Robert M wil meer begrip

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

sarabande

Re: Robert M wil meer begrip

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-12 12:18

Ik geloof niet dat ik een topic geopend heb om alleen met jou in discussie te gaan

Ik heb ook geen zin meer om telkens wanneer jij alles verdraait dat weer te moeten gaan uitleggen, in de post van Esplendido staat helemaal niet dat wraakgevoelens niet goed zijn.

Jouw mening is duidelijk die van mij ook, lijkt me voor dit topic niet zo boeiend om daar een dialoog over te blijven voeren, vandaar dat ik niet meer op jou reageer op deze post na voor de duidelijkheid

merel90

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 12:24

sarabande schreef:
Vjestagirl schreef:
Dat heb ik ook niet, gelukkig.

Maar dan nog denk ik dat mensen geholpen moeten worden met het verwerken. Dat is prima. Maar wel tot op de hoogte waar het verwerking blijft en geen wraak wordt. En ja, het zal op dat moment vast prettig zijn om wraak te nemen, maar niemand wordt daar beter van, jij niet, de dader niet, de slachtoffers niet, niemand.

Nou ik denk dat menig vader een paar jaar zou willen brommen als hij Robert kon omleggen nadat hij de beelden gezien had hoe Robert klaarkwam in de mond van zijn zoontje van een paar maanden en daarna diens broertje van 1 1/2 nog even van achteren pakte.
Hij werkte er soms 5 per dag af gaf de baby's dan melk om de stank te verbloemen of smeerde poep op de kontjes om de sporen te maskeren
Ik kan je verzekeren dat veel ouders bij die beelden moordlustige neigingen krijgen

En daar ging dit topic over dat degene die dat gedaan heeft op het moment dat ik dit topic opende zich beklaagde over te weinig begrip en fulmineerde op Nederland en het Nederlandse recht

sarabande schreef:
Dat is allemaal gezwam
Robert is voor er een ouder iets kon doen opgepakt en zal nooit meer benaderbaar zijn voor ouders

Dus allemaal hypotheses bouwen rond de te verwerpen wraakzucht en hoe erg dat voor die arme kinderen (goh opeens empathie voor de slachtoffers) is, is helemaal niet aan de orde

sarabande schreef:
Esplendido schreef:
Wraakgevoelens van de ouders zijn zeer te begrijpen, maar eigenrechting is nooit een goed idee.

Ik ken natuurlijk niet het hele dossier maar alleen hetgeen de media naar buiten brengt en op basis van die kennis denk ik niet dat deze man ooit nog op vrije voeten moet komen. Hij neemt totaal niet de verantwoordelijkheid voor zijn daden maar legde schuld bij zijn jeugd en genen. Hij heeft weinig tot geen echte spijtgevoelens en compassie voor de slachtoffers laten zien. En op basis van hetgeen naar buiten is gekomen over zijn persoonlijkheid lijkt hij ook aan meerdere psychische stoornissen te lijden. De Kansas deze man in herhaling valt lijkt mij hierdoor zo ontzettend groot dat hij altijd een gevaar zal vormen voor zijn omgeving. Zolang dat het geval is, dient hij niet vrij te komen. Ik vermoed dan ook dat hij eerst een gevangenisstraf krijgt en daarna nog voor de rest van zijn leven in de TBS verdwijnt.

Precies

merel90

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 12:27

Ik verdraai niks, ik denk dat jij de post van Esplendido dan verkeerd hebt begrepen, vandaar dat ik om verheldering vroeg wat je standpunt nu was. Maar je standpunt is dus nog steeds dat wraak goed is? Dat was alles wat ik vroeg, geen discussie maar een verduidelijking.

Wat betreft de discussie, jij bent degene die met de discussie begon door alles gezwam te noemen en te zeggen dat ik plotseling wel opeens empathie toon ;) Dan mag ik daar ook op reageren neem ik aan.

