De schokkende waarheid over het leven van een varken

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 18:08

Abiola

Re: De schokkende waarheid over het leven van een varken

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 18:18

Precies, als het zo óók kan, waarom bestaat de bio-industrie dan nog?

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 19:00

Omdat als er in de winkel een varkenslapje voor 1.99 ligt en daarnaast eentje voor 3.99 dan koopt bijna iedereen die van 1.99.

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 19:19

Maar als die kiloknallers er niet meer zouden zijn, omdat de dieren niet meer zo gehouden worden, is het probleem ook opgelost. De consument moet ook verantwoording nemen, maar de boeren ook. In dat Telegraaf filmpje zie je toch ook een blije boer. Ik kan me niet voorstellen dat een bio-industrie boer het ook leuk vind om op die manier met zijn beesten om te gaan.

kiepejanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 20:31

Wat zegt nu...varkens hebben n rot leven....bull......t

xxGermaXX

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-11 14:56

Heb het filmpje gezien. En het is natuurlijk heel makkelijk om alleen de slechte dingen te laten zien.
Nu weet ik dat dit niet overal zo is.
Mijn broer is ook varkensboer en zijn varkens zitten er niet zo bij.
En waarom de varkens niet allemaal buiten lopen heeft te maken dat mensen bang zijn dat er weer een ziekte oid uitbreekt

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-11 11:48

kiepejanie schreef:

Leg uit?

kiepejanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-11 15:40

Miracle_ schreef:
kiepejanie schreef:

Leg uit?

hoezo leg uit, de varkens hebben het echt zo slecht nog niet.

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-11 16:09

Ik wou dat varkens er schattig pluizig als hondjes uitzagen... Denk dat varkens hun uiterlijk erg tegen zich hebben.
Ze zijn slimmer dan honden, maar worden gehouden zonder iets om hun inteligentie te gebruiken, zonder ruimte om hun natuurlijke gedrag te tonen (lekker vroeten naar regenwormen enzo) en zonder lekker in het zonnetje te kunnen liggen zonbaden (hun 2e hobby na vroeten :D)

En waarom? Omdat de consument het accepteerd..

Apostrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-11 16:23

wroeten, accepteert.

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-11 16:35

Jaja weer 3 dingen tegelijk aan het doen geweest...
Maar jammer dat dat het enige is wat je uit mijn bijdrage haalt..

Apostrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-11 16:47

Mariska_28 schreef:
Maar jammer dat dat het enige is wat je uit mijn bijdrage haalt..
Dat was mijn punt. Krijg het gevoel dat je vooral de eerste 3 posts hebt doorgelezen en daarna niet meer. Wat algemene kennis over wat er in sommige landen met honden gebeurt zou ook helpen ;)

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-11 16:53

Wat er in andere landen gebeurt mag toch geen leidraad zijn voor hier? Mensen in het westen hebben in het algemeen meer sympathie voor 'schattige' dieren zoals honden en katten.
En ik heb wel alle pagina`s gelezen, steeds niet willen reageren omdat de "pro" groep hier aan het lobbyen is hoe goed varkens het wel niet hebben.. En daar ben ik het dus niet mee eens (behalve de echte scharreldieren, maar die zijn helaas ver in de minderheid hier in Nederland).
Neemt niet weg dat je nooit ongevraagd bij mensen op het erf moet komen trouwens, dat heb ik helemaal met jullie eens.

Apostrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-11 17:17

Sinds wanneer houdt de wereld op bij Nederland? :')

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-11 17:19

? Je bent me kwijt.. Wat wil je daarmee zeggen?

Apostrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-11 17:24

Dat in politieke- en dierbeschermingstopics de wereld altijd vergeten wordt en het altijd over Nederland moet gaan. Eventueel met daarbij de tekst "laten we eens bij ons eigen landje beginnen".

Dat is (let op, ik zeg niet "ik vind", ik zeg "dat is") grote onzin. Tenzij je heel hard op Wilders stemt :')

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-11 20:45

kiepejanie schreef:

Nou gewoon, licht eens toe waar je dit vandaan haalt. Wat is goed en slecht volgens jou?
Zo goed hebben ze het echt niet.

Apostrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-11 20:46

Miracle_ schreef:
kiepejanie schreef:

Nou gewoon, licht eens toe waar je dit vandaan haalt. Wat is goed en slecht volgens jou?
Zo goed hebben ze het echt niet.

Come on, klik ff op "profiel" bij kiepejanie.

Beroep: werkzaam op varkensbedrijf (http://www.houbensteyngroep.nl )

Passend citaat: Wie is hier nou de snackbar? Gij of ik?

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-11 20:51

HLPhoto schreef:
Dat in politieke- en dierbeschermingstopics de wereld altijd vergeten wordt en het altijd over Nederland moet gaan. Eventueel met daarbij de tekst "laten we eens bij ons eigen landje beginnen".

