Tatoeages asociaal en lelijk?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 15:21

Tigra_ schreef:
Vind het toch vreemd dat permanente make-up meer geaccepteerd is dan een tatoeage elders op het gezicht of lichaam. Mensen blijven toch vreemde wezens.

Vraag even spijkers aan Lieveli. Die schijnen de oorzaak van dit onbegrip te zijn.

xRaisin

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 15:22

Ik heb overigens helemaal niet het idee dat tatoeages niet erg geaccepteerd worden in de maatschappij.
Ik heb hier een paar plaatjes voorbij zien komen, waarin het hebben van tatoeages verdedigd wordt, daar loopt mijn hele facebook de laatste tijd mee onder.

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 15:26

xRaisin schreef:
Ik heb overigens helemaal niet het idee dat tatoeages niet erg geaccepteerd worden in de maatschappij.
Ik heb hier een paar plaatjes voorbij zien komen, waarin het hebben van tatoeages verdedigd wordt, daar loopt mijn hele facebook de laatste tijd mee onder.

Je hoeft niks te verdedigen als het niet 'beschuldigd' wordt :Y)

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 15:35

Huertecilla schreef:
Tigra_ schreef:
Vind het toch vreemd dat permanente make-up meer geaccepteerd is dan een tatoeage elders op het gezicht of lichaam. Mensen blijven toch vreemde wezens.

Vraag even spijkers aan Lieveli. Die schijnen de oorzaak van dit onbegrip te zijn.

Zou je mij er buiten willen houden? :)

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 15:43

MarcoBorsato schreef:
Huertecilla schreef:

Zou je mij er buiten willen houden? :)

Ok, dan stuur ik jouw spijkers wel door.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 15:50

xRaisin

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 16:11

xSlvna schreef:
xRaisin schreef:

Je hoeft niks te verdedigen als het niet 'beschuldigd' wordt :Y)

ik zeg ook niet dat ze ergens beschuldigd van worden, maar ik doel op van die plaatjes en teksten waarin staat dat ze over 40 jaar geen spijt hebben van die tatoeages enzovoorts.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 16:51

xSlvna schreef:
Tigra_ schreef:

Ik vind het niet vreemd, make-up (permanent of niet) is 'normaal'. (ogen heeft iedereen, deze accentueren is niks bijzonders, zo ook wenkbrauwen).

'Permanente make-up' wordt niet om de methode geaccepteerd, maar om de kleuren, plekken. Het is vaak gewoon niks bijzonders, gewoon een wenkbrauw die 'iedereen' heeft, maar een tattoo is een heel kunstwerk, met een betekenis (of niet) die een ander zo 1, 2, 3 niet begrijpt op een plek waar 'normaal' niks zit.

Edit: Dit verklaard waarom make-up wel geaccepteerd wordt door mensen die niet van tattoo's houden, een tattoo betekend iets (en dat kunnen bij grote brede kale mannen hele enge dingen zijn hoor :')) , make-up niet.

Dus op het moment dat iemand kiest voor een blauw eyeliner lijntje permanent te zetten is het niet meer normaal? Dat is een afwijkende kleur. Waarom willen mensen iets wat in hun ogen afwijkend is niet accepteren.

En dan komen weer terecht bij mensen die vinden dat alleen een tatoeage die een betekenis heeft mooi is. Die sluiten dus bij voorbaat toch permanente make-up uit? Want dat is alleen voor het mooie en dat is volgens sommige ook niet mooi er zou een bekentenis achter moeten zitten.
Ben overigens benieuwd naar de mensen die een tatoeage inderdaad als asociaal zien hoe die denken over permanente make-up. Want het is gewoon hetzelfde staat alleen op een andere plaats en vorm is dat zo'n verschil?

Afbeelding

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 17:20

Er zijn miljoenen mensen met tattoos die helemaal niets betekenen. Die mensen hebben het gewoon omdat ze het mooi vinden.

Ik vind mezelf ook mooier met make-up op. Ik vind mijn lichaam ook mooier mét mijn tattoo. Maar het dient beide puur als versiering voor mij.

