Ik stel gewoon een vraag.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
MamboBeach schreef:Heino, als er hier in de zomer een zwarte piet rond mijn huis loopt, dan vind ik dat wel vreemd. Maar nu weer een zwarte piet erbij halen... Dus moet zwarte piet worden afgeschaft? Da's vreemd, dus alle negers de deur uit? Want zwarte piet heeft alleen aan andere broek aan met mantel en een petje op. Mijn zwarte piet draagt geen burka hoor, dus ik begrijp de vergelijking niet.
Citaat:Dus als je je bewust bent van je vooroordelen is het geoorloofd?Iedereen heeft vooroordelen, meningen enz. en dat mag ook. Als je daar voor jezelf eerlijk in blijft, is dat geen probleem, heeft niets met media te maken hoor, niet alleen de media.
Heino schreef:Ojajoh schreef:lees!! je gezicht bedekken!
dat is OOK met intergraalhelm, OOK met bivakmuts en dergelijke zaken....
ik spreek nergens over alleen burka's
Een burka is één van de gezichtsbedekkenden middelen. En aangezien het in dit topic over burka's gaat vraag ik naar de burka, niet naar de integraalhelm. Dus niks verdraaien van je woorden, wel het ontopic proberen te houden
.
Heino schreef:MamboBeach schreef:Heino, als er hier in de zomer een zwarte piet rond mijn huis loopt, dan vind ik dat wel vreemd. Maar nu weer een zwarte piet erbij halen... Dus moet zwarte piet worden afgeschaft? Da's vreemd, dus alle negers de deur uit? Want zwarte piet heeft alleen aan andere broek aan met mantel en een petje op. Mijn zwarte piet draagt geen burka hoor, dus ik begrijp de vergelijking niet.
Ojajoh schreef:spiegel even wil je
een bivak is ook een gezichtsbedekkend middel
ik heb nergens gezegd dat de burka alleen voor meer criminaliteit dient, ik heb gezegd dat gezichtsbedekking dat doet
mar jij wil dat ik zwart op wit bewijzen ga neerzetten dat de burka voor meer criminaliteit zorgt
dus wie verdraait de boel nou? jij toch?
en het is ontopic aangezien in de OP de bivak en intergraal er ook bij staat vermeld , ommetrent de boetes...
Electra63 schreef:Terugkomend op de invloed van de media. Natuurlijk heeft de media gigantisch invloed op de beleving van mensen. De meeste mensen hebben nog nooit IRL iemand in een burka gezien, toch hebben ze daar een mening over, vooral m.b.t. de veiligheid. De meeste bokkers die niet in de grote steden wonen, worden niet/zelden geconfronteerd met een moskee, toch heeft men er last van.
Men wordt dus beïnvloedt door de media.
MamboBeach schreef:Electra63 schreef:Terugkomend op de invloed van de media. Natuurlijk heeft de media gigantisch invloed op de beleving van mensen. De meeste mensen hebben nog nooit IRL iemand in een burka gezien, toch hebben ze daar een mening over, vooral m.b.t. de veiligheid. De meeste bokkers die niet in de grote steden wonen, worden niet/zelden geconfronteerd met een moskee, toch heeft men er last van.
Men wordt dus beïnvloedt door de media.
Neuj, geloof ik echt helemaal niets van.Dus alleen als je in de grote stad woont mag je meepraten? Dat vind ik wel kortzichtig hoor. Ik wil er nog niet dood gevonden worden maar dat wil toch niet zeggen dat ik geen mening mag hebben en vormen? Je hebt ook bepaalde wijken he... Zou jij toch moeten weten.
merenque schreef:Van mij mogen ze het wel verbieden. Als ik in een arabisch land ben zorg ik er voor dat ik mijn knieen, schouders en boezem bedekt hebt. Dus ik pas me aan, aan de gebruiken van dat land. Dus als ik een boerka zou moeten dragen dan doe ik dat. Waarom zouden buitenlanders zich dan hier dan niet kunnen aanpassen aan onze gebruiken. Als er zo veel mensen zijn die het bezwaarlijk vinden, dan moet je je maar aanpassen. Kan je dat niet. Ga dan maar ergens anders wonen.
Electra63 schreef:Dat zeg ik niet. Maar je mening wordt wel beïnvloedt door de media, hoe kan je je anders een mening vormen over iets of iemand die je niet kent of nog nooit heb gezien.
En we kunnen er natuurlijk omheen draaien, dit wetsvoorstel is er gekomen specifiek voor de burka op verzoek van de PVV.
Ojajoh schreef:ik heb nergens gezegd dat de burka alleen voor meer criminaliteit dient, ik heb gezegd dat gezichtsbedekking dat doet
mar jij wil dat ik zwart op wit bewijzen ga neerzetten dat de burka voor meer criminaliteit zorgt
Ojajoh schreef:chevax schreef:Maar nogmaals de vraag waar iedereen nu toch die hordes burka-vrouwen tegenkomt?
wel eens in Zaandam geweest? of Amsterdam west?
sarabande schreef:Dus MB jij gelooft niet dat dit programmapunt van Wilders, een van de weinige die trouwens uitgevoerd wordt integenstelling tot alle zorg en veiligheid beloftes, er niet dankzij Wilders gekomen is????
Ersina schreef:Van sommige dingen (bijvoorbeeld nu de burka) vind ik dat iets in de kiem gesmoord moet worden. Nederland wil het niet. Dus een signaal afgeveven naar de mensen die burka's willen dragen. "Welkom, maar onze waarden en normen moeten nageleefd worden. Daar past geen Burka in." Ik kan ook niet naar Saoedi Arabië gaan en daar met een rok op kniehoogte op straat lopen! Welke partij de regel wil invoeren, maakt niet uit. Dit leeft onder de Nederlanders. Niemand heeft er schade van als de burka/niqap afgeschaft wordt. Met een bivakmuts oplopen is ook niet echt nodig. Als er een deel mensen het prettiger vind als deze kledingstukken uit het straatbeeld verdwijnen, wat geeft dit dan? We willen allemaal prettig wonen in dit land. Ik kan me niet voorstellen dat een iemand haar burka gaat missen. Is dit wel zo, dan is Nederland misschien niet het land waarin ze thuishoort.