Officieel 5 doden en 35 zwaargewonden -> onweer op Pukkelpop

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Stopcontact

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 12:37

Wat verschrikkelijk. Ik heb er geen woorden voor. Zit met kippelvel over mijn lijf dit te lezen en te kijken.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 12:38

Nou...ik ben bang dat als ik(en iedereen) geld ga terug vragen dat pukkelpop volgend jaar niet doorgaat. Het wordt hoe of hoe een financiele strop oa vanwege gemiste inkomen bij de verkoop van eten, drinken en merchandise..
Ik schaar dit in de cathegorie jammer dan...ik heb het overleefd...laat dat geld maar zitten en maak er volgend jaar iets weer iets mooi's van....

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 12:39

Ayasha schreef:
Een vriendin die daar was heeft nu op FB "Ik snap het niet.... Ik zag je nog en toen was je ineens weg en nu kom je nooit meer terug" :\ Maar ze wil niet praten dus ik weet niet wat er precies gebeurt is... Ik hoop dat ze snel rust vindt.

O...wat erg...geen woorden voor... :(:)

zwieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 12:41

Ayasha schreef:
Een vriendin die daar was heeft nu op FB "Ik snap het niet.... Ik zag je nog en toen was je ineens weg en nu kom je nooit meer terug" :\ Maar ze wil niet praten dus ik weet niet wat er precies gebeurt is... Ik hoop dat ze snel rust vindt.

Hier zijn geen woorden voor... :\ :(:)

Ayasha
Blogger

Re: Officieel 4 doden en 35 zwaargewonden -> onweer op Pukkelpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 12:42

Nee.... Ze keken zo uit hier na en het ging een feestje worden.... :\

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 12:42

Olikea schreef:
We zijn bij die man gebleven tot hij afgevoerd werd door de ambulance, en toen hebben ze ons er ook uit gehaald..

Respect dat jullie bij die man gebleven zijn... :(:)

Ayasha schreef:

Wat moet je hier nou over zeggen... Hier zijn geen woorden voor... :\

Justy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 12:43

Wat een horror... Krijg er elke keer kippenvel van. Onze vrienden en bekenden waarvan ik wist dat ze op PKP waren zijn godzijdank terecht, maar iedereen kent wel iemand die. Denk dat Pukkelpop nooit meer hetzelfde zal zijn.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 12:44

Lees ook op fb van veel mensen die boos zijn omdat pukkelpop niet door gaat, en ze hun ticket betaald hebben

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 12:46

lesilla schreef:
Lees ook op fb van veel mensen die boos zijn omdat pukkelpop niet door gaat, en ze hun ticket betaald hebben

Niet over opwinden, laten gaan...die hebben het gewoon niet begrepen...

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 12:46

Ayasha, dan komt het plots heel dichtbij... Ze zal tijd nodig hebben om dit te kunnen verwerken. Als ze alleen al weet dat je er voor haar bent, dan is dat al heel veel, denk ik. Praten komt later wel. Veel sterkte.

Hasselt is één ramp op dit moment voor wie er in het verkeer zit. Was normaal een kwartier geleden aan mijn laatste autorijles begonnen, maar mijn instructeur zit vast op kilometers hier vandaan, dus ik vermoed dat ik over een uur of anderhalf kan beginnen. Dan moeten we naar Genk rijden (papieren afhalen voor rijbewijs) en het kan goed zijn dat dat ook een hele tijd gaat duren (is nl. ook een stuk die kant op)...

De vuilniskar komt hier nu door, die is normaal hier rond 6 à 7u 's morgens...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 12:50

Heb even alles bijgelezen ....
Poeh, die reactie van een vriendin van Ayasha :oo Moet echt vreselijk zijn!
Ayasha, ook voor jou sterkte, hopelijk kan ze er binnenkort toch over praten...

Heb ook de filmpjes gezien hier in het topic, jeetje -O-
Wat ik dan ergens wel 'raar' vind .. als het om 18u zo zwart als de nacht wordt dat niemand zich vragen stelt .. Ik ben toen op dat moment in de auto gesprongen en zo snel als ik kon (en als de snelheidslimiet toeliet :P ) naar huis gereden. Ik was echt nét binnen toen de hel losbrak .. man, wat was ik blij dat ik binnen was. En iedereen blijft daar gewoon rustig staan .. Maarja, langs de andere kant, waar ga je ook naartoe hé ...

