Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
faye schreef:Zo werkt het dus niet via een uitzendbureau. Misschien eerst ergens in verdiepen in plaats van zomaar wat roepen? Als je langere tijd via het uitzendbureau werkt zijn ze verplicht je een contract aan te bieden, daarbij komt het heel vaak voor dat een bedrijf een uitzendkracht na de uitzendperiode in dienst neemt. En inderdaad wat Betteke zegt, altijd nog beter dan thuis zitten en niets op je cv hebben.
Ik weet waar ik over praat! faye schreef:Zo werkt het dus niet via een uitzendbureau. Misschien eerst ergens in verdiepen in plaats van zomaar wat roepen? Als je langere tijd via het uitzendbureau werkt zijn ze verplicht je een contract aan te bieden, daarbij komt het heel vaak voor dat een bedrijf een uitzendkracht na de uitzendperiode in dienst neemt. En inderdaad wat Betteke zegt, altijd nog beter dan thuis zitten en niets op je cv hebben.
Betteke schreef:Misschien ben ik een uitzondering hoor, maar na 20 jaar op de bank te hebben gezeten(zonder uitkering trouwens) ben ik eens gaan solliciteren en bij de eerste baan werd ik gelijk aangenomen. Van pure schrik heb ik het afgewezen.

jaantsje schreef:Vast werk bestaat bijna niet meer.
In deze tijd zijn arbeiders in veel opzichten een wegwerpartikel geworden. Daarom moet de pensioenleeftijd ook omhoog.
Het is in en in triest.
Deze trent is begonnen toen de uitzendbureaus op de markt kwamen. Dit is mijn persoonlijke mening.
jaantsje schreef:Heb ik toch een andere ervaring.
Mensen genoeg die hier niet aan het werk komen, gewoon veel te weinig werk.
Met werk via het uitzendbureau kun je geen toekomst opbouwen.
Betteke schreef:Misschien ben ik een uitzondering hoor, maar na 20 jaar op de bank te hebben gezeten(zonder uitkering trouwens) ben ik eens gaan solliciteren en bij de eerste baan werd ik gelijk aangenomen. Van pure schrik heb ik het afgewezen.
jaantsje schreef:faye
Ik heb het door, jij weet precies hoe alles werkt en ik heb er geen verstand/ervaring mee.
Knap hoor![]()
KiWiko
Wat jij zegt klopt ook echter hier is gewoon veel en veel te weinig werk, mensen krijgen geen contract voor onbepaalde tijd en daar zit hem de kneep.
Als je hier bijv. drie jaar bij dezelfde baas hebt gewerkt ( via uitzendbureau ) dan krijg je een schop en kun je eerst een half jaar thuis gaan zitten.
jaantsje schreef:faye
Ik heb het door, jij weet precies hoe alles werkt en ik heb er geen verstand/ervaring mee.
Knap hoor![]()
KiWiko
Wat jij zegt klopt ook echter hier is gewoon veel en veel te weinig werk, mensen krijgen geen contract voor onbepaalde tijd en daar zit hem de kneep.
Als je hier bijv. drie jaar bij dezelfde baas hebt gewerkt ( via uitzendbureau ) dan krijg je een schop en kun je eerst een half jaar thuis gaan zitten.
Ik was overal inzetbaar en ze waren hartstikke blij met me, totdat ik moeder werd. Toen ook nog wel 2 jaar van me genoten, weliswaar part-time maar makkelijk om iemand een schop onder de kont te geven... 

odetteke schreef:En feit is ook dat werknemers graag zekerheid willen hebben en heeeel graag een vast contract willen
Ik heb net na een contract van 3 maanden een half jaarcontract binnen, daarna zal het waarschijnlijk verlengd worden met een jaarcontract gok ik, want dat gaat overal zo. Na 2 jaar werken heb ik straks nog geen enkele zekerheid. En stel dat ze na 2 jaar zeggen dat ik niet meer nodig ben, dan heb ik maar 3 maanden recht op ww aangezien ik daarvoor al freelancer heb gewerkt
natuurlijk willen werknemers ook zekerheid.............. maar werkgevers gaan dat niet meer geven omdat het ze teveel geld kost als het verkeerd gaat.KiWiKo schreef:mambo, ik als werkgever zou het risico met jou wel gelopen hebben zeker gezien je inzet in het verleden........
niet dat je daar wat aan hebt natuurlijk
Het feit is gewoon dat werkgevers helemaal allergisch zijn geworden voor vast personeel, gewoonweg omdat je er niet vanaf komt zonder enorme kosten te maken.
Toen ik zwanger werd was ik echt enorm maar ziekmelden, nooit! Toen ben ik op kantoor gezet en moest ik mijn collega's onder handen gaan nemen die zich ziek melden en je hoorde ze gewoon vrolijk buiten lopen.
