Boerka dragen verboden?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 12:47

Nou als je dat schreeuwen en niet discussiëren vindt :?

Ik stel gewoon een vraag.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 12:58

MamboBeach schreef:
Heino, als er hier in de zomer een zwarte piet rond mijn huis loopt, dan vind ik dat wel vreemd. Maar nu weer een zwarte piet erbij halen... Dus moet zwarte piet worden afgeschaft? Da's vreemd, dus alle negers de deur uit? Want zwarte piet heeft alleen aan andere broek aan met mantel en een petje op. Mijn zwarte piet draagt geen burka hoor, dus ik begrijp de vergelijking niet.

Je geeft het zelf al aan, gevaar zit hem niet in iemand's uiterlijk/kleding of onherkenbaarheid :) Zowel zwarte piet als iemand met een burka gaat op in een massa, dus zijn behoorlijk onherkenbaar. En toch wil men wel een burka-verbod, maar geen zwarte pieten verbod. Terwijl je voor beiden het argument "ze zijn lastig te identificeren" aan kunt halen.

Citaat:
Dus als je je bewust bent van je vooroordelen is het geoorloofd? ;) Iedereen heeft vooroordelen, meningen enz. en dat mag ook. Als je daar voor jezelf eerlijk in blijft, is dat geen probleem, heeft niets met media te maken hoor, niet alleen de media.

Nee dat zeg ik niet. Ik vind je je door vooroordelen laten leiden niet goed. En wanneer je beseft dat je die neiging wel hebt, kun je er wat aan doen. Ook al krijg ik de kriebels van tokkies, ik besef dat dat mijn eigen vooroordelen zijn, dus van mij hoeft er geen tokkieverbod ;)

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 13:04

Heino schreef:
Ojajoh schreef:
lees!! je gezicht bedekken!
dat is OOK met intergraalhelm, OOK met bivakmuts en dergelijke zaken....

ik spreek nergens over alleen burka's

Een burka is één van de gezichtsbedekkenden middelen. En aangezien het in dit topic over burka's gaat vraag ik naar de burka, niet naar de integraalhelm. Dus niks verdraaien van je woorden, wel het ontopic proberen te houden ;)

.

spiegel even wil je
een bivak is ook een gezichtsbedekkend middel

ik heb nergens gezegd dat de burka alleen voor meer criminaliteit dient, ik heb gezegd dat gezichtsbedekking dat doet
mar jij wil dat ik zwart op wit bewijzen ga neerzetten dat de burka voor meer criminaliteit zorgt

dus wie verdraait de boel nou? jij toch?
en het is ontopic aangezien in de OP de bivak en intergraal er ook bij staat vermeld , ommetrent de boetes...

Lauren_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 13:09

Een burka en een niqab zijn niet verplicht volgens de Koran en passen niet bij onze normen en waarden. Geen petjes bijv de klas, iemand aankijken als je daar mee spreekt etc

Wil je toch zo excessief uiting geven aan je geloof dan ga je lekker een huisje huren in Afghanistan!

Electra63

Re: Boerka dragen verboden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 13:20

Terugkomend op de invloed van de media. Natuurlijk heeft de media gigantisch invloed op de beleving van mensen. De meeste mensen hebben nog nooit IRL iemand in een burka gezien, toch hebben ze daar een mening over, vooral m.b.t. de veiligheid. De meeste bokkers die niet in de grote steden wonen, worden niet/zelden geconfronteerd met een moskee, toch heeft men er last van.
Men wordt dus beïnvloedt door de media.

Lauren_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 13:21

Is het nou zo moeilijk om de mening of ervaring van een ander te respecteren?

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 13:23

Heino schreef:
MamboBeach schreef:
Heino, als er hier in de zomer een zwarte piet rond mijn huis loopt, dan vind ik dat wel vreemd. Maar nu weer een zwarte piet erbij halen... Dus moet zwarte piet worden afgeschaft? Da's vreemd, dus alle negers de deur uit? Want zwarte piet heeft alleen aan andere broek aan met mantel en een petje op. Mijn zwarte piet draagt geen burka hoor, dus ik begrijp de vergelijking niet.

Je geeft het zelf al aan, gevaar zit hem niet in iemand's uiterlijk/kleding of onherkenbaarheid :) Zowel zwarte piet als iemand met een burka gaat op in een massa, dus zijn behoorlijk onherkenbaar. En toch wil men wel een burka-verbod, maar geen zwarte pieten verbod. Terwijl je voor beiden het argument "ze zijn lastig te identificeren" aan kunt halen.

