Wie heeft er SGP gestemd?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 19:29

Persoonlijk snap ik niet zo goed waarom die 20cm water er elke keer bijgehaald wordt. Er zijn voor elke diersoort wel situaties te verzinnen waarbij zijn lichaamshouding/postuur negatief uitwerkt.

Ga je uit van de evolutietheorie dan is die giraffe met zijn lang nek en positie gewoonweg de winnaar (en dat hoeft niet de beste, de slimste te zijn). Deze ontwikkeling zorgde ervoor dat zij bij het eten konden, wat blijkbaar steeds hoger kwam te zitten. Wie eet plant zich voort, genen versterken zich, kenmerken worden dominant enz. enz. enz. Werkt het tegen zich, dan worden ze zwakker, sterven ze vanzelf uit.

Ga je uit van het scheppingsverhaal wellicht dan: Tja er zijn een heleboel dieren waarbij je in eerste instantie denkt hmmm. Maar het dier bestaat nog steeds.. plant zich voort, kan zich aanpassen, dus wat is er dan mis met het dier. Dat is menselijk denken dat zo'n nek en lichaam onthandig is. Voorlopig kan de giraf er wel mee vooruit.... al generaties lang. Dus het werkt dan toch gewoon?

Het humor verhaal vind ik zelf ook wat zwakjes Annelies. In de bijbel is, m.i., ook erg weinig humor te vinden :D :o

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 19:30

anneliesdj schreef:
Maar maakt dat zoveel uit dan? Het is niet nergens op gebaseerd, het is gewoon herleidbaar.
Wat ik me eerder afvraag; aangezien er tegenwoordig veel meer ongelovigen dan gelovigen zijn, waarom worden al die christelijke feestdagen nog zo massaal gevierd? (en krijgt iedereen daar vrij voor)

Het maakt in die zin uit dat het los van elkaar allemaal kleine bewijzen zijn van de grote onwaarschijnlijkheid.

Waarom ik kerst vier? Ik vier het feit dat we allemaal samen zijn, dat na de kerst het weer langer licht wordt. Dat we weer naar het voorjaar gaan. Om iets te vieren hebben.

Ik maak mijn kinderen duidelijk waarom en hoe sommige andere kerst vieren en waarom wij dat niet geloven.
We vertellen hem ook over de Hystorische Jezus.
Laatst bijgewerkt door NatasjavE op 16-09-12 19:30, in het totaal 1 keer bewerkt

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 19:30

NatasjavE schreef:
Onzin, Een Giraffe is zo omdat de accacia's steeds hoger en steeds meer stekels kregen. De Giraffe is gewoon mee gegroeit.
Laatst nog een documentaire over gezien.

Het vogelbek dier is een bijzonder dier. Maar gewoon een genetische varieteit.
Wetenschappers weten inmiddels zeer veel over dit dier. Zeker nu het genoom van dit dier ontrafelt is.

Jouw eerste zin is gewoon keihard onzin, acacia's zijn helemaal niet zo groot dat een giraf noodzakelijk ook zo groot moet zijn.
Als er op lagere hoogte voldoende te eten is geloof ik niet dat hij meegroeit ten koste van zo'n beetje alles; drinken, paren, verdediging, jongen krijgen, zo'n beetje alles is kantje boord bij een giraf.

En nee, ik ben God niet dus ik heb geen idee waarom een giraf er zo uitziet. Maar het zou toch jammer zijn geweest als er enkel en alleen koeien als graasdieren op vlakte's zouden lopen (wat imo het gevolg van evolutie zou moeten zijn) en ik denk dat God het ook wel mooi vond om voor wat variatie te zorgen en dat zo te doen dat alles nog perfekt op elkaar aansluit ook.

patatkraam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 19:32

Sammie schreef:
Persoonlijk snap ik niet zo goed waarom die 20cm water er elke keer bijgehaald wordt. Er zijn voor elke diersoort wel situaties te verzinnen waarbij zijn lichaamshouding/postuur negatief uitwerkt.

