Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
sarabande schreef:Vjestagirl schreef:Dat heb ik ook niet, gelukkig.
Maar dan nog denk ik dat mensen geholpen moeten worden met het verwerken. Dat is prima. Maar wel tot op de hoogte waar het verwerking blijft en geen wraak wordt. En ja, het zal op dat moment vast prettig zijn om wraak te nemen, maar niemand wordt daar beter van, jij niet, de dader niet, de slachtoffers niet, niemand.
Nou ik denk dat menig vader een paar jaar zou willen brommen als hij Robert kon omleggen nadat hij de beelden gezien had hoe Robert klaarkwam in de mond van zijn zoontje van een paar maanden en daarna diens broertje van 1 1/2 nog even van achteren pakte.
Hij werkte er soms 5 per dag af gaf de baby's dan melk om de stank te verbloemen of smeerde poep op de kontjes om de sporen te maskeren
Ik kan je verzekeren dat veel ouders bij die beelden moordlustige neigingen krijgen
En daar ging dit topic over dat degene die dat gedaan heeft op het moment dat ik dit topic opende zich beklaagde over te weinig begrip en fulmineerde op Nederland en het Nederlandse recht
sarabande schreef:Dat is allemaal gezwam
Robert is voor er een ouder iets kon doen opgepakt en zal nooit meer benaderbaar zijn voor ouders
Dus allemaal hypotheses bouwen rond de te verwerpen wraakzucht en hoe erg dat voor die arme kinderen (goh opeens empathie voor de slachtoffers) is, is helemaal niet aan de orde
sarabande schreef:Esplendido schreef:Wraakgevoelens van de ouders zijn zeer te begrijpen, maar eigenrechting is nooit een goed idee.
Ik ken natuurlijk niet het hele dossier maar alleen hetgeen de media naar buiten brengt en op basis van die kennis denk ik niet dat deze man ooit nog op vrije voeten moet komen. Hij neemt totaal niet de verantwoordelijkheid voor zijn daden maar legde schuld bij zijn jeugd en genen. Hij heeft weinig tot geen echte spijtgevoelens en compassie voor de slachtoffers laten zien. En op basis van hetgeen naar buiten is gekomen over zijn persoonlijkheid lijkt hij ook aan meerdere psychische stoornissen te lijden. De Kansas deze man in herhaling valt lijkt mij hierdoor zo ontzettend groot dat hij altijd een gevaar zal vormen voor zijn omgeving. Zolang dat het geval is, dient hij niet vrij te komen. Ik vermoed dan ook dat hij eerst een gevangenisstraf krijgt en daarna nog voor de rest van zijn leven in de TBS verdwijnt.
Precies
Vjestagirl schreef:Je denkt toch niet echt dat deze man ooit nog het voor elkaar gaat krijgen om bij kinderen te komen hé?
En daarbij: de man die nu naast jou (of mij, of wie dan ook) woont kan ook best pedoseksueel zijn. Weet jij veel wat hij doet als hij 's morgens in zijn auto stapt, of als hij 's avonds zijn voordeur dichttrekt?
Shenavallie schreef:De man weet dat hij in de gaten wordt gehouden, daar zijn we inmiddels heel duidelijk in geweest. Toch ben ik er ook van overtuigd dat als hij werkelijk zijn handen niet thuis zou kunnen houden, hier een heel peleton aan buurtbewoners voor zijn deur staat om hem eigenhandig wat normen en waarden bij te brengen.
Vjestagirl schreef:Je denkt toch niet echt dat deze man ooit nog het voor elkaar gaat krijgen om bij kinderen te komen hé?
En daarbij: de man die nu naast jou (of mij, of wie dan ook) woont kan ook best pedoseksueel zijn. Weet jij veel wat hij doet als hij 's morgens in zijn auto stapt, of als hij 's avonds zijn voordeur dichttrekt?
IMJ schreef:Ik begrijp al niet waarom je, als je pedofiel bent, met kinderen gaat werken. Je weet het toch van jezelf? Dat is toch de kat op het spek binden?
En als je dan voelt dat je de mist in gaat dan stop je toch met je werk? Dan word je maar vuilnisman of putjesschepper.. dan zou ik er nog enigszins respect voor op kunnen brengen..
Dat je geaardheid zo is, nee, daar kan je vast niets aan doen. Maar je kan er wel zoveel mogelijk aandoen om het ontoelaatbare uit de weg te gaan.
IMJ schreef:Vjestagirl schreef:Je denkt toch niet echt dat deze man ooit nog het voor elkaar gaat krijgen om bij kinderen te komen hé?
Ik begrijp al niet waarom je, als je pedofiel bent, met kinderen gaat werken. Je weet het toch van jezelf? Dat is toch de kat op het spek binden?
En als je dan voelt dat je de mist in gaat dan stop je toch met je werk? Dan word je maar vuilnisman of putjesschepper.. dan zou ik er nog enigszins respect voor op kunnen brengen..
Dat je geaardheid zo is, nee, daar kan je vast niets aan doen. Maar je kan er wel zoveel mogelijk aandoen om het ontoelaatbare uit de weg te gaan.
randalinpony schreef:Pedofielen zijn geen zielige slachtoffers van hun ongezonde neigingen, velen zijn actief op zoek naar kansen, en manipuleren, dreigen, enz en zoeken kwetsbare slachtoffers uit, zoals een leeuw op zoek gaat naar de weerlooste dieren in de kudde.
Dat daders vaak voormalige slachtoffers zijn, en soms ook zwakzinnigen die niet goed begeleid worden, vind ik erg verdrietig.... Maar alle priesters indachtig, geloof ik dat een heleboel pedofielen gewoon mannen met gezond verstand zijn, maar met 0 inlevingsvermogen en totaal geen moraal.
russel schreef:IMJ schreef:Ik begrijp al niet waarom je, als je pedofiel bent, met kinderen gaat werken. Je weet het toch van jezelf? Dat is toch de kat op het spek binden?
Juist omdat hij pedofiel is gaat hij met kinderen werken.....is niet zomaar uit de lucht gevallen....deze pedofiel zocht het op....en daarom dubbel zo zwaar straffen...veel pedofielen, wellicht wel allen, vinden nl dat ze niets fout doen...integendeel zelfs.....