Boink wil ongevaccineerde kinderen weren van KDV

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-14 12:41

magda_90 schreef:
Heb ik specifiek mazzelen genoemd o.i.d.? Ik had het over virussen in het algemeen. Wellicht even goed lezen? Je kunt zo struikelen en een snee oplopen. ;)

Je hoeft niet modder met mazelen te hebben trouwens, als je een wondje op je hand hebt en je schudt iemands hand die daar weer mazelen aan heeft zitten... Tja ;)

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-14 12:42

Magrathea schreef:
magda_90 schreef:
Heb ik specifiek mazzelen genoemd o.i.d.? Ik had het over virussen in het algemeen. Wellicht even goed lezen? Je kunt zo struikelen en een snee oplopen. ;)

Je hoeft niet modder met mazelen te hebben trouwens, als je een wondje op je hand hebt en je schudt iemands hand die daar weer mazelen aan heeft zitten... Tja ;)

Scherp opgemerkt.

Anoniem

Re: Boink wil ongevaccineerde kinderen weren van KDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-14 12:47

Ik heb smetvrees. Ik schud liever geen handen en al helemaal niet met wondjes.

Maar niemand zegt iets over de vaccinatiegraad binnen zijn/haar familie wat betreft difterie.
Niemand vindt het vreemd dat de bofuitbraak in de USA maar 3 ongevaccineerden betrof en meer dan 100 gevaccineerden? Lezen we daar overheen of wordt daar niet verder over na gedacht?

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-14 12:52

Anoniem schreef:

Maar niemand zegt iets over de vaccinatiegraad binnen zijn/haar familie wat betreft difterie.
Niemand vindt het vreemd dat de bofuitbraak in de USA maar 3 ongevaccineerden betrof en meer dan 100 gevaccineerden? Lezen we daar overheen of wordt daar niet verder over na gedacht?

Ook met smetvrees kun je meer oplopen of juist aankweken dan je lief is.

Bedoel je die artikelen/films in de media links en rechts die niet bepaald objectief/naar waarheid/volledig geïnformeerd zijn geschreven die je blijft posten? Nee, daar denk ik niet over na wegens het gebrek aan volledige informatie etc. Kom met goede bronnen en ik kijk er serieus naar. Door alleen maar twee gegevens te nemen "uitbraak" en "3 ongevaccineerden" kun je geen uitspraak doen over de vaccinatie. Daar heb je tientallen meer gegevens nodig. De wetenschap en geneeskunde zal anders wel heel makkelijk worden... met miljaren fiasco's dan uiteraard.

V.w.b. de difterie, daar zeg ik inderdaad niets over bij gebrek aan informatie over difterie. Zouden meer mensen moeten doen: eerst correct inlezen dan een mening vormen.

[edit] Zo kan ik hem trouwens ook omdraaien. Wist jij dat dankzij de vaccinaties ontzettend veel ziekten zijn teruggedrongen, vind je dat niet vreemd?

Overigens is dit mijn bijdrage ook, ik ga niet mee in discussie als er niet eerst wordt ingelezen d.m.v. correcte bronnen. Ik wou dit alleen meegeven van die routes en barrières en verder hoop ik dat alle partijen elkaar in hun waarde kunnen laten. :)

cam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-14 12:57

Anoniem schreef:

Ook reageren de meeste niet op het feit dat je kinderen meer risico lopen in het leven.
Dat er zo veel meer dingen in het leven van kinderen gebeuren die risico vol zijn.
Op latere leeftijd kinderen krijgen b.v.
Kinderen in grote groepen bij elkaar zetten in een crèche.
De kinderboerderij / manege
De speeltuin.
Het oversteken met de kinderwagen en de wagen met kind dan als eerste de weg op duwen.
De hond in huis.
de vakanties naar vreemde landen die familie of jij zelf maken.