Ga je uit van de evolutietheorie dan is die giraffe met zijn lang nek en positie gewoonweg de winnaar (en dat hoeft niet de beste, de slimste te zijn). Deze ontwikkeling zorgde ervoor dat zij bij het eten konden, wat blijkbaar steeds hoger kwam te zitten. Wie eet plant zich voort, genen versterken zich, kenmerken worden dominant enz. enz. enz. Werkt het tegen zich, dan worden ze zwakker, sterven ze vanzelf uit.

Ga je uit van het scheppingsverhaal wellicht dan: Tja er zijn een heleboel dieren waarbij je in eerste instantie denkt hmmm. Maar het dier bestaat nog steeds.. plant zich voort, kan zich aanpassen, dus wat is er dan mis met het dier. Dat is menselijk denken dat zo'n nek en lichaam onthandig is. Voorlopig kan de giraf er wel mee vooruit.... al generaties lang. Dus het werkt dan toch gewoon?

Het humor verhaal vind ik zelf ook wat zwakjes Annelies. In de bijbel is, m.i., ook erg weinig humor te vinden :D :o

ik werkte gewoon verder met het al bestaande voorbeeld

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 19:33

anneliesdj schreef:
Jouw eerste zin is gewoon keihard onzin, acacia's zijn helemaal niet zo groot dat een giraf noodzakelijk ook zo groot moet zijn.

Afbeelding

Hij kan er net bij zie ik :+ ;)

Accacia zijn erg groot.

Ja, okee er zijn ook kleinere accacia's...maar die hoeven ze dan weer niet.
Laatst bijgewerkt door NatasjavE op 16-09-12 19:37, in het totaal 1 keer bewerkt

patatkraam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 19:34

anneliesdj schreef:
NatasjavE schreef:
Onzin, Een Giraffe is zo omdat de accacia's steeds hoger en steeds meer stekels kregen. De Giraffe is gewoon mee gegroeit.
Laatst nog een documentaire over gezien.

Het vogelbek dier is een bijzonder dier. Maar gewoon een genetische varieteit.
Wetenschappers weten inmiddels zeer veel over dit dier. Zeker nu het genoom van dit dier ontrafelt is.

Als er op lagere hoogte voldoende te eten is geloof ik niet dat hij meegroeit ten koste van zo'n beetje alles; drinken, paren, verdediging, jongen krijgen, zo'n beetje alles is kantje boord bij een giraf.

En nee, ik ben God niet dus ik heb geen idee waarom een giraf er zo uitziet. Maar het zou toch jammer zijn geweest als er enkel en alleen koeien als graasdieren op vlakte's zouden lopen (wat imo het gevolg van evolutie zou moeten zijn) en ik denk dat God het ook wel mooi vond om voor wat variatie te zorgen en dat zo te doen dat alles nog perfekt op elkaar aansluit ook.

tja zou kun je bij alles wel zeggen, god heeft dit gedaan en een reden erbij verzinnen..

patatkraam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 19:35

NatasjavE schreef:
anneliesdj schreef:

[ Afbeelding ]
_O_

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 19:37

Shiloh schreef:
Bovendien, wat betreft creatie door God of de evolutie theorie. Ik snap niet dat die twee dingen niet hand in hand kunnen gaan, en eigenlijk vind ik dat het ontkennen van de evolutie theorie afdoen is aan de intelligentie van god.

Ik vind de evolutietheorie briljant. Dat is toch waanzinnig! Als je dat kunt verzinnen en maken. Een natuur en een mechanisme dat zichzelf zo prachtig evolueert, reguleert en in stand houd. Dat is toch een miljoen keer knapper en intelligenter dan gewoon te zeggen "pats boem, dat is er, en het zal nooit veranderen!" .

