Wie heeft jouw stem gekregen vandaag (12/9)?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ik heb gestemd op...

VVD
210 (24%)
PvdA
162 (19%)
PVV
145 (17%)
CDA
15 (1%)
SP
103 (12%)
D66
56 (6%)
GroenLinks
27 (3%)
CU
19 (2%)
SGP
3 (0%)
Partij voor de Dieren
57 (6%)
Piratenpartij
12 (1%)
Partij voor Mens en Spirit (MenS)
Geen stemmen
Nederland Lokaal
Geen stemmen
Libertarische Partij (LP)
Geen stemmen
Democratisch Politiek Keerpunt
Geen stemmen
50Plus
2 (0%)
Liberaal Democratische Partij (LibDem)
Geen stemmen
Anti Europa Partij
Geen stemmen
SOPN
2 (0%)
Partij van de Toekomst (PvdT)
2 (0%)
Blanco
29 (3%)

Totaal aantal stemmen: 844

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 00:22

Pmall schreef:
Waarop baseer je deze uitspraak?

Oh jee, jij bent één van de VVD stemmers die de afgelopen 2 jaar geen contact heeft gehad met de buitenwereld?

Merell123

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 00:26

Quellian schreef:
Pmall schreef:

Oh jee, jij bent één van de VVD stemmers die de afgelopen 2 jaar geen contact heeft gehad met de buitenwereld?

Je kunt dus niet eens een argument geven :P ?

Air

Re: Wie heeft jouw stem gekregen vandaag (12/9)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 00:29

Het argument is nu op tv, als er niks verkloot zou zijn zouden er nu ook niet opnieuw verkiezingen zijn.

Merell123

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 00:29

Is VVD de enige schuldige daarvan ?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 00:30

Ik geef het op, ik zie wel wie morgen de nieuwe MP is :)
Ik slaap er niet minder van :P

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 00:32

Air schreef:
Het argument is nu op tv, als er niks verkloot zou zijn zouden er nu ook niet opnieuw verkiezingen zijn.

Zo hè hè, we hebben een heldere :D

Over 2 jaar mogen we weer stemmen. Let maar op ;)

Balkenende is tot 3x gekozen (2x herkozen), heeft geen periode vol gemaakt en tóch werd ie steeds weer herkozen. Nou, daar zakt mijn broek van af.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 00:33

Merell123 schreef:
Is VVD de enige schuldige daarvan ?

Nee, maar dat Rutte wel weer met CDA in zee wil zegt genoeg. Die ziet het niet als mislukking.

Pmall

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 00:36

Quellian schreef:
Pmall schreef:

Nee, echter vind ik jouw opmerking erg kort door de bocht. Het is niet alleen Rutte zijn schuld dat hij een puinhoop moest oplossen, daar zijn 2 jaren veel te kort en te weinig voor met ook nog een partij als de PVV die de stekker eruit trekt.

Het is allemaal een stuk genuanceerder dan een partij de schuld te geven van de huidige problematiek.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 00:38

Pmall, het Is een stuk genuanceerder en gecompliceerder dan ik het stel (ik doe altijd aan samenvattingen), maar imo heeft Rutte zijn kans wel gehad. Binnenkort gaan we weer met de blanco cheques richting Griekenland...

En werken tot aan ons dood, daarna worden we uit de dood opgewekt en als Zombie achter ons bureau gezet om onze taken uit te voeren. Krijg je elke dag een levende kip op je bureau gesmeten.

Ik geloof ook niet in het 'eerlijk zullen we alles delen' van Samsom hoor :D

Pmall

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 00:42

Ik denk juist dat Rutte nog geen enkele kans heeft gehad. Hij heeft braaf geluisterd naar de kiezers 2 jaar geleden en daardoor een formatie aangegaan met de PVV. En dat is compleet mislukt. Vervelend, maar Rutte had niet zoveel keuze om de PVV met zoveel winst buiten spel te zetten.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 00:44

Vergis ik me nou of had Rutte 2 jaar geleden, als hij zo nodig naar de kiezers wilde luisteren, beter een kabinet kunnen vormen met de PvdA? Die scheelden toch maar 1 zetel?

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 00:44

Quellian schreef:
ik sta misschien niet achter de uitspraak zoals samsom hem stelt, maar wel voor eerlijk delen , dat betekend namelijk dat we allemaal ons deel aanpakken , ook degenen die niet willen

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 00:45

Sheran schreef:
Vergis ik me nou of had Rutte 2 jaar geleden, als hij zo nodig naar de kiezers wilde luisteren, beter een kabinet kunnen vormen met de PvdA? Die scheelden toch maar 1 zetel?

ja maar dan had ie minder de zin van de VVD kunnen doordrammen, je wil in je coalitie als je dan toch meer mogelijkheden hebt, dan degene die je het minst in de weg zal zitten

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 00:45

Sonja_vR schreef:
Quellian schreef:
ik sta misschien niet achter de uitspraak zoals samsom hem stelt, maar wel voor eerlijk delen , dat betekend namelijk dat we allemaal ons deel aanpakken , ook degenen die niet willen

Dat doet iedereen al.