Waarom zijn de gevaren die hier uitvloeien wel acceptabel, maar dat enkele niet geenten kind niet

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-14 13:06

cam schreef:
Anoniem schreef:

Ook reageren de meeste niet op het feit dat je kinderen meer risico lopen in het leven.
Dat er zo veel meer dingen in het leven van kinderen gebeuren die risico vol zijn.
De speeltuin.
Het oversteken met de kinderwagen en de wagen met kind dan als eerste de weg op duwen.
De hond in huis.

Waarom zijn de gevaren die hier uitvloeien wel acceptabel, maar dat enkele niet geenten kind niet

Ja, dat snap ik ook nooit. Ik eet elke dag al mijn maaltijden bij de McDonalds, want ik kan ook wel onder een auto komen dus waarom zou ik gezond leven?

cam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-14 13:39

Magrathea schreef:
cam schreef:

De speeltuin.
De hond in huis.

Ja, dat snap ik ook nooit. Ik eet elke dag al mijn maaltijden bij de McDonalds, want ik kan ook wel onder een auto komen dus waarom zou ik gezond leven?

Als je niets nuttig toe te voegen hebt hoef je niet te reageren hoor.
Ik vraag me echt af hoe mensen die hier nu zo heftig reageren op het niet enten omgaan met al die andere risico's.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-14 14:32

Pardon? Ik wil niet arrogant overkomen maar het is niet alsof al mijn posts ononderbouwd geblaat zijn geweest.

Het topic gaat niet over al die andere risico's maar over enten. Maar goed, ik zal toch even antwoorden voor je: je beperkt de risico's voor je kind ten allen tijden. Dus als je inderdaad je kinderwagen vrolijk de weg op duwt als er wat aankomt zit er sowieso een steekje los bij je als je het mij vraagt. Of als je al in de 40 bent en toch gepland zwanger wordt/wilt worden.

De rest van de risico's vind ik nou niet bepaald te vergelijken met potentieel dodelijke ziektes. Nog nooit gehoord van "Kind overleden na aaien geit in kinderboerderij" of "Kind overlijdt na spelen in de speeltuin". Alhoewel, dat komt wel voor. Namelijk bij kinderen die aldaar besmet worden met een ziekte waartegen ze niet zijn ingeënt...

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-14 14:32

xxStitchxx schreef:
anneliesdj schreef:
Stitch, heb jij dat artikel ook gelezen een paar pagina's terug over polio in staphorst in 1971?
Wat vind je daarvan dan?

Nee heb ik niet gelezen, welke pagina? dan zoek ik het even op.
Mijn oma heeft ook polio gehad, gelukkig had ze er weinig aan over gehouden.

Ja heel erg als iemand ziek wordt, en ik ben ook zeker niet tegen alle vaccinaties, maar ik vindt wel dat er te snel en te veel geënt wordt.
zo werkt de jaarlijkse griepprik niet omdat griep elke keer verandert, mensen die aan de griep overlijden zijn al zwak of ziek.
Mensen gaan nou eenmaal dood, waarom wordt dat zo moeilijk te accepteren?

Dat is natuurlijk niet zo, iemand kan prima gezond zijn maar gewoon lichamelijk niet sterk genoeg om een zware griep aan te kunnen.
Mijn schoonzusje bv heeft wat (relatief simpele) problemen met het hart, waar ze verder weinig tot geen last van heeft en waar ze oud mee kan worden als ieder ander.
Alleen krijgt zij dus wel jaarlijks de griepprik, als zij wel een forse griep te pakken heeft, zal dat een serieus probleem zijn voor haar hart.
Ik vind het dus nogal cru dat je zo makkelijk zegt; 'iedereen gaat nu eenmaal een keer dood, waarom niet gewoon accepteren?'
Ik krijg de indruk dat jij gezegend bent met een zeer gezonde familie waar niemand ernstige gezondheidsproblemen heeft, anders zou je dergelijke uitspraken vast niet doen.