Maar goed, laten we de discussie hierbij laten, en ik zal je commentaar over gezwam en plotselinge empathie negeren.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-12 12:43

Ik had het tegen Vjestagirl

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 13:08

Sorry, wat? Ik heb even iets gemist geloof ik. Waar heb je het over?

Ik dacht dat dat idee van een discussie was, iemand zegt iets, de ander legt zijn punt uit en de eerste gaat daar weer op in. Helemaal omdat jij mij regelmatig quote en het rechtstreets tegen me hebt ging ik er niet van uit dat je geen discussie wilde...

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-12 13:17

Wel een discussie, geen dialoog

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 13:34

Je bedoeld dat je wel mensen wil die schreeuwen dat het monster anaal verkracht moet worden met 3 komkommers, maar geen mensen die hun mening onderbouwen? Noted.

merel90

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 17:46

Oké, dacht dat je het over mij had. Dan houd ik me er verder buiten ;)

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 20:32

Vjestagirl schreef:
En ja, hij mag best naast mij komen wonen, ik heb geen kinderen en ik wil ze ook niet.
Vjestagirl schreef:

Vraag me af of je dan nog een oog dicht kan doen als je regelmatig kinderen hoort krijsen aan de andere kant van je muur... :n

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 09:49

Je denkt toch niet echt dat deze man ooit nog het voor elkaar gaat krijgen om bij kinderen te komen hé?

En daarbij: de man die nu naast jou (of mij, of wie dan ook) woont kan ook best pedoseksueel zijn. Weet jij veel wat hij doet als hij 's morgens in zijn auto stapt, of als hij 's avonds zijn voordeur dichttrekt?

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-12 11:51

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 12:15

Vjestagirl schreef:
Je denkt toch niet echt dat deze man ooit nog het voor elkaar gaat krijgen om bij kinderen te komen hé?

En daarbij: de man die nu naast jou (of mij, of wie dan ook) woont kan ook best pedoseksueel zijn. Weet jij veel wat hij doet als hij 's morgens in zijn auto stapt, of als hij 's avonds zijn voordeur dichttrekt?

Moet jij eens opletten hoeveel mannen het toch weer voor elkaar krijgen. Kijk naar Robert M. die tips gaf aan anderen hoe je niet gesnapt kan worden. Inmiddels zijn er zoveel nieuwe tips en mogelijkheden bij gekomen, daar hebben we met zijn allen geen weet van.
Er woont hier in de buurt inderdaad een man die we met z'n allen heel goed in de gaten houden. Helaas was de site alweer uit de lucht toen je nog kon kijken of er in jouw postcode een pedo zou wonen en ik wilde deze man graag nalopen, maar dat kon dus niet meer. We hebben er met meerdere het sterke vermoeden van dat hij op kinderen valt (met name jongens) en een aantal kinderen uit de buurt vinden het ook een enge man, omdat hij zo graag in hun buurt wilt zijn en ze maar loopt aan te staren/volgen en zelfs met een verrekijker vanuit zijn zolderraam liep te bespieden (dit laatste is al een tijd niet meer aan de orde geweest, gelukkig). De man weet dat hij in de gaten wordt gehouden, daar zijn we inmiddels heel duidelijk in geweest. Toch ben ik er ook van overtuigd dat als hij werkelijk zijn handen niet thuis zou kunnen houden, hier een heel peleton aan buurtbewoners voor zijn deur staat om hem eigenhandig wat normen en waarden bij te brengen.

maura

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 13:05

Shenavallie schreef:
De man weet dat hij in de gaten wordt gehouden, daar zijn we inmiddels heel duidelijk in geweest. Toch ben ik er ook van overtuigd dat als hij werkelijk zijn handen niet thuis zou kunnen houden, hier een heel peleton aan buurtbewoners voor zijn deur staat om hem eigenhandig wat normen en waarden bij te brengen.

