Alphen, zelfmoordactie in winkelcentrum, 7 doden + dader

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

damesschoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-11 20:18

@ Dramaqueen hoezo excuses???? we praten het toch niet goed wat iemand doet. Probeer maar eens in te lezen over mensen met Psychoses of andere psychische aandoeningen, dan begrijp je het misschien eenn klein beetje. we weten niet wat het motief is, dus het kan alles zijn.
Laatst bijgewerkt door damesschoen op 09-04-11 20:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-11 20:18

liberty22 schreef:
als het een echte psychopath is heus daar heb je geen medelijden mee dat zijn mensen de woorden die hun omschrijven mag ik hier niet eens uitspreken.

Daar is nog helemaal geen sprake van en onder deze omstandigheden met de info die we tot nu toe hebben (en dat is niet veel) vind ik het triest dat iemand tot zo'n daad komt ja. Uiteraard gaat het nu vooral om zijn slachtoffers, maar wanneer iemand deze beslissing neemt, dan gaat daar wat aan vooraf.
Overigens is een psychopaat ook ziek.

liberty22

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-11 20:20

Cayenne schreef:
liberty22 schreef:
als het een echte psychopath is heus daar heb je geen medelijden mee dat zijn mensen de woorden die hun omschrijven mag ik hier niet eens uitspreken.

Daar is nog helemaal geen sprake van en onder deze omstandigheden met de info die we tot nu toe hebben (en dat is niet veel) vind ik het triest dat iemand tot zo'n daad komt ja. Uiteraard gaat het nu vooral om zijn slachtoffers, maar wanneer iemand deze beslissing neemt, dan gaat daar wat aan vooraf.
Overigens is een psychopaat ook ziek.

ik schreef ook als , en idd is die ziek dit is het topic niet daarover te discuseren maar een psychose is heel wat anders als een psychopath ik werk met af en toe met zulke mensen met geen pen te beschrijven.

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-11 20:21

damesschoen schreef:
@ Dramaqueen hoezo excuses???? we praten het toch niet goed wat iemand doet. Probeer maar eens in te lezen over mensen met Psychoses of andere psychische aandoeningen, dan begrijp je het misschien eenn klein beetje

ja maar wie heeft gezegd dat ie dat heeft? misschien is hij wel gewoon bij zijn volle verstand geweest, sommige mensen zijn ook gewoon idioot.. dus zolang er niet bekend is vind ik niet dat je zoiets kan zeggen, komt alleen maar harder aan wanneer hij dit alleen maar als "lolletje" zag. ik zal het nooit begrijpen al lees ik er 100 boeken over, geen enkel greintje begrip voor hem :n :r

Jess1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-11 20:21

Miepie77 schreef:
hij heeft niet alleen anderen gedood he, ook zichzelf, die man moet echt heel ver weg zijn geweest, het is heel triest allemaal

Ach, zie het als een easy way out, anders had ie voorloooooooooooopig opgesloten gezeten. Ook geen fijn vooruitzicht huh?

liberty22

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-11 20:22

xDramaQueen schreef:
damesschoen schreef:
@ Dramaqueen hoezo excuses???? we praten het toch niet goed wat iemand doet. Probeer maar eens in te lezen over mensen met Psychoses of andere psychische aandoeningen, dan begrijp je het misschien eenn klein beetje

ja maar wie heeft gezegd dat ie dat heeft? misschien is hij wel gewoon bij zijn volle verstand geweest, sommige mensen zijn ook gewoon idioot.. dus zolang er niet bekend is vind ik niet dat je zoiets kan zeggen, komt alleen maar harder aan wanneer hij dit alleen maar als "lolletje" zag. ik zal het nooit begrijpen al lees ik er 100 boeken over, geen enkel greintje begrip voor hem :n :r

als dat zo zou zijn als jij beschrijft is het geen normaal mens maar dus een psychopath

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-11 20:22

Ik snap het psychose-verhaal en ook het 'medelijden'.

Er zijn documentaires over mensen die een moord hebben begaan en dan geïnterviewd worden.
Op een gegeven moment zit je dan op de bank en denkt;"Wat zielig voor die man.."
Hij zegt dan dat hij spijt heeft en soms denk je dan; sneu dat hij vast zit.
Die mening baseer je dan op één kant van het verhaal en na een tijdje realiseer je je dan dat deze vriendelijke man wél iemand of meerdere vermoord heeft! Het leven afgenomen heeft!

Psychoses zijn vreselijk en kunnen je zomaar overvallen.
Maar wat ik dan niet snap; dat zo iemand dan wel voorbereidingen neemt, door een wapen en kogels aan te schaffen.
Dan is het i.mo een vooropgezet plan, anders schaf je dat niet aan..