[quote]
Nee, nu sla je plank echt mis, dat is mijn mening. Dus dan zijn alle negers behoorlijk onherkenbaar, door hun kleurtje? Zwarte peit heeft geen burka op, geen zonnebril niets. Waar komt deze vergelijking nu vandaan? Nee, ik kan hier niets mee. Ik kijk iemand graag in de ogen en dat gaat heel goed met zwarte piet!

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 13:23

Sorry dames, ik kan niet meer quoten... :') Y;(

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 13:26

Ojajoh schreef:
spiegel even wil je
een bivak is ook een gezichtsbedekkend middel

ik heb nergens gezegd dat de burka alleen voor meer criminaliteit dient, ik heb gezegd dat gezichtsbedekking dat doet
mar jij wil dat ik zwart op wit bewijzen ga neerzetten dat de burka voor meer criminaliteit zorgt

dus wie verdraait de boel nou? jij toch?
en het is ontopic aangezien in de OP de bivak en intergraal er ook bij staat vermeld , ommetrent de boetes...

Staat idd in de openingspost. Ik vind ook wel dat jullie dan eerlijk moeten zijn en niet doen of het alleen maar over de burka gaat. Als iemand een integraalhelm op heeft of een bivakmuts vind ik dat net zo onprettig. Stop de tegenstanders dan ook niet in een hoekje...

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 13:28

Electra63 schreef:
Terugkomend op de invloed van de media. Natuurlijk heeft de media gigantisch invloed op de beleving van mensen. De meeste mensen hebben nog nooit IRL iemand in een burka gezien, toch hebben ze daar een mening over, vooral m.b.t. de veiligheid. De meeste bokkers die niet in de grote steden wonen, worden niet/zelden geconfronteerd met een moskee, toch heeft men er last van.

Neuj, geloof ik echt helemaal niets van. :n Dus alleen als je in de grote stad woont mag je meepraten? Dat vind ik wel kortzichtig hoor. Ik wil er nog niet dood gevonden worden maar dat wil toch niet zeggen dat ik geen mening mag hebben en vormen? Je hebt ook bepaalde wijken he... Zou jij toch moeten weten. ;)

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 13:32

MamboBeach schreef:
Electra63 schreef:

Neuj, geloof ik echt helemaal niets van. :n Dus alleen als je in de grote stad woont mag je meepraten? Dat vind ik wel kortzichtig hoor. Ik wil er nog niet dood gevonden worden maar dat wil toch niet zeggen dat ik geen mening mag hebben en vormen? Je hebt ook bepaalde wijken he... Zou jij toch moeten weten. ;)

Dat zeg ik niet. Maar je mening wordt wel beïnvloedt door de media, hoe kan je je anders een mening vormen over iets of iemand die je niet kent of nog nooit heb gezien.

En we kunnen er natuurlijk omheen draaien, dit wetsvoorstel is er gekomen specifiek voor de burka op verzoek van de PVV.

_Wodka_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 13:34

Van mij mogen ze het wel verbieden. Als ik in een arabisch land ben zorg ik er voor dat ik mijn knieen, schouders en boezem bedekt hebt. Dus ik pas me aan, aan de gebruiken van dat land. Dus als ik een boerka zou moeten dragen dan doe ik dat. Waarom zouden buitenlanders zich dan hier dan niet kunnen aanpassen aan onze gebruiken. Als er zo veel mensen zijn die het bezwaarlijk vinden, dan moet je je maar aanpassen. Kan je dat niet. Ga dan maar ergens anders wonen.

Ersina

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 13:37

Geweldig! In de Islam staat dat wettelijke regels boven persoonlijke regels gaan. Dus als het volgens de wet geregeld is dat er geen burka gedragen mag worden, hoeven mensen die anders dachten dat ze hun geloof niet goed beleiden (wat niet zo is ,want de burka/niquap is niet verplicht, maar wat toch traditioneel er in is geslopen)zich niet schuldig te voelen. Ik heb in grote steden gewoond en wél mensen in burka's tegengekomen. Heel onaangenaam! Evenals mensen met bivak mutsen op! Nee, we mogen toch gewoon weten hoe iemand eruit ziet? Tja, erg onhandig als je wil stelen...Maar ik kan eigenlijk geen nadelen vinden voor de medemens.