Wat ik me afvraag: wat doet het met jou dat je ervan overtuigd bent dat een heel peloton van jouw naaste buren bereid is om een andere buurtbewoner te bedreigen en zelfs in elkaar te slaan? Draagt dat bij aan jouw gevoel van veiligheid en voel je je eigenlijk veilig in je eigen huis en buurt? Ik vind het zelf nogal benauwend als ik weet dat mensen de gewoonte hebben om er eerst op los te slaan en dan pas vragen te gaan stellen dus ik zou me juist helemaal niet veilig voelen met met zo'n peloton buurtbewoners in mijn buurt. Of misschien denk ik gewoon anders over mensen in het algemeen. Ik denk namelijk dat er een heel erg groot verschil is tussen spontaan geweld als directe reactie op een heftige gebeurtenis (je partner met de buurvrouw in bed vinden, je kind een pak rammel geven omdat het bijna onder een auto liep of inderdaad de buurman in elkaar slaan omdat je hem met een kind betrapt) en georganiseerd geweld (het buurtpeloton optrommelen omdat er iets is gebeurd dat men niet vindt kunnen). Als er iets verkeerds gebeurt bel je de politie. Voor mij is er, buiten de allereerste spontane reactie en alleen gedurende de tijd die je lichaam nodig heeft om de eerste adrenaline kwijt te raken, geen enkel excuus voor geweld.

Buurtpelotons die een beetje naar eigen inzicht andere buurtbewoners gaan 'opvoeden' moeten in mijn ogen hard worden aangepakt, waarbij óók gekeken moet worden naar de reden waardoor die buurtbewoners zich niet veilig genoeg voelen. Heeft de politie ter plaatse in het verleden aanwijzbaar steken laten vallen? Dan moet het vertrouwen worden hersteld. Hebben de buren in kwestie structureel een ongezonde invloed op elkaar? Dan moet maatschappelijk werk dat doorbreken.

In het voorbeeld dat je noemt, waarbij de buurt een medebewoner verdenkt van een ongezonde interesse in kinderen, zou ik zelf allang aan de bel getrokken hebben. Volgens mij levert de huidige situatie alleen maar stress en negativiteit op en moet bekeken worden of het contact genormaliseerd kan worden. Bel gewoon de wijkagent en leg uit wat er speelt. Een wijkagent heeft toegang tot allerlei vormen van ondersteuning, van mediation tot urgentieverklaringen voor andere woonruimte. Ik zou mijn woonplezier en de sfeer waarin mijn kinderen moeten opgroeien echt niet laten vergallen door onrust over verdenkingen en paniek over een verrekijker.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 13:15

Nou, het is op zich geen slecht idee om met z'n allen een behoorlijke sociale controle op de kinderen te houden, aangezien er helaas een hoop van die monsters van praktiserende pedofielen rondlopen. En ja, als zo'n engerd het waagt om mijn kind iets aan te doen en ik heb de kans, zal hij hem zeker voelen. :j
En daarna bel ik de politie wel. If you don't mind.

Wij hebben in de buurt diverse keren van die idioten gehad, die het voorzien hadden in de speeltuintjes op kleine meisjes. De politie? Die komt helaas (en daar kunnen zij weinig aan doen) altijd te laat. Dan maar zelf opletten en actie ondernemen, indien nodig. Ik ben ook niet voor eigen rechter spelen, maar kom je aan mijn kind, dan kun je beter uit mijn buurt blijven. :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 13:20

Afblijven van kinderen, daar mogen pelotons buurtbewoners van mij op afgestuurd worden.......engerd weet wat hij fout doet...koopt hij maar een annie uit een koffer..

