@Fransje23: inderdaad, dat mag hij

En aan de andere kant, volgens mij komen weinig politici hun 'beloften' na, dus met hem zal het ook wel loslopen.. wat maakt men zich dan eigenlijk druk?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Cer schreef:En aan de andere kant, volgens mij komen weinig politici hun 'beloften' na, dus met hem zal het ook wel loslopen.. wat maakt men zich dan eigenlijk druk?
Cer schreef:Janneke2 schreef:...dan ga ik als nederlander een tegendemonstratie houden, omdat ik me diep voor mijn langenoten schaam.
Nou ik vind dat dat soort demonstraties goed aangepakt mogen worden, of ze nu voor de ene of voor de ander zijn. Tolereren lijkt me niet de bedoeling, van geen enkele bevolkingsgroep.
Is er toen iets gedaan aan die feestvierders? Of hebben mensen hun verontwaardiging erover goed kunnen uiten? oid?
Tallie1979 schreef:En ja, dan is er een Wilders die eigenlijk een hoop van de irritaties van een hoop medelanders aan weet te stippen en ook een hoop rake uitspraken heeft. Hij doet dit alleen met de botte bijl.
Janneke2 schreef:Eh - hee, hallo?
Citaat:Deze tegendemonstratie zou ik houden, als nederlanders openlijk gaan feestvieren omdat er een mens vermoord is, in casu een hooggeplaatste marokkaan. (Brr.... Zoiets doe je niet.)
Citaat:...en als ik een tegendemonstratie houd, omdat ik me schaam voor nederlanders, die feesten omdat er een marokkaan vermoord is -
moet mijn demonstratie dan "goed aangepakt worden"....?
Als dat zo lang geleden bedacht is, is het misschien tijd voor een revisie?Citaat:Ik dacht, dat ik in een land woonde, waar ik al vanaf de vrede van 1648 vrijheid van meningsuiting heb.
En waar de tolarantie krek de reden was, dat we in de tachtjarige oorlog (vanaf 1568) de "koning van Spanje" er uit hebben gezet: "Zo doen we dat hier niet in de nederlanden, wij geven andere geloven en ander opvttingen de ruimte!".
lieveli schreef:Het is een beetje een vicieuze cirkel die doorbroken moet worden. Want als mensen zich fijn en geaccepteerd voelen in een land zullen ze er trots op zijn om in dat land te wonen en minder om zich heen schoppen. Maar veel Nederlanders zullen iemand pas accepteren als hij zich gedraagt volgens onze normen en waarden en blabla.
Cer schreef:Janneke2 schreef:Deze tegendemonstratie zou ik houden, als nederlanders openlijk gaan feestvieren omdat er een mens vermoord is, in casu een hooggeplaatste marokkaan. (Brr.... Zoiets doe je niet.)
Nee zoiets doe je niet (feestvieren als er iemand dood is (hoewel er zijn wel weer gevallen waarbij dat veel minder kwetsend is natuurlijk)). Hoe kwamen ze erbij om dat wel te doen?
Cer schreef:Okee - dat was mij niet helder. Nu wel, dank je wel.Janneke2 schreef:...en als ik een tegendemonstratie houd, omdat ik me schaam voor nederlanders, die feesten omdat er een marokkaan vermoord is -
moet mijn demonstratie dan "goed aangepakt worden"....?
Eeeuhh nee..![]()
Cer schreef:Tja - daar zeg je eens wat.De feestvierders zou wel uitgelegd mogen worden dat dat niet helemaal de bedoeling is. Net zoals andersoortige demonstraties / uitingen waarbij mensen gekwetst worden (hoewel dat weer heel lastig is, bij vrijheid van meningsuiting) of (en dat kan je wel meten) waarbij dingen stuk gaan (voetbalsupporters bijvoorbeeld).
Cer schreef:Janneke2 schreef:Als dat zo lang geleden bedacht is, is het misschien tijd voor een revisie?Ik dacht, dat ik in een land woonde, waar ik al vanaf de vrede van 1648 vrijheid van meningsuiting heb.