Daarom snap ik ook niet dat het niet sociaal geaccepteerd zou zijn.
Het is toch mijn lichaam?
Laatst bijgewerkt door Raponsje op 31-07-13 17:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Bassenqua

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 17:24

Huertecilla, ik vraag me werkelijk iets af, komt ongetwijfeld een scherpe reactie op maar daar lig ik niet wakker van.

Heb jij werkelijk niks belangrijkers in je leven dan bokt ? Je hebt van de 23 pagina's er 5 vol gekledderd op alleen dit topic. Gemiddeld post je elke 10 minuten een....ja hoe zal ik het noemen ? Laat ik het netjes houden....een reactie. Is dit werkelijk waar jou manier van je leven invullen ?

In het begin las ik je reactie's nog maar zodra iemand zo overdadig post dan worden de reactie's door mij niet meer gelezen, denk ook dat ik daar niet de enigste in ben. Dan is het opeens niet meer boeiend. Vind het overigens ook niet getuigen van een stukje sociaal zijn naar de TS.

Als je zo aandachts geil bent dan kun je beter een eigen topic starten ;)

En ja, ik heb mijzelf de 5 minuten tijd gegund om jou berichten eens te checken, de rest van de middag ben ik lekker met mijn paardjes bezig geweest. Moeten die van jou niet verzorgd worden of is bokt belangrijker ? Of praten we hier over een serieuze verslaving ?

:)* Start daar een topic over !!

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 17:39

Bassenqua schreef:
Moeten die van jou niet verzorgd worden

Nee; die staan paardgericht het jaar rond lekker met elkaar 24/7 op het land paard te spelen; kwestie van roepen en rijden/lopen +:)+

Het is hier nét zo´n beetje weer genoeg afgekoeld om naar buiten te gaan dus :evaw:

Oh ja..., bedankt voor de interesse.

Angeliquee18

Re: Tatoeages asociaal en lelijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 17:43

Permanente make-up, hoort trouwens zowiezo niet op te vallen, ik zou daar in ieder geval niet blij mee zijn :)

Bassenqua

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 17:47

Dus toch bokt verslaafd....serieus, open er een topic over, misschien heb je er wat aan, vind je echt een triest geval aan het worden. ;)

Interesse voor de medemens is sociaal huertecilla, probeer het ook eens een keer, wie weet voel je je er beter door en kun je je leven er een andere draai doorgeven, er is nog zoveel meer in het leven dan bokt.

En graag gedaan hoor, hoop dat je je weer beter voelt door het stukje aandacht wat je hebt gehad, koester het.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 17:48

Ik heb sowieso weinig met make-up. Dus snap sowieso niet dat mensen kiezen voor permanente make-up. Heel af en toe heb ik het op. Maar dat is puur om mijn bijwerking van de B12 te verbergen. Anders staren mensen mij zo aan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 17:48

Bassenqua schreef:
Dus toch bokt verslaafd....serieus, open er een topic over, misschien heb je er wat aan, vind je echt een triest geval aan het worden. ;)

Interesse voor de medemens is sociaal huertecilla, probeer het ook eens een keer, wie weet voel je je er beter door en kun je je leven er een andere draai doorgeven, er is nog zoveel meer in het leven dan bokt.

En graag gedaan hoor, hoop dat je je weer beter voelt door het stukje aandacht wat je hebt gehad, koester het.

Ik denk het, jij zegt het.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 18:57

Huertecilla schreef:
VivaLaVida schreef:
Omg... :roll: zo word dat genoeeemd......

Alleen door snobs met een vermeend hogere moraal.

Het is een vrijstaande tattoo op de onderrug en zo wordt het doorgaans ook genoemd door degenen die deze hebben.

