En idd, als iedereen die maar een beetje klagen heeft uit het onderwijs stapt, blijven er weinig over denk ik.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Arabesk schreef:Maar hoeveel mensen krijgen voor zoveel overwerk NIET betaald?
En een andere baan? Ben tien jaar geleden al boos en gefrustreerd het onderwijs uitgerend, maar als ze in Den Haag zo doorgaan zijn ze weer een docent natuurkunde kwijt en die lagen al zo ontzettend voor 't oprapen.
Arabesk schreef:Maar hoeveel mensen krijgen voor zoveel overwerk NIET betaald?
En een andere baan? Ben tien jaar geleden al boos en gefrustreerd het onderwijs uitgerend, maar als ze in Den Haag zo doorgaan zijn ze weer een docent natuurkunde kwijt en die lagen al zo ontzettend voor 't oprapen.
Arabesk schreef:@ Electra, hier in de omgeving in een straal van 40 km zijn alleen al vijf vacatures NU voor natuurkunde docent, dus ze kunnen écht geen kip krijgenhoe zou dat nou komen
Goed ik ga naar huis, lekker vroeg met een halve meter nakijkwerk
Arabesk schreef:Iedereen die goed kon leren koos voor economie oid waar geld in te verdienen was, die enkele nerd die nog kiest voor natuurkunde of scheikunde wordt door de Shell of aanverwanten meteen na de studie 'opgekocht'.
Op de hele lerarenopleiding 2e graad in Amsterdam studeerden afgelopen jaar 2 natuurkunde en twee scheikunde docenten af; maar het waren maar twee personen; eentje die scheikunde deed en ikzelf met twee diploma's
En dat is dus voor de hele regio Noordholland + Zuidholland.....
Rebeccaa schreef:Hoezo werk je werkweken helaas vrijwillig? Ik bedoel, ik hoor mijn leraren die mee mogen naar Barcelona of Toscane echt niet klagen hoor. We zijn allemaal 17, luisteren allemaal prima, dus het enige wat die hoeven te doen is mee gaan met het uit eten, zorgen dat we allemaal op tijd aan de ontbijttafel zitten enzovoorts.
Ik vind leraren echt heel sneu soms met al dat overwerken en ondergewaardeerde respect, maar de werkweken vind ik dat ze niet over mogen klagen.
Arabesk schreef:- betere opleiding van de docenten
- beter salaris
- minder lessen geven en dus meer tijd hebben voor voorbereidingen etc
Electra63 schreef:Arabesk schreef:@ Electra, hier in de omgeving in een straal van 40 km zijn alleen al vijf vacatures NU voor natuurkunde docent, dus ze kunnen écht geen kip krijgenhoe zou dat nou komen
Goed ik ga naar huis, lekker vroeg met een halve meter nakijkwerk
Waarschijnlijk omdat de meeste pubers een hekel hebben aan het vak natuurkunde, dus niet snel zullen kiezen voor deze richting? Dat geldt natuurlijk voor meer vakken.
Maar goed, je bent lekker vroeg thuis en je hebt heel het weekend de tijd om het huiswerk na te kijken. Geen werkdruk dus
Fiffill schreef:Maar ik snap dat het stukken makkelijker is, maar ik vind het ergens ook wel een nadeel als iedereen (bijna) precies hetzelfde leert. Wat heb je daar nou aan? Diversiteit in die kleine dingen is juist goed.