Anne_GTI schreef:[paard] schreef:Onzettend jammer van zo'n bijzonder dier! Maar als dit nou een paard was geweest wat half dood in de wei lag had heel bokt gereageerd dat je geen dagenlange doodstrijd mag voeren. En na een poging waarbij hij los kwam en weer het land op zwom (ja dan is er iets niet goed!) en nog een mislukte poging is dit een waardig einde voor dat dier. Beter dan dat hij daar nog twee dagen ligt te creperen en dan als nog dood gaat.
Een walvis is geen paard/koe/geit. Dus daar gaat de vergelijking al mank. Als er paard opgevreten wordt door een leeuw in Namibië omdat ie kreupel loopt heet dat ook natuurlijke selectie.
Denk je dat ik niet snap dat dit geen beestje is wat je in een weiland zet
? Ik zeg toch juist dat ze hem al lang hadden moeten laten gaan en dat ik het maar apart vind dat dit beest in eens gered moet worden en als het om een paard zou gaan had ie al lang ingeslapen moeten worden. Het is nu duidelijk dat dit dier zich zelf niet kan redden, zelfs met hulp strand hij weer.. Dus waarom dan nog gaan proberen om hem los te trekken. Zulke ernstige desoriëntatie dat die bultrug in heel ondiep water komt wijst 9 vd 10 keer op een ziek dier. Vaak komen er infecties aan het licht bij autopsie. Dit dier had al lang uit zijn lijden verlost moeten worden want 20 ton op zijn longen.. Hoe dan ook, dat komt niet goed.Aan dierenliefde moet ook grenzen zitten.
Geen enkele heli oid?