Echte vrouwen hebben rondingen.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 11:42

Kahawa schreef:
Hangt van de definitie van graatmager en grote boobs af denk ik. In boobies zit altijd een beetje vet, dus als je bf% onder de 20% komt zijn ze 9/10 keer niet groot meer denk ik.
(onder de 20 is dan ook ongezond voor een vrouw)

Ik ben anders in 1 x zwanger geraakt op 18% :+
Wat een hoop onwaarheden in dit topic, van bmi tot slanke vrouwen die geen tieten kunnen hebben en dat je je moet uithongeren om slank te zijn. Ongelooflijk.

Collie2008

Re: Echte vrouwen hebben rondingen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 12:08

Borstweefsel is genetisch aangelegd. Dikke vrouwen hebben toch ook niet per definitie dikke tieten? Alleen als je heel mager bent zijn je tieten natuurlijk minder vol ook al heb je wel het borstweefsel.

En sinds wanneer is een vetpercentage onder de 20% ongezond voor een vrouw? mensen zouden die cijfers eens wat los moeten laten van gewicht, BMI, vetpercentage etc en gewoon eens echt kritisch naar zichzelf kijken

Tango1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 12:51

Fijn dat je weer terug bent Nessah! En hoop dat we fijn kunnen discussieren met begrip voor elkaars mening!

Nu ben ik een econoom, dus heel erg van de cijfertjes :o
Even over vetpercentages, ik heb Marilyn en Doutzen ff door de check gehaald:
http://www.vetpercentage.com/vetpercent ... eegschaal/

Doutzen: 1.78 m / 55 kg / 62 taille / 93 heupen en bij nek heb ik maar iets gegokt 25 cm
Marilyn: 1.66 m / 64 kg / 74 taille / 89 heupen en bij nek heb ik maar iets gegokt 25 cm

Dan komt Douten op 20,1 en Marilyn op 27,16. Ik begrijp dat voor een gemiddelde volwassen vrouw 25-31 als gezond wordt gezien. Voor jonge vrouwen is dit wel iets lager, maar nooit onder de 20. Doutzen zit dus op het randje, en aangezien zij nog als een 'molliger' model wordt gezien, betwijfel ik of veel andere modellen die 20 halen.

Wat ik eigenlijk het probleem vind, dat de wetenschap (BMI/vetpercentage) iets heel anders zegt, dan wat veel mensen vinden. Blijkbaar hebben wij niet een realistisch beeld van wat gezond gewicht is. En om dan maar te zeggen BMI/vetpercentage is onzin, doe het op het oog?? Ja dat is vast nauwkeuriger.

Ik zeg ook nergens dat je ongezond bent als je slank bent, maar ik vind wel dat veel mensen zeggen, met overgewicht ben je ongezond. Terwijl onderzoek dat tegenspreekt.

In Israel is trouwens een nieuwe regel. Modellen met een BMI onder de 18,5 worden beschouwt als ondervoed en mogen niet meer werken...

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 12:57

Ik zou zeggen, lees dit maar eens:
http://jessevandervelde.com/buikvet-ver ... itstellen/

Dik zijn is nooit gezond. De grens tussen dik en normaal mag dan een grijs gebied zijn, maar ik denk dat je in dat opzicht beter minder vet dan meer vet kan hebben. Uiteraard is té weinig even slecht als té veel.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 13:03

bron bulkt nu niet echt van de betrouwbaarheid...
Maar ja, buikvet is minder ongezond dan bijvoorbeeld heupvet. Een appelfiguur is ongezonder dan een peerfiguur. Logisch, want rond je buik zitten organen en vet rond je organen is slechter dan vet rond je botten (heupen en bovenbenen).
Maar je laatste opmerking is echt nergens op gestaafd, en valt ook niet te bewijzen. Wel is bewezen dat ondergewicht altijd slechter is dan licht (!!) overgewicht, tot een BMI van ongeveer 28-29. Een BMI boven de 30 (obesitas) is altijd ongezond, dat sowieso. Zie ook artikelen die hier eerder zijn aangehaald over sterftecijfer bij ondergewicht vs overgewicht.

