Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Ann schreef:Euhh, was Wilders zelf niet degene die zoveel ophef maakte van zijn film? Ik mis even wat links hiermee te maken heeft. Dat de pleuris niet is uitgebroken, heeft er misschien ook mee te maken dat er flink gesneden is in de oorspronkelijke opzet?
Mizora schreef:Tussentijdse peilingen blijken over het algemeen behoorlijk onbetrouwbaar te zijn dus daar ga ik niet op in. Fitna is op het laatst aangepast. cda wilde niet weer al het gezeik van een kiele coalitie, daarvan hadden ze er al 3 gehad (lpf, d66 ruzie met Verdonk, pvda met cda gaat niet).
D66 is behoorlijk gegroeid, zonder het geschreeuw. Maar ook zonder de radicale standpunten. De echte proteststemmen gaan daar dus niet heen. Overigens gaan die ook wel naar pvdd, maar dat is een ander verhaal.
Shadow0 schreef:janesmith schreef:Bleek dat De Hond alles goed had, buiten de PVV. Die had hij te laag ingeschat.
Vreemd. Je zou toch zeggen dat het op moet vallen als het totaal niet op het juiste aantal zetels uitkomt... (Hoe kun je alleen de pvv fout hebben en de rest goed?)
Shadow0 schreef:janesmith schreef:Bleek dat De Hond alles goed had, buiten de PVV. Die had hij te laag ingeschat.
Vreemd. Je zou toch zeggen dat het op moet vallen als het totaal niet op het juiste aantal zetels uitkomt... (Hoe kun je alleen de pvv fout hebben en de rest goed?)
janesmith schreef:Dat er flink gesneden is? Bron? Volgens mij weet niemand wat er wel of niet gesneden is, buiten Wilders. En die heb ik dat nooit horen zeggen.
Wel dat het in meerdere delen uitgebracht zou worden. Wat ook gebeurt is. Fitna I en II.
Ann schreef:janesmith schreef:Dat er flink gesneden is? Bron? Volgens mij weet niemand wat er wel of niet gesneden is, buiten Wilders. En die heb ik dat nooit horen zeggen.
Wel dat het in meerdere delen uitgebracht zou worden. Wat ook gebeurt is. Fitna I en II.
Op Fitna + aangepast vind je tussen de ongeveer 2650 resultaten binnen 0,26 seconden vast een bron.
(Aangepast is wrsl. ook een beter woordgebruik dan flink gesneden als we op woorden gaan letten.)
janesmith schreef:De PVV heeft trouwens ook plannen die wel goed zijn voor moslims. Niet alles is tegen ze.
De PVV is voor het behoud van de Studie Financiering, maar VVD,PVDA,GL en D66 zijn vandaag eens geworden dat die afgeschaft gaat worden. Daar voor in de plaats komt een leningstelsel. Dit is voor Moslims een catastrofale regel aangezien zij wegens het geloof niet lenen mogen. De linkse partijen wisten dat en toch gaan ze er mee eens.
Teddy321 schreef:Ben ff van t pad.....Jane, je hebt pagina na pagina duidelijk geprobeerd te maken dat de moslims lastig zijn en nu ineens mag de Stufi niet worden afgeschaft, omdat dat de moslims raakt??
Ff lost............
Shadow0 schreef:janesmith schreef:De PVV heeft trouwens ook plannen die wel goed zijn voor moslims. Niet alles is tegen ze.
De PVV is voor het behoud van de Studie Financiering, maar VVD,PVDA,GL en D66 zijn vandaag eens geworden dat die afgeschaft gaat worden. Daar voor in de plaats komt een leningstelsel. Dit is voor Moslims een catastrofale regel aangezien zij wegens het geloof niet lenen mogen. De linkse partijen wisten dat en toch gaan ze er mee eens.
Dit punt was vermoedelijker sterker overgekomen als je niet net in een bericht (inmiddels verwijderd) had betoogd hoe belachelijk het is om dat als argument aan te dragen.
Overigens heeft je bron (andere topic) het over ' voor ogen', 'ingewijde bronnen'. 'om tot een akkoord te kunnen komen' en andere voorbehouden... waar haal je vandaan dat ze het vandaag eens zijn geworden over de afschaffing?
janesmith schreef:De PVV heeft trouwens ook plannen die wel goed zijn voor moslims. Niet alles is tegen ze.
KiWiKo schreef:naah...... ik denk dat de meeste moslims de rente die ze krijgen ook niet echt aan een goed doel schenken.....![]()
En waarschijnlijk ook de hypotheekaftrek ten volste benutten
Je kan mij niet wijsmaken dat er geen enkele moslim hier in Nederland een koopwoning heeft met bijbehorende hypotheek
zo ja, dan weten we gelijk waar de krapte op de huurhuizen vandaan komt
Nicolletje schreef:Verafjord schreef:En wat betreft jouw verhaal van Wilders, hij zou bewust provoceren en zo zijn leven op het spel zetten.
Als je het zo neerzet klinkt het bijna als: "Ze provoceerde bewust door in een kort rokje over straat te lopen, geen wonder dat ze aangevallen is"
KiWiKo schreef:maargoed, als het vergoeding heet dan is dat geen probleem......
voor mij word het moraal een probleem als ze dan wel gebruik willen maken van de renteaftrek![]()
![]()
en dan het liefst niet in hoe het zou moeten zijn, maar in de daadwerkelijke situatie
Citaat:Deze instelling uit Leiden - "we zijn geen bank" - ontwikkelt financiële producten speciaal voor moslims. Zo heeft Bilaa-Riba plannen klaar voor een zogenoemde 'halal-hypotheek', waarbij geen rente maar een winstopslag wordt betaald. De essentie is dat investeerders of moslimfondsen een huis kopen, om dat vervolgens met winst door te verkopen aan de klant. Die betaalt het hogere bedrag in termijnen terug, zonder rente. Volgens de Koran is het geen zonde om winst te maken, maar wel om die op te strijken in de vorm van rente.
"Voor het vangen van rente hoeft de gemiddelde hypotheeknemer amper prestatie te leveren. Verstrekkers van halal-hypotheken moeten meer moeite doen om winst te maken en lopen daarbij de nodige risico's. Een klant zou bijvoorbeeld van gedachten kunnen veranderen terwijl het huis al voor hem gekocht is. Dan is de strop voor de financier", legt de woordvoerster van Bilaa-Riba uit.
Moslimorganisaties vinden dat de winstopslag in het kader van het gelijkheidsbeginsel aftrekbaar moet zijn van de belasting. Bilaa-Riba heeft haar halal-voorstellen voorgelegd aan de fiscus. "De gesprekken verlopen positief", stelt de woordvoerster. De Belastingdienst zegt in een reactie dat zij zich over de materie buigt.
joopie7 schreef:@janesmith: Hoezo heeft het buitenland geen problemen met berlusconi? Natuurlijk wel, er zijn grote zorgen over de democratie in Italië, het zelfde geld voor Rusland. Je kunt er alleen bijzonder weinig aan doen zolang ze gekozen worden door het volk. maar met name de EU heeft Berlusconi meerdere malen tot de orde geroepen. Alleen haalt dit weinig uit omdat het zijn machtbasis basseerd op het volk en daardoor als rechtmatig wordt beschouwdt en dus niet kan worden afgezet met buitenlandse invloeden. Persoonlijk vind ik het een triest voorbeeld van hoe pril democratie is, in Nederland zijn we verwend geraakt met het idee dat democratie een stabiele regeringsvorm is. maar het is een wankel evenwicht dat makkelijk verstoord kan worden.