Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Electra63 schreef:Tegen die tijd, zal ik je wel een berichtje sturen met het signalement, dan kan je uit de buurt blijven en loop je geen onnodig risico
Electra63 schreef:Ik ben het met je eens HC, dat het een populistische stunt is. Persoonlijk vind ik het fijn, maar totaal onnodig. Ik had liever dat deze regering zich met IMO nuttiger zaken bezighoudt.
Nicolletje schreef:Als je op de linkerbaan langzamer gaat rijden om de snelheid van de rechterbaan op te vangen omdat er bar weinig plek is tussen de vrachtwagens dan heb je kans dat mensen zich aan je gaan ergeren die achter je rijden.
Als je met volle snelheid tussen de vrachtwagens schiet en dan gaat remmen schrikken de vrachtwagenchauffeurs zich een hoedje.
Electra63 schreef:Ik ben het met je eens HC, dat het een populistische stunt is. Persoonlijk vind ik het fijn, maar totaal onnodig. Ik had liever dat deze regering zich met IMO nuttiger zaken bezighoudt.
Citaat:Ik blijf vraagtekens houden over het snelheidsverschil tussen de linker- en de rechterbaan.
80 rechts en 130 links met 2 meter ertussen is geen fijn idee.
Ook gaat in- en uitvoegen lastiger worden.
Niet alleen voor inhalen vanaf de rechterbaar, ook voor invoegen voor een afrit vanaf de linkerbaan.
Nicolletje schreef:90 is 90 mijl he.
Heb ik me weleens in vergist qua afstand
papagroom schreef:Wat een onzin.....binnen de bebouwde kom heb je overal een snelheids verschil van 50 M,en rijd je toch ook langs geparkeerde auto``s,maar dan op een afstand van 1meter
Huertecilla schreef:MamboBeach schreef:Volgens mij wordt alles uit zijn verband getrokken hoor...
Inderdaad.
1. je hoeft niet sneller te kúnnen dan 60 op de snelweg
2. er is een max. van 80 vrachtverkeer
3. je moet met aangepaste snelheid inhalen
4. speed kills (zie de link van Gummie)
Huertecilla schreef:Nicolletje schreef:90 is 90 mijl he.
Heb ik me weleens in vergist qua afstand
De eerste keer met de motofiets de grens over begreep ik niet wat het waarschuwingsbord ´Pietons!´ betekende. Het is dat die daar niet voorkomen anders zou ik gedacht hebben dat die Belgen niet konden spellen![]()
De tweede uitstap was naar Engeland. Meer schrijf ik daar beter niet over![]()
Heerlijke tijd was dat trouwens. In gelukzalig onbenul rondgerost met een bonte verzameling deernes achterop. Metaan de automobilisten die me op malloten anticiperend in leven hebben gelaten.
De Golf GTi kwam kort daarop. De eerste hot hatchback. Dat heeft een enórm effect gehad op de weg.
Maar goed, dat terzijde.
joostvangestel schreef:Te hoge snelheid op plaatsen met veel verkeer leidt tot meer files, dus dat moet niet.
Citaat:Snel als het kan, langzaam als het moet.
randalinpony schreef:De aanpassingen om de snelwegen o.a. veilig genoeg te maken kosten 132 miljoen, las ik net in een krantje voor ik het in de kachel mikte.![]()
Zonder die aanpassingen zou volgens een analyse het aantal verkeersdoden wellicht iets oplopen.
Ik vind het toch best veel voor een verhoging van de maximumsnelheid met 10 km, vooral in een land dat nauwelijks wegen heeft waar je langere tijd dezelfde snelheid kan handhaven.
tessie1985 schreef:ik rij vaak op de a28 en daar mag je 120 rijden, ik haal toch makkelijk de 130 ik vind het heerlijk!
lekker snel van a naar b
a1 en a10 mogen ze van mij ook ophogen kwa snelheid
Electra63 schreef:randalinpony schreef:De aanpassingen om de snelwegen o.a. veilig genoeg te maken kosten 132 miljoen, las ik net in een krantje voor ik het in de kachel mikte.![]()
Zonder die aanpassingen zou volgens een analyse het aantal verkeersdoden wellicht iets oplopen.
Ik vind het toch best veel voor een verhoging van de maximumsnelheid met 10 km, vooral in een land dat nauwelijks wegen heeft waar je langere tijd dezelfde snelheid kan handhaven.
Ach, ik ben niet verbaasd, zoals iemand al opmerkte: het is nu tijd voor rechtse hobby's