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 13:17

secricible schreef:
Maar ja, buikvet is minder ongezond dan bijvoorbeeld heupvet. Een appelfiguur is ongezonder dan een peerfiguur. Logisch, want rond je buik zitten organen en vet rond je organen is slechter dan vet rond je botten (heupen en bovenbenen).
Maar je laatste opmerking is echt nergens op gestaafd, en valt ook niet te bewijzen. Wel is bewezen dat ondergewicht altijd slechter is dan licht (!!) overgewicht, tot een BMI van ongeveer 28-29. Een BMI boven de 30 (obesitas) is altijd ongezond, dat sowieso. Zie ook artikelen die hier eerder zijn aangehaald over sterftecijfer bij ondergewicht vs overgewicht.

Dus eerst zeg je dat het niet te bewijzen valt, maar de andere kant op is het volgens jou wel bewezen? :+

Maakt ook niks uit hoor, denk ook dat dat heel moeilijk te bewijzen is. Maar na aanleiding van alle artikelen die ik gelezen heb kreeg ik wel zo'n indruk :j

Annemiek80

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 13:21

Tja bij mij rijst ook de vraag wanneer is het ondergewicht/licht ondergewicht.
Ik heb vroeger een eetstoornis gehad en moest aankomen tot een minimaal gezond gewicht, deze lag op bmi 19,6
Dit is echter niet de grens die het voedingscentrum en het WHO aanhoudt

Zelf zit ik momenteel rond de 18 qua bmi, ja dat is iets te licht en ik zou er ook graag een kilo of 2 bij willen hebben, 19,6 is echter voor mij amper haalbaar, ik heb een snelle stofwisseling en een darmziekte waardoor ik boven de 4000 kcal op een dag moet gaan eten om een paar ons per week aan te komen, tegen de tijd dat ik eindelijk in de buurt zou komen van de 19,6 zijn we een half jaar verder en 1 week ziek zijn (bijv darmen dus) en ik kan weer helemaal opnieuw beginnen.
Samen met de dietiste (van de mdl afdeling) heb ik mijn doel dus wat lager gesteld waardoor er veel minder frustratie is.

Want zoals hier al wel eens genoemd is, het is verdomd lastig op een gezonde/normale manier aan bijv. 4000 kcal te komen. Ja, je 'kan' alles eten, maar geloof me je mood kan behoorlijk veranderen als het geen kwestie van kunnen meer is maar een moeten is geworden. Het zoeken in suikers en vetten levert op korte termijn wel meer kcal op maar is nu niet bepaald gezond en gaat je op den duur gewoonweg tegenstaan, tenminste zo werkt het wel bij mij.

Het is dus niet zo dat ik zeg 'ik kan niet aankomen', nee ik weet dat ik kan aankomen, heb het in het verleden meerdere malen (tgv terugvallen in eetstoornis) bewezen aan mezelf dat het wel degelijk mogelijk is. Maar ik wil juist niet (meer) constant met eten bezig zijn, te moeten eten ondanks dat je vol zit, de frustratie dat na een week lang 'hard werken' er 1 ons bijgekomen is, motivatie verliezen daardoor enz.
Ja dat zijn precies de dingen waar iemand die moet afvallen ook mee loopt, maar veel mensen zien dat niet zo ... helaas.
Ik heb de bewuste keuze gemaakt mijn doel wat lager te stellen, mijn setpoint ligt ook gewoon wat lager want ik blijf in principe redelijk stabiel, marge van 3 kg zegmaar. Ik zit verder goed in mijn vel, geniet van lekker eten, maar de constante strijd is tenminste niet altijd aanwezig (hoewel nog altijd zeer regelmatig, door mijn darmziekte schiet ik ook regelmatig onder de 'ondergrens', en tja dan moet ik voor mijn gezondheid toch echt weer aankomen)

