De kosten moeten omlaag!!!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ceriadwen

Re: De kosten moeten omlaag!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 08:37

Ik ben altijd voor het vereenvoudigen.

Laat heel die loonbelasting/inkomstenbelasting los. Is alleen maar fraudegevoelig en leidt tot veel onvrede. Daarnaast is het een bizarre administratie.

Gooi 35% BTW op luxe goederen, 25% BTW op gebruiksgoederen en 15% BTW op levensmiddelen.

Nu betalen we belasting over het geld dat we verdienen, en dan ook nog eens over het geld dat we uitgeven, maar geven we het niet uit en sparen we het moeten we er ook belasting over betalen. Doet mijn gevoel van rechtvaardigheid eigenlijk niet zo heel goed.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 09:34

Maar dan gaan mensen (vooral in het grensgebied) nog meer naar de buren om boodschappen te halen.
En luxe goederen gaan via het internet besteld worden.

Wat mij verbaasd is: de regering had juist de BTW moeten verlagen in moeilijke tijden ipv te verhogen.
Nu doordat niemand precies wist wat de gevolgen waren van de lastenverhoging ed gingen juist geld vasthouden en niet uitgeven.

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 09:37

Dat kan Brainless. Maar daar vallen afspraken over te maken denk ik zo.

Ik ben het helemaal met je een mbt de lastenverzwaring en de gevolgen daarvan

little_king

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 09:43

Verlagen BTW weet ik niet, maar verhogen zeker niet.
Net als nu de belasting op brandstof, domme zet.
Grens mensen gaan in het buitenland tanken, met wat pech ook nog wat boodschappen doen.
En de ondernemers met een tankstation hier gaan kopje onder.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 10:25

Verhogen van benzine is inderdaad het domste wat ze kunnen doen.
Op korte termijn levert het wel wat op, maar op lange termijn zullen mensen toch echt naar andere alternatieven gaan zoeken, als fietsen. Weg accijnzen en btw, minder klanten voor de autobranche.
Tja.

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 14:25

Ceriadwen schreef:
Raponsje schreef:
Ik woon in Schotland.

Boodschappen zijn hier veel duurder.
We betalen £270 per maand aan council tax,
Uit eten is duurder en internationale ketens zijn hier veel duurder.

Ter vergelijking een ikea kastje in Nederland was 65 euro. Dat zelfde kastje kost hier £85 wat zon 93 euro is.

Het minimumloon is hier in verhouding lager dan in Nederland terwijl spullen meer kosten.

Dus families die daarvan rond moeten komen hebben echt niets meer te besteden. Kinderbijslag of bijzondere bijslag bestaat hier niet.

maar als ik het me goed herinner betalen jullie geen/heel weinig inkomstenbelasting.

Dat moet ook wel, want inkomens zijn hier in verhouding erg laag.
Als er dan dezelfde belastingtarieven worden gehanteerd als in Nederland dan word de armoede nog groter.

Een starters salaris voor iemand die net van de universiteit afgestudeerd is ligt tussen de £12.000 - 15.000 per jaar bruto. Mijn schoonzus is advocaat en verdiend nog geen £35.000 per jaar.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 16:52

little_king schreef:
Verschil is dan ook dat ik dat ook niet op de functie zit die de kennis wel behoort te hebben.
Ik ben o.a. wel diegene die aan hun onkunde mag betalen.

Ik zou zeggen; stel jezelf verkiesbaar :) en maak het verschil.

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 18:34

Raponsje schreef:
Dat moet ook wel, want inkomens zijn hier in verhouding erg laag.
Als er dan dezelfde belastingtarieven worden gehanteerd als in Nederland dan word de armoede nog groter.

Een starters salaris voor iemand die net van de universiteit afgestudeerd is ligt tussen de £12.000 - 15.000 per jaar bruto. Mijn schoonzus is advocaat en verdiend nog geen £35.000 per jaar.