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 13:22

Inderdaad, Russell. En al dat gez..k over dat hij ook een mens is en geen monster, hou toch even op, zeg. Ik vind alle 'mensen' die kinderen en dieren zo beschadigen, pijn doen en alles wat daarbij in de buurt komt MONSTERS. Mijn mening.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 13:27

Vjestagirl schreef:

Ik begrijp al niet waarom je, als je pedofiel bent, met kinderen gaat werken. Je weet het toch van jezelf? Dat is toch de kat op het spek binden?
En als je dan voelt dat je de mist in gaat dan stop je toch met je werk? Dan word je maar vuilnisman of putjesschepper.. dan zou ik er nog enigszins respect voor op kunnen brengen..
Dat je geaardheid zo is, nee, daar kan je vast niets aan doen. Maar je kan er wel zoveel mogelijk aandoen om het ontoelaatbare uit de weg te gaan.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 13:34

@ Maura: Ik vind het wel een veilig idee dat als er stront aan de knikker is, dat er direct actie op zal worden ondernomen. Het was altijd een nette buurt, waar men eerst de politie belde, maar deze bleek in al die jaren niet te doen wat er verwacht werd en dus ging men eerst steeds meer op zijn eigen eilandje zitten. De buurt is steeds meer gaan verpauperen. Kinderen die niet meer buiten spelen (nieuw speeltuintje vorig jaar laten aanleggen, maar geen kind die er speelt). Inmiddels weet ik dat als er een gezin is dat elkaar de hersens inslaat, er niemand hulp zal bieden. Ze kijken allemaal een andere kant op en hebben "niets gezien of gehoord". Maar ik weet wel dat als iemand aan andermans kind zit, de pleuris uitbreekt. Daarover zijn inmiddels zoveel gesprekken onderling geweest, dat het mij een veilig gevoel geeft. Er wordt momenteel alleen nog door kinderen buiten gespeeld als er toezicht is.

gummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 13:35

IMJ schreef:
Ik begrijp al niet waarom je, als je pedofiel bent, met kinderen gaat werken. Je weet het toch van jezelf? Dat is toch de kat op het spek binden?
En als je dan voelt dat je de mist in gaat dan stop je toch met je werk? Dan word je maar vuilnisman of putjesschepper.. dan zou ik er nog enigszins respect voor op kunnen brengen..
Dat je geaardheid zo is, nee, daar kan je vast niets aan doen. Maar je kan er wel zoveel mogelijk aandoen om het ontoelaatbare uit de weg te gaan.

Ik denk dat dat komt omdat mensen zo complex in elkaar steken, dat het geheel aan eigenschappen van die persoon bepalend is voor of die wel of niet de discipline kan of wil opbrengen bij kinderen uit de buurt te blijven.

Een man als Robert M. is ongetwijfeld niet alleen pedoseksueel, hij zal denk ik daarnaast bepaalde eigenschappen hebben die maken dat hij zich schuldig maakt aan deze daden. Het verschil tussen pedofielen en pedoseksuelen zit em volgens mij niet in de geaardheid, maar in de overige karaktertrekken/ persoonlijkheid. Die maken denk ik dat de een wel, en de ander niet overgaat tot dit soort dingen. Dat blijkt ook wel uit de manier waarop hij de daden heeft gepleegd, de wijze waarop hij het stil heeft willen en kunnen houden, de wijze waarop hij de kinderen misbruikt heeft, etc. Dan moet er meer aan de hand zijn dan alleen een pedoseksuele neiging.

Er zijn pedofielen die zich nooit vergrijpen aan kinderen. Dat komt niet doordat ze minder pedofiel zijn dan de ander die zich wel vergrijpt aan de kleintjes.

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 13:37

Eens met Twiggy.

Je weet dat kinderen gevaar lopen, helaas... Je zult er dus als ouder ook gewoon zoveel mogelijk zorg voor moeten dragen om ze te beschermen. Helaas, je zult dat nooit 100% kunnen doen, kinderen en hun ouders blijven kwetsbaar....