Maar hier is de link: http://www.geschiedenis24.nl/andere-tij ... horst.html

Zahlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-14 14:36

Cam, Ik Ben het met Je eens. Vandaar ook mijn vraagstuk, tot hoe ver gaat onze drang om te beschermen. Dat Ik gekozen heb voor polio enting komt voornamelijk voort uit sociale druk, niet dat Ik daar spijt van heb maar voor de andere entingen heb Ik nog geen besluit genomen.
Ik denk ergens dat kinderziektes voor een gezond kind helemaal niet zoveel Kwaad kan ALS ze het krijgen. Aan elke ziektes, hoe onschuldig ook zitten risicos, maar het leven zelfs is waarschijnlijk vele male gevaarlijker dan alle kinderziektes bijelkaar.
Mocht Ik in Nederland wonen en mijn dochter zou worden geweigert op een kdv dan zoek Ik gewoon een andere waar ze wel Welkom is.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-14 14:36

Stitch, je krijgt ook alleen de griepprik aangeboden als griep een risico vormt voor je gezondheid. Bijv dus ouderen of mensen met een chronische ziekte. Ik krijg de griepprik aangeboden, niet omdat ik er dood aan zou gaan maar omdat ik er wel echt serieus last van heb als ik griep krijg.

Nog niet op gereageerd trouwens, maar iemand zei " De griepprik werkt niet want hij moet elk jaar opnieuw gemaakt worden" .

Ja duh, het griepvirus evolueert, slimpie. Ik had sowieso al nooit griep, nu ik de griepprik haal nog steeds niet ;) Dus ik kan er eigenlijk niet zoveel over zeggen. Maar ik neem liever het zekere voor het onzekere :)

cam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-14 15:08

Zes kinderen gewond bij instorting klimtuig speeltuin De Kloek in Grobbendonk

GROBBENDONK 23.06.2013 - 17.13u Door: ludo coenen
Zondagmiddag is rond 13.05u in speeltuin De Kloek in Grobbendonk een 5 m hoge klimtoren met netten ingestort. 6 kinderen van 9 en 10 jaar oud, kwamen met een smak op de grond terecht. Gelukkig voor hen brak het zand hun val.

De kinderen, allemaal lid van de Chiro Nijlen, werden gewond en voor verzorging naar het ziekenhuis in Herentals gebracht. Ze mochten na verzorging huiswaarts.

Waarom de 5 meterhoge klimtoren in elkaar klapte en omviel wordt nog onderzocht. De Kloek aan de Liersesteenweg 92 A in Grobbendonk heeft een binnen- en buitenspeeltuin. In de buitenspeeltuin staan een 20-tal attracties. Die worden nu verder op hun veiligheid onderzocht.

- See more at: http://nnieuws.be/artikel/zes-kinderen- ... YDQrK.dpuf

Is toch best een risico, nu loopt het met een sisser af net als met de meeste kinderen die toch een kinderziekte krijgen.

cam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-14 15:13

Medewerker kinderboerderij Jeugdland verdacht van ontucht [update]
112 | 12 maart 2014 | 1 | Door Esther van den Helder, dichtbijredacteur

AMSTERDAM - [update 14.45 uur] Een 21-jarige medewerker van de kinderboerderij op Jeugdland wordt verdacht van ontucht met twee kinderen. In ruil daarvoor zou A. de kinderen, 11 en 13 jaar, vuurwerk hebben gegeven.

Het Parool meldt dat de zaak aan het licht kwam toen de 11-jarige jongen ernstig gewond raakte toen hij illegaal vuurwerk afstak december vorig jaar. De 13-jarige jongen raakte daarbij lichtgewond.

Kan ook maar zo verkeert aflopen toch, dus zo veilig is een kinderboerderij niet.
Hoeft natuurlijk niet bij elke kinderboerderij te zijn, net als dat niet elk kind ook echt ziek wordt als hij in contact komt met iemand die een kinderziekte heeft laat staan er aan overlijd

Voor de 17-jarige Wu Ya-wen is een ritje in een achtbaan in een Taiwanees pretpark tragisch afgelopen. Het tienermeisje was tijdens de duizelingwekkende rit in de beruchte roller coaster 'Screaming Condor' in het pretpark Foo Village zo bang dat ze een hartaanval kreeg. De extreme schrik werd haar fataal. Haar familie houdt het pretpark verantwoordelijk voor haar dood omdat er volgens hen niet snel genoeg werd ingegrepen na het zware incident.