MamboBeach schreef:KiWiKo schreef:mambo, ik als werkgever zou het risico met jou wel gelopen hebben zeker gezien je inzet in het verleden........
niet dat je daar wat aan hebt natuurlijk
Het feit is gewoon dat werkgevers helemaal allergisch zijn geworden voor vast personeel, gewoonweg omdat je er niet vanaf komt zonder enorme kosten te maken.
Ik wil me helemaal niet op de borst kloppen maar ik had 30 andere collega's die niet overal inzetbaar waren maar die waren altijd ziek, zwak en misselijk!Toen ik zwanger werd was ik echt enorm maar ziekmelden, nooit! Toen ben ik op kantoor gezet en moest ik mijn collega's onder handen gaan nemen die zich ziek melden en je hoorde ze gewoon vrolijk buiten lopen.
Afijn, toen ik niet zwanger was vloog, reed ik overal naartoe en deed mijn werk. Heb het enorm naar mijn zin gehad altijd dan is het heel zuur dat je buiten de deur zetten...
Altijd positief, ze konden altijd op mij terugvallen enz. Maarja, je ziet het...
Dat neemt wel vertrouwen weg hoor.
KiWiKo schreef:odetteke schreef:En feit is ook dat werknemers graag zekerheid willen hebben en heeeel graag een vast contract willen
Ik heb net na een contract van 3 maanden een half jaarcontract binnen, daarna zal het waarschijnlijk verlengd worden met een jaarcontract gok ik, want dat gaat overal zo. Na 2 jaar werken heb ik straks nog geen enkele zekerheid. En stel dat ze na 2 jaar zeggen dat ik niet meer nodig ben, dan heb ik maar 3 maanden recht op ww aangezien ik daarvoor al freelancer heb gewerkt
kloptnatuurlijk willen werknemers ook zekerheid.............. maar werkgevers gaan dat niet meer geven omdat het ze teveel geld kost als het verkeerd gaat.
Ik had een werknemer, die betrapte ik erop dat ze in mijn tijd, op mijn computers werk deed voor een ander bedrijf..... en het ging financieel al niet goed op de zaak........
ontslag aangezegd, hop de ziektewet in natuurlijk......... en nu zit ik nog steeds aan haar vast, kom er niet vanaf....... UWV heeft mijn ontslag nietig verklaard....... nou heeft dit geintje het bedrijf zo een kleine 20.000 euro gekost.......... dit is eigenlijk mijn nekslag geweest.......
NOOIT meer vast personeel........... NOOIT, NOOIT meer!! kan je het me kwalijk nemen???
Echt waar, ik keek haar aan en bleef braaf zitten maar die kramp werd zo hevig dat ik moest stoppen en naar huis moest gaan. Paar dagen later werd ik opgebeld door een ZH dat ik in het UMCG opgenomen werd. Niet voor niets he, anders hadden ze me in het lokale zh wel opgenomen. Afijn, longrijpingsinjecties gekregen met het oog dat ik ieder moment kon bevallen.
Ik zei tegen die gynaecoloog dat ik nog werkte, ze zei tegen mij dat het beter was om te stoppen, er waren er voor minder gestopt... Heb ik ook gedaan, ik heb aan mijn kindje gedacht en dacht aan die meid op de werkvloer en ik dacht, krijg het rambam maar. Natuurlijk belde de zaak mij op, ze wilden heel veel aanpassen en dergelijke...
Tuurlijk!KiWiKo schreef:MamboBeach schreef:
Ik wil me helemaal niet op de borst kloppen maar ik had 30 andere collega's die niet overal inzetbaar waren maar die waren altijd ziek, zwak en misselijk!Toen ik zwanger werd was ik echt enorm maar ziekmelden, nooit! Toen ben ik op kantoor gezet en moest ik mijn collega's onder handen gaan nemen die zich ziek melden en je hoorde ze gewoon vrolijk buiten lopen.
Afijn, toen ik niet zwanger was vloog, reed ik overal naartoe en deed mijn werk. Heb het enorm naar mijn zin gehad altijd dan is het heel zuur dat je buiten de deur zetten...
Altijd positief, ze konden altijd op mij terugvallen enz. Maarja, je ziet het...
Dat neemt wel vertrouwen weg hoor.
dat snap ik helemaal............. net zoals mijn vertrouwen weg is in vast personeel![]()
![]()
weet je werknemers als jij met de inzet die jij hebt komen er echt wel....... echt!! het bedrijfsleven heeft mensen nodig met die instelling........ niet zeiken, niet zeuren.......... schouders eronder en als je een beetje een werkgever bent dan waardeer je dat ook!
Ik heb een medewerkster die altijd, altijd voor me klaar staat....... en met altijd bedoel ik ook 11 uur in de avond voor een spoedje......
toen zij haar rijbewijs haalde, heb ik een autotje voor haar gekocht, gewoon als blijk van waardering!