SaBiNa_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 13:40

merenque schreef:
Van mij mogen ze het wel verbieden. Als ik in een arabisch land ben zorg ik er voor dat ik mijn knieen, schouders en boezem bedekt hebt. Dus ik pas me aan, aan de gebruiken van dat land. Dus als ik een boerka zou moeten dragen dan doe ik dat. Waarom zouden buitenlanders zich dan hier dan niet kunnen aanpassen aan onze gebruiken. Als er zo veel mensen zijn die het bezwaarlijk vinden, dan moet je je maar aanpassen. Kan je dat niet. Ga dan maar ergens anders wonen.

Ik vind dat als je op vakantie gaat je niet aan hun regels hoeft te houden, toch?

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 13:42

Electra63 schreef:
Dat zeg ik niet. Maar je mening wordt wel beïnvloedt door de media, hoe kan je je anders een mening vormen over iets of iemand die je niet kent of nog nooit heb gezien.

En we kunnen er natuurlijk omheen draaien, dit wetsvoorstel is er gekomen specifiek voor de burka op verzoek van de PVV.

Nou, ik vind dat niet zo heel vreemd. Ik ben nog nooit langs iemand gelopen met een bivakmuts op, maar zou het niet prettig vinden als dat wel zo was. Dat is toch niet vreemd? Daar kan en mag ik dan toch een mening over hebben? :)

Omheen draaien? PVV? Sorry, wat wil je nu? Ik vind dit absoluut niet fijn aanvoelen en wil NIET in een hokje worden geplaatst, ik bepaal zelf wat ik vindt en wat mijn mening is en waar deze op is gebaseerd. Wat wil je zeggen? Dat de mensen die PVV aanhangen slecht zijn enz. Krijgen we dat gel*l nu weer. Constant wordt dat door de tegenhangers aangedragen en daar ben ik nu zo klaar mee! Maar natuurlijk, je hebt gelijk! Alles komt door de media als het jullie in het straatje past en de PVV heeft het gedaan! :roll: Het lijkt wel of ik hier in een kleuterklas zit! Wat wil je nu? Ik vind dit altijd zo jammer in topics als deze, het wordt altijd in 1 richting geduwd en loopt altijd op hetzelfde uit! Media en Wilders hebben het gedaan... Iemand respecteren dat iemand een andere mening heeft zou ook niet gek zijn. Ik ben er klaar mee! De groeten!

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 13:45

Dus MB jij gelooft niet dat dit programmapunt van Wilders, een van de weinige die trouwens uitgevoerd wordt integenstelling tot alle zorg en veiligheid beloftes, er niet dankzij Wilders gekomen is????

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 13:46

Ojajoh schreef:

Ook goed, wat jij wilt, dan maar een bron waarin naar voren komt dat gezichtsbedekking voor meer criminaliteit zorgt. Wat jij wilt :) Topic begon toch echt met een burka, maar dat terzijde. Dan trekken we het wel algemeen, wel zo prettig, ipv dat gehamer op alleen de burka.

Mambo, eerder werd aangehaald (niet door jou) dat je met mensen met een burka niets kunt wanneer het om omschrijven van iemand's uiterlijk gaat, omdat je niet verder komt dan "ja ze droeg een burka". Dat is toch met zwarte piet net zo? "Ja hij was verkleed als zwarte piet". Maar ik geloof dat we langs elkaar heen praten en ik heb geen idee hoe we het op kunnen lossen, dus laat ik het er maar bij denk ik :)

*edit* Oh je bent weg zie ik. Ik begrijp niet helemaal waarom je je zo druk maakt. Je hamert er zelf op dat iedereen zijn eigen mening moet mogen hebben, maar iemand mag niet de mening hebben dat een deel van de problematiek door de media veroorzaakt wordt???

slokkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 14:17

Ojajoh schreef:
chevax schreef:
Maar nogmaals de vraag waar iedereen nu toch die hordes burka-vrouwen tegenkomt?

wel eens in Zaandam geweest? of Amsterdam west?

Ik wel (Amsterdam west) en mijn deur staat, net als me buren, gewoon open.
Op de 8000 huishoudens "ken" ik er 9.
En wanneer je ze vaker ziet, herken je de persoon ook aan hun burka.
Daar hoef je het gezicht niet voor te zien.
:7

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 14:19

sarabande schreef:
Dus MB jij gelooft niet dat dit programmapunt van Wilders, een van de weinige die trouwens uitgevoerd wordt integenstelling tot alle zorg en veiligheid beloftes, er niet dankzij Wilders gekomen is????