Meisje had waarschijnlijk al een zwak hart, net als veel kinderen die overlijden aan een kinderziekte al een medisch probleem hadden.
Soms komt dat medische probleem pas na het overlijden aan het licht.
Laatst bijgewerkt door cam op 05-04-14 15:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Zahlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-14 15:19

Aanvulling op de stukken van cam.
http://www.npr.org/templates/story/stor ... d=98055567
Tegen deze cijfers kan geen kinderziekte op.
Artikel is van 2008, 830000 kinderen overlijden jaarlijks aan ongevallen, miljoenen meer lopen blijvend letsel op.
Zal eens kijken of ik recentere cijfers kan vinden.

LHO

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-14 15:45

Anoniem schreef:
Ik vroeg om thiomersal het tetanusvaccin LHO, niet in de DTP.

Maar ga je nu ook netjes iedere 10 jaar die DTP halen? En je vriendin en hele familie ook? Want je viel zo over polio maar difterie is ook niet niks hè. Daarbij... Wanneer je niet iedere 10 jaar netjes je DTP haalt kun je dus ook een pasgeboren baby die nog niet gevaccineerd mag worden besmetten met difterie. Dan breek je kudde immuniteit behoorlijk af. Dat geldt trouwens voor iedereen hier die vind dat er gevaccineerd moet worden. Denken jullie wel aan jezelf en je familie en jullie deelname aan de kudde immuniteit wanneer het om difterie gaat!!
Ik denk dat er heel wat zijn die nu rode wangetjes krijgen omdat ze langer dan 10 jaar geleden hun DTP hebben gehad.
Het gaat niet alleen om polio of mazelen hoor, dan hadden ze de D wel uit de DTP weg kunnen laten.

Hoe zit dat nou met je familie dan, LHO, allemaal netjes gevaccineerd ?

Ik, vriendin, en mijn vader in elk geval. De rest zou ik niet weten (wel als kind allemaal 2x DTP gehad (waarvan de T overigens voor Tetanus staat)).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-14 16:26

magda_90 schreef:
V.w.b. de difterie, daar zeg ik inderdaad niets over bij gebrek aan informatie over difterie. Zouden meer mensen moeten doen: eerst correct inlezen dan een mening vormen.

[edit] Zo kan ik hem trouwens ook omdraaien. Wist jij dat dankzij de vaccinaties ontzettend veel ziekten zijn teruggedrongen, vind je dat niet vreemd?

Overigens is dit mijn bijdrage ook, ik ga niet mee in discussie als er niet eerst wordt ingelezen d.m.v. correcte bronnen. Ik wou dit alleen meegeven van die routes en barrières .......

Ja dat vind ik vreemd want uit de gegevens die ik ter beschikking heb blijkt dat die ziektes al terug gedrongen waren voordat de vaccins ingevoerd werden. Door hygiene.
Zoek de grafieken maar eens op, word je bijna mee doodgegooid op internet zo langzamerhand.

Ik moest net lachen om mijn dochter. Laat ik haar het laatste deel van deze discussie lezen... Zegt ze: nu weet ze alles over first pass barrières enzo maar over difteriebesmetting moet ze zich inlezen ? Dat is lelijk.
Zo grappig hoe de jeugd zich tegenwoordig uitdrukt :D
(Was niet beledigend bedoelt hoor!)

Magrathea vind mij echt compleet gestoord (en wel meer bokkers :p ) , ik ben 42 en heb een geplande baby van 9 maanden die ik niet vaccineer. Wat een nachtmerrie of niet dan hahaha !

cam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-14 16:33

Turkije: inentingen die worden aanbevolen
Ongeacht verblijfsduur worden de volgende vaccinaties voor Turkije aangeraden: vaccinatie tegen DTP (Difterie, Tetanus en Polio) en vaccinatie tegen hepatitis A (besmettelijke geelzucht).

