Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
slokkie schreef:@Hermelientje
Hoe handhaaf je lesbische Moslims die een burka willen dragen?
Wie heeft daar de broek aan?
En als de man zelf rokken draagt?
Persoonlijk hoop ik dat het verbod er komt.
En het binnen een maand gedoogd wordt.
Speciale parken waar je er wel in mag lopen gelijk het nudistenstrand,
veilige ruimtes waar een kleine moslim (lees regenboog) vlag voor hangt.
Zodat je even met je geloof/overtuiging/aangeboren afwijking kan zijn
op jou manier met anderen zonder de constante haat en onbegrip van de buitenwereld.
Mijn wereld eist gelukkig geen perfectie
Alane schreef:een wetsvoorstel is nog steeds geen wet.... ergo dat wetsvoorstel is al 3 jaar niet verder gekomen dan alleen maar een wetsvoorstel
Mariss schreef:Haha, en zonder hoofddoek ben je wel volledig geloofsneutraal?
Zo ontneem je dus islamitische vrouwen de kans om in de ambtenarij of rechterlijke macht te gaan werken.
kanniet schreef:Het Islamitisch recht stelt dat het boven ander "recht" staat. Als je, als andersgelovige, in conflict komt met een moslim, heeft de moslim áltijd gelijk. Als je het als moslimvrouw tegen een moslimman moet opnemen heb je veel getuigen nodig om de getuigenis van de man tegen te spreken, anders heeft de man gewoon gelijk, hoe het ook gegaan is.
Als ik tegenover een agente sta die duidelijk een geloof aanhangt waarbij deze wetten gelden ben ik in feite al veroordeeld, en dat geeft me op zijn minst een heel ongemakkelijk gevoel.
Alet74 schreef:http://www.trouw.nl/nieuws/wereld/article3268377.ece/Minirokjes_verboden_in_Italiaans_dorp.html
Hoorde en zag ik net in het Jeugdjournaal.
kanniet schreef:Ik kan niet genoeg benadrukken dat wij het over veel dingen níet eens zijn, en jij weet dat heel goed.
randalinpony schreef:Alet74 schreef:http://www.trouw.nl/nieuws/wereld/article3268377.ece/Minirokjes_verboden_in_Italiaans_dorp.html
Hoorde en zag ik net in het Jeugdjournaal.
En zoals de enige poster onder dit artikel terecht opmerkt: vrouwen mogen weer niet bloot, aan mannen is vast weinig onzedelijks te ontdekken zodra zij zich hullen in alles wat groter is dan een vijgenblad.
Zoals de kledingregels op streng Christelijke scholen vaak ook heel wat strenger in de praktijk worden gebracht voor ons zondige Eva's dan voor de door God voorgetrokken Adammetjes.
Christelijke onverdraagzaamheid manifesteert zich in het kielzog van Islamitische onverdraagzaamheid, in plaats van deze te bestrijden, let maar eens op.
kanniet schreef:Mariss schreef:Haha, en zonder hoofddoek ben je wel volledig geloofsneutraal?
Zo ontneem je dus islamitische vrouwen de kans om in de ambtenarij of rechterlijke macht te gaan werken.
Het Islamitisch recht stelt dat het boven ander "recht" staat. Als je, als andersgelovige, in conflict komt met een moslim, heeft de moslim áltijd gelijk. Als je het als moslimvrouw tegen een moslimman moet opnemen heb je veel getuigen nodig om de getuigenis van de man tegen te spreken, anders heeft de man gewoon gelijk, hoe het ook gegaan is.
Als ik tegenover een agente sta die duidelijk een geloof aanhangt waarbij deze wetten gelden ben ik in feite al veroordeeld, en dat geeft me op zijn minst een heel ongemakkelijk gevoel. En dan nog: Waarom moeten we voor deze dames weer een uitzondering maken? Joden mogen geen keppeltje, christenen geen kruis en islamieten wél een hoofddoek? Alweer die vreemde ongelijkheid waarbij de Islam moet zegevieren over het nederlandse recht? Wat mij betreft liever niet.
Je ontneemt de islamitische vrouwen geen enkele kans. Ze mogen gewoon in alle functies actief zijn, maar soms kan dat alleen zonder hoofddoek, en de keuze om die tijdens het werk af te leggen is, binnen nederlands recht, aan de vrouw zelf.
joostvangestel schreef:Het Nederlands recht staat gewoon hoog boven het islamitisch recht in Nederland. Is altijd zo geweest en zal hopelijk ook altijd zo blijven. Verder staat in de Nederlandse wet dat niemand het recht in eigen handen mag nemen, dus iemand die denkt een ander te straffen zonder bevoegdheid daartoe is bij voorbaat al strafbaar.
Alane schreef:Het probleem wat je dan krijgt, bij politieagenten, is in geval van calamitieiten dat door niet uniformiteit van die agenten een doelwit gemakkelijker gekozen kan worden, immers steekt die dan boven hte maaiveld uit...
In geval van een buschauffeur praat je over een geheel andere groep dienstverleners die min of meer altijd solo optreden.
Een brandweervrouw in een burka lijkt me uit het oog van persoonlijke veiligheid niet echt wenselijk...
Evenmin als bij een militair...
bij een rechter heb je door uniformitiet een onpartijdige uitstraling..
randalinpony schreef:..... wie weet welke groep er ineens lange tenen ontwikkelt tegen welke andere.
randalinpony schreef:Dat je als ambtenaar in bepaalde functies een neutrale, uniforme uitstraling dient te handhaven vind ik terecht.
Maar niet vanwege dit soort onderbuikargumenten want dan is het einde zoek, wie weet welke groep er ineens lange tenen ontwikkelt tegen welke andere.
Hermelientje schreef:randalinpony schreef:..... wie weet welke groep er ineens lange tenen ontwikkelt tegen welke andere.
Dat is zo'n goed opmerking in dit kader. Want die zondebok is natuurlijk aan mode onderhevig. Het is maar net waarover de borrelpraat gaat en op wie de onvrede geprojecteerd wordt. Als de pers dan ook nog eens mee gaat doen.....
In Engeland is er op dit moment veel te doen over (vermeende) discriminatie van "chavs". En eerlijk gezegd in de berichtgeving in de Britse pers is wat bij ons het rotmarokkaantje is bij hun de chav.
http://news.scotsman.com/latestnews/The ... 4307141.jp
Maar ik heb nog niets gehoord over wetgeving om die bling-bling te verbieden.
janesmith schreef:randalinpony schreef:Dat je als ambtenaar in bepaalde functies een neutrale, uniforme uitstraling dient te handhaven vind ik terecht.
Maar niet vanwege dit soort onderbuikargumenten want dan is het einde zoek, wie weet welke groep er ineens lange tenen ontwikkelt tegen welke andere.
Onderbuikgevoelens vind je bij iedere politieke partij. Zo vind je bij de linkse partijen het onderbuikgevoel dat alles de schuld is van de graaiers en banken, bij rechts is het weer de schuld van links vanwege het ongelimiteerd uitgeven van uitkeringen en de grenzen open zetten.
joostvangestel schreef:Het Nederlands recht staat gewoon hoog boven het islamitisch recht in Nederland. Is altijd zo geweest en zal hopelijk ook altijd zo blijven. Verder staat in de Nederlandse wet dat niemand het recht in eigen handen mag nemen, dus iemand die denkt een ander te straffen zonder bevoegdheid daartoe is bij voorbaat al strafbaar. Overigens komt daar verandering in, want we mogen kennelijk de inbreker binnenkort een flinke "duw" gaan geven.