Dat is (let op, ik zeg niet "ik vind", ik zeg "dat is") grote onzin. Tenzij je heel hard op Wilders stemt :')

Tsja, je kan nou eenmaal niet de hele wereld helpen, er is al genoeg oliebol in ons eigen land. Het gaat hier nu toch om de Nederlandse varkens in het filmpje, dus ook in het topic. En heel eerlijk kan een ander land me ook niet echt schelen. Tuurlijk, de dierenleed is overal erg, welk land ook, maar ik kan nou eenmaal niet alles en iedereen helpen. Ik zou het al heel wat vinden als de Nederlandse varkens het beter krijgen, dan kunnen we weer verder kijken.

HLPhoto schreef:
Come on, klik ff op "profiel" bij kiepejanie.

Beroep: werkzaam op varkensbedrijf (http://www.houbensteyngroep.nl )

Passend citaat: Wie is hier nou de snackbar? Gij of ik?

Oh, dus puur omdat zij op een varkensboerderij werkt, hebben varkens het niet slecht?
Dus als ik in een proefdiercentrum ga werken, hebben die dieren het ook opeens goed?

Apostrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-11 20:55

Miracle_ schreef:
Tsja, je kan nou eenmaal niet de hele wereld helpen, er is al genoeg oliebol in ons eigen land. Het gaat hier nu toch om de Nederlandse varkens in het filmpje, dus ook in het topic. En heel eerlijk kan een ander land me ook niet echt schelen. Tuurlijk, de dierenleed is overal erg, welk land ook, maar ik kan nou eenmaal niet alles en iedereen helpen. Ik zou het al heel wat vinden als de Nederlandse varkens het beter krijgen, dan kunnen we weer verder kijken.
Misschien toch handig om iets verder te kijken dan je neus lang is. Hoeveel varkensboeren zijn er in NL? Reken maar dat die dan gewoon failliet zijn, met een nieuwe lokale crisis tot gevolg.
Supermarkten kopen dan nl. vrolijk in het buitenland in. Of wil je a-la-Wilders ook de vleesgrenzen dicht hebben? Kan ook. Krijgen we vanzelf gesputter vanuit het buitenland en gedoe ivm oneerlijke concurrentie binnen de EU.

Miracle_ schreef:
Oh, dus puur omdat zij op een varkensboerderij werkt, hebben varkens het niet slecht?
Dus als ik in een proefdiercentrum ga werken, hebben die dieren het ook opeens goed?
Nee, omdat hij (niet zij) op een varkensboerderij werkt heeft ie er wat meer kijk op dan de eerste de beste die het topic binnen wandelt en z'n mening neergooit op basis van de eerste 3 posts en een propagandafilm van een organisatie die criminele activiteiten uitvoert.

Alles wat hierboven staat is de afgelopen 20 pagina's nl. al een paar keer voorbij gekomen in dit topic. Als je het mij vraagt is 't eigenlijk gewoon tijd voor een slotje...
Laatst bijgewerkt door Apostrof op 23-07-11 20:57, in het totaal 1 keer bewerkt

HxSunlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-11 20:56

wat gebeurd er met dat biggetje bij het eerste stukje van het filmpje wordt die levend gegrilt
bij dat stukje viel de tranen over mijn wangen |(

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-11 21:00

Dus je suggereert dat ik niet gelezen heb? Ik heb alles gelezen hoor. En dat HIJ op een boerderij werkt, maakt het voor mij niet anders. Hij kan een hele andere kijk op 'goed' hebben. Een vriendin van me woont ook op een varkensboerderij waar ik regelmatig rond gehuppeld heb, dus ik heb genoeg gezien wat mij betreft. En dan zijn niet allemaal hetzelfde nee, maar wat mij betreft is 24/7 binnen zitten nog steeds niet goed.

En bovendien zijn de Nederlandse varkensboeren nog niet failliet, dus ga ik me ook nog geen zorgen maken over het buitenland. En wat mij betreft zou de grens best dicht mogen wat vlees import betreft.

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-11 21:01

natasha1996 schreef:
wat gebeurd er met dat biggetje bij het eerste stukje van het filmpje wordt die levend gegrilt
bij dat stukje viel de tranen over mijn wangen |(

Nee, die wordt niet levend gegrild, die ligt op een rooster in de stal te creperen.

Apostrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-11 21:03

de Nederlandse varkensboeren zijn nog niet failliet nee, maar makkelijk hebben ze het ook niet.
verder suggereer ik idd dat je dat niet gelezen hebt :)

de grenzen dicht - in wat voor subtak van onze economie dan ook - is het domste wat we kunnen doen. denk eigenlijk zelfs dat we het niet voor elkaar krijgen als lid van de EU (en maar goed ook).

het is nogal makkelijk geblaat... alle varkens naar buiten. de enige reden dat jij dat kan roepen is omdat je er zelf niet afhankelijk van bent. als er morgen iemand begint te roepen dat er niemand meer op paarden mag zitten omdat dat niet is zoals de natuur ze bedoeld heeft en bovendien behoorlijk belastend piep je waarschijnlijk anders.

het komt iedere keer weer neer op egoïsme.
Laatst bijgewerkt door Apostrof op 23-07-11 21:06, in het totaal 3 keer bewerkt

HxSunlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-11 21:04

o echt verschrikkelijk

wat is creperen ook alweer ik ben niet zo slim sorry