Ik meende me inderdaad te herinneren dat IB weinig tot niet geheven werd maar dat het meer een uitgavebelasting is.

Prima systeem

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 19:32

Maar de huizen, is wonen niet een stuk goedkoper? Benzine? Telecom?

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 19:37

Als je een goede slag wilt maken dan moet je op 23 en 24 maart staken :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 19:46

Gini schreef:
russel schreef:
Jammer dat het in de vorm van zieligheid getrokken wordt, dat is pas denigrerend.

Daar doel ik met mijn berichten niet op. Waar ik gewoon niet tegen kan is dat 'jullie' generatie de crisis naar zich toe trekt en de jongeren mogen niet klagen want die schuiven met moeders benen onder tafel. Dat vind ik pas denigrerend. Ik zou zeggen: trek je ogen open, iedereen zit in de crisis. En uiteraard de ene op de andere manier dan de andere, en de ene al wat dieper en ellendiger dan de andere. Maar zeggen dat de jongeren niks te klagen mogen hebben, nogmaals, dat gaat er bij mij niet in.

Duidelijk dat jij de hele essentie van dit alles niet snapt.

Lees ik iets over vakkenvullen, weet niet meer of jij dat was.

De supermarktwerkers weten toch wel dat ze daar geen 50 ers voor nemen? Omdat ze ons een ander uurloon moeten geven, is gewoon wettelijk bepaalt, ook moeten ze voor ons pensioenpremie betalen en voor een 50 jarige is die een heel stuk duurder dan voor een starter 25 jarige.

De supermarktpersoneel, de vakkenvullers dus zijn niet voor niets jong....heeft niet met niet willen te maken, maar alles met niet mogen.

Geen een supermarkt kiest voor een 50 jarige vakkenvuller, de advertenties zijn ook altijd school verlaters.

AH heeft ook zo een mooi systeem, als je ouder dan 18bent hebben ze je al niet meer graag, in geroosterd wordt je dan nog amper. Mijn neefje kreeg na 4 jaar AH ontslag, was te oud geworden, dus te duur en zijn chefje was pas 22 die gaat echt geen leiding geven aan een ervaren arbeidskracht van 50 :D

Er spelen heel wat meer dingen mee, zo simpel is het allemaal niet..

Meer op de hoogte zijn van de vele randvoorwaarden en omstandigheden zou wel fijn discussiëren zijn.

Vorige week nog in nieuws dat leeftijdsdiscriminatie al bij 45 is tegenwoordig.

Overigens wordt er nergens gezegd en door geen een bokker in dit topic dat je jongsters niet mogen klagen.

Heb zelfs gezegd dat dit alles jullie ook aan gaat omdat starten al bijna niet meer mogelijk is.

Jongsters die hulp van ouders krijgen, kunnen nog een leuke start maken en een sprong vooruit maken, dat is niet voor iedereen weggelegd, met als resultaat dat je niet kunt starten of alles kwijt raakt.

Alleen de dooddoener dat de oudere werknemer niet wil werken is een totaal verkeerde insteek, zeker de generaties waarbij werken als aller belangrijkste werd gezien in het leven..
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 27-01-14 19:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 19:47

In mijn geval gaat het niet om een supermarkt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 19:52

Ja nou en? Maakt dat wat uit? Het werk dat ik op dit moment doe, willen maar erg weinig mensen doen!

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 20:02

Grote supermarktketens zullen inderdaad anders omgaan met hun aanwervingsprocedure dan een lokale zelfstandige. That's all.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 20:04

De lokale zelfstandigen hier doen het met familie en aangetrouwde familie.

storrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 10:41

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 12:20

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 14:39

storrum schreef:

Ik heb Martin Vrijland niet nodig, om te weten of er crisis is. Dat weet je als je het nieuws luistert, de krant leest en nieuws- en actualiteitenprogramma's kijkt, dus je oren en ogen open houdt. :D Iedereen heeft wel iemand in zijn/haar omgeving die last heeft van de crisis.

