PVV vind hoofddoek Beatrix wanvertoning.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 14:13

De PVV bedoelde: 'wíj mogen alles zeggen in een democratie.' :P

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 14:15

randalinpony schreef:
De PVV bedoelde: 'wíj mogen alles zeggen in een democratie.' :P

Ja, dat bedoelde ik. :D

Lijkt mij wel grappig: perspolitie in een democratie ;) Persvrijheid??

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 14:18

Hebben ze in Rusland ook. Staartje van het communisme. :Y)

sarabande

Re: PVV vind hoofddoek Beatrix wanvertoning.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 14:29

En nu ook in Hongarije, ze vallen weer terug in de oude mechanieken.

Maar Gaus wil graag dat de politie zich overal mee bezig houdt behalve met zinnige dingen, zodat ze vooral geen tijd hebben voor mannen zoals hij die huiselijk geweld uitoefenen of anderen die kinderen molesteren

Yvonne_V

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 14:57

Vind het igh netjes van beatrix hoor,
maar van de andere kant; Die buitenlandse politici of dergelijke , gaan toch ook niet in nederlandse klederdracht hier naar toe komen? die komen ook wel als hun zelf

En de PVV heeft een standpunt wat ze moeten naleven :P, algemeen bekend dat ze iets tegen het buitenland hebben, dus dit was echter te verwachten.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 15:10

In Nederland bestaan geen kledingvoorschriften voor welk gebouw dan ook, buiten dat je niet bij de Koningin op bezoek gaat in je korte broek
Daar hebben ze kledingvoorschriften voor de moskee en daar onderwerpt iedereen zich aan net zoals bij de St Pieter in Rome etc.

Overigens gaat Geert het nog lastig krijgen met zijn verdedigen van de homo´s nu zijn geldschieters daar ook al een mening over hebben.
Over de homo´s dus dat vindt een groep gezaghebbende rabbijnen een ziekte.
Als de situatie in Israël zich zo blijft ontwikkelen moet Geert gaan prediken tegen het fundamentalistische Joodse geloof in plaat van tegen de Islam

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 16:26

Perspolitie :') Why am I not surprised?

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 16:29

sarabande schreef:
In Nederland bestaan geen kledingvoorschriften voor welk gebouw dan ook, buiten dat je niet bij de Koningin op bezoek gaat in je korte broek
Daar hebben ze kledingvoorschriften voor de moskee en daar onderwerpt iedereen zich aan net zoals bij de St Pieter in Rome etc.

Overigens gaat Geert het nog lastig krijgen met zijn verdedigen van de homo´s nu zijn geldschieters daar ook al een mening over hebben.
Over de homo´s dus dat vindt een groep gezaghebbende rabbijnen een ziekte.
Als de situatie in Israël zich zo blijft ontwikkelen moet Geert gaan prediken tegen het fundamentalistische Joodse geloof in plaat van tegen de Islam

En zie dit topic:
[MW] Homo therapie in het ziekenfonds? nou vraag ik je.......

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 16:32

Het lijkt erop dat alle streng gelovigen, Islam, Joods Christelijk weer terug in de tijd gaan, enge constatering overigens

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 16:38

sarabande schreef:
Het lijkt erop dat alle streng gelovigen, Islam, Joods Christelijk weer terug in de tijd gaan, enge constatering overigens

Ja, en dat met de SGP als steunpartner is er weinig liberaal aan dit kabinet. :D

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 16:45

Alle streng gelovigen, dat vind ik nogal een uitspraak Saar. Waar leg je die grens? Veel mensen vinden mij bijvoorbeeld strenggelovig, maar ik heb toch niet de indruk dat ik terug in de tijd ga ;)
Overigens is het menselijk om in tijden van crisis terug te grijpen op datgene wat je deed toen het nog wel goed ging.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 16:50

Blue_Eyes schreef:
Alle streng gelovigen, dat vind ik nogal een uitspraak Saar. Waar leg je die grens? Veel mensen vinden mij bijvoorbeeld strenggelovig, maar ik heb toch niet de indruk dat ik terug in de tijd ga ;)
Overigens is het menselijk om in tijden van crisis terug te grijpen op datgene wat je deed toen het nog wel goed ging.

Zowel de Rabbijnen, als de christelijke organisatie die hetzelfde vindt zijn nu in het nieuws, van de Islam is het bekend dat ze homo zijn een ziekte vinden
Waarom voel je je aangesproken trouwens????

