Vlees noch vis.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Yviertje

Re: Vlees noch vis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 21:07

Het is geen algemeen verbod. Als ze kunnen aantonen dat hun manier van onverdoofd ritueel slachten geen extra leed veroorzaakt, mag het gewoon. Dus zo'n overwinning vind ik het niet.

AppelQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 13:24

Yviertje schreef:
Het is geen algemeen verbod. Als ze kunnen aantonen dat hun manier van onverdoofd ritueel slachten geen extra leed veroorzaakt, mag het gewoon. Dus zo'n overwinning vind ik het niet.

als ze dat met wetenschappelijk onderzoek kunnen aantonen (wat me onmogelijk lijkt, dit zou imo alleen met hersengolven ofzo kunnen) is dat prima. Als er geen extra leed zou zijn zou ik er ook geen bezwaar tegen hebben. De bezwaren die wij allemaal zien zijn die van het lijden van de dieren.

Neptunus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 23:48

ik eet een aantal dagen per week vlees , maar probeer het te beperken naar maximaal 3x.
vis eet ik nooit .

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 23:57

ik weet hoe het gaat, heb ook food inc gezien, vind het heel interessant.. en vind bijv. paardenvlees het eerlijkst.. maar ik eet gewoon bioindustrievlees, zon beetje elke dag. ( tenminste ik eet vaak een blik soep enz.. zit ook wel vlees in, wat bioindustrie is denk ik ) Ik weet niet wat het is, ik vind het sneu voor die beesten, maar miss wel verslaving ofzo? vind het gewoon superlekker, kan echt van vlees genieten en biologisch vlees vind ik te duur. Ik probeer wel te minderen.. maar t wil niet zo goed. In de supermarkt vergeet ik echt dat het een dier is geweest..

edit: daarnaast vind ik het echt goed van mensen als ze weinig tot geen vlees of vis eten, maar ja alle dierlijke producten komen ergens weg waar dieren het over het algemeen niet goed hebben gehad. Denk aan al die bokjes die naar de slacht moeten omdat geitenkaas zo populair is bij veel vegetariërs.

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 11:59

heb net de docu gezien. Erg interessant:) Wil best minderen, maar dan moet ik weten hoe ik lekker vegatarisch kan koken, wat net zo goedkoop is als een goedkoop en lekker is als vleesgerecht ( bijv. Spaghetti )

julius_juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 09:29

In spagetti o.i.d. mis ik het vlees helemaal niet. Daar gooien wij ook nooit vega spul in. Het gehakt geeft maar zo weinig smaak/structuur dat je dat eigenlijk nauwelijks merkt als het er niet in zit. :)
Overigens zijn er ook kruimels vega-gehakt, en ook wel pakjes gewoon nat gehakt, net als echte, wat je er door zou kunnen doen.