Het blijft moeilijk te vatten allemaal -O-

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 12:50

Daarnet met moeder gebeld, die was m'n zus naar het werk doen en is weer bezig met mensen te transporteren naar het station :)

apincy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 12:53

het lijkt me idd echt verschrikkelijk en kan me goed voorstellen dat het is afgelast

ben zelf al heel wat festivals afgeweest maar hoop toch echt zo iets nooit mee te maken

sterkte voor iedereen die daar was

Olikea

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 12:53

Ik vind het echt super hoe de mensen in hasselt en kiewit ons hielpen.. je kon overal terecht voor een warme douche en een bak koffie.. Je kon ook gewoon bij mensen slapen..
Thumbs up voor jullie..

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 12:54

Komen mensen nu nog een beetje weg daar?

Ayasha... verschrikkelijk....

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 12:54

Voor zover ik begrijp ontstaat dergelijk noodweer ineens, dat schijnen ze ook niet altijd op een radar oid te kunnen zien,...
Tja...en dat mensen gewoon blijven staan? Zo'n heftig noodweer komt maar zelden voor in de Benelux,... dus mensen zullen wel gedacht hebben, oh...beetje onweer en regen, die bui trekt zo wel over.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 12:55

Je komt er weg als je veel geduld hebt. Mijn moeder is nu dus 2 uur onderweg voor iets waar ze normaal een half uurtje over doet. Er zijn extra bussen ingezet en die zouden wel goed kunnen rijden, zei m'n moeder.

Adriana

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 12:56

@ Tieneke; Jouw moeder is een toffe! Ondanks haar eigen pijn weer helpen! Jullie mogen haar goed verwennen helemaal als de adrenaline straks wegvalt en de pijn erger naar boven komt.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 12:56

Sabine: thx, ik kende haar niet zo goed, meer van ziens en via die vriendin... Ik hoop dat ze het verwerkt kan krijgen.
Zwart wordt het hier wel vaker maar stormen zoals het ineens begon te doen (echt op 2 min tijd) heb ik in 2006 alleen mee gemaakt...

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 12:57

[***] schreef:
Heb even alles bijgelezen ....
Poeh, die reactie van een vriendin van Ayasha :oo Moet echt vreselijk zijn!
Ayasha, ook voor jou sterkte, hopelijk kan ze er binnenkort toch over praten...

Heb ook de filmpjes gezien hier in het topic, jeetje -O-
Wat ik dan ergens wel 'raar' vind .. als het om 18u zo zwart als de nacht wordt dat niemand zich vragen stelt .. Ik ben toen op dat moment in de auto gesprongen en zo snel als ik kon (en als de snelheidslimiet toeliet :P ) naar huis gereden. Ik was echt nét binnen toen de hel losbrak .. man, wat was ik blij dat ik binnen was. En iedereen blijft daar gewoon rustig staan .. Maarja, langs de andere kant, waar ga je ook naartoe hé ...

Het blijft moeilijk te vatten allemaal -O-

Op het fesival terein heb je echt veel minder goed door hoe erg het weer is..en al helemaal niet als je in een tent staat.
Bovendien..als iedeeen dezelfde gedachten gehad zou hebben, dan was het drama vele malen groter geweest.

Nathaliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 12:58

Tieneke, wat goed van je moeder !

Ik hoor trouwens vanalles op de Twitter over de NOS die een ongepaste opmerking maakte over dat het een '' typisch'' Belgisch ongeorganiseerde puinhoop was... Weet iemand daar meer van?

Olikea

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 13:02

@ stef..Komen mensen nu nog een beetje weg daar? Wij zijn rond half negen daar vertrokken.
En we konden goed doorrijden.
Maar ik vernam van vrienden dat het nu helemaal vast staat..

Ik zie net het nieuws.. wat verschrikkelijk..

Edit/. zie nu op tv hoe de man die we geholpen hebben in de ambu wordt afgevoerd..
Laatst bijgewerkt door Olikea op 19-08-11 13:03, in het totaal 1 keer bewerkt

zwieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 13:02

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 13:03

Het zou er om gaan dat er weer alarm gegeven is.

Maar ik heb hier gezeten, ze hadden het niet kunnen voorkomen, het ging op 2 minuten tijd van volledig helder naar nacht donker en storm... Daar kan je niet op voorbereid zijn..

Elpharo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 13:04

Jeetje, zo een beetje de verhalen gelezen, maar als je erover nadenkt- wat ben je eigenlijk kwetsbaar op zo'n festivalterrein als zoiets gebeurt heh. Eigenlijk is alles weiland met wat doeken en veel "gevaarlijke" buizen. Denk je echt niet over na als je naar een festival gaat...Ayasha- ondanks dat je haar niet heel goed kende, het blijft echt vreselijk! Sterkte ermee, vooral ook voor die vriendin!