Als ik dit lees, vraag ik me af hoeveel toeristen dit werkelijk ook doen als ze een weekje of 2 all inclusive boeken.
Zeker als je laatste inenting als 20 jaar geleden was voor DTP.

Ik ken er toevallig zat die niet geënt die kan op zijn gegaan.
Het zal je oma maar zijn :D

Georgië: inentingen die worden aanbevolen
Ongeacht verblijfsduur worden de volgende vaccinaties voor Georgië aanbevolen: vaccinatie tegen DTP (Difterie, Tetanus en Polio) en vaccinatie tegen hepatitis A (besmettelijke geelzucht). Als je geen mazelen of een vaccinatie tegen mazelen hebt gehad, wordt een BMR inenting aanbevolen voor Georgië.

Hoeveel oudere volwassenen zouden echt zeker weten dat ze de mazelen hebben gehad.
Hopelijk zijn ze geen opa en oma van een kind onder de 14 maanden
Of je buurvrouw die vrolijk de vakantie foto's komt laten zien.
Controleer je dan ook eerst haar entingen boekje

Het blijk maar weer, het gevaar ligt op meer plaatsen op de loer.
Laatst bijgewerkt door cam op 05-04-14 16:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-14 16:44

Ik vind het nu een beetje (boel) onnozel worden met die appels en peren vergelijkingen hier dus ik ga er vandoor :evaw:

Want nee natuurlijk is inenten niet natuurlijk. Het gaat er juist om dat je niet natuurlijk dood gaat. Maar ieder zijn behoefte zullen we maar zeggen

xxStitchxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-14 16:45

Ja heel erg als iemand ziek wordt, en ik ben ook zeker niet tegen alle vaccinaties, maar ik vindt wel dat er te snel en te veel geënt wordt.
zo werkt de jaarlijkse griepprik niet omdat griep elke keer verandert, mensen die aan de griep overlijden zijn al zwak of ziek.
Mensen gaan nou eenmaal dood, waarom wordt dat zo moeilijk te accepteren?[/quote]
Dat is natuurlijk niet zo, iemand kan prima gezond zijn maar gewoon lichamelijk niet sterk genoeg om een zware griep aan te kunnen.
Mijn schoonzusje bv heeft wat (relatief simpele) problemen met het hart, waar ze verder weinig tot geen last van heeft en waar ze oud mee kan worden als ieder ander.
Alleen krijgt zij dus wel jaarlijks de griepprik, als zij wel een forse griep te pakken heeft, zal dat een serieus probleem zijn voor haar hart.
Ik vind het dus nogal cru dat je zo makkelijk zegt; 'iedereen gaat nu eenmaal een keer dood, waarom niet gewoon accepteren?'
Ik krijg de indruk dat jij gezegend bent met een zeer gezonde familie waar niemand ernstige gezondheidsproblemen heeft, anders zou je dergelijke uitspraken vast niet doen.

Maar hier is de link: http://www.geschiedenis24.nl/andere-tij ... horst.html[/quote]

Ik heb juist heel veel zieke mensen in mijn familie/directe omgeving.
Juist daarom ben ik heel voorzichtig geworden met het gebruik van medicijnen en dingen zoals enten.
Tuurlijk kan het een redmiddel zijn en er zijn altijd uitzonderingen op de regel.
Ik kijk eerst naar alternatieven en alleen wanneer het echt niet anders kan zal ik andere middelen gebruiken.
De farmaceutische industrie verdient miljarden aan medicijnen die soms meer schade veroorzaken dan goed doen (antidepressiva)
Ik heb ADHD, kreeg zo zonder probleem ritalin, wat een troep is dat, kan je beter gelijk aan de XTC.
Het gemak waarmee medicijnen gebruikt wordt is om te janken.

Hoe vaak worden mensen onterecht en te lang in leven gehouden of keer na keer opgelapt terwijl dat eigenlijk mens oneerend is? Volgooien en weer doorgaan...

