Shiloh schreef:Ik ben ontzettend open minded als het op het wel of niet hebben van een geloof aankomt, dat heb ik in dit topic denk ik ook wel bewezen door aan beide kanten te staan en beide kanten te verdedigen.
Echter vind ik mensen die oprecht in het kloppen van het scheppingsverhaal geloven ontzettend naïef. Er is zo gruwelijk veel wetenschappelijke bevindingen. Het scheppingsverhaal is opgeschreven door MENSEN, die bijna 2000 jaar geleden leefden. Zou het niet zomaar kunnen, dat hun verklaringen gewoon niet klopten, dat ze het mis hadden? Dat dat het beste is wat ze konden doen met de kennis die er toen was? Maar dat dat verder niks veranderd aan het wel of niet bestaan van een God? Ik snap niet waarom geloof moet afhangen van wat mensen na jaren lang mondeling overdragen, op papier hebben gezet.
Bovendien, wat betreft creatie door God of de evolutie theorie. Ik snap niet dat die twee dingen niet hand in hand kunnen gaan, en eigenlijk vind ik dat het ontkennen van de evolutie theorie afdoen is aan de intelligentie van god.
Ik vind de evolutietheorie briljant. Dat is toch waanzinnig! Als je dat kunt verzinnen en maken. Een natuur en een mechanisme dat zichzelf zo prachtig evolueert, reguleert en in stand houd. Dat is toch een miljoen keer knapper en intelligenter dan gewoon te zeggen "pats boem, dat is er, en het zal nooit veranderen!" .
Ik ben een wetenschapper in hart en nieren. Of ik in God geloof, daar ben ik nog niet uit! Maar hoe meer ik leer over de wetten der natuur, hoe meer ik me verbaas over de complexiteit ervan en juist daardoor haast begin te denken dat er een God moet bestaan, omdat het zo briljant en complex is, dat dat haast geen toeval kan zijn.
En dat is dus precies wat ik ook bedoel.
Ik geloof niet dat er een oerknal geweest is of dat er wormpjes waren die veranderden in kikkertjes, die in insecten, die in reptielen enz.
Maar ik geloof wel dat er evolutie is in zoverre dat diersoorten zich idd aanpassen al naar gelang hun leefomgeving, dat zie je ook continu om je heen. Ik geloof alleen níét dat ze kunnen transformeren van aap naar mens of vleermuis naar vogel.
Maar ik geloof wel dat God zijn hand daarin heeft, Hij heeft alles zo perfekt gemaakt, elk dier op zijn eigen manier en zelfs met de mogelijkheid zich aan te passen.
Voor mij gaat het dus zeker wel hand in hand.
Wbt het dikgedrukte: het schijnt dat ze in het oude egypte al net zo ver waren qua ontwikkeling als wij nu zijn, zegt de wetenschap dan hé?