Ik ben een wetenschapper in hart en nieren. Of ik in God geloof, daar ben ik nog niet uit! Maar hoe meer ik leer over de wetten der natuur, hoe meer ik me verbaas over de complexiteit ervan en juist daardoor haast begin te denken dat er een God moet bestaan, omdat het zo briljant

Ik begrijp niet zo goed waarom de evolutietheorie steeds tegenover het creationisme moet staan. Beide gaan over iets heel anders, en beide sluiten elkaar dus ook niet uit. Bovendien staat er niet in de Bijbel dat God is opgehouden met zijn werk na de schepping. Want 'Hij laat nooit varen de werken van zijn hand'.
Het zou dus m.i. heel goed kunnen dat beiden gewoon naast elkaar bestaan en dat God er een hand in heeft :)

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 19:40

Er zijn zo'n 1300 soorten acacia's, waarvan er zo'n 1000 enkel in Australië voorkomen (waar geen giraffes zijn). Struikvormen komen ook voor, op de afrikaanse savannes echter de boom vorm die wel 6 tot 8 meter kan worden. Maar tot zover de giraffe.

How about dinosauriërs? Nooit bestaan?

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 19:41

hmm, interessante opvatting veroortjoo. Ik hoor iedereen altijd over evolutietheorie en creationisme tegen over elkaar. Voor mijn gevoel sluiten ze elkaar wel uit (althans, op zijn minst in de vorm van het scheppingsverhaal). Dus daarom ben ik eigenlijk wel benieuwd waarom ze over heel iets anders gaan?

(dit is geen sarcastische vraag, ik ben oprecht benieuwd)

patatkraam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 19:41

stef schreef:
Er zijn zo'n 1300 soorten acacia's, waarvan er zo'n 1000 enkel in Australië voorkomen (waar geen giraffes zijn). Struikvormen komen ook voor, op de afrikaanse savannes echter de boom vorm die wel 6 tot 8 meter kan worden. Maar tot zover de giraffe.

How about dinosauriërs? Nooit bestaan?

uitgestorven.. :+

LadyMadonna

Re: Wie heeft er SGP gestemd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 19:43

Nee, door geëvolueerd naar vogels ;)

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 19:44

Shiloh schreef:
Ik ben ontzettend open minded als het op het wel of niet hebben van een geloof aankomt, dat heb ik in dit topic denk ik ook wel bewezen door aan beide kanten te staan en beide kanten te verdedigen.

Echter vind ik mensen die oprecht in het kloppen van het scheppingsverhaal geloven ontzettend naïef. Er is zo gruwelijk veel wetenschappelijke bevindingen. Het scheppingsverhaal is opgeschreven door MENSEN, die bijna 2000 jaar geleden leefden. Zou het niet zomaar kunnen, dat hun verklaringen gewoon niet klopten, dat ze het mis hadden? Dat dat het beste is wat ze konden doen met de kennis die er toen was? Maar dat dat verder niks veranderd aan het wel of niet bestaan van een God? Ik snap niet waarom geloof moet afhangen van wat mensen na jaren lang mondeling overdragen, op papier hebben gezet.

Bovendien, wat betreft creatie door God of de evolutie theorie. Ik snap niet dat die twee dingen niet hand in hand kunnen gaan, en eigenlijk vind ik dat het ontkennen van de evolutie theorie afdoen is aan de intelligentie van god.

Ik vind de evolutietheorie briljant. Dat is toch waanzinnig! Als je dat kunt verzinnen en maken. Een natuur en een mechanisme dat zichzelf zo prachtig evolueert, reguleert en in stand houd. Dat is toch een miljoen keer knapper en intelligenter dan gewoon te zeggen "pats boem, dat is er, en het zal nooit veranderen!" .

Ik ben een wetenschapper in hart en nieren. Of ik in God geloof, daar ben ik nog niet uit! Maar hoe meer ik leer over de wetten der natuur, hoe meer ik me verbaas over de complexiteit ervan en juist daardoor haast begin te denken dat er een God moet bestaan, omdat het zo briljant en complex is, dat dat haast geen toeval kan zijn.

En dat is dus precies wat ik ook bedoel.
Ik geloof niet dat er een oerknal geweest is of dat er wormpjes waren die veranderden in kikkertjes, die in insecten, die in reptielen enz.
Maar ik geloof wel dat er evolutie is in zoverre dat diersoorten zich idd aanpassen al naar gelang hun leefomgeving, dat zie je ook continu om je heen. Ik geloof alleen níét dat ze kunnen transformeren van aap naar mens of vleermuis naar vogel.
Maar ik geloof wel dat God zijn hand daarin heeft, Hij heeft alles zo perfekt gemaakt, elk dier op zijn eigen manier en zelfs met de mogelijkheid zich aan te passen.
Voor mij gaat het dus zeker wel hand in hand.