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 13:37

Cyella schreef:
secricible schreef:

Dus eerst zeg je dat het niet te bewijzen valt, maar de andere kant op is het volgens jou wel bewezen? :+

Maakt ook niks uit hoor, denk ook dat dat heel moeilijk te bewijzen is. Maar na aanleiding van alle artikelen die ik gelezen heb kreeg ik wel zo'n indruk :j

Nee, de opmerking "meer vet is ongezonder dan minder vet" is niet te bewijzen, omdat de opmerking te vaag is, dit is niet te bewijzen en dus gewoon een opmerking die nergens op gebaseerd kan zijn. Daarbij gaat het voornamelijk om het "meer vet" en "minder vet", dit zijn geen richtlijnen, tenzij je met iemand met "minder vet" ondergewicht bedoelt en iemand met "meer vet" iemand met overgewicht bedoelt..

Wel is bewezen dat iemand met ondergewicht vroeger overlijd dan iemand met overgewicht. Hierbij wordt verder niet gesproken over gezondheid (iemand met ondergewicht zou bijvoorbeeld een geweldig leven zonder ziektes kunnen hebben maar wel op zijn 60ste overlijden, en iemand met overgewicht zijn hele leven diabetes, hart en vaatziektes, maar wel 80 kunnen worden. Dan is de vraag wat volgens jou de gezondere persoon is...)
Maar de levensduur zegt dus niet direct wat over hoe de gezondheid voor die tijd is geweest.

Tango1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 14:09

Cyella schreef:
Ik zou zeggen, lees dit maar eens:
http://jessevandervelde.com/buikvet-ver ... itstellen/

Dik zijn is nooit gezond. De grens tussen dik en normaal mag dan een grijs gebied zijn, maar ik denk dat je in dat opzicht beter minder vet dan meer vet kan hebben. Uiteraard is té weinig even slecht als té veel.

Dik zijn is nooit gezond zeg je. Maar ondergewicht dan? Dat kan soms wel gezond zijn? En wat bedoel je met dik, obesitas? Want dan ben ik het helemaal met je eens. Licht overgewicht? Mwa, onderzoek zegt van niet, licht overgewicht is veel minder ernstig dan ondergewicht voor de gezondheid.

Richtlijn mbt buikvet is tot 80 normaal, tot 88 probeer wat te verliezen boven de 88 danger. Bij een taille van boven de 88 heb je maat 46/48

Ik probeer hier echt niet mensen te zeggen dat ze ondergewicht hebben/ongezond zijn. Maar wat veel mensen dik/overgewicht/gevaarlijk ongezond noemen in dit topic, is dat gewoon niet volgens wetenschappelijke richtlijnen!

Ik persoonlijk vind het figuur van Doutzen prachtig. Heb liever haar figuur dan bijvoorbeeld een maat 42
. Maar als je dan gaat roepen: maat 42 is ongezond en modellenfiguren is wel gezond of gezonder, dan klopt dat gewoon niet.

Ik vermoed zelfs dat een maat 40/42 gezonder dan een size 0.

Ow en als we het over bewijzen/ onderzoeken hebben, onderstaand leuk onderzoek hierover
http://www.jabfm.org/content/25/4/422.a ... c813b70bc9

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 15:57

Ik denk dat de grens waar het lichaam de stekkers er een voor een uit trekt bij iedereen anders is.
Bij mij is dat 53 kilo, dan is mijn menstruatie nog maar eens in de twee maanden en gaat naar stoppen.
Dat kwam trouwens door het slikken van Ritalin, ik kon met die medicijnen echt niet eten, dus ik at zoveel mogelijk er om heen, maar door de hogere hartslag tgv de Ritalin verbrandde ik ook meer.
Niet tegen aan te eten dus, elke twee weken een kilo er af die ik er nooit meer aan kreeg, wat ik ook at.
At ik wel tijdens de medicijnen gooide ik het er zo weer uit, mijn maag accepteerde het gewoon niet.
Dus ik snap hoe moeilijk het is om te eten om het MOETEN eten, dat is verschrikkelijk.
Je moet eten om in leven te blijven, maar de lol is er snel af hoor als het een moeten word terwijl je echt totaal geen trek meer hebt of het zelfs niet binnen kan houden.