Pmall

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 00:46

Sheran schreef:

Ja maar ze verloren toen zetels en de PVV won enorm veel zetels, daarom de keuze om met de PVV te gaan formeren.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 00:46

Sheran schreef:

Klopt.... en ipv.dat ie er van geleerd heeft wil ie nu samen met het CDA.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 00:50

Quellian schreef:
Sonja_vR schreef:

Dat doet iedereen al.

?? ik denk niet dat het momenteel eerlijk verdeelt is :) degenen die niet willen moet meer aangezet worden tot, en dan bedoel ik allemaal, dus degenen die thuiszitten omdat ze te beroerd zijn om te werken en degenen die gebruik maken van voorzieningen die niet voor die persoon bedoelt zijn waarbij er op ieder niveau van inkomsten en inzet dus goed gekeken moet gaan worden.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 00:53

Sonja_vR, met meer dan een half miljoen werklozen en maar iets meer dan 100.000 vacatures zit het hem vandaag de dag niet meer zo in het 'niet willen'. Het is gewoon moeilijk om een baan te vinden.

Iedereen betaalt al naar vermogen. Mensen met hoge inkomens betalen meer inkomensbelasting, mensen met lage inkomens krijgen zorgtoeslag, huurtoeslag, kinderopvangtoeslag, kinderkorting, kwijtschelding afvalstoffenheffing, etc. etc. Moet jij niet op rekenen als je een modaal inkomen hebt, dan ga je alleen maar meer achteruit.

San

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 00:55

Ik snap niet dat mensen hier altijd zo fel En vooral persoonlijk over worden. Een verschil van inzicht is de basis van een democratie. Het is fijn dat we allemaal een andere mening hebben, hierdoor komt niet een persoon aan de macht en is er een noodzaak tot een coalitie. Zo komen zo veel mogelijk niches, groepen en lagen tot hun recht. Er blijven altijd winnaars en verliezers, zo werkt het. Vlieg elkaar niet in de haren. Doe als de politici zelf. Voer een inhoudelijk debat en duik daarna samen de kroeg in en pak er samen een drankje.

Persoonlijk ben ik het met geen van de partijen volledig eens. In eerste instantie leek daarom de stembreker misschien wel een goed idee. Het idee van stemmen voor een combinatie van partijen waarmee jouw idealen zo goed mogelijk vertegenwoordigd zijn. Toch heb ik uiteindelijk gewoon gestemd op de partij waar ik het het meest mee eens was... Of misschien het minst mee oneens.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 01:00

Quellian schreef:
Sonja_vR, met meer dan een half miljoen werklozen en maar iets meer dan 100.000 vacatures zit het hem vandaag de dag niet meer zo in het 'niet willen'. Het is gewoon moeilijk om een baan te vinden.

Iedereen betaalt al naar vermogen. Mensen met hoge inkomens betalen meer inkomensbelasting, mensen met lage inkomens krijgen zorgtoeslag, huurtoeslag, kinderopvangtoeslag, kinderkorting, kwijtschelding afvalstoffenheffing, etc. etc. Moet jij niet op rekenen als je een modaal inkomen hebt, dan ga je alleen maar meer achteruit.

ik heb er dan ook duidelijk ook Inzet bij gezet...iemand die een uitkering geniet en wel kan werken zou tijdens de werkeloze periode ook vrijwilligerswerk gaan doen, dit zou gestimuleerd moeten worden
want geen betaalde baan hebben , betekend niet dta je alleen bezig hoeft te zijn met solliciteren en ik denk ook dat het aan het werk blijven , meer goede gevolgen heeft voor de psyche van de werkeloze dan alleen maar thuis zitten en gedemotiveerd raken door vacature tekorten en afwijzingen
de kwijtscheldingen krijg je alleen als je dermate weinig inkomen hebt dat je ze niet eens kunt betalen, met mijn eigen inkomen zou ik niet eens zelfstandig kunnen wonen op het moment dat ik de afvalstoffen heffing etc zou moeten betalen .
nu hoef ik het niet alleen te doen en zitten wij absoluut in een inkomensgroep die het het meest voor zijn kiezen gaat krijgen bij de ideeën van een aantal partijen

edit, laat ik er heel even bij vermelden dat ik niemand aan val, maar puur een opmerking/overdenking plaats...
ik ben ook nergens fel op in aan het springen... nee ik heb geen bak met smilies in mijn tekst, maar de lading is niet negatief bedoelt

Pmall

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 01:06

Werkelozen kunnen ook gaan nadenken na ze 100 keer zijn afgewezen om een eigen onderneming te starten.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 01:15

erhm ja, das leuk, maar dan moet je wel iets verzinnen waar op dit moment geld in is te verdienen , anders zit je net zo goed nog steeds werkeloos thuis...iets met crisis enzo

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 07:36

Afbeelding

De PvdA maakt de dienst uit van wie gaat met wie, tenzij Wilders weer terug mag komen voor de VVD.

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 07:54

Te idioot voor woorden als het CDA na deze blamage weer mee zou mogen regeren....

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 07:59

Dat is toch de "optie" om in de Eerste Kamer , waar uiteindelijk een Wet wordt goedgekeurd, de meerderheid te hebben..en dat wordt met D66 moeilijk.