Iedereen leeft op zijn of haar manier, en ik laat mij niks opleggen door het 'systeem' dat tegen mijn gevoel ingaat.
Daarbij bestaan de medicijnen die wij gebruiken nog relatief kort en is het vaak onmogelijk/moeilijk te zeggen wat op lange termijn gaat doen met ons lichaam.

100% gezond leven is al onmogelijk in de (westerse) wereld, enigste wat ik kan doen is het beste er van maken met de middelen die ik heb om toch zo gezond mogelijk te zijn.

Iedereen kan toch wel zelf verzinnen dat stralingen, toegevoegde onnatuurlijke middelen in ons eten, knoeien met de natuur (GMO), overmatig gebruik van medicijnen enz. enz. slecht is voor de mens op lange termijn!?

Het aantal kanker gevallen rijst de pan uit en allemaal aan de chemo wat ontzettend chemisch is.
Niet rottig bedoeld hoor maar is het niet beter dat er wordt gekeken waar deze ziektes vandaan komen i.p.v alleen bestrijden?

Als we zo doorgaan ben ik bang dat niemand het gaat overleven...

cam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-14 16:51

Sizzle schreef:
Ik vind het nu een beetje (boel) onnozel worden met die appels en peren vergelijkingen hier dus ik ga er vandoor :evaw:

Want nee natuurlijk is inenten niet natuurlijk. Het gaat er juist om dat je niet natuurlijk dood gaat. Maar ieder zijn behoefte zullen we maar zeggen

Helaas gaat iedereen natuurlijk dood, dat is de enige zekerheid in het leven.
Het gaat erom dat inenten een "valse veiligheid" kan zijn.
Zeker omdat een aantal entingen niet je hele leven bescherming geven.
En dat niet alleen niet geënte kinderen een gevaar zijn.
Zelfs opa en oma die maar beperkt geënt zijn vormen een risico.

Het is zelfs zo dat het oudere broertje/zusje van de baby de aanstichter is van de mazelen infectie

4. Vaccineren tegen mazelen beschermt minder goed dan het doormaken van mazelen
Strikt genomen klopt dit, maar het mazelenvaccin werkt goed bij 99% van de kinderen. Mazelenvaccinatie wordt sinds 1987 via een gecombineerd BMR-vaccin gegeven (bof, mazelen, rodehond). Na één keer vaccineren is 95% van de kinderen langdurig beschermd tegen mazelen. Omdat het vaccin niet bij alle kinderen aanslaat na de eerste toediening, worden kinderen na de eerste vaccinatie (op de leeftijd van 14 maanden) nogmaals op de leeftijd van 9 jaar gevaccineerd. Daarmee bereiken gevaccineerde kinderen een bescherming van ruim 99%.

5. Na vaccinatie kan je toch nog mazelen krijgen
Ja, dat kan. Bij ongeveer 5% van de kinderen slaat de eerste vaccinatie tegen mazelen niet aan. Daarom wordt een tweede vaccinatie gegeven. Daarna is 99% van de kinderen beschermd tegen mazelen. Ook als de vaccinatie wel is aangeslagen, kan iemand in zeldzame gevallen mazelen krijgen. De verschijnselen van deze mazeleninfectie bij een gevaccineerde zijn dan wel veel milder dan bij een ongevaccineerde [4].
Laatst bijgewerkt door cam op 05-04-14 16:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-14 16:55

Sizzle schreef:

In mijn tijd was er nog geen combi BMR en ik ben ook nooit gevaccineerd tegen B , M of R.
Ik heb nog ouderwets rode hond gehad en dat niet eens gemerkt, mijn ouders ook niet. Mazelen en de bof heb ik in mijn 42 jaar nooit gehad.
Dus dat wij mensen alleen kunnen overleven wanneer we hightec vaccins laten inspuiten is naar mijn mening grote onzin. En wat een ander zichzelf of zijn kinderen aandoet moet hij zelf weten.
Maar 1 kind met zware vaccinatieschade is voor mij er 1 teveel en jammer genoeg kan ik voor mijn dochter de tijd niet terug draaien, haar vaccinaties niet ongedaan maken en haar haar gezondheid die haar dankzij het BMR vaccin is afgenomen niet terug geven.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-14 17:08

Serieus, zijn de argumenten op en komen jullie met allerlei artikelen aan van andere ongevallen? :') En dat heeft hiermee te maken omdat...?