Er kan ook een ´tribal´ staan. Dat wordt dan een tribal op de onderrug genoemd :D

http://waktattoos.com/large/Lowerback_tattoo_39.jpg

Ik ze die foto er neer zodat mensen snappen waarover ik het heb. En niet om een ellenlange discussie te voeren met jou of het nou wel of nie zo genoemd word, en door wie.
En je snapt (denk ik) mijn punt niet. Jij zegt dat mensen zo'n tattoo ordinair vinden omdat het 'een vraag uitlokt' (omdat er iets sexueels aan is dus) waarop ik zeg: nee, ik denk dat het komt omdat veel mensen dit toen hadden en allemaal tribals en dat het daarom als 'dom' gezien word om zoiets te laten zetten.

Ik zelf heb eek tekst op mijn onderrug en er is niks sexueels aan en die opmerkingen heb ik dan ook nog nooit gehad.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 19:01

Huertecilla schreef:
Ayasha schreef:
Maar puur naar de maatschappij toe die de kunstvorm niet accepteert zou je wel van een zekere hypocriesie kunnen spreken.

Inderdaad.
Zie ook het hogere % universitaire studentes dat wel eens wat bijverdiend heeft in de sexindustrie dan het % wat een tattoo heeft; prostitutie wordt blijkbaar als minder schadelijk voor de toekomst ervaren dan een tattoo. prutsmuts zijn kan, hoerig een tattoo hebben niet. Je ziet het niet versus wel. Hypocrisie ten top.

Wie zeg dat prutsmuts zijn wel 'kan' dan??

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 19:03

VivaLaVida schreef:
Huertecilla schreef:

Inderdaad.
Zie ook het hogere % universitaire studentes dat wel eens wat bijverdiend heeft in de sexindustrie dan het % wat een tattoo heeft; prostitutie wordt blijkbaar als minder schadelijk voor de toekomst ervaren dan een tattoo. prutsmuts zijn kan, hoerig een tattoo hebben niet. Je ziet het niet versus wel. Hypocrisie ten top.

Oei die vraag moet je niet aan hem stellen denk ik :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 19:04

Maar dat er uberhaupt een discussie over is zeg. Ik heb een tattoo e ik vind het mooi, dus wat een ander er van vind, zal me toch werkelijk een zorg zijn.
Wil men daarom niet met me praten, vind me provocerend en asociaal, prima, dat zegt meer over hen dan over mij en dat zijn dan al bij voorbaat geen mensen waar ik me mee in wil laten.
Ik snap niet dat men zich druk kan maken om lichaamsversieringen van een ander. Get a life, denk ik dan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 19:16

Geryon schreef:
VivaLaVida schreef:
]

Nee alles daait bij Hc altijd uit op vrouwen &sex. Het word er altijd bijgehaald ookal doet het niet eens terzake.

ralphtdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 19:21

Ik heb ook meerdere tatoeages.
Waaronder 1 op mijn borst die op zich bescheiden is.
Maar je ziet hem wel met bepaalde truitjee of bijna de meeste haha.
Maar krijg alleen maar reacties van wat mooi.
Zelf mensen houden mij hiervoor aan.
En mijn wenkbrauwen zijn getatoeëerd.
En ik ben er blij mee.
En ik wil er liever nog meer.

Maar de meeste vallen bij mij niet op.
En heb een tattoo op me pols heel klein made in holland
En mij maakt het niet uit wat een ander vind.
Want Gelukkig heeft niet iedereen de zelfde smaak

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 19:27

VivaLaVida schreef:
Geryon schreef:

Nee alles daait bij Hc altijd uit op vrouwen &sex. Het word er altijd bijgehaald ookal doet het niet eens terzake.

Je vergeet bijna het belangrijkste: polygamie (of polyandrie whatever)

Vind je jezelf niet triest HC dat je in ieder berichtje weer 'mijn' tussen aanhalingstekens zet?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 19:31

Gaat dit topic over HC, als men hem zo aandachtsgeil vindt, misschien dan minder posts aan hem besteden?

bello2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 19:51

wat ben ik toch blij met mijn werk, ook al zit je geheel met tattoes of je hebt pimpel paars haar.
hier is alles welkom. heerlijk gewoon

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 20:08

Jeetje wat is er een discussie opgelaaid! Jammer!