En waar de tolarantie krek de reden was, dat we in de tachtjarige oorlog (vanaf 1568) de "koning van Spanje" er uit hebben gezet: "Zo doen we dat hier niet in de nederlanden, wij geven andere geloven en ander opvttingen de ruimte!".(ohneegrapje)
Janneke2 schreef:Nou - er is een meneer Wilders, die de principes van de nederlands rechtsstaat met voeten treedt en daarmee nogal wat mensen grondig weet te irriteren, waaronder mijn persoontje.
Janneke2 schreef:[/quote]Cer schreef:Nee zoiets doe je niet (feestvieren als er iemand dood is (hoewel er zijn wel weer gevallen waarbij dat veel minder kwetsend is natuurlijk)). Hoe kwamen ze erbij om dat wel te doen?
Ja, ook voor jou: "wave".
Voor alle duidelijkheid: het ging over een hypothetisch geval en ik hoop, dat het nooit waarheid wordt.
Ceriadwen schreef:Janneke2 schreef:Nou - er is een meneer Wilders, die de principes van de nederlands rechtsstaat met voeten treedt en daarmee nogal wat mensen grondig weet te irriteren, waaronder mijn persoontje.
De behandelende rechter vond anders van niet.
Janneke2 schreef:(Not to mention, dat hij inmiddels zo ongeveer het langst zittende kamerlid is - vanaf 1997, waarbij geldt, dat hij in 1990 fractiemederwerker van de VVD werd. Hij zit dus zel ook al heel erg lang onder de haagse kaasstolp.)
Janneke2 schreef:Voor alle duidelijkheid: het ging over een hypothetisch geval en ik hoop, dat het nooit waarheid wordt.
Citaat:Was niet een hypothetisch geval. Marrokkanen hebben echt feest gevierd in de grote steden toen Pim Fortuijn doodgeschoten was. Het IS dus al gebeurd!
Janneke2 schreef:Magrathea schreef:Overigens heeft er dit weekend in Den Haag een jochie gevraagd waarom hij zo racistisch deed. Heel dapper. Kijken of ik dat fragmentje kan vinden.
![]()
Dat heet moed. Keurig!!!
Janneke2 schreef:Ceriadwen schreef:
De behandelende rechter vond anders van niet.
....zucht.
Ik heb het over de principes. Tolarantie is HET principe, waar we vanaf de dagen van de republiek der 7 verenigde nederlanden onze welvaart aan danken.
(Zo is Rotterdam een grote havenstad. Dacht je nou werkelijk, dat als je in een grote havenstad een enkele taal, van een klein landje ging spreken, dat goed zou zijn voor de handel...????)(Okee - dat was een vvd poster, dat weet ik wel, maar toch.)
...en een van de principes van de NLse rechtsstaat is, dat er vrijheid van meningsuiting is - en dat je alleen voor de strafrechter kunt komen, voor dingen die je hebt GEDAAN.
(Daar zijn een aantal uitzonderingen op, een daarvan is dat je in openbare vergaderingen van bijvoorbeeld de 2e kamer wel de wet mag overtreden.)
Daaroveer ging die strafzaak. Waarbij de rechter nadrukkelijk heeft gesteld, "dat de aanklagers een punt hadden" - maar dat hij als rechter er voor koos, om in geest van de wet te handelen en "leden van de wetgevende macht" alle ruimte te bieden.
Dus dat is nog een heel ander soort uitspraak dan "nee hoor, niets van waar!!")
Mbt. de wet overtreden in de 2e Kamer: er is ooit, in 1939 een 2e Kamerlid veroordeeld, omdat hij pal na het schorsen van de vergadering de heer Rost van Tonningen de woorden "Vuile landverrader!" had toegevoegd.
Na 1945 vond iedereen, dat Rost van Toningen een vuile landverrader was.
....maar dit lid van de 2e kamer is tot tien gulden boete veroordeeld, omdat het toch wel erg beledigend was - en buiten de vergadering viel.
lifaya schreef:Ceriadwen schreef:Marrokkanen hebben echt feest gevierd in de grote steden toen Pim Fortuijn doodgeschoten was. Het IS dus al gebeurd!
een paar mensen met Marokkaanse afkomst hebben feest gevierd. niet alle Marokkanenen ja, dat vond ik in en in triest.
Ceriadwen schreef:Zeg ik Alle?