Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Lusitana schreef:Waarom zou een ander voor je bepalen dat je beter single kan zijn als je behoefte hebt of zou kunnen krijgen aan meerdere partners? Of als je geen behoefte hebt aan seks?
sallandval schreef:Wat ik me minder voor kan stellen is dat een zichzelf respecterende partner ervoor kiest om tweede viool te spelen.
Huertecilla schreef:Heb je inmiddels de moeite genomen de inuït cultuur op te zoeken?
Die samenleving was strikt monogaam doch niet sexueel exclusief.
Single blijven stond vrijwel gelijk aan niet overleven en het niet exclusieve verhoogde de overlevingskansen enorm.
sallandval schreef:Net als andere culturen was het liefdesleven van de Eskimo's een praktische oplossing voor een bepaalde situatie. Waarom zou je die oplossing willen gebruiken als er geen sprake van de situatie is?
Lusitana schreef:Waarom is vrijheid nou meteen hetzelfde als "niet zo vaak samen zijn?"
Er is geen norm voor hoeveel je samen moet zijn in een realtie. Laten we daar eerst eens mee beginnen.
Maar je kunt elkaar dagelijks zien en de nachten samen door brengen terwijl je toch de vrijheid hebt om dingen apart van elkaar te doen, inclusief bij wijze van spreken leuke sekspartner opzoeken.
sallandval schreef:Misschien is het inderdaad anders voor iemand die minder of niet werkt.
sallandval schreef:Waar ik alleen maar niet achter kom is of de twee partners van een poly inderdaad de oprechte voorkeur geven aan een parttime relatie, of dat ze er maar genoegen mee nemen omdat de situatie nu eenmaal niet anders is. Beter iets dan niets zeg maar.
Huertecilla schreef:Wanneer een lief slechts één weekeinde-avond en -dag in de week heeft en de ander verschillende durende week en het hele weekeinde, dan is het niet realistisch dat de tweede die tijd alleen hunkerend thuis blijft zitten.
sallandval schreef:Dat laatste zie je ook heel vaak bij vrouwen van wie de man een minnares heeft (en beide vrouwen weten daarvan). De man denkt het helemaal voor elkaar te hebben en een ideale win-winsituatie te hebben gecreëerd, terwijl de vrouwen vaak stiekume hoop hebben dat hij uiteindelijk écht voor haar zal kiezen.
sallandval schreef:Huertecilla schreef:Wanneer een lief slechts één weekeinde-avond en -dag in de week heeft en de ander verschillende durende week en het hele weekeinde, dan is het niet realistisch dat de tweede die tijd alleen hunkerend thuis blijft zitten.
Als er verliefdheid in het spel is is twee dagen in de week toch best weinig, of ben ik nou zo raar dat ik dat vind?
sallandval schreef:Lusitana schreef:Die zitten dan ook met de misconceptie dat je meer liefde krijgt als je de man "hebt".
Wie zegt dat het daarom gaat? Misschien vinden ze het gewoon prettig om dingen als verjaardagen, Kerst, Oud-en-Nieuw sámen te vieren en niet te hoeven hopen dat je 'aan de beurt' bent?