Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Netje schreef:Dan zal er toch eerst via een bloedtest moeten worden bewezen dat hij de vader is en als hij dat weigert, heb je geen poot om op te staan (trust me) ! Heb het dan wel over niet getrouwd: voor de wet is ieder kind geboren uit een huwelijk wettelijk van de echtgenoot (ook al is hij niet de verwekker).
Colway schreef:Ik blijf het ook bijzonder vinden dat je tot 2 keer zwanger wordt door consequent pilgebruik heen. Dan win je nog veel gemakkelijker de lotto
Mars schreef:F_Orumster schreef:Als ik abortuswens had maar de man het wilde houden zou ik het niet baren hoor.
Ik ook niet.
Het is mijn lichaam en mijn gezondheid, dat ga ik niet op het spel zetten om een kind te baren dat ik zelf niet wil houden.
F_Orumster schreef:Als ik abortuswens had maar de man het wilde houden zou ik het niet baren hoor.
Netje schreef:Dan zal er toch eerst via een bloedtest moeten worden bewezen dat hij de vader is en als hij dat weigert, heb je geen poot om op te staan (trust me) ! Heb het dan wel over niet getrouwd: voor de wet is ieder kind geboren uit een huwelijk wettelijk van de echtgenoot (ook al is hij niet de verwekker).
Citaat:DNA-onderzoek:
Wanneer de moeder of het kind een verzoek heeft ingediend tot een gerechtelijke vaststelling van het vaderschap, dan kan er een DNA-onderzoek afgenomen worden. Dit gebeurt alleen als het aannemelijk is dat de man inderdaad de vader is. Mocht hij het DNA-onderzoek weigeren, dan kan de rechter het DNA-onderzoek bij hem afdwingen. (cjg.nl)
Electra63 schreef:Ach, ik ken ook een man, die vorig jaar gedwongen is door de rechtbank om DNA af te staan. Hij had tijdens zijn huwelijk een verhouding en zijn vriendin werd (tegelijkertijd) zwanger, net als zijn vrouw. Hij moet nu (gedwongen) terecht IMO alimentatie voor het kind betalen.
Ten eerste had hij niet vreemd moeten gaanen ten tweede had hij zich beter moeten beschermen. Hij, zijn vrouw of vriendin had ook een ziekte op kunnen lopen. Maar het ergst is het voor het kind. Zijn vader wil hem niet zien of erkennen.
Huertecilla schreef:F_Orumster schreef:Als ik abortuswens had maar de man het wilde houden zou ik het niet baren hoor.
Pardon?
Waarom niet?
Kan je het aan hem afstaan, blijft hij thuis zonder sollicitatieplicht en draag jij alimentatie af.
Dát is geëmancipeerd.
Huertecilla schreef:Sterker nog; wanneer het stel getrouwd is, draait de echtgenoot ook op voor de kinderen die geboren worden wanneer de vrouw buiten de pot gepiest heeft!Colway schreef:Overigens ook als je als vader het kind niet erkent, kan de moeder via een rechterlijke procedure de vader onderhoudsplichtig of als wettelijke vader laten zijn
Dus als na wederzijds akkoord over niet zwanger worden de vrouw toch onverhoopt zwanger wordt heeft haar terechte beslissingsvrijheid mbt haar eigen lichaam volstrekt grensoverschrijdende gevolgen voor de rechten van de onvrijwillig vader.
Dit is principieel niet anders dan abortus verbieden.
De emancipatiebeweging zou in kwaliteit een dimensie vooruit gaan wanneer ze dit inzicht zou verwerven.
Zoals het nu is, is haar positie héél zwak mbt het ´baas in eigen buik´ want ze ontkent het ´baas over eigen sperma´.
sflj schreef:Huertecilla schreef:Sterker nog; wanneer het stel getrouwd is, draait de echtgenoot ook op voor de kinderen die geboren worden wanneer de vrouw buiten de pot gepiest heeft!
Dus als na wederzijds akkoord over niet zwanger worden de vrouw toch onverhoopt zwanger wordt heeft haar terechte beslissingsvrijheid mbt haar eigen lichaam volstrekt grensoverschrijdende gevolgen voor de rechten van de onvrijwillig vader.
Dit is principieel niet anders dan abortus verbieden.
De emancipatiebeweging zou in kwaliteit een dimensie vooruit gaan wanneer ze dit inzicht zou verwerven.
Zoals het nu is, is haar positie héél zwak mbt het ´baas in eigen buik´ want ze ontkent het ´baas over eigen sperma´.
sallandval schreef:Colway schreef:Ik blijf het ook bijzonder vinden dat je tot 2 keer zwanger wordt door consequent pilgebruik heen. Dan win je nog veel gemakkelijker de lotto
Nee hoor, de kans op zwangerschap bij goed gebruik van de pil is ongeveer 1/100 (bron: bijsluiter pil). Dat blijft bij elke hump dezelfde kans. De kans om de lotto te winnen is 1/48870360 (bron; wiki), ook bij elk lot dezelfde kans. De kans om de lotto te winnen is dus héél wat kleiner
Citaat:Nou, volgens mij is dat 1/10000 . Anders zou ik al heel wat keertjes zwanger zijn geweest![]()
(heb even geen bijsluiter bij de hand maar volgens mij heb ik dat wel zien staan)