Lolacabana

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-11 20:23

Ik vind het echt vreselijk wat er gebeurd is.. Niet alleen voor de slachtoffers en hun nabestaanden, maar ook zeker voor de familie van de dader.. Het lijkt me zo moeilijk om het verlies van een (voor hun) dierbare en tegelijk te moeten verwerken wat voor leed hij heeft veroorzaakt..

hanny_jelke

ik vind het diep triest. heb nog niet zo heel lang geleden een om verloren door zelfmoord.
maar ben nu stiekem toch wel heel blij dat hij niemand mee heeft genomen.
maar helaas zijn die mensen zo ver weg die denken niet meer na over wat ze doen.
vreselijk voor de na bestaanden wens hun dan ook alle sterkte toe

Kiwipitje

Ben ik trouwens de enige die het opviel dat dat meisje zegt dat ze twee lijken heeft zien liggen? Vond dat echt heel naar. Noem het dan doden ofzo.

damesschoen

xDramaQueen schreef:
damesschoen schreef:

Als je mijn eerdere berichten leest zeg ik ook niet dat hij het heeft. Ik zeg alles kan... we weten het niet, maar wat ik wel prbeer te zeggen is dat sommige mensen ziek zijn en er dus helemaal niks aan kunnen doen.

Miepie77

xDramaQueen schreef:
ik vind het onvoorstelbaar dat mensen "excuses" voor hem proberen te vinden..

niks excuses, maar mensen doen deze dingen niet om gewoon slecht te zijn, dan had ie een bom geplaatst en was zelf veilig op afstand gaan zitten
Je kan het gewoon niet zo zwart/wit zien.

Roxanneexxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-11 20:24

Waar gaat dat heen in Nederland, het moet niet gekker worden, pff mijn gedachten gaan uit naar de slachtoffers en de nabestaanden

Jess1989

Kiwipitje schreef:
Ben ik trouwens de enige die het opviel dat dat meisje zegt dat ze twee lijken heeft zien liggen? Vond dat echt heel naar. Noem het dan doden ofzo.

Neuh, als je het over die twee meiden van de modeshow hebt... dan klopt er wel meer niet. Zeer zeer triest dat dat op tv komt als getuigen :n

kohtje

damesschoen schreef:
Iedereen spreek nu kwaad over de dader, maar mensen jullie weten helemaal niks. Je weet niet waarom hij het heeft gedaan. Zoals ik al zei mensen die in een zware psychose raken of wat dan ook weten echt niet meer wat ze doen. Misschien denk ik wel zo omdat ik uit de zorg kom, en heb ik dus misschien een andere kijk hierop dan mensen die niet uit de zorg komen

Dat komt niet van de ene op de andere dag. Dan is hij toch onder behandeling? Dan heeft er toch iemand het toch onderschat.
Dat hij zichzelf van het leven beroofd , ok maar mensen mee nemen die er niets mee te maken hebben is verschrikkelijk.

fuego3

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-11 20:25

xSaarSaar schreef:
Zelfs als je lid bent van een schietclub kom je niet zomaar aan een mitrailleur :n

nee idd , alleen wapens met losse schoten.

Stopcontact

Re: Alphen a/d rijn.Zelfmoord in overvolle winkelcentrum 4 doden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-11 20:25

Hoe laat begint die conferentie??

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-11 20:26

Kim, in een psychose kan je ook een wapen en kogels aanschaffen :) mijn oom ging in zijn (gelukkig onschuldige) psychose een boek schrijven over zijn leven. het is dus niet een opwellig dat je opeens iets gaat doen maar het neemt je volledig over. De een gaat een boek schrijven, de ander denkt dat die god is en alles kan doen en de ander denkt dat iedereen hem kwaat wil doen en neemt zelf het hef in handen. Psychoses zijn er in verschillende vormen en maten en het neemt een persoon gewoon compleet over en ze weten zelf niet wat hun overkomt.

Ik begrijp dat mensen absoluut geen begrip en medelijden zullen hebben voor hem, maar stel dat hij dus wel een psychisch probleem heeft ontwikkeld? Er is in elk geval een goed steekje los als je iets als dit gaat doen....

Miepie77

persconferentie!! Ned1
Laatst bijgewerkt door Miepie77 op 09-04-11 20:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Kiwipitje schreef:
Dat heb ik ook altijd als het gaat om een lijkenwagen.. :o Vind ik ook echt een naar (zelfs een beetje respectloos) woord.

Cayenne

Er zijn GEEN familieleden betrokken bij de schietpartij.
Zijn ouders leven dus nog.

Hij was lid van een schietvereniging.
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 09-04-11 20:26, in het totaal 1 keer bewerkt

_Reneee

Zijn moeder zat er dus niet bij..

Stopcontact

Zijn moeder is helemaal niet dood!!!

fuego3

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-11 20:27

zijn moeder en vader zijn dus niet geschoten en leven dus nog ,,, ned 1

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-11 20:27

Eddy_Rocks schreef:
Zijn moeder zat er dus niet bij..

Kun je nagaan hoe snel die roddels zich verspreiden en iedereen het meteen aanneemt..