Ik weet niet zo goed wat ik verder van Martin Vrijland moet vinden :D , er komen rare verhalen naar boven als je zijn naam googled. ;)

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 17:05

Ik ben ook absoluut geen fan van Martin Vrijland :n

huppelz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 19:22

alles bij elkaar genomen heeft elke doelgroep eigen motieven natuurlijk :)
De jongeren willen hun leven op de rit en de ouderen willen het leven van hun kinderen op de rit zien te krijgen vervolgens, of zelf nog van een normaal pensioen kunnen genieten met wat vakanties bijv :)

Wat je nu bijv. ziet is dat het huis dat ooit je pensioen was als je dat kon kopen.... tegenwoordig als betaalmiddel dient om in je verzorging te kunnen blijven voorzien.
Je mag nu als oudere wel gunstig aan je kind schenken maar met de voorwaarde dat het kind dat besteed aan de eigen woning.
Hoe zien jullie dat?

ydnew

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 10:55

geerke schreef:
EskeGirl schreef:
Tja, wat is vroeger? Dit is wat ik leer op school, NL is altijd al export land geweest, ook voor we open grenzen hadden. Maar is zo'n verandering wel goed, net nu het iets beter lijkt te gaan?
Pvv moet je sowieso niet geloven met eigen munt en weg van de EU. Dat is het domste wat we kunnen doen.

nederland exporteert niet veel meer dan vlees en bloemen.De industrie hier is bijna allemaal verdwenen.In Azie is het goedkopen om daar de fabriek neer te zetten...

Ehm...Nederland exporteert niet meer? toevallig vorige week een programma gezien dat Nederland 1 van de grootste export landen is ter wereld op agrarisch gebied. Het is werkelijk ongelofelijk wat dat kleine landje over de wereld verkoopt.

nog even een klein dingetje qua uitkeringen van mensen die niet kunnen werken. vd week was hier op het journaal dat hier in Portugal de uitkering 192,- per maand gaat worden.... dus.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 11:02

ik mag toch aannemen dat je in Portugal minder aan vaste lasten betaald en aan boodschappen.

ydnew

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 14:15

boodschappen in de winkel zijn duidelijk duurder dan in NL..... vaste lasten zijn wel minder qua verzekering, ziektekosten en belastingen e.d. maar dan met een minimum loon van nog geen 500,- per maand voor 40u per week is het absoluut onmogelijk om een gezin te onderhouden.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 14:40

geerke schreef:
ik mag toch aannemen dat je in Portugal minder aan vaste lasten betaald en aan boodschappen.

Valt vies tegen.

Taxi chauffeur werkte voor de helft van wat ik verdien. Beide ongeschoold werk. Maar hij betaalde net zoveel huur als ik aan hypotheek en boodschappen vond ook ik duur. Dus hij moest gewoon ook 2 keer zoveel werken om zijn gezin te kunnen onderhouden; met 'maar' kon hij niets. Op vakantie gaan deed hij niet, hij was allang blij een keer op tijd thuis te zijn voor zijn gezin.
Minimumloon ligt veel lager.

Van de uitkering kun je iig niet leven :n t is niet zoals in Nederland dat je met z'n tweeën 1 minimumloon krijgt en ook nog vakantiegeld.
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 01-02-14 14:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 14:42

ydnew schreef:
boodschappen in de winkel zijn duidelijk duurder dan in NL..... vaste lasten zijn wel minder qua verzekering, ziektekosten en belastingen e.d. maar dan met een minimum loon van nog geen 500,- per maand voor 40u per week is het absoluut onmogelijk om een gezin te onderhouden.

Dat kan je hier ook gewoon netto overhouden van je salaris hoor! en dan heb je wel al die belastingen, ziektekosten en hogere vaste lasten.