Het kan best zijn dat Doutzen Kroes met minder gewicht daar nog helemaal geen last van heeft, bekijk het per individu zou ik zeggen.
Ik mag geloof ik volgens het BMI nog 9 kilo meer wegen als ik nu weeg, nou dan ben ik echt moddervet dat kan ik wel vertellen, tenzij ik heel fanatiek ga sporten wat fysiek niet kan.
En ik ben echt niet mager, ik ben slank maar dat is het wel, ook ik heb ribbels en putjes en zou best een strakker lijf willen, en dan vooral slanker want nu heb ik zero spieren.
En dan praat ik dus over 1.67 en 58 kilo, cijfers zeggen uberslank, nou dat is niet zo.
Zo'n beetje als de middelste dus, met iets minder spier:

http://www.imgdumper.nl/uploads6/509a9a ... 5B1%5D.jpg

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 22:11

Ik heb niet heel het topic gelezen hoor, maar het valt mij op dat de mensen die dit soort plaatjes delen en posten zelf dik en/of onzeker zijn.

Puntje bij paaltje ben je pas een echte vrouw als je twee gaatjes tussen je benen hebt. Waarom kan niet gewoon iedereen elkaar in zn waarde laten ongeacht zn gewicht of uiterlijk pffffttt.
ik vind overgewicht en ondergewicht ook niet mooi maar wat kan het mij nou schelen Hoe iemand anders er uit ziet. Lekker laten leven

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 00:08

het is gewoon veel simpeler,
echte vrouwen, die heb je in alle maten, vormen en gewichten ...
slank of wat zwaarder doet niets aan of af aan je vrouw zijn , als iedereen dat nou eens in zijn oren knoopt...word het er een stuk gezelliger op.

estja

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 14:48

Dikke billen, cup AA-, hangborsten, lange dunne benen, wespentaille, stevig kontje, zandloperfiguur of net een appelfiguur, sixpackbuik of striae: we zijn allemaal gewoon vrouwen!

Laten we dat nou eens beseffen en elkaar respecteren om WIE we zijn, niet om WAT we zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 22:30

Nu mis ik serieus de 'like' knop.

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 00:23

Echte vrouwen hebben een vagina.

Dus kijk eventjes naar beneden, als je hem kunt vinden... gefeliciteerd, je bent een vrouw.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 10:59

Raponsje schreef:

Dus kijk eventjes naar beneden, als je hem kunt vinden... gefeliciteerd, je bent een vrouw.

_/-\o_ :')

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 11:02

Raponsje schreef:

en mocht je een vrouw zijn met heeeel veeeel rondingen moet je iets dieper zoeken :j

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 11:07

Leuke opmerking +:)+

Mirashiba

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 11:19

xSlvna schreef:
Ik heb ondergewicht en word vaak door ouderen als mager gezien, maar ik kan toch wel enorm veel mensen noemen die mijn lichaam mooi vinden en het belangrijkste, IKzelf en mijn vriend vinden het mooi.

Dan is die maar een "nobody", want "nobody" wilt een bot.

Ze moeten eens een comeback maken met alles foto's van vrouwen die trainen. Dik en dun.
"Niemand houd van vrouwen die anderen afkraken omdat ze te lui zijn om zichzelf te veranderen" met een obese erbij met zak chips.

Die mensen zetten zichzelf voorschut eigenlijk.

Waarom zou je blij zijn met ondergewicht? Weet je wat dat met je lichaam doet?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 12:21

Omdat ze het mooi vind, dat staat er toch?
En misschien kan ze niet meer aankomen?