punt als bijvoorbeeld zorg die lappen alle partijen aan hun laars (niet dat ik het daar mee eens ben hoor)... maar bepaalde punten die wilders stelt mbt tot veiligheid en nederlands beeld en behouding van dat beeld mogen van mij uitgevoerd worden! jammer dan dat sommige mensen mij dan als rassist zien, kan me niks boeien... het moet een keer klaar zijn met alle ellende die de buitenlandse bevolking creeert in nederland, zoals ik al aangaf gebeuren er hier dingen in de wijk waar je met je verstnad niet bij kan en de politie grijpt niet in omdat ze bang zijn. dan maar zwaardere maatregelen en terug naar waar ze vandaan komen... mensen die mede door deze uitspraak wil beweren dat dit op media en speculatie gebaseerd is prima, maar ik nodig je uit om eens een weekje mee te draaien hier, en nee ik kom echt niet uit de randstad. kijken of ik het echt uit mn duim zuig dat ik 's avonds de hond niet alleen uit kan laten en in het winkelcentrum mn tas stevig vast moet houden. en hoe ik weet dat 'die mensen' het zijn? simpel... ik ZIE het

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 14:31

Er is geen punt dat Wilders stelt dat al niet uitgevoerd wordt. De immigratie wetten zijn de strengste van Europa en dat was al ingesteld voor hij ging gedogen. Het werk in de buurten en overlast gevende jongeren, was ook al tijdens het vorige kabinet gestart. Meer politie, zoals hij beloofde komt er niet, eerder minder.

Dus om nog iets van al zijn geschreeuw waar te maken is er nu een symptoom bestrijding als het verbod op de Burka waar maar een handjevol vrouwen in heel Nederland onder vallen.

Overigens lappen andere partijen de zorg niet aan hun laars, de enige reden dat die maatregelen uitgevoerd kunnen worden is omdat Wilders en zijn club er voor stemmen waardoor er een meerderheid in de kamer voor is.

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 14:40

wordt uitzetting als lik op stuk ook al uitgevoerd bij jou dan? hier nog niet maar mag van mij wel... met zorg niet uitvoeren probeer ik te zeggen dat niemand 100% zn best daarvoor te doen

Ersina

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 14:43

Van sommige dingen (bijvoorbeeld nu de burka) vind ik dat iets in de kiem gesmoord moet worden. Nederland wil het niet. Dus een signaal afgeveven naar de mensen die burka's willen dragen. "Welkom, maar onze waarden en normen moeten nageleefd worden. Daar past geen Burka in." Ik kan ook niet naar Saoedi Arabië gaan en daar met een rok op kniehoogte op straat lopen! Welke partij de regel wil invoeren, maakt niet uit. Dit leeft onder de Nederlanders. Niemand heeft er schade van als de burka/niqap afgeschaft wordt. Met een bivakmuts oplopen is ook niet echt nodig. Als er een deel mensen het prettiger vind als deze kledingstukken uit het straatbeeld verdwijnen, wat geeft dit dan? We willen allemaal prettig wonen in dit land. Ik kan me niet voorstellen dat een iemand haar burka gaat missen. Is dit wel zo, dan is Nederland misschien niet het land waarin ze thuishoort.

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 14:45

Ersina schreef:
Van sommige dingen (bijvoorbeeld nu de burka) vind ik dat iets in de kiem gesmoord moet worden. Nederland wil het niet. Dus een signaal afgeveven naar de mensen die burka's willen dragen. "Welkom, maar onze waarden en normen moeten nageleefd worden. Daar past geen Burka in." Ik kan ook niet naar Saoedi Arabië gaan en daar met een rok op kniehoogte op straat lopen! Welke partij de regel wil invoeren, maakt niet uit. Dit leeft onder de Nederlanders. Niemand heeft er schade van als de burka/niqap afgeschaft wordt. Met een bivakmuts oplopen is ook niet echt nodig. Als er een deel mensen het prettiger vind als deze kledingstukken uit het straatbeeld verdwijnen, wat geeft dit dan? We willen allemaal prettig wonen in dit land. Ik kan me niet voorstellen dat een iemand haar burka gaat missen. Is dit wel zo, dan is Nederland misschien niet het land waarin ze thuishoort.

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

en bovendien... als de nederlandse bevolking het niet eens is met de pvv, waarom dan elke keer zoveel stemmen?

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 14:51

Joanne1987 schreef:
en bovendien... als de nederlandse bevolking het niet eens is met de pvv, waarom dan elke keer zoveel stemmen?

Omdat ze al die leugens die in het programma stonden geloofden, als zoethoudertje krijgen ze nu de Burka

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 14:52

hhaahahahahahahahahahahah off course....