Er zijn mensen in onze maatschappij die zich opstellen als predatoren, als jagers op kinderen. Voor hen zijn dit geen mensen, maar prooien, en het enige wat hen interesseert is hoe ze hen kunnen misbruiken.

Wat het met deze kinderen doet, daar malen ze niet om hoor.

Wat is er mis mee, dat ik als ouder alert probeer te zijn? Er zijn mensen waar ik mijn kind niet mee alleen laat, ik probeer het weerbaar te maken, maar dat is lastig; je wilt het kind zijn vertrouwen in zijn omgeving niet nodeloos beschadigen.

Pedofielen zijn geen zielige slachtoffers van hun ongezonde neigingen, velen zijn actief op zoek naar kansen, en manipuleren, dreigen, enz en zoeken kwetsbare slachtoffers uit, zoals een leeuw op zoek gaat naar de weerlooste dieren in de kudde.

Het kan mij eigenlijk niet zoveel schelen hoe je hen noemt, maar monster komt toch aardig in de buurt.
Dat je daden en mensen los zou kunnen zien dat vind ik wel opmerkelijk.
Daden komen toch echt voort uit hoe iemands bedrading loopt, en dat is niet los te zien.

Dat daders vaak voormalige slachtoffers zijn, en soms ook zwakzinnigen die niet goed begeleid worden, vind ik erg verdrietig.... Maar alle priesters indachtig, geloof ik dat een heleboel pedofielen gewoon mannen met gezond verstand zijn, maar met 0 inlevingsvermogen en totaal geen moraal.

Het soort psychopaten waar er meer van rondlopen dan je voor mogelijk houdt.

En nee, dat ik dit vind, betekent niet automatisch (volgens boktlogica) dat ik vind dat deze persoon gevierendeeld moet worden, of dat volksgerichten mogen.

Het betekent wel dat ik vind dat dit soort mensen nooit meer in de maatschappij mogen komen, en dat iedereen ook altijd alert zal moeten zijn op signalen van kinderen, of vreemd gedrag van buurmannen, collegas enz.... ook als dat niet leuk is.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 13:39

Eens Randalin..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 13:41

IMJ schreef:
Vjestagirl schreef:

Juist omdat hij pedofiel is gaat hij met kinderen werken.....is niet zomaar uit de lucht gevallen....deze pedofiel zocht het op....en daarom dubbel zo zwaar straffen...veel pedofielen, wellicht wel allen, vinden nl dat ze niets fout doen...integendeel zelfs.....

gummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 13:42

randalinpony schreef:
Pedofielen zijn geen zielige slachtoffers van hun ongezonde neigingen, velen zijn actief op zoek naar kansen, en manipuleren, dreigen, enz en zoeken kwetsbare slachtoffers uit, zoals een leeuw op zoek gaat naar de weerlooste dieren in de kudde.

Dat daders vaak voormalige slachtoffers zijn, en soms ook zwakzinnigen die niet goed begeleid worden, vind ik erg verdrietig.... Maar alle priesters indachtig, geloof ik dat een heleboel pedofielen gewoon mannen met gezond verstand zijn, maar met 0 inlevingsvermogen en totaal geen moraal.

En dat ze op zoek gaan naar kansen, dat ze manipuleren en dreigen, wellicht zwakzinnig zijn, of 0 inlevingsvermogen hebben en totaal geen moraal, etc. zegt in mijn ogen iets over hun persoonlijkheid, en niet over hun geaardheid

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 13:44

russel schreef:
IMJ schreef:

Juist omdat hij pedofiel is gaat hij met kinderen werken.....is niet zomaar uit de lucht gevallen....deze pedofiel zocht het op....en daarom dubbel zo zwaar straffen...veel pedofielen, wellicht wel allen, vinden nl dat ze niets fout doen...integendeel zelfs.....

Precies Russel.. Dat bedoel ik dus.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 13:45

Ze zijn idd overtuigd dat ze niets fout doen. Heel eng vind ik dat.