Wbt het dikgedrukte: het schijnt dat ze in het oude egypte al net zo ver waren qua ontwikkeling als wij nu zijn, zegt de wetenschap dan hé?

patatkraam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 19:44

stef schreef:

alle soorten?

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 19:46

Nee, dat zegt de wetenschap niet. Het is nog steeds een groot raadsel hoe oa de piramides bebouwd zijn zonder de technologie die we nu hebben.
Vanmiddag nog een docu over gezien. Hierin werd zelfs hulp van buitenaards leven geopperd

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 19:47

Shiloh schreef:
hmm, interessante opvatting veroortjoo. Ik hoor iedereen altijd over evolutietheorie en creationisme tegen over elkaar. Voor mijn gevoel sluiten ze elkaar wel uit (althans, op zijn minst in de vorm van het scheppingsverhaal). Dus daarom ben ik eigenlijk wel benieuwd waarom ze over heel iets anders gaan?

(dit is geen sarcastische vraag, ik ben oprecht benieuwd)

M.i. gaat het scheppingsverhaal voornamelijk over het waarom van de schepping en de evolutietheorie over het hoe.
Ik denk ook niet dat je het scheppingsverhaal niet erg letterlijk moet lezen, ik geloof niet dat het werkelijk 6 dagen waren die wij nu kennen. In de tijd van de Bijbel waren er nog geen dagen zoals wij die nu kennen. Ook geloof ik niet dat God alleen Adam en Eva heeft gemaakt.
In genesis wordt vooral uitgelegd wat het doel is van de schepping en niet zoals het precies gegaan is. De evolutietheorie verklaart ook niets wat er niet in de Bijbel staat, tenminste, ik heb er nog niks over geleerd wat anders in de Bijbel staat.

patatkraam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 19:47

stef schreef:
Nee, dat zegt de wetenschap niet. Het is nog steeds een groot raadsel hoe oa de piramides bebouwd zijn zonder de technologie die we nu hebben.
Vanmiddag nog een docu over gezien. Hierin werd zelfs hulp van buitenaards leven geopperd

.... :')

over die piramides hebben ze toch wel enkele ideeën?

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 19:48

patatkraam schreef:
stef schreef:

alle soorten?

Vast niet ;) was ook grapje ;)
Maar in de bijbel wordt er met geen woord over gesproken.

patatkraam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 19:49

stef schreef:
patatkraam schreef:

alle soorten?

ah ok ;)

waarom zou daar in de bijbel over worden gesproken..? :') dat hoeft niert toch

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 19:49

stef schreef:
]

Jawel... Weet even niet waar het staat, maar er wordt wel gesproken over iets wat lijkt op een dino.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 19:50

patatkraam schreef:
stef schreef:

.... :')

over die piramides hebben ze toch wel enkele ideeën?

Ideeën en theorieën zat, maar nog niemand die het mysterie écht heeft kunnen ontrafelen.

Niet alleen Egypte, ook bij de inca's en de maya's

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 19:51

NatasjavE schreef:
anneliesdj schreef:

[ Afbeelding ]

Hij kan er net bij zie ik :+ ;)

Accacia zijn erg groot.

Ja, okee er zijn ook kleinere accacia's...maar die hoeven ze dan weer niet.

Afbeelding
Hij kan er nog net bij zie ik :+ ;)

Sammie

Re: Wie heeft er SGP gestemd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 19:52

_O- Sorry :o Ik moest stiekem even lachen om die foto. :D

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 19:52

verootjoo schreef:
stef schreef:
]

Jawel... Weet even niet waar het staat, maar er wordt wel gesproken over iets wat lijkt op een dino.

Een krokodil lijkt ook op een dino.
Dino's en mensen hebben nooit tegelijkertijd geleefd, echter begint Genesis zo goed als direct met mensen...

patatkraam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 19:53

maar die lage bomen kunnen ook door andere diersoorten worden kaalgegeten, daarom is het wel handig om die langere nek te krijgen