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 16:54

Ik voel me niet per definitie aangesproken, maar ik vraag me wel af waar je de grens legt van wel of niet strenggelovig. :)

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 16:55

Blue_Eyes schreef:
Ik voel me niet per definitie aangesproken, maar ik vraag me wel af waar je de grens legt van wel of niet strenggelovig. :)

Die leg ik niet die leggen die profeten van de diverse godsdiensten, overigens deze discussie lijkt me hier dan weer totaal off topic

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 16:57

Dat is waar, het is erg off topic. Okee :)

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 00:54

t kan altijd erger....

Afbeelding

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 01:05

comic... _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Ik wacht op het moment dat Wilders van z'n eigen geloof gaat afvallen.
Je kunt evengoed dogmatisch zijn zonder religie...
Dogmatisme heeft vooral te maken met 'oogkleppen' -
hihihihi /3 .

FiveSports

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 01:56

Of dat hij net als die anti islam zwitser die met het wetsvoorstel tegen minaretten kwam, zelf moslim word xD

Tessa_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 02:41

@Mixje90: Dat lijkt me wel een mooie, maar dan moet ie toch ook een baard? (*ziet een Wilders met geblondeerde baard voor zich* *\o/* )

Yvonne_V schreef:
Vind het igh netjes van beatrix hoor,
maar van de andere kant; Die buitenlandse politici of dergelijke , gaan toch ook niet in nederlandse klederdracht hier naar toe komen? die komen ook wel als hun zelf

En de PVV heeft een standpunt wat ze moeten naleven :P, algemeen bekend dat ze iets tegen het buitenland hebben, dus dit was echter te verwachten.

Wij lopen toch ook uberhaubt niet in klederdracht rond? :+

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 14:38

Tessa_1 schreef:
Aan de hand van de verkiezingsprogramma's van de SP en de PVV

Dan bedoel je toch wel het verkiezingsprogram van de laatste tweede kamer verkiezingen?

Sindsdien is er wel veel gebeurd, waardoor er volgens mij nergens meer geld is voor veel frivoliteiten. En er is een heel groot verschil tussen willen en kunnen. Ik zou ook graag 100 hectare land willen hebben met 20 man personeel en een leuke ponyfarm erop. Maar ik denk dat ik het financieel niet geheel afkan. Realisme is ook een vak.

Tessa_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 16:37

Jups :)

Volgens mij waren er sowieso dingen die ze bij de PVV nooit er per se door hoefden te hebben.. denk ook niet dat ze dat deel van hun programma echt superbelangrijk vinden, maar als je het toch opschrijft en mogelijk 'zie je dat komt door ons' kan roepen als het toevallig uitgevoerd wordt is dat altijd mooi meegenomen natuurlijk.. Bovendien staat het mooier als je een volledig verkiezingsprogramma hebt, anders wordt je snel gezien als een één punts partij..

En de SP is altijd al wat optimistisch geweest met iedereen meer geld willen geven.. en 'samen zullen we alles delen'.. maar die menen het wat meer dan de PVV schat ik zo..

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 16:48

Wil de SP dan echt 'iedereen meer geld geven', of liggen de accenten anders?

Bijvoorbeeld meer bij het toegankelijk houden van zorg en onderwijs?

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 16:57

Respect, daar ontbreekt het bij Wilders aan.
Respect voor personen, respect voor culturen, respect voor tradities/gebruiken.
Verkiezingsprogramma van PVV was overigens best goed (wil niet zeggen dat ik het overal mee eens ben!), alleen de leider mist een heel belangrijke eigenschap -> respect.
Het is gebruikelijk dat je als vrouw in een moskee je hoofd bedekt en niet bloot gekleed gaat -> respect
Ook bij het Christendom wordt in sommige kerken gehanteerd dat je als vrouw met een bedekt hoofd en vrouwelijk gekleed (dus geen broek, maar een rok) de kerk betreedt. Als je als 'buitenstaander' zo'n kerk betreedt heb je die regel te respecteren.
What's the difference?

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 17:02

gabyfedde schreef:
Verkiezingsprogramma van PVV was overigens best goed

Ze weigerden alleen de aantrekkelijke punten financieel te onderbouwen, dat vind ik niet als goed klinken. Vooral nu achteraf blijkt dat het echte Haagse Bluf was

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 17:05

sarabande schreef:
gabyfedde schreef:
Verkiezingsprogramma van PVV was overigens best goed

Ze weigerden alleen de aantrekkelijke punten financieel te onderbouwen, dat vind ik niet als goed klinken. Vooral nu achteraf blijkt dat het echte Haagse Bluf was

Dat is volgens bij meerdere partijen het geval ;) Ik doelde alleen op de teksten gepubliceerd in het programma.