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 13:25

Jolein waarom zou je zo blij zijn met je overgewicht dat je die domme plaatjes gaat maken?
Wees blij voor de mensen die hun lichaam wel accepteren zoals het is. Het kan verschillende reden hebben dat iemand te dik of te dun is. Als het zo makkelijk te veranderen was zag iedreen er waarschijnlijk het zelfde uit

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 14:09

Ik denk dat xSlvna bedoelt dat ze lekker in haar vel zit.
Zolang iemand zich fit en gezond voelt moet je niet naar het nummer op de weegschaal kijken.

JunkDeLuxe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 22:24

Ik erger me al een tijdje aan die plaatjes. Vind het vooral erg dat vrouwen elkaar zo gaan afzeiken...

"Mooi" is objectief. De één ziet zichzelf liever slank, de ander stoort zich niet aan extra gewicht. En da's oke, zolang we gezond zijn moet ieder voor zichzelf uitmaken hoe hij/zij eruit wil zien.
MAAR, dat betekent niet dat ik akkoord ga met de trend van tegenwoordig. Mollig is plots het nieuwe slank, en slank is plots "te mager". Ja, als jij je daardoor beter voelt...
Overgewicht is niet gezond. Als je je er niet aan stoort, des te beter voor jezelf dan! Maar ga niet lopen wijzen naar slanke meisjes die er veel voor doen om zo slank te zijn/blijven en hen bestempelen als hondenbot, want daar wordt je zelf niet mooier van.
Ondergewicht is ook ongezond! Maar mij zal je nooit van m'n leven een afbeelding zien delen/liken die beweert dat echt mannen geen mollige/dikke vrouwen willen, en dat zulke vrouwen geen echte vrouwen zijn.

Ik heb zelf een BMI van 18.83, wat dus geen overgewicht is. En zwaarder moet ik echt niet worden. Wat een ander doet moet hij/zij weten, maar ik vind mezelf goed zo, en moest ik bijkomen zou dat niet het geval zijn.

Mijn idee van "a real woman!

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 22:40

Maar Junk, dat is toch het hele punt hier, wat is overgewicht? Jij hebt nu een BMI van 18.83. vind jij dat je overgewicht hebt als dat 19 word? of 20? of 21? Volgens mij is dat nog steeds geen overgewicht.
Dik is niet goed, mager is ook niet goed, daar zijn we het vast wel over eens. Maar er zijn heel veel vrouwen met een gezond BMI, die toch te dik worden gevonden. Vrouwen die men vaak niet in de advertenties ziet, behalve dan in die van dove.

JunkDeLuxe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 00:25

nynke55 schreef:
Maar Junk, dat is toch het hele punt hier, wat is overgewicht? Jij hebt nu een BMI van 18.83. vind jij dat je overgewicht hebt als dat 19 word? of 20? of 21? Volgens mij is dat nog steeds geen overgewicht.
Dik is niet goed, mager is ook niet goed, daar zijn we het vast wel over eens. Maar er zijn heel veel vrouwen met een gezond BMI, die toch te dik worden gevonden. Vrouwen die men vaak niet in de advertenties ziet, behalve dan in die van dove.

Ik heb overgewicht als ik vetrolletjes krijg }> iemand anders heeft overgewicht bij een ongezond bmi, ik ben strengee voor mezelf gelood ik :+
Van mij mogen alle vrouwen in advertenties! We dragen allemaal kleren, gebruiken allemaal zeep en scheermesjes en wat je maar wilt :)
Maar wat is dan mager? Ik heb een buikje, maar je kan zo de botjes op m'n borst tellen :+ en dat vind ik net mooi, ik kick op zichtbare spieren, pezen en botten (zolang je gezond bent he!), maar kan me zo voorstellen dat dat voor sommige al te mager is. Terwijl ik toch echt geen panlat ben hoor!