Over vaccinaties, hygiëne en cijfers. In een van de vele vorige topics is een exacte uitleg te vinden over de "zo prachtige samenhang" van deze gegevens. Gebruik de zoekfunctie maar.
De cijfers liegen er niet om, maar goed.

Succes nogmaals met deze discussie en de o zo prachtige feiten die aangehaald worden. :+

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-14 17:23

Ik vind het een heel goed idee dat creches e.d. kinderen die niet geent zijn, zouden weren. Zij brengen andere kinderen gewoon in gevaar en liften enkel mee op het voordeel van de kinderen die wél allemaal geent zijn. Echt heel respectloos zoals er hier gereageerd wordt met 'iedereen gaat een keer dood, dat moeten we maar accepteren' . Vind je het heel erg dat kwetsbare kinderen waarvan ik er zelf 1 heb (cystic fibrosis) toch liever niet nog jonger overlijden aan iets wat te voorkomen was geweest??? Fijn dat je zelf wél een gezond kind hebt, helaas is dat niet iedereen gegeven.

cam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-14 17:25

magda_90 schreef:
Serieus, zijn de argumenten op en komen jullie met allerlei artikelen aan van andere ongevallen? :') En dat heeft hiermee te maken omdat...?

Over vaccinaties, hygiëne en cijfers. In een van de vele vorige topics is een exacte uitleg te vinden over de "zo prachtige samenhang" van deze gegevens. Gebruik de zoekfunctie maar.
De cijfers liegen er niet om, maar goed.

Succes nogmaals met deze discussie en de o zo prachtige feiten die aangehaald worden. :+

Omdat wij niet snappen waarom jullie zo bang zijn voor die kinderen die niet zijn geënt.
Terwijl andere gevaren blijkbaar wel bij het leven horen en acceptabel zijn.

cam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-14 17:30

DatBenIkNou schreef:
Ik vind het een heel goed idee dat creches e.d. kinderen die niet geent zijn, zouden weren. Zij brengen andere kinderen gewoon in gevaar en liften enkel mee op het voordeel van de kinderen die wél allemaal geent zijn. Echt heel respectloos zoals er hier gereageerd wordt met 'iedereen gaat een keer dood, dat moeten we maar accepteren' . Vind je het heel erg dat kwetsbare kinderen waarvan ik er zelf 1 heb (cystic fibrosis) toch liever niet nog jonger overlijden aan iets wat te voorkomen was geweest??? Fijn dat je zelf wél een gezond kind hebt, helaas is dat niet iedereen gegeven.

Dat jij een kwetsbaar kind hebt vind ik vreselijk, zelf een kind wat ook een medisch probleem heeft.
Maar ik snap niet dat je je niet drukker maakt over het feit dat CF nog steeds niet standaard wordt getest voor dat stellen aan kinderen beginnen, wetende dat de aantal mensen die drager zijn van deze ziekte zeer groot is.
En dat bedoel ik niet aanvallende naar jou toe, maar naar de mensen die het voor het zeggen hebben in dit land.

maar goed ik zwaai ook :evaw:

Ik snap wat jullie bedoelen, maar ik begrijp het niet.
Ik vind het fijn dat hier de mogelijkheid is om zelf te beslissen.
30 jaar geleden was de informatie heel eenzijdig en tegenwoordig is deze zeer uitgebreid.
En dat de tegen groep de argumenten van de voor groep als onwaarheid zien en omgekeerd maakt de discussie lastig.

Maar ik blijf bij mijn mening, ik ben niet voor en ik ben niet tegen, en ik denk dat er meer gevaren zijn die misschien meer schade veroorzaken.
En waarom is dat risico acceptabel.