Boeing 777 neergestort in de Oekraïne

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 21:43

Toch bizar, hoe weinig er overblijft van zo'n groot vliegtuig en de inzittenden... Verwrongen staal.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 21:43

Ja, maar niet zo snel een klein paspoortje wat goed gebonden is en relatief stevig is. Dat kan nog zo hard vallen, wat zou er kapot aan moeten gaan? Bladzijdes scheuren er niet uit bije en grote val of grote snelheid... Zeker niet als het in een tas zit...

coldsummers

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 21:44

vuurneon schreef:
Toch bizar, hoe weinig er overblijft van zo'n groot vliegtuig en de inzittenden... Verwrongen staal.

Het is bizar. Er is ooit een vliegtuig neergestort in de oceaan en niks was terug te vinden tot een paar maanden of jaren na het ongeluk, toen er plots wrakstukken op kwamen drijven. Het is en blijft raar. Zal ook altijd zo blijven.

Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 21:44

xDenies schreef:
Gaan we nu serieus zitten discussiëren of dat een paspoort wel of niet kapot kan gaan?

Schijnbaar. Ik heb meerdere keren de uitleg van mij (en andere bokkers) geplaatst. Lijkt me genoeg. Even lezen en nadenken mensen! Einde discussie.

coldsummers

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 21:45

Dribbel schreef:
xDenies schreef:
Gaan we nu serieus zitten discussiëren of dat een paspoort wel of niet kapot kan gaan?

Schijnbaar. Ik heb meerdere keren de uitleg van mij (en andere bokkers) geplaatst. Lijkt me genoeg. Even lezen en nadenken mensen! Einde discussie.

+1

_Denise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 21:46

Ik heb een filmpje gezien op een Russische site waar zelfs de binnenkanten van de paspoorten getoond werden. De namen van de Nederlandse passagiers duidelijk leesbaar..

Vind heel veel van het gepubliceerde materiaal niet toepasselijk!

Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 21:46

BBC:
Flightradar24, who tracks air traffic in real time, tweets: Less flights over Ukraine. More flights over Bulgaria and Turkey after #MH17

Het is nu dus al te merken dat ze andere routes nemen.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 21:47

Als de berichten kloppen dus en dit niet een propaganda iets is dan zou het dus bevestigd zijn dat het is neergehaald door separatisten. Probleem alleen is dat oekraine de separatisten en rusland zwart willen maken en omgekeerd. Pas als zwárt op wit bewijs is het geloofwaardig voor me.

Maar zoveel nederlanders nog, ik ben benieuwd of de persconferentie dadelijk meer duidelijkheid geeft over hoeveel mensen, welk land enz. Voor de nabestaanden wel zo fijn.

coldsummers

Re: Boeing 777 neergestort in de Oekraïne

_Denise_ schreef:
Ik heb een filmpje gezien op een Russische site waar zelfs de binnenkanten van de paspoorten getoond werden. De namen van de Nederlandse passagiers duidelijk leesbaar..

Precies, er zijn twee namen in de media gekomen van twee overledenen, een daarvan was pas 13 jaar...

unihorses

paspoorten zijn tegenwoordig kleine pasjes net als je id, die kunnen best heel blijven hoor weet niet of deze plastic zijn maar goed

coldsummers

Russische rebellen hebben toegegeven dat zij het vliegtuig uit de lucht hebben "geschoten".

Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 21:48

_Denise_ schreef:

Vind ik niet kunnen, maar kun je weinig aan doen gezien het een Russische site is. Laat die namen nog maar even achterwegen ivm nabestaanden.

Fenrir

Heimdallr schreef:
Russische rebellen hebben toegegeven dat zij het vliegtuig uit de lucht hebben "geschoten".

Bron?

DKayleigh

Dat zie je inderdaad heel vaak. Ik kijk wel eens naar dat tv programma air crash investigation. Ik weet niet meer de precieze reden, maar t heeft inderdaad te maken met waar de spullen(paspoorten) zijn opgeborgen, met de klap waardoor bijvoorbeeld spullen wegvliegen etc.

Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 21:49

Heimdallr schreef:

Niet echt toegegeven, maar er zijn idd opnames.

20:30: In the YouTube footage a militant nicknamed "Major" is seen saying it was shot down by "Cossacks from the Chernukhino roadblock".
Major goes on to say: "It is definitely a civilian plane... there was a lot of people on board," BBC Monitoring reports.
20:27: BBC Monitoring reports more from the conversation between militants allegedly intercepted by the Ukrainian Security Service.
The conversation starts with Igor Bezler, a key militant, apparently telling a Russian security official by phone that the pro-Russian militants have shot down a plane.
20:23: The Ukrainian Security Service SBU has published on its Youtube account what it says are intercepted conversations between pro-Russian militants in which they say they admit shooting down a civilian plane, BBC Monitoring reports.

coldsummers

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 21:49

Fiffill schreef:
Heimdallr schreef:

Bron?

Geen bron, maar ik heb al eerder gezegd dat ik niet echt weet wat ik ervan moet vinden. Het was van een Russische vriend die mij dit heeft verteld.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 21:50

Ok, misschien niet zo handig om het dan hier als feit neer te zetten.

coldsummers

"It appears that some of our rebels here are taking responsbility for shooting it down. Let me send you link, but it is in Russian" dit heeft mijn vriend gezegd. Ik heb niet om de linkt gevraagd want het is in Russisch, en dart kan ik niet lezen.

karuna
Drukke kabouter

Mijn nieuwe paspoort is gewoon een boekje, de id is een plastic kaartje. En het is soms best verbazend hoe dingen heel kunnen blijven ook bij woningbranden. De gekste dingen kunnen er vrij gaaf uitkomen terwijl de rest verkoold is. Als deze mensen erin hebben gezeten moeten het de ware paspoorten zijn. Hoe komt een rus dan aan een paspoort van een nederlands kind.

En gezien de ravage van boven en het spoor van wrakstukken lijkt neerstorten en dan pas branden niet waarschijnlijk. En hoezo zouden er opeens beelden zijn van een vliegtuig dat neerstort? Heel vreemd als het een best afgelegen gebied is waar oorlog heerst.

DKayleigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 21:51

@ karuna : juist ja. Totdat alles bewezen is, zal het wel weer een welles-nietes spelletje worden tussen de 2 landen. Vreselijk.

Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 21:51

Fiffill schreef:
Ok, misschien niet zo handig om het dan hier als feit neer te zetten.

Idd nog geen feit:
bron BBC (tijd -1 tov NL)

20:30: In the YouTube footage a militant nicknamed "Major" is seen saying it was shot down by "Cossacks from the Chernukhino roadblock".
Major goes on to say: "It is definitely a civilian plane... there was a lot of people on board," BBC Monitoring reports.
20:27: BBC Monitoring reports more from the conversation between militants allegedly intercepted by the Ukrainian Security Service.
The conversation starts with Igor Bezler, a key militant, apparently telling a Russian security official by phone that the pro-Russian militants have shot down a plane.
20:23: The Ukrainian Security Service SBU has published on its Youtube account what it says are intercepted conversations between pro-Russian militants in which they say they admit shooting down a civilian plane, BBC Monitoring reports.

coldsummers

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 21:52

Het zal mij ook niet verbazen als Oekraïne hier een groot aandeel in heeft in plaats van Rusland, het kan alle kanten op gaan.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 21:53

Ik hoop niet dat die ellende tussen beide landen, in de weg staat van onderzoek naar dit 'ongeluk'.

coldsummers

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 21:54

vuurneon schreef:
Ik hoop niet dat die ellende tussen beide landen, in de weg staat van onderzoek naar dit 'ongeluk'.

Het zal best vragen om moeilijkheden gezien de relatie tussen de twee landen...

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 21:54

Ik vind dat het nu ook een beetje als handige politieke campagne gebruikt wordt tegen Rusland.
Terwijl het zo triest is, echt onrespectvol.