar onder de indruk. Ik denk ook dat het heel erg goed is dat wij (overwegend witte Christenen) luid en duidelijk horen dat onze allochtone, niet christelijke medelanders ook over hun nek gaan van hetgeen zich rondom ISIS en aanverwante artikelen afspeelt.
Shiloh schreef:Volgens mij niet hoor. Volgens mij was die kaart gewoon van 1 van hun. Er gaat een foto over internet van die kaart en daar staat gewoon 1 van de 2 verdachte op.
En ja. Bizar is het wel dat die kaart daar lag. Maar goed. Er lopen wel meer idioten rond op deze wereld. Zo is er vorige week een man opgepakt met drugs op zak nadat er op zijn T-shirt stond. "I have drugs.. No Joke"
The world is full of idiots.
Shiloh schreef:Ik vind de discussie over christendom wel relevant. Zeker omdat er beweerd wordt dat het aan de islam ligt en aan het geloof. Er is erg veel overlap tussen de geloven. Zeker op gebied van normen en waarden, heb je naaste lief, gij zult niet doden. Etc.
Het gaat om die paar extremistische idioten:
http://m.metronieuws.nl/digitaal/2015/0 ... tmijnislam
SAKKIA schreef:Cowboy55 schreef:Mwah....Ik vond DIT http://nos.nl/artikel/2012214-aboutaleb-tegen-jihadisten-rot-toch-op.html toch wel heel erg sterk. Ik heb niet de POLITIEKE kleur ( 'politieke' in hoofdletters om misverstanden te voorkomen) van Aboutaleb, maar ik was zwaar onder de indruk. Ik denk ook dat het heel erg goed is dat wij (overwegend witte Christenen) luid en duidelijk horen dat onze allochtone, niet christelijke medelanders ook over hun nek gaan van hetgeen zich rondom ISIS en aanverwante artikelen afspeelt.
Ja maar dit is weer iemand in het plucheWaar zijn de gewone Moslimburgers, de mensen die in de maatschappij staan en dit veroordelen en er niks mee te maken willen hebben? Ik krijg het idee dat heel veel onder hun dat niet zo goed durven. Misschien zit ik er wel helemaal naast hoor, ik heb geen idee.
Ik denk heus dat de politie wel nagedacht heeft over het dwaalspoor irl tot de ID-kaart. Ik denk ook dat de politie veel meer info heeft dan ze naar buiten brengen. En terecht ook trouwens.
SAKKIA schreef:Cowboy55 schreef:Mwah....Ik vond DIT http://nos.nl/artikel/2012214-aboutaleb-tegen-jihadisten-rot-toch-op.html toch wel heel erg sterk. Ik heb niet de POLITIEKE kleur ( 'politieke' in hoofdletters om misverstanden te voorkomen) van Aboutaleb, maar ik was zwaar onder de indruk. Ik denk ook dat het heel erg goed is dat wij (overwegend witte Christenen) luid en duidelijk horen dat onze allochtone, niet christelijke medelanders ook over hun nek gaan van hetgeen zich rondom ISIS en aanverwante artikelen afspeelt.
Ja maar dit is weer iemand in het plucheWaar zijn de gewone Moslimburgers, de mensen die in de maatschappij staan en dit veroordelen en er niks mee te maken willen hebben? Ik krijg het idee dat heel veel onder hun dat niet zo goed durven. <SNIP>
Shiloh schreef:SAKKIA die reactie is er wel hoor. Zie de link uit deze post van mij. Maar zou me ook niks verbazen als ze niet veel meer durven dan dat.Shiloh schreef:Ik vind de discussie over christendom wel relevant. Zeker omdat er beweerd wordt dat het aan de islam ligt en aan het geloof. Er is erg veel overlap tussen de geloven. Zeker op gebied van normen en waarden, heb je naaste lief, gij zult niet doden. Etc.
Het gaat om die paar extremistische idioten:
http://m.metronieuws.nl/digitaal/2015/0 ... tmijnislam
Thesserd schreef:Ik ben het op zich wel met bovenstaande eens, maar ook weer niet.
Als ik de situatie even zo plaats: stel er komen nu een stel gekke extreme christenen die allerlei nare dingen doen uit naam van hun geloof. Ik weet niet of de normale Christen gemeenschap dan echt op zou staan om iets te doen. Dat zit niet in ze vanuit hun geloof. Die zullen zich (als het goed is) nederig en zeker niet gewelddadig opstellen naar wie dan ook. Er zal vooral gebeden worden, o.a. in kerken, en waar nodig zal iedereen zijn afgunst uiten denk ik. Er zal zelfs gebeden worden voor de daders, zoals Jezus aan het kruis ook deed ('Vader vergeef het hun, want zij weten niet wat ze doen')Ik heb geen zich op gewone Moslim gemeenschappen, maar misschien dat dat bij hun ook wel meer zo werkt.
xxxJulia schreef:En omdat dit waarschijnlijk ook eerder zou kunnen gebeuren in Nederland. En dat was met de MH17 niet zo, althans neem aan dat ze niet ineens in Nederland een vliegtuig uit de lucht schieten.
Denk ik... weet niet of het zoiets is
Niniane schreef:Wat ik wel opvallend vind, is dat wanneer er is iets ergs gebeurd in de naam van de islam of in die gemeenschap, de prominente en gewone moslim mensen zich meteen maar moeten verdedigen en verontschuldigen tegenover de westerse gemeenschap.
Van de blanke christenen of katholieken wordt dit niet verlangd en ook deze geloven hebben bloed aan hun handen.
bigone schreef:<KNIP> Zelfs de vader van de Nederlandse jongen die zichzelf heeft opgeblazen is trots op hem want het was niet de schuld van de jongen dus hij kon alleen maar trots zijn
Niniane schreef:Wat ik wel opvallend vind, is dat wanneer er is iets ergs gebeurd in de naam van de islam of in die gemeenschap, de prominente en gewone moslim mensen zich meteen maar moeten verdedigen en verontschuldigen tegenover de westerse gemeenschap.
Van de blanke christenen of katholieken wordt dit niet verlangd en ook deze geloven hebben bloed aan hun handen.
Aria_zz schreef:Ja maar ze scheren meestal de priesters over een kam, niet alle katholieken. Dat vind ik toch een verschil.
Dat is een beetje zoals een imam iets verkeerd zou doen en je denkt dat alle imam's zo zijn, maar daarom niet alle moslims.
Aria_zz schreef:Bwa, de pedopriesters zijn toch ook echt wel heel erg actueel, zeker bij ons. Maar ze worden als individue beschouwd, en dat moeten we ook meer met andere geloven doen.
Je laatste zin snap ik niet